Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vicedirektør til Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte

Vil du være med til at sætte retning for udviklingen på uddannelses- og forskningsområdet? Kan du navigere sikkert i en verden med mange interessenter? Brænder du for at være en del af en direktion, hvor vi sammen ønsker at være med til at gøre en forskel?

Vi skaber fundamentet for fremtiden
Viden er det, vi skal leve af i fremtiden. I Uddannelses og Forskningsministeriet arbejder vi derfor for høj vækst og ny indsigt gennem fremragende uddannelse og forskning. Vi skaber et solidt fundament for de videregående uddannelser og forskningen i Danmark, så nye idéer kan spire og skabe vækst.

I Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte har vi ansvaret for dialog, rådgivning og tilsyn med de institutioner, der ligger under ministeriet. Derudover har vi blandt andet ansvaret for Statens Uddannelsesstøtte, udbetaling af tilskud og bevillinger til institutioner og forskere samt udvikling og drift af studieadministrative it-systemer. Et godt samarbejde internt og eksternt er afgørende for, at vi i fællesskab kan udvikle området og skabe de bedste rammer for videregående uddannelser og forskning i Danmark. Vores mål er at levere rådgivning og service af høj kvalitet samt at skabe værdi ved at løse vores driftsopgaver effektivt.

Nyoprettet stilling som vicedirektør med ansvar for institutionsrettede opgaver
Som vores nye vicedirektør får du ansvaret for den overordnede ledelse af styrelsens opgaver vedrørende de videregående uddannelsesinstitutioner, forskningsfondene og innovationsinfrastrukturen. Det sker i samarbejde med de relevante kontorchefer, hvoraf fire refererer til dig. Du får blandt andet ansvaret for dialogen med institutionerne om de nye strategiske rammekontrakter for 2018-2021 og for arbejdet med dimensionering af optaget på de videregående uddannelser. Herudover er der en række store opgaver som opfølgning på regeringens nye forsknings- og innovationspolitiske strategi.

Du refererer til styrelsens direktør og er en del af direktionen, som udover dig består af endnu en vicedirektør, der har ansvar for blandt andet vores opgaver vedrørende Statens Uddannelsesstøtte, IT-systemer, økonomistyring og tilskudsadministration. Vi lægger vægt på et tæt og uformelt samarbejde med et stærkt fælles fokus på at udvikle vores organisation og opgaveløsning og derigennem medvirke til ministeriets mål om fremragende uddannelse og forskning. Det sker i tæt dialog med vores omgivelser både i resten af ministeriet og hos vores samarbejdspartnere på uddannelsesinstitutionerne, i forskningsfondene og i innovationsinfrastrukturen.

Er du vores nye vicedirektør?
Det er væsentligt, at du har betydelig forudgående relevant ledelseserfaring og har stærke kompetencer vedrørende styring og forvaltning. Den ideelle ansøger vil både have erfaring fra centraladministrationen og et indgående kendskab til uddannelses- og forskningsområdet.

Vi forventer herudover, at du:

  • Sætter ambitiøse mål, som du også kan tilrettelægge vejen til at realisere
  • Er god til at skabe et tillidsfuldt samarbejde internt og eksternt
  • Er dygtig til at indgå en ligeværdig og konstruktiv dialog med institutionerne
  • Har en god dømmekraft med et analytisk udgangspunkt
  • Er handlekraftig og løsningsorienteret
  • Har høj arbejdskapacitet og et godt overblik.
En ambitiøs og social arbejdsplads
Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads med dedikerede og fagligt stærke kollegaer, hvor vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi mener nemlig, at en god kultur med dialog og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag. Samtidig får du gode udviklingsmuligheder og stor fleksibilitet, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv.

Løn og ansættelsesvilkår
Du ansættes i Uddannelses- og Forskningsministeriets koncern på rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen er indplaceret i løngruppe 2, og ansættelsen sker på åremål. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte direktør Nikolaj Veje på telefonnummer 7231 8600 eller på e-mail nve@ufm.dk eller partner i Genitor Tina Overgaard på telefonnummer 3141 0582.

Søg stillingen
Klik på knappen ”søg stillingen” eller søg via vores hjemmeside www.ufm.dk/job-i-ministeriet. Vi skal have din ansøgning senest onsdag 18. april 2018.

Vi forventer at holde to samtalerunder. Første samtalerunde afholdes i uge 18 og anden samtalerunde i uge 20. Mellem første og anden samtalerunde gennemføres personlighedstest af udvalgte kandidater hos Genitor, som ligeledes deltager i 2. samtalerunde.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Nydansker.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329779860Phoenix-1096f80e12018-03-19T23:00:09.447Vicedirektør til Styrelsen for Institutioner og UddannelsesstøtteVil du være med til at sætte retning for udviklingen på uddannelses- og forskningsområdet? Kan du navigere sikkert i en verden med mange interessenter? Brænder du for at være en del af en direktion, hvor vi sammen ønsker at være med til at gøre en forskel?

Vi skaber fundamentet for fremtiden
Viden er det, vi skal leve af i fremtiden. I Uddannelses og Forskningsministeriet arbejder vi derfor for høj vækst og ny indsigt gennem fremragende uddannelse og forskning. Vi skaber et solidt fundament for de videregående uddannelser og forskningen i Danmark, så nye idéer kan spire og skabe vækst.

I Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte har vi ansvaret for dialog, rådgivning og tilsyn med de institutioner, der ligger under ministeriet. Derudover har vi blandt andet ansvaret for Statens Uddannelsesstøtte, udbetaling af tilskud og bevillinger til institutioner og forskere samt udvikling og drift af studieadministrative it-systemer. Et godt samarbejde internt og eksternt er afgørende for, at vi i fællesskab kan udvikle området og skabe de bedste rammer for videregående uddannelser og forskning i Danmark. Vores mål er at levere rådgivning og service af høj kvalitet samt at skabe værdi ved at løse vores driftsopgaver effektivt.

Nyoprettet stilling som vicedirektør med ansvar for institutionsrettede opgaver
Som vores nye vicedirektør får du ansvaret for den overordnede ledelse af styrelsens opgaver vedrørende de videregående uddannelsesinstitutioner, forskningsfondene og innovationsinfrastrukturen. Det sker i samarbejde med de relevante kontorchefer, hvoraf fire refererer til dig. Du får blandt andet ansvaret for dialogen med institutionerne om de nye strategiske rammekontrakter for 2018-2021 og for arbejdet med dimensionering af optaget på de videregående uddannelser. Herudover er der en række store opgaver som opfølgning på regeringens nye forsknings- og innovationspolitiske strategi.

Du refererer til styrelsens direktør og er en del af direktionen, som udover dig består af endnu en vicedirektør, der har ansvar for blandt andet vores opgaver vedrørende Statens Uddannelsesstøtte, IT-systemer, økonomistyring og tilskudsadministration. Vi lægger vægt på et tæt og uformelt samarbejde med et stærkt fælles fokus på at udvikle vores organisation og opgaveløsning og derigennem medvirke til ministeriets mål om fremragende uddannelse og forskning. Det sker i tæt dialog med vores omgivelser både i resten af ministeriet og hos vores samarbejdspartnere på uddannelsesinstitutionerne, i forskningsfondene og i innovationsinfrastrukturen.

Er du vores nye vicedirektør?
Det er væsentligt, at du har betydelig forudgående relevant ledelseserfaring og har stærke kompetencer vedrørende styring og forvaltning. Den ideelle ansøger vil både have erfaring fra centraladministrationen og et indgående kendskab til uddannelses- og forskningsområdet.

Vi forventer herudover, at du:
  • Sætter ambitiøse mål, som du også kan tilrettelægge vejen til at realisere
  • Er god til at skabe et tillidsfuldt samarbejde internt og eksternt
  • Er dygtig til at indgå en ligeværdig og konstruktiv dialog med institutionerne
  • Har en god dømmekraft med et analytisk udgangspunkt
  • Er handlekraftig og løsningsorienteret
  • Har høj arbejdskapacitet og et godt overblik.
En ambitiøs og social arbejdsplads
Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads med dedikerede og fagligt stærke kollegaer, hvor vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi mener nemlig, at en god kultur med dialog og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag. Samtidig får du gode udviklingsmuligheder og stor fleksibilitet, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv.

Løn og ansættelsesvilkår
Du ansættes i Uddannelses- og Forskningsministeriets koncern på rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen er indplaceret i løngruppe 2, og ansættelsen sker på åremål. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte direktør Nikolaj Veje på telefonnummer 7231 8600 eller på e-mail nve@ufm.dk eller partner i Genitor Tina Overgaard på telefonnummer 3141 0582.

Søg stillingen
Klik på knappen ”søg stillingen” eller søg via vores hjemmeside www.ufm.dk/job-i-ministeriet. Vi skal have din ansøgning senest onsdag 18. april 2018.

Vi forventer at holde to samtalerunder. Første samtalerunde afholdes i uge 18 og anden samtalerunde i uge 20. Mellem første og anden samtalerunde gennemføres personlighedstest af udvalgte kandidater hos Genitor, som ligeledes deltager i 2. samtalerunde.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Nydansker.

