Vil du med på holdet i verdens måske bedste kommunikationsteam? - Genopslag

Du vil passe perfekt til Sikkerhedsstyrelsens kommunikationsteam, hvis du er enig i at forståelsen af brugernes behov er det allerhelligste i al god kommunikation. Og hvis du drømmer om kanalstrategi og digitale platforme – og samtidig elsker at skabe indhold.  
 
Vi har en strategi, der frem mod 2020 skal gøre Sikkerhedsstyrelsen til en moderne, serviceorienteret og digital myndighed. Dialogen med forbrugere, virksomheder og andre interessenter spiller en helt central rolle i den. Og samtidig – det siger næsten sig selv – har vi fokus på den interne kommunikation i organisationen, som skal understøtte implemente-ringen af strategien og det daglige arbejde med at skabe gode vækstvilkår for virksomheder og sikre rammer for danske forbrugere. 
 
Nu har vi brug for en erfaren og strategisk tænkende kommunikatør, som er suveræn til at skabe godt content med fokus på modtagerne – og som er vild med at gøre det i samspil med kollegaer og kunder.  
 
Hvad forventer vi af dig? 
Du bliver en del af Kommunikation og kundeservice og vil referere til kontorchef Mette Cramon. Vi er syv medarbejdere i teamet, som alle jonglerer med discipliner som kanaler og målgrupper, intern og ekstern kommunikation. Vi løser meget forskellige opgaver, fra planlægning af kampagner og presseindsatser om fyrværkeriulykker og legetøjstrends til SoMe og interne nyheder. Vi har forskellige ansvarsområder, men hjælper altid hinanden – og så griner vi mindst en gang om dagen.   
 
Du passer perfekt ind i truppen, hvis det her er dine største styrker: 

  1. Du er en digital frontløber. Du får en vigtig rolle på et af de vigtigste områder i vores kommunikationsstrategi, nemlig opbygningen af et nyt sik.dk, der understøtter vores kundefokus og løfte om at gøre sikkerhed så ukompliceret som muligt. Du agerer hjemmevant i CMS-systemer og på sociale medier, både når det drejer sig om teknik, struktur og content. Din evne til at tænke langsigtet, når vi taler struktur og user experience, spiller smukt sammen med dit blik for interessentinvolvering og godt indhold.  
  2. Du ved, at fremtiden tilhører de servicemindede. Uanset om du taler med kollegaer, kunder eller interessenter, gør du det med udgangspunkt i dialog og i modtagerens behov. Du mestrer de klassiske journalistiske discipliner at spørge og at lytte, og du arbejder ud fra en grundholdning om, at god service er afgørende for høj kundetilfredshed, og at kommunikation rammer plet, hvis målgrupperne er med til at skabe indhold.
  3. Samarbejde er boremaskinen i din faglige værktøjskasse. Og dermed et helt uundværligt redskab for dit daglige arbejde. Sparring, videndeling og overskud til at hjælpe hinanden er nogle af de elementer, som vores organisation bygger på. Det passer perfekt til dig, for du ser samarbejde som en forudsætning for, at både du og dine kollegaer udfolder jeres kommunikationsfaglige potentiale. 
  4. Du har fokus på forbedring og udvikling. Du ved, at målgruppers behov ændrer sig ligeså hurtigt som der kommer nye muligheder inden for kanaler og content. Du spotter kommunikationstrends og -tendenser før de fleste andre, og du handler hurtigt for at implementere dem i vores kanaler og i vores organisation. 
Derudover forestiller vi os, at du: 
  • har en relevant kommunikationsfaglig uddannelse 
  • har mindst 3-5 års erfaring fra stillinger, som også har krævet stor variation i din faglige værktøjskasse  
  • tidligere har arbejdet strategisk med kanaler, målgrupper, user experience og digitali-sering. 
Hvad kommer du til at lave? 
Du får en arbejdsdag, der veksler mellem konkrete content-opgaver og strategisk udviklingsarbejde. Det bliver blandt andet dit ansvar at opbygge vores nye hjemmeside, og du også ansvaret for styrelsens aktivitet på Facebook og LinkedIn. Du skal: 
  • skabe content til Sikkerhedsstyrelsens kanaler. Det gælder både de eksterne kanaler som SoMe og hjemmeside, men også vores intranet: Vi bruger Workplace til at understøtte vores tværfaglige, samarbejdende kultur.  
  • drive opbygningen af det nye sik.dk. Du har fokus på alt fra de små detaljer til de store linjer og langsigtede mål om stor trafik og høj kundetilfredshed. Og du arbejder strategisk med at involvere brugerne og implementere deres input.  
Sådan ansøger du  
Send din ansøgning med CV og eksamenspapirer via vores elektroniske ansøgningsmodul på www.sik.dk senest søndag den 2. marts 2018. Samtaler forventes at blive afholdt i uge 10.  
 
Du vil blive ansat på fuld tid efter AC-overenskomst med tiltrædelse hurtigst muligt.  
 
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mette Cramon på tlf. 33 73 20 65. Hvis du har spørgsmål til løn- og ansættelsesforhold, kan du kontakte HR-rekrutteringspartner Dan Bøgh Morthorst på tlf. 91 33 70 47.  
 
Vi glæder os til at høre fra dig!  


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her