Vil du helt tæt på reguleringen af pengeinstitutter?

Vil du være med til at fortolke og anvende reguleringen for pengeinstitutter? Så har vi brug for dig i kontoret for tilsyn med de mindre pengeinstitutter.

Du vil blive del af et kontor med 18 medarbejdere. De fleste af os holder øje med, om de mindre pengeinstitutter er drevet forsvarligt, og om de har kapital nok til de risici, de har påtaget sig. Vi er derudover et lille team, der fokuserer på reguleringen af pengeinstitutter og krisehåndtering.

Vores undersøgere tager på inspektioner ude i pengeinstitutterne. Det fylder størstedelen af deres hverdag at forberede og gennemføre inspektionerne. Som jurister understøtter vi løbende undersøgerne i fortolkning af reglerne for pengeinstitutter. Derudover deltager vi i internationale arbejdsgrupper, når det er relevant, og bidrager med lovændringer på kontores ekspertiseområder.

Hvilke opgaver skal du især løse?
Du vil komme til at arbejde med en bred vifte af opgaver i forhold til de mindre pengeinstitutter. Du vil fungere som ”husjurist” for kontoret, hvor du bruger din juridiske ekspertise til at undersøge og analysere juridiske problemstillinger. Der sker løbende ændringer i EU-retten, som medfører ændringer i den danske regulering af pengeinstitutter, her vil du være med til at sikre, at den danske regulering overholder EU-retten. Du kommer derfor tæt på lovgivningsprocesserne, og kommer til at udarbejde bekendtgørelser og vejledninger, når det er nødvendigt.

Kan du sætte kryds ved følgende fire karaktertræk, er du et godt match til stillingen:

1. Bred faglig interesse
Som jurist vil det være en fordel at have kendskab til den finansielle regulering og selskabsret. Kontorets fagområder er stiftelse af pengeinstitutter, fusioner og sammenlægninger af pengeinstitutter, ophør af pengeinstitutter (herunder krisehåndtering og genopretningsplanlægning). Du vil dog også løbende blive præsenteret for problemstillinger på et bredt område inden for den øvrige finansielle regulering og selskabsretten.

2. Du er god til kommunikere
Du har gode kommunikationsevner og evner at omsætte din faglighed til et let forståeligt sprog. Du formulerer dig klart på skrift og i tale og på en måde, så andre med anden fagbaggrund kan forstå dig. Dine kommunikative evner vil blive sat i spil, når vi er i dialog med institutter og rådgivere, og når vi udarbejder bekendtgørelser og vejledninger.

3. Du er resultatorienteret og tager ansvar
Du har hele tiden fokus på at skabe resultater, og du tager ansvar for at nå i mål med dine opgaver. Kompleksiteten i opgaverne er høj, men alligevel kan du logisk og struktureret tage styring på dine opgaver.

4. Du er god til at samarbejde
Du er god til at samarbejde med andre, også selvom de har en anden faglig baggrund. Du kan indgå i teams med både yngre og ældre medarbejdere, som på forskellige områder kan have mere erfaring end dig. Du kan også samarbejde med institutterne og holde en god dialog.

Derudover forestiller vi os, at du:
• er uddannet som cand.jur.
• er nyuddannet eller har erfaring fra den finansielle sektor, en anden styrelse eller
tilsvarende

Hvordan er dine ansættelsesvilkår?
Din ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet med mulighed for at forhandle individuelle tillæg efter kvalifikationer. Du vil blive indplaceret som fuldmægtig eller specialkonsulent. I forbindelse med ansættelse skal du fremvise straffeattest.

Vi har et internt karriere- og kompetenceprogram, og når det kommer til arbejdsvilkår, er vi også en attraktiv arbejdsplads. Vi har flekstidsordning, kantineordning, massageordning, renseriordning, fri parkering og fodbold-, løbe- og badmintonklubber.

Sådan ansøger du
Send din ansøgning via vores elektroniske ansøgningssystem på finanstilsynet.dk senest den 1. maj kl. 12.00. Husk at uploade dit CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag sammen med din ansøgning. Vi tager ikke ansøgninger i betragtning, der er blevet indsendt på anden vis.

Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Spørgsmål?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til kontorchef Anne-Sofie Reng Japhetson på 41 93 35 31 eller vicekontorchef Heidi Tønne Lindeholm på 33 55 83 17.
Oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan du få ved at henvende dig til vores HR Rekrutteringspartner Christian Dich på 91 33 70 85.

Du kan læse mere om Finanstilsynet på http://www.finanstilsynet.dk – særligt under rubrikken ”Karriere”. Du kan også finde os på LinkedIn ved at søge på Finanstilsynet Danmark.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Advokatkonstitution (genopslag)

Danmarks Domstole

København
En stilling som konstitueret landsdommer i Østre Landsret (advokatkonstitution) er ledige til besættelse den 1. august 2018. Advokatkonstitutioner kan alene besættes med advokater og er af 3 måneders varighed. Der henvises til retsplejelovens § 44 c...
Indrykket:14. marts 2018
Udløbsdato:26. april 2018

ERFAREN JURIST INDEN FOR ASYL- OG UDLÆNDINGERET

Institut for Menneskerettigheder

København
Monitoreringsafdelingen overvåger og rapporterer om menneskerettighedssituationen i Danmark og Grønland og yder uafhængig rådgivning til blandt andet Folketinget, regeringen, FN, EU og Europarådet. Afdelingen består af 11 medarbejdere, som vægter sa...
Indrykket:23. marts 2018
Udløbsdato:23. april 2018

Konstitueret landsdommer i Østre Landsret

Danmarks Domstole

København
Fem stillinger som konstitueret landsdommer i Østre Landsret er ledige til besættelse. Tre stillinger er til besættelse den 1. december 2018. To stillinger er til besættelse den 1. februar 2019. Efter retsplejeloven kræver udnævnelse som landsdommer...
Indrykket:3. april 2018
Udløbsdato:26. april 2018

Jurist til rådgivning om indkøb og kontraktstyring

Digitaliseringsstyrelsen

København
Er du en metodisk og analytisk dygtig jurist, og vil du være med til at understøtte digitaliseringen af den offentlige sektor med solid rådgivning om indkøb og kontraktstyring? Så tilbyder vi dig et udfordrende job i en dynamisk og projektstærk orga...
Indrykket:5. april 2018
Udløbsdato:30. april 2018

Konstitueret dommer i Københavns Byret

Danmarks Domstole

København
En stilling som konstitueret dommer i Københavns Byret er ledig til besættelse den 1. august 2018. Stillingen er tidsbegrænset i 12 måneder. Stillingen ønskes besat med henblik på bunkebekæmpelse. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra retsvæsne...
Indrykket:6. april 2018
Udløbsdato:14. maj 2018