2018-04-19T00:50:33.917 Vil du være med til at sætte retning for udviklingen på uddannelses- og forskningsområdet? Kan du navigere sikkert i en verden med mange interessenter? Brænder du for at være en del af en direktion, hvor vi sammen ønsker at være med til at gøre en forskel? Vi skaber fundamentet for fremtiden Viden er det, vi skal leve af i fremtiden. I Uddannelses og Forskningsministeriet arbejder vi derfor for høj vækst og ny indsigt gennem fremragende uddannelse og forskning. Vi skaber et solidt fundament for de videregående uddannelser og forskningen i Danmark, så nye idéer kan spire og skabe vækst. I Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte har vi ansvaret for dialog, rådgivning og tilsyn med de institutioner, der ligger under ministeriet. Derudover har vi blandt andet ansvaret for Statens Uddannelsesstøtte, udbetaling af tilskud og bevillinger til institutioner og forskere samt udvikling og drift af studieadministrative it-systemer. Et godt samarbejde internt og eksternt er afgørende for, at vi i fællesskab kan udvikle området og skabe de bedste rammer for videregående uddannelser og forskning i Danmark. Vores mål er at levere rådgivning og service af høj kvalitet samt at skabe værdi ved at løse vores driftsopgaver effektivt. Nyoprettet stilling som vicedirektør med ansvar for institutionsrettede opgaver Som vores nye vicedirektør får du ansvaret for den overordnede ledelse af styrelsens opgaver vedrørende de videregående uddannelsesinstitutioner, forskningsfondene og innovationsinfrastrukturen. Det sker i samarbejde med de relevante kontorchefer, hvoraf fire refererer til dig. Du får blandt andet ansvaret for dialogen med institutionerne om de nye strategiske rammekontrakter for 2018-2021 og for arbejdet med dimensionering af optaget på de videregående uddannelser. Herudover er der en række store opgaver som opfølgning på regeringens nye forsknings- og innovationspolitiske strategi. Du refererer til styrelsens direktør og er en del af direktionen, som udover dig består af endnu en vicedirektør, der har ansvar for blandt andet vores opgaver vedrørende Statens Uddannelsesstøtte, IT-systemer, økonomistyring og tilskudsadministration. Vi lægger vægt på et tæt og uformelt samarbejde med et stærkt fælles fokus på at udvikle vores organisation og opgaveløsning og derigennem medvirke til ministeriets mål om fremragende uddannelse og forskning. Det sker i tæt dialog med vores omgivelser både i resten af ministeriet og hos vores samarbejdspartnere på uddannelsesinstitutionerne, i forskningsfondene og i innovationsinfrastrukturen. Er du vores nye vicedirektør? Det er væsentligt, at du har betydelig forudgående relevant ledelseserfaring og har stærke kompetencer vedrørende styring og forvaltning. Den ideelle ansøger vil både have erfaring fra centraladministrationen og et indgående kendskab til uddannelses- og forskningsområdet. Vi forventer herudover, at du: Sætter ambitiøse mål, som du også kan tilrettelægge vejen til at realisere Er god til at skabe et tillidsfuldt samarbejde internt og eksternt Er dygtig til at indgå en ligeværdig og konstruktiv dialog med institutionerne Har en god dømmekraft med et analytisk udgangspunkt Er handlekraftig og løsningsorienteret Har høj arbejdskapacitet og et godt overblik. En ambitiøs og social arbejdsplads Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads med dedikerede og fagligt stærke kollegaer, hvor vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi mener nemlig, at en god kultur med dialog og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag. Samtidig får du gode udviklingsmuligheder og stor fleksibilitet, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv. Løn og ansættelsesvilkår Du ansættes i Uddannelses- og Forskningsministeriets koncern på rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen er indplaceret i løngruppe 2, og ansættelsen sker på åremål. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte direktør Nikolaj Veje på telefonnummer 7231 8600 eller på e-mail nve@ufm.dk eller partner i Genitor Tina Overgaard på telefonnummer 3141 0582. Søg stillingen Klik på knappen søg stillingen eller søg via vores hjemmeside www.ufm.dk job-i-ministeriet. Vi skal have din ansøgning senest onsdag 18. april 2018. Vi forventer at holde to samtalerunder. Første samtalerunde afholdes i uge 18 og anden samtalerunde i uge 20. Mellem første og anden samtalerunde gennemføres personlighedstest af udvalgte kandidater hos Genitor, som ligeledes deltager i 2. samtalerunde. Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Nydansker.11Jobnet1096f80e100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-04-18T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=111705&DepartmentId=9101&MediaId=2687&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3141849Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte11Bredgade 431260København K72318129DKDanmark0
heb@ufm.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent542580JobNet47982941000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1096f80ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=1096f80ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1096f80e&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1096f80e&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/4.jpgØnsker du et spændende job med varierende arbejdsopgaver? Hos Styrelsen for Institutioner og Uddannelsesstøtte er dette netop hvad du bliver mødt af.12007991Dansk3Læse/ tale121003Direktør6Ledelse353801868Heidiheb@ufm.dkDKDanmarkDKDanmark329950136Rektor for Det Kongelige Danske MusikkonservatoriumRobot Stillingen som rektor for Det Kongelige Danske Musikkonservatorium er ledig til besættelse pr. 1. juni 2019. Det Kongelige Danske Musikkonservatorium Det Kongelige Danske Musikkonservatorium er en højere videregående uddannelsesinstitution under Kulturministeriet. Konservatoriet har til opgave på kunstnerisk grundlag at give uddannelse i musik og musikpædagogik og tilgrænsende fagområder ind til det højeste niveau. Konservatoriet skal gennem kunstnerisk praksis og kunstnerisk pædagogisk udviklingsvirksomhed på højeste niveau medvirke til udviklingen af musikkulturen og styrke dens centrale placering i samfundet. Det er konservatoriets vision at repræsentere det højeste internationale niveau og samarbejde med en række af de bedste konservatorier i verden. Konservatoriet bidrager afgørende til formidling, aktualisering og løbende fornyelse af den klassiske musik i Danmark. Konservatoriet uddanner musikere, sangere, musikpædagoger, kirkemusikere, komponister og tonemestre inden for et bredt udvalg af fag og specialer. Det er konservatoriets mål at sikre den højeste kvalitet i de enkelte uddannelsesforløb. Gennem et udbygget samarbejde med aftagere og samarbejdspartnere såvel nationalt som internationalt vil konservatoriet løbende målrette uddannelserne, så de bedst muligt imødekommer musiklivets krav og forventninger. Der forestår en større opgave i forhold til den kommende institutionsakkreditering. Konservatoriet har indgået en rammeaftale med Kulturministeriet for perioden 2019-2022, hvor konservatoriets økonomi, strategi og væsentligste indsatsområder er fastlagt for kontraktperioden. Rammeaftalen forventes offentliggjort på konservatoriets hjemmeside i løbet af februar. Om stillingen Rektor har det overordnede ansvar for konservatoriets virksomhed, herunder uddannelse og kunstnerisk udviklingsvirksomhed, og er ansvarlig for den daglige ledelse i et tæt samarbejde med prorektor, administrationschef og det øvrige ledelsesteam. Rektor skal have gode lederegenskaber og samarbejdsevner samt ledelsesmæssig erfaring fra tidligere stillinger. Rektor skal være dynamisk og have en udadvendt personlighed med stor gennemslagskraft. Stillingen kræver forståelse for den politiske beslutningsproces, og rektor skal kunne udvikle netværk og partnerskaber både nationalt og internationalt. Rektor skal have en musikfaglig baggrund og indgående viden om kunstneriske og pædagogiske musikuddannelser samt det danske og internationale musikliv. Der lægges særlig vægt på, at rektor er visionær og formår at inspirere og engagere, og at rektor har de menneskelige og faglige kompetencer, der skal til for at fastholde og fortsat udvikle konservatoriet som højere videregående kunstnerisk uddannelsesinstitution og kulturinstitution under de givne økonomiske rammer. Rektor skal desuden indgå i at understøtte samarbejdet med de andre uddannelsesinstitutioner på Kulturministeriets område. Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen, der er klassificeret i lønramme 37, vil blive besat på overenskomstvilkår, medmindre den pågældende i forvejen er tjenestemand. Ansættelse vil ske på åremål for en periode på 5 år med mulighed for forlængelse i op til 3 år. Det forventede lønniveau er ca. 800.000 kr. om året inkl. åremålstillæg, ekskl. pensionsbidrag. Ansøgning Ansøgning vedlagt relevant dokumentation for uddannelse og tidligere beskæftigelse, sendes via Kulturministeriets elektroniske ansøgningsmodul på www.kum.dk job senest 24. februar 2019. Yderligere oplysninger Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingschef Steen Kyed, Kulturministeriets departement, på tlf. 24 69 64 25 eller kontorchef Karin Marcussen, Kulturministeriets departement, på tlf. 22 43 70 44. Oplysninger om konservatoriet kan findes på www.dkdm.dk Samtaler gennemføres af et ansættelsesudvalg i uge 10-12. Der kan blive tale om anvendelse af test i forbindelse med ansættelsen. Vi betragter forskellighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Det Kongelige Danske Musikkonservatorium er Danmarks største og ældste uddannelsesinstitution for klassiske musikere og musikpædagoger omfattende bachelor- og kandidatuddannelser samt en overbygningsuddannelse i solistklassen. Konservatoriet har en stærk international profil og samarbejder med en række af de bedste konservatorier i verden. Konservatoriet har tilknyttet ca. 400 studerende, 50 fastansatte lærere, 30 teknisk-administrative medarbejdere og mere end 120 timelærere. Musikkonservatoriet har en bevilling på ca. 90 mio. kr.Stillingen som rektor for Det Kongelige Danske Musikkonservatorium er ledig til besættelse pr. 1. juni 2019.

