Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vikariat som sagsbehandler til gode afgørelser og borgerbetjening på ydelsesområdet

Center for Arbejdsmarked og Borgerservice søger en vikar som ydelsessagsbehandler til Borgerservice og Ydelser
Kan du lide at være i en kommune, hvor du kan være sikker på, at du er TÆT PÅ borgerne, TÆT PÅ kolleger og samarbejdspartnerne og TÆT PÅ opgaverne i hverdagen, så får du det godt som vikar hos os.

Vi arbejder for at levere den højeste kvalitet og når vi gør det sammen, så skaber vi en sammenhæng i organisationen, som også giver den bedste arbejdsplads. Det har vi i dag – og det vil vi blive ved med. Derfor vægter vi medarbejdernes trivsel og velvære højt, hvorfor vi via Officefit har brudt rutinen og skabt et sundere, sjovere, samt bedre kontor og arbejdsmiljø.

Vi er en lille kommune, og det ser vi som en fordel. Vi kan omstille os i løbet af kort tid, når opgaverne kalder på en anden indsats fra os, men vi har brug for din hjælp.

Vi har tre kerneopgaver i vores center – og du får en aktiv rolle i at være med til at levere den service og de ydelser, som borgerne har ret til, i rette mængde og i rette tid.

Hvad vægter vi
Vores fokus er på at løse kerneopgaverne, så alle får en god og professionel hjælp af os. Derfor forestiller vi os også, at du er uddannet inden for offentlig administration eller som socialrådgiver idet stillingen som ydelsessagsbehandler bl.a. kræver indsigt i at træffe afgørelser og arbejde med borgerbetjeninger.

Du vil komme til at indgå i et af flere fagligt dygtigte ydelsesteams, i afdeling for Borgerservice og Ydelser og med fysisk arbejdsplads i vores nye Velfærdshus.

Det vi primært har brug for din hjælp til, er borgernes vej gennem ydelsessystemet. Dine arbejdsopgaver bliver bl.a., at sørge for at træffe afgørelser og sikre korrekt udbetaling af ydelser efter lov om gældende lovgivning, opfølgning på løbende forsørgelsessager, behandling af sager i KSD, adviser i KMD aktiv og KMD-sag og Fasit, behandling af alle typer af ansøgninger, samt at yde helhedsorienteret vejledning af borgere og meget meget mere.

Du skal trives med at veksle mellem administrativt arbejde og daglig borger kontakt - både telefonisk og ved personligt fremmøde.

Stillingens endelige indhold vil også afhænge af dine kompetencer og det du har at byde ind med idet vi er i gang med en omlægning af opgaver og områder og derfor har mulighed for at tilpasse stillingens indhold nærmere.

Faglighed er mange ting hos os
Du skal derfor kunne:

  • Være ansvarlig for egen sagsstamme med ansvar for sagsbehandling og udbetaling af ydelser mv.
  • Være i stand til at arbejde selvstændigt og sikre flow i opgaverne
  • Være i stand til at navigere og udmønte gældende lovgivning, samt evne at følge tilrettelagte arbejdsgange og ledelsesmæssige anvisninger for området
  • Fungere i et team hvor travlhed er en del af hverdagen og hvor der er fokus på korrekt sagsbehandling og korrekte ydelser til tiden.
  • Gerne have erfaring med myndighedsudøvelse og sagsbehandling på ydelsesområderne – dette er dog ikke et krav, hvis du er hurtig og dygtig til at lære
  • Være dygtig til at vejlede og kommunikere med vores borgere både mundtligt og skriftligt i et sprog, som den enkelte borger forstår.
  • Evne at håndtere udsatte og syge borgere som har det svært og som til tider kan være presset i sin adfærd
  • Være god til struktur i dine opgaver – det ved vi funktionen kræver
  • Kendskab til ydelsessystemer som KSD, KMD-sag, KMD aktiv, SBSYS og Fasit er en fordel, men ikke et krav, hvis du har gode digitale kompetencer og mod på at lære nye systemer at kende

Hvad får du i en stilling hos os
Hvis du har den rette profil til vores stilling som vikar på ydelsesområderne, kan vi til gengæld tilbyde dig følgende:
  • Differentieret faglig oplæring, tilpasset den enkelte medarbejder med oplærings og mentorplan
  • Officefit i dagligdagen
  • Et spændende arbejdsområde og en professionel arbejdsplads
  • Flekstid og mulighed for hjemmearbejdsdage
  • En god kantine
  • Udvidet kaffeordning
  • Fagligt dygtige, omsorgsfulde og humoristiske kollegaer
  • Gode faglige rammer i et udviklings- og læringsorienteret miljø med fokus på løbende faglig opkvalificering
  • En arbejdsplads, hvor vi vægter at hjælpe hinanden i det daglige og dyrker det gode arbejdsmiljø
  • Mulighed for at have indflydelse på tilrettelæggelse af indsats, opgaver og indhold i jobbet
  • Gode muligheder for personlig og faglig udvikling, samt mulighed for faglig sparring ved ledelsen som er TÆT PÅ.

Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er på fuld tid og løber til og med 30 juni 2021. Stillingen ønskes besat snarest muligt og senest pr. 1. januar 2021.

Du bliver ansat i Struer Kommune med arbejdssted i Arbejdsmarked og Borgerservice. Du skal referere til, afdelingsleder for Borgerservice og Ydelser, Chalotte Nedergaard Nielsen. Aflønning vil ske i henhold til Ny Løn og gældende overenskomst på området.

Har stillingen vakt din nysgerrighed og har du yderligere spørgsmål hertil, så er du velkommen til at ringe til afdelingsleder Chalotte Nedergaard Nielsen på tlf. 20 85 41 74, for at høre mere om stillingen.

Ansøgningen skal være modtaget senest mandag d. 23 november 2020 kl. 8.00 og ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag d. 25 november 2020.

Stillingen er et vikariat og er dermed tidsbegrænset til 30 juni 2021.

Din ansøgning skal uploades i vores system ved at klikke søg stillingen nedenfor.

 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.