Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du starte din karriere som økonom til et af vores store transformationsprogrammer?

Vil du være med til at udvikle og forankre den strategiske og økonomiske styring i en helt ny organisation, der gennem en data- og analysedrevet tilgang skal sikre fundamentet for fremtidens digitale skatteforvaltning? Så har du nu muligheden for at blive en del af kontoret Projekt- og Programøkonomi.

Har du blik for tal og er du struktureret, så er det måske dig, vi søger som vores nye økonomimedarbejder.

Vi søger økonomer til kontoret Projekt- og Programøkonomi, hvor du vil have ansvaret for at sikre stabil økonomistyring i et af styrelsens store programmer, og samtidigt sikre sammenhæng til den samlede styring af styrelsens komplekse budgetter og bevillinger.

Kontoret indgår i en samlet værdikæde af styringskontorer vedrørende Udviklings- og Forenklingsstyrelsens samlede projekt- og opgaveportefølje, der omfatter alt fra store programmer i milliardstørrelsen til projekter med budgetter på 10-500 mio. kr. og løbende mindre tilpasninger til eksisterende it-systemer.

Økonomistyring med stor kontaktflade

Du får mulighed for at arbejde i et uformelt arbejdsmiljø sammen med erfarne og engagerede kolleger med mange forskellige faglige baggrunde.

Du indgår i et tæt samarbejde med medarbejdere, der håndterer kontrakt- og programstyring såvel som med øvrige projektmedarbejdere i organisationen. Du skal bidrage til programmets økonomistyring og økonomiske analyser, hvor du i samarbejde med dine kolleger vil få ansvaret for:

  • Økonomistyring, herunder verificering af forbrug fra projekterne, budgetadministration og ledelsesrapportering
  • Udarbejdelse og opfølgning på business cases i samarbejde med projektledere samt opfølgning på dennes KPI
  • Deltagelse i samarbejde og koordinering på koncernniveau vedrørende delte økonomistyringsfunktioner på tværs i styrelsen
  • Udarbejdelse af notater og beslutningsoplæg til styrelsens direktion og Skatteministeriets departement.


Stærk faglighed, gode formidlingsevner og lyst til samarbejde

Du har en stærk faglighed indenfor økonomi med flair for tal og systemer, og samtidig er du dygtig til formidling og kommunikation. Du arbejder selvstændigt, og du kan samarbejde med både nære kolleger og andre med en anden faglighed end din egen.

Vi forventer du har:

  • udvist et højt fagligt niveau på dit studie og muligvis har haft et studierelevant job, hvor du har stiftet bekendtskab med økonomistyring.
  • afsluttet relevant uddannelse på kandidatniveau, fx cand.scient.pol., cand. polit., cand.oecon., cand.merc. eller lign.
  • en veludviklet evne til at formidle, både skriftligt og mundtligt
  • nysgerrighed for at lære nyt
  • evnen til at opnå resultater og få opgaver i mål
  • flair for it og systemer, herunder særligt gode excel-kundskaber.


Som person tager du ansvar for opgaveløsningen og processen, og du undrer dig undervejs. Dermed er du med til at sikre et løbende fokus på at skabe forbedringer og se løsningsmuligheder.

Du skal have lyst til at være medvirkende til at skabe den gode kultur, det gode samarbejde og de gode løsninger.

Ansøgning og kontakt

Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 16. juni 2019. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Mike Abel Korsgaard på telefonnummer 72370340.



Der vil blive gennemført test som led i ansættelsesprocessen, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg, men enkelte møder kan være på Østbanegade 123, 2100 København Ø, hvor Udviklings- og Forenklingsstyrelsen også har lokaler.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’



Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.



Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.



Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330032518Phoenix-bd23d3c112019-06-03T00:00:00Vil du starte din karriere som økonom til et af vores store transformationsprogrammer?Vil du være med til at udvikle og forankre den strategiske og økonomiske styring i en helt ny organisation, der gennem en data- og analysedrevet tilgang skal sikre fundamentet for fremtidens digitale skatteforvaltning? Så har du nu muligheden for at blive en del af kontoret Projekt- og Programøkonomi.

Har du blik for tal og er du struktureret, så er det måske dig, vi søger som vores nye økonomimedarbejder.

Vi søger økonomer til kontoret Projekt- og Programøkonomi, hvor du vil have ansvaret for at sikre stabil økonomistyring i et af styrelsens store programmer, og samtidigt sikre sammenhæng til den samlede styring af styrelsens komplekse budgetter og bevillinger.

Kontoret indgår i en samlet værdikæde af styringskontorer vedrørende Udviklings- og Forenklingsstyrelsens samlede projekt- og opgaveportefølje, der omfatter alt fra store programmer i milliardstørrelsen til projekter med budgetter på 10-500 mio. kr. og løbende mindre tilpasninger til eksisterende it-systemer.