Det Kongelige Danske Musikkonservatorium
Det Kongelige Danske Musikkonservatorium er en højere videregående uddannelsesinstitution under Kulturministeriet. Konservatoriet har til opgave på kunstnerisk grundlag at give uddannelse i musik og musikpædagogik og tilgrænsende fagområder ind til det højeste niveau. Konservatoriet skal gennem kunstnerisk praksis og kunstnerisk/pædagogisk udviklingsvirksomhed på højeste niveau medvirke til udviklingen af musikkulturen og styrke dens centrale placering i samfundet.

Det er konservatoriets vision at repræsentere det højeste internationale niveau og samarbejde med en række af de bedste konservatorier i verden. Konservatoriet bidrager afgørende til formidling, aktualisering og løbende fornyelse af den klassiske musik i Danmark.

Konservatoriet uddanner musikere, sangere, musikpædagoger, kirkemusikere, komponister og tonemestre inden for et bredt udvalg af fag og specialer. Det er konservatoriets mål at sikre den højeste kvalitet i de enkelte uddannelsesforløb. Gennem et udbygget samarbejde med aftagere og samarbejdspartnere såvel nationalt som internationalt vil konservatoriet løbende målrette uddannelserne, så de bedst muligt imødekommer musiklivets krav og forventninger. Der forestår en større opgave i forhold til den kommende institutionsakkreditering.

Konservatoriet har indgået en rammeaftale med Kulturministeriet for perioden 2019-2022, hvor konservatoriets økonomi, strategi og væsentligste indsatsområder er fastlagt for kontraktperioden. Rammeaftalen forventes offentliggjort på konservatoriets hjemmeside i løbet af februar.

Om stillingen
Rektor har det overordnede ansvar for konservatoriets virksomhed, herunder uddannelse og kunstnerisk udviklingsvirksomhed, og er ansvarlig for den daglige ledelse i et tæt samarbejde med prorektor, administrationschef og det øvrige ledelsesteam.

Rektor skal have gode lederegenskaber og samarbejdsevner samt ledelsesmæssig erfaring fra tidligere stillinger. Rektor skal være dynamisk og have en udadvendt personlighed med stor gennemslagskraft. Stillingen kræver forståelse for den politiske beslutningsproces, og rektor skal kunne udvikle netværk og partnerskaber både nationalt og internationalt.

Rektor skal have en musikfaglig baggrund og indgående viden om kunstneriske og pædagogiske musikuddannelser samt det danske og internationale musikliv. Der lægges særlig vægt på, at rektor er visionær og formår at inspirere og engagere, og at rektor har de menneskelige og faglige kompetencer, der skal til for at fastholde og fortsat udvikle konservatoriet som højere videregående kunstnerisk uddannelsesinstitution og kulturinstitution under de givne økonomiske rammer.

Rektor skal desuden indgå i at understøtte samarbejdet med de andre uddannelsesinstitutioner på Kulturministeriets område.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen, der er klassificeret i lønramme 37, vil blive besat på overenskomstvilkår, medmindre den pågældende i forvejen er tjenestemand. Ansættelse vil ske på åremål for en periode på 5 år med mulighed for forlængelse i op til 3 år. Det forventede lønniveau er ca. 800.000 kr. om året inkl. åremålstillæg, ekskl. pensionsbidrag.

Ansøgning
Ansøgning vedlagt relevant dokumentation for uddannelse og tidligere beskæftigelse, sendes via Kulturministeriets elektroniske ansøgningsmodul på www.kum.dk/job senest 24. februar 2019.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingschef Steen Kyed, Kulturministeriets departement, på tlf. 24 69 64 25 eller kontorchef Karin Marcussen, Kulturministeriets departement, på tlf. 22 43 70 44.

Oplysninger om konservatoriet kan findes på www.dkdm.dk

Samtaler gennemføres af et ansættelsesudvalg i uge 10-12. Der kan blive tale om anvendelse af test i forbindelse med ansættelsen.

Vi betragter forskellighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Det Kongelige Danske Musikkonservatorium er Danmarks største og ældste uddannelsesinstitution for klassiske musikere og musikpædagoger omfattende bachelor- og kandidatuddannelser samt en overbygningsuddannelse i solistklassen. Konservatoriet har en stærk international profil og samarbejder med en række af de bedste konservatorier i verden. Konservatoriet har tilknyttet ca. 400 studerende, 50 fastansatte lærere, 30 teknisk-administrative medarbejdere og mere end 120 timelærere. Musikkonservatoriet har en bevilling på ca. 90 mio. kr.
Kulturministeriet, DepartementetFrederiksberg C2019-01-29T00:00:002019-02-24T00:00:00
329959564Executive DirectorRobot The Executive Director will help to fulfil Copenhagen Business School s high ambitions for all its tuition-funded degree programmes (MBA, EMBA, specialized masters, graduate diploma HD) with around 5000 students. The Executive Director of part-time programmes will have high visibility while shaping the portfolio to make it world-class in all aspects and a key component in Northern Europe s developing landscape for life-long learning. She he will achieve commercial growth while simultaneously investing in all key quality parameters and assuring administrative and operational excellence in: Commercial and financial planning Recruitment and admissions Career services International relationships Student support Stakeholder support (Advisory board, Alumni Society) Accreditations Faculty support Quality control She he will report directly to the Dean and be a trusted advisor to the Associate Deans who - as faculty members - lead the programmes academically, with the study boards. The position is based in Copenhagen, a city with one of the world s highest qualities of life, and includes some international travel. Copenhagen Business School is one of Europe s leading and Scandinavia s premier business University. Skills and capabilities Deep and current working knowledge of management education and of complex academic environments in Scandinavia and internationally Unassailable ethical standards Outstanding ability to inspire, listen and to build coalitions Outstanding leadership skills Exceptional programme development and change management skills Results- and quality driven High cultural sensitivity Internationally networked Able to strongly function in a Nordic society Able to navigate a regulatory environment Education A terminal degree from a reputable University or Business School Work experience Multi-year experience in comparable roles in internationally renowned business schools Universities is highly desirable Track record of successively increasing responsibility for staff, budgets and results Track record of developing products and markets Track record of mentoring and developing staff Salaries and terms of employment Recruitment and remuneration are based on the current agreement between the Danish Ministry of Finance and the relevant organization, with a classification and remuneration depending on qualifications and experience. When hiring, there will be the opportunity to negotiate personal allowances. More information If you have questions or want to know more about the job content, please feel free to contact Dean of Education, Gregor Halff, 45 38155858 and gh.edu@cbs.dk. Interviews are expected to start w c 23 March. Some testing may be done for shortlisted candidates. Please apply for the position online by opening the link search online , where you fill out the application form and attach your application with information about previous employment, copies of relevant educational qualifications and CV. Application due: 3 15 2019The Executive Director will help to fulfil Copenhagen Business School’s high ambitions for all its tuition-funded degree programmes (MBA, EMBA, specialized masters, graduate diploma/HD) with around 5000 students. The Executive Director of part-time programmes will have high visibility while shaping the portfolio to make it world-class in all aspects and a key component in Northern Europe's developing landscape for life-long learning.

She/he will achieve commercial growth while simultaneously investing in all key quality parameters and assuring administrative and operational excellence in:
  • Commercial and financial planning
  • Recruitment and admissions
  • Career services
  • International relationships
  • Student support
  • Stakeholder support (Advisory board, Alumni Society)
  • Accreditations
  • Faculty support
  • Quality control

She/he will report directly to the Dean and be a trusted advisor to the Associate Deans who - as faculty members - lead the programmes academically, with the study boards.

The position is based in Copenhagen, a city with one of the world’s highest qualities of life, and includes some international travel. Copenhagen Business School is one of Europe's leading and Scandinavia's premier business University.

Skills and capabilities
  • Deep and current working knowledge of management education and of complex academic environments in Scandinavia and internationally
  • Unassailable ethical standards
  • Outstanding ability to inspire, listen and to build coalitions
  • Outstanding leadership skills
  • Exceptional programme development and change management skills
  • Results- and quality driven
  • High cultural sensitivity
  • Internationally networked
  • Able to strongly function in a Nordic society
  • Able to navigate a regulatory environment

Education
A terminal degree from a reputable University or Business School

Work experience
  • Multi-year experience in comparable roles in internationally renowned business schools/Universities is highly desirable
  • Track record of successively increasing responsibility for staff, budgets and results
  • Track record of developing products and markets
  • Track record of mentoring and developing staff

Salaries and terms of employment
Recruitment and remuneration are based on the current agreement between the Danish Ministry of Finance and the relevant organization, with a classification and remuneration depending on qualifications and experience. When hiring, there will be the opportunity to negotiate personal allowances.

More information
If you have questions or want to know more about the job content, please feel free to contact Dean of Education, Gregor Halff, +45 38155858 and gh.edu@cbs.dk.

Interviews are expected to start w/c 23 March. Some testing may be done for shortlisted candidates.

Please apply for the position online by opening the link "search online", where you fill out the application form and attach your application with information about previous employment, copies of relevant educational qualifications and CV.

Application due: 3/15/2019

 

Copenhagen Business SchoolFrederiksberg2019-02-12T00:00:002019-03-15T00:00:00
329950200Struktureret Regnskabschef søges til større, velrenommeret byggevirksomhed i trekantsområdetBasic Beskrivelse Som regnskabschef bliver du fagligt ansvarlig for en afdeling på fire personer, hvor din opgave bliver at sørge for at afdelingens opgaver bliver doseret til de rette ressourcer og leveres i den forventede kvalitet til tiden. Du indgår i et tæt samarbejde på regnskaberne med koncernens økonomichef, og du får ansvaret for bogholderiet, hvor det overordnet er dit ansvar, at følgende opgaver fuldføres. Arbejdsopgaver Månedsregnskaber i flere af koncernens driftsselskaber Bogholderi igangværende arbejder økonomistyring budgettering Bogføring fakturering Moms Funktionærlønninger Ledelse, fagligt Diverse ad hoc opgaver Om virksomheden Der er tale om en større danskejet velrenommeret virksomhed i byggebranchen, der har en solid historie og et solidt fundament i dansk erhvervsliv. Man har fokus på kvalitet, præcision og struktur. For den rette medarbejder, er der rigtigt gode udviklingsmuligheder, der er højt til loftet og man møder kollegerne i øjenhøjde på alle niveauer. Virksomheden har en adfærd, der afspejler, at medarbejderne er en væsentlig ressource. Personlige kompetencer Du er struktureret, præcis, loyal og kvalitetsfokuseret. Du er selvkørende, og du kan lide at sætte dit eget aftryk på dine ansvarsområder, inden for de rammer, som du er blevet tildelt. Du har forståelse for, at man løfter i flok, men er også klar på, at tage ansvar for den endelige løsning af opgaven. Du er vant til at håndtere flere selskaber inden for samme koncern, og du ser en ære i at gøre tingene rigtigt fra starten. IT-kompetencer Navision, Excel Uddannelse HD-R eller tilsvarende Sprog Engelsk Kontaktpersoner Torben Jørgensen og Nikita Nielsen Ansøgningsproces Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument..

Beskrivelse

Som regnskabschef bliver du fagligt ansvarlig for en afdeling på fire personer, hvor din opgave bliver at sørge for at afdelingens opgaver bliver doseret til de rette ressourcer og leveres i den forventede kvalitet til tiden. Du indgår i et tæt samarbejde på regnskaberne med koncernens økonomichef, og du får ansvaret for bogholderiet, hvor det overordnet er dit ansvar, at følgende opgaver fuldføres.

Arbejdsopgaver

  • Månedsregnskaber i flere af koncernens driftsselskaber
  • Bogholderi/igangværende arbejder/økonomistyring/budgettering
  • Bogføring/fakturering
  • Moms
  • Funktionærlønninger
  • Ledelse, fagligt
  • Diverse ad hoc opgaver

Om virksomheden

Der er tale om en større danskejet velrenommeret virksomhed i byggebranchen, der har en solid historie og et solidt fundament i dansk erhvervsliv. Man har fokus på kvalitet, præcision og struktur. For den rette medarbejder, er der rigtigt gode udviklingsmuligheder, der er højt til loftet og man møder kollegerne i øjenhøjde på alle niveauer. Virksomheden har en adfærd, der afspejler, at medarbejderne er en væsentlig ressource.

Personlige kompetencer

Du er struktureret, præcis, loyal og kvalitetsfokuseret. Du er selvkørende, og du kan lide at sætte dit eget aftryk på dine ansvarsområder, inden for de rammer, som du er blevet tildelt. Du har forståelse for, at man løfter i flok, men er også klar på, at tage ansvar for den endelige løsning af opgaven. Du er vant til at håndtere flere selskaber inden for samme koncern, og du ser en ære i at gøre tingene rigtigt fra starten.

IT-kompetencer

Navision, Excel

Uddannelse

HD-R eller tilsvarende

Sprog

Engelsk

Kontaktpersoner

Torben Jørgensen og Nikita Nielsen

Ansøgningsproces

Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument..

ORS/Small/7772abb2_logo.jpegProselectionKøbenhavn K2019-01-29T13:13:18.1232019-03-04T00:00:00
329950192Regnskabschef deltid, søges til entreprenørvirksomhed i TrekantsområdetBasic Beskrivelse Som regnskabschef bliver du ansvarlig for selskabets samlede bogholderi. Du bliver fagligt ansvarlig for en kontorassistent, der i samarbejde med dig og under input fra dig forestår de daglige regnskabsmæssige opgaver. Du er den primære faglige operationelle kompetence, og det er dit ansvar i et tæt samarbejde med koncernøkonomichefen, at følgende opgaver honoreres. Arbejdsopgaver Budgetter Månedsregnskaber Løn Bogføring finans kreditorer Betalinger Moms Sparringspartner til ledelse Diverse ad hoc opgaver Om virksomheden Der er tale om en stærk aktør inden for byggebranchen, der gennem de seneste år har øget deres andel af markedet. Virksomheden er en del af en koncernstruktur, hvor der er højt til loftet, og hvor det er vigtigt, at man forstår at løfte i flok. Virksomheden har en adfærd, der afspejler, at medarbejderne er en væsentlig ressource. Personlige kompetencer Du er struktureret, præcis, loyal og kvalitetsfokuseret. Du er særdeles selvkørende, og du har evnen til hurtigt at skabe dig et overblik over hele regnskabet. Du fungerer rigtigt godt i den operationelle og sparrende rolle. Du møder dine interessenter i øjenhøjde, og du trives med en balanceret hverdag, hvor der er tiden til at gøre tingene rigtigt første gang. IT-kompetencer C5, Excel Uddannelse HD-R eller tilsvarende Sprog Engelsk Kontaktpersoner Torben Jørgensen og Nikita Nielsen Ansøgningsproces Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument..

Beskrivelse

Som regnskabschef bliver du ansvarlig for selskabets samlede bogholderi. Du bliver fagligt ansvarlig for en kontorassistent, der i samarbejde med dig og under input fra dig forestår de daglige regnskabsmæssige opgaver. Du er den primære faglige operationelle kompetence, og det er dit ansvar i et tæt samarbejde med koncernøkonomichefen, at følgende opgaver honoreres.

Arbejdsopgaver

  • Budgetter
  • Månedsregnskaber
  • Løn
  • Bogføring/finans/kreditorer
  • Betalinger
  • Moms
  • Sparringspartner til ledelse
  • Diverse ad hoc opgaver

Om virksomheden

Der er tale om en stærk aktør inden for byggebranchen, der gennem de seneste år har øget deres andel af markedet. Virksomheden er en del af en koncernstruktur, hvor der er højt til loftet, og hvor det er vigtigt, at man forstår at løfte i flok. Virksomheden har en adfærd, der afspejler, at medarbejderne er en væsentlig ressource.

Personlige kompetencer

Du er struktureret, præcis, loyal og kvalitetsfokuseret. Du er særdeles selvkørende, og du har evnen til hurtigt at skabe dig et overblik over hele regnskabet. Du fungerer rigtigt godt i den operationelle og sparrende rolle. Du møder dine interessenter i øjenhøjde, og du trives med en balanceret hverdag, hvor der er tiden til at gøre tingene rigtigt første gang.

IT-kompetencer

C5, Excel

Uddannelse

HD-R eller tilsvarende

Sprog

Engelsk

Kontaktpersoner

Torben Jørgensen og Nikita Nielsen

Ansøgningsproces

Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument..

ORS/Small/3b672842_logo.jpegProselectionKøbenhavn K2019-01-29T13:12:50.7932019-03-04T00:00:00
329942077Økonomichef søges til veletableret virksomhed i AarhusBasic Beskrivelse Som økonomichef bliver du ansvarlig for virksomhedens økonomifunktion og vil være en vigtig del af ledelsesgruppen i forhold til forretningsudvikling og økonomistyring. Der er ikke ledelsesansvar i stillingen, da bogholderi og dele af controlling er placeret i et shared servicecenter i England. Rollen som økonomichef er derfor fokuseret på forretningsorienteret rapportering og økonomistyring samt strategisk sparring med den øvrige ledergruppe og den administrerende direktør. Du vil få en varieret arbejdsdag, hvor du vil tage hånd om daglige problemstillinger i forhold til økonomistyring og rapportering og være i tæt kontakt med medarbejdere i Skandinavien og koncernen. Dine primære opgaver vil være: Arbejdsopgaver Budgetter Forecasts Analyser Cash flow KPI & statistik rapportering Månedsrapportering til moderselskab Optimering og udvikling af økonomistyring Kontakt til offentlige myndigheder Kontakt til bank og revisor Ad hoc opgaver Om virksomheden Virksomheden, der er en solid og veletableret servicevirksomhed, har eksisteret i mere end 50 år, beskæftiger ca. 50 medarbejdere i Skandinavien, heraf 22 medarbejdere på det skandinaviske hovedkontor i Aarhus. Virksomheden har en solid position på markedet og er en del af en større international koncern med selskaber i mange lande. Fra virksomhedens side tilbydes gode personaleforhold herunder sundhedsforsikring, pensionsordning og frokostordning. Personlige kompetencer Du er en struktureret og kvalitetsbevidst person med gode analytiske evner og nysgerrighed i forhold til både eksisterende og nye opgaver. Du har et godt overblik, høj arbejdskapacitet og er vant til at overkomme mange opgaver i din hverdag, uden at gå på kompromis med kvaliteten. Din arbejdsform er proaktiv, og du er vant til selvstændigt at tage hånd om dine opgaver. Herudover har du en god forretningsforståelse og trives i en udadvendt rolle med mange kontakter. IT-kompetencer Du har flair for IT Uddannelse & Erfaring Du har en HD eller Cand.merc. og flere års erfaring som økonomichef fra en virksomhed med en international profil, samt gerne en baggrund fra revisionsbranchen. Sprog Engelsk i skrift og tale Kontaktpersoner Søren B. Christiansen & Nikita Nielsen Ansøgningsproces Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

Beskrivelse

Som økonomichef bliver du ansvarlig for virksomhedens økonomifunktion og vil være en vigtig del af ledelsesgruppen i forhold til forretningsudvikling og økonomistyring. Der er ikke ledelsesansvar i stillingen, da bogholderi og dele af controlling er placeret i et shared servicecenter i England. Rollen som økonomichef er derfor fokuseret på forretningsorienteret rapportering og økonomistyring samt strategisk sparring med den øvrige ledergruppe og den administrerende direktør. Du vil få en varieret arbejdsdag, hvor du vil tage hånd om daglige problemstillinger i forhold til økonomistyring og rapportering og være i tæt kontakt med medarbejdere i Skandinavien og koncernen. Dine primære opgaver vil være:

Arbejdsopgaver

  • Budgetter
  • Forecasts
  • Analyser
  • Cash flow
  • KPI & statistik rapportering
  • Månedsrapportering til moderselskab
  • Optimering og udvikling af økonomistyring
  • Kontakt til offentlige myndigheder
  • Kontakt til bank og revisor
  • Ad hoc opgaver

Om virksomheden

Virksomheden, der er en solid og veletableret servicevirksomhed, har eksisteret i mere end 50 år, beskæftiger ca. 50 medarbejdere i Skandinavien, heraf 22 medarbejdere på det skandinaviske hovedkontor i Aarhus. Virksomheden har en solid position på markedet og er en del af en større international koncern med selskaber i mange lande. Fra virksomhedens side tilbydes gode personaleforhold herunder sundhedsforsikring, pensionsordning og frokostordning.

Personlige kompetencer

Du er en struktureret og kvalitetsbevidst person med gode analytiske evner og nysgerrighed i forhold til både eksisterende og nye opgaver. Du har et godt overblik, høj arbejdskapacitet og er vant til at overkomme mange opgaver i din hverdag, uden at gå på kompromis med kvaliteten. Din arbejdsform er proaktiv, og du er vant til selvstændigt at tage hånd om dine opgaver. Herudover har du en god forretningsforståelse og trives i en udadvendt rolle med mange kontakter.

IT-kompetencer

Du har flair for IT

Uddannelse & Erfaring

Du har en HD eller Cand.merc. og flere års erfaring som økonomichef fra en virksomhed med en international profil, samt gerne en baggrund fra revisionsbranchen.

Sprog

Engelsk i skrift og tale

Kontaktpersoner

Søren B. Christiansen & Nikita Nielsen

Ansøgningsproces

Vi indkalder løbende ansøgere til samtale. Som udgangspunkt er vi mest interesseret i et CV, hvor hver enkel ansættelse er beskrevet med arbejdsopgaver og resultater. Ønsker du at sende både en ansøgning og et CV, skal du lægge dem i ét dokument.

ORS/Small/34e444be_logo.jpegProselectionKøbenhavn K2019-01-14T16:00:21.2972019-03-15T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Rektor for Det Kongelige Danske Musikkonservatorium

Kulturministeriet, Departementet

Frederiksberg C
Stillingen som rektor for Det Kongelige Danske Musikkonservatorium er ledig til besættelse pr. 1. juni 2019. Det Kongelige Danske Musikkonservatorium Det Kongelige Danske Musikkonservatorium er en højere videregående uddannelsesinstitution under Kul...
Indrykket:29. januar 2019
Udløbsdato:24. februar 2019

Executive Director

Copenhagen Business School

Frederiksberg
The Executive Director will help to fulfil Copenhagen Business School s high ambitions for all its tuition-funded degree programmes (MBA, EMBA, specialized masters, graduate diploma HD) with around 5000 students. The Executive Director of part-time ...
Indrykket:12. februar 2019
Udløbsdato:15. marts 2019

Struktureret Regnskabschef søges til større, velrenommeret byggevirksomhed i trekantsområdet

Proselection

København K
Beskrivelse Som regnskabschef bliver du fagligt ansvarlig for en afdeling på fire personer, hvor din opgave bliver at sørge for at afdelingens opgaver bliver doseret til de rette ressourcer og leveres i den forventede kvalitet til tiden. Du indgår i...
Indrykket:29. januar 2019
Udløbsdato:4. marts 2019

Regnskabschef deltid, søges til entreprenørvirksomhed i Trekantsområdet

Proselection

København K
Beskrivelse Som regnskabschef bliver du ansvarlig for selskabets samlede bogholderi. Du bliver fagligt ansvarlig for en kontorassistent, der i samarbejde med dig og under input fra dig forestår de daglige regnskabsmæssige opgaver. Du er den primære ...
Indrykket:29. januar 2019
Udløbsdato:4. marts 2019

Økonomichef søges til veletableret virksomhed i Aarhus

Proselection

København K
Beskrivelse Som økonomichef bliver du ansvarlig for virksomhedens økonomifunktion og vil være en vigtig del af ledelsesgruppen i forhold til forretningsudvikling og økonomistyring. Der er ikke ledelsesansvar i stillingen, da bogholderi og dele af co...
Indrykket:14. januar 2019
Udløbsdato:15. marts 2019