Økonomistyring med stor kontaktflade

Du får mulighed for at arbejde i et uformelt arbejdsmiljø sammen med erfarne og engagerede kolleger med mange forskellige faglige baggrunde.

Du indgår i et tæt samarbejde med medarbejdere, der håndterer kontrakt- og programstyring såvel som med øvrige projektmedarbejdere i organisationen. Du skal bidrage til programmets økonomistyring og økonomiske analyser, hvor du i samarbejde med dine kolleger vil få ansvaret for:

  • Økonomistyring, herunder verificering af forbrug fra projekterne, budgetadministration og ledelsesrapportering
  • Udarbejdelse og opfølgning på business cases i samarbejde med projektledere samt opfølgning på dennes KPI
  • Deltagelse i samarbejde og koordinering på koncernniveau vedrørende delte økonomistyringsfunktioner på tværs i styrelsen
  • Udarbejdelse af notater og beslutningsoplæg til styrelsens direktion og Skatteministeriets departement.


Stærk faglighed, gode formidlingsevner og lyst til samarbejde

Du har en stærk faglighed indenfor økonomi med flair for tal og systemer, og samtidig er du dygtig til formidling og kommunikation. Du arbejder selvstændigt, og du kan samarbejde med både nære kolleger og andre med en anden faglighed end din egen.

Vi forventer du har:

  • udvist et højt fagligt niveau på dit studie og muligvis har haft et studierelevant job, hvor du har stiftet bekendtskab med økonomistyring.
  • afsluttet relevant uddannelse på kandidatniveau, fx cand.scient.pol., cand. polit., cand.oecon., cand.merc. eller lign.
  • en veludviklet evne til at formidle, både skriftligt og mundtligt
  • nysgerrighed for at lære nyt
  • evnen til at opnå resultater og få opgaver i mål
  • flair for it og systemer, herunder særligt gode excel-kundskaber.


Som person tager du ansvar for opgaveløsningen og processen, og du undrer dig undervejs. Dermed er du med til at sikre et løbende fokus på at skabe forbedringer og se løsningsmuligheder.

Du skal have lyst til at være medvirkende til at skabe den gode kultur, det gode samarbejde og de gode løsninger.

Ansøgning og kontakt

Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 16. juni 2019. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Mike Abel Korsgaard på telefonnummer 72370340.



Der vil blive gennemført test som led i ansættelsesprocessen, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg, men enkelte møder kan være på Østbanegade 123, 2100 København Ø, hvor Udviklings- og Forenklingsstyrelsen også har lokaler.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’



Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.



Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.



Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

2019-06-17T00:55:34.790 Vil du være med til at udvikle og forankre den strategiske og økonomiske styring i en helt ny organisation, der gennem en data- og analysedrevet tilgang skal sikre fundamentet for fremtidens digitale skatteforvaltning? Så har du nu muligheden for at blive en del af kontoret Projekt- og Programøkonomi. Har du blik for tal og er du struktureret, så er det måske dig, vi søger som vores nye økonomimedarbejder. Vi søger økonomer til kontoret Projekt- og Programøkonomi, hvor du vil have ansvaret for at sikre stabil økonomistyring i et af styrelsens store programmer, og samtidigt sikre sammenhæng til den samlede styring af styrelsens komplekse budgetter og bevillinger. Kontoret indgår i en samlet værdikæde af styringskontorer vedrørende Udviklings- og Forenklingsstyrelsens samlede projekt- og opgaveportefølje, der omfatter alt fra store programmer i milliardstørrelsen til projekter med budgetter på 10-500 mio. kr. og løbende mindre tilpasninger til eksisterende it-systemer. Økonomistyring med stor kontaktflade Du får mulighed for at arbejde i et uformelt arbejdsmiljø sammen med erfarne og engagerede kolleger med mange forskellige faglige baggrunde. Du indgår i et tæt samarbejde med medarbejdere, der håndterer kontrakt- og programstyring såvel som med øvrige projektmedarbejdere i organisationen. Du skal bidrage til programmets økonomistyring og økonomiske analyser, hvor du i samarbejde med dine kolleger vil få ansvaret for: Økonomistyring, herunder verificering af forbrug fra projekterne, budgetadministration og ledelsesrapportering Udarbejdelse og opfølgning på business cases i samarbejde med projektledere samt opfølgning på dennes KPI Deltagelse i samarbejde og koordinering på koncernniveau vedrørende delte økonomistyringsfunktioner på tværs i styrelsen Udarbejdelse af notater og beslutningsoplæg til styrelsens direktion og Skatteministeriets departement. Stærk faglighed, gode formidlingsevner og lyst til samarbejde Du har en stærk faglighed indenfor økonomi med flair for tal og systemer, og samtidig er du dygtig til formidling og kommunikation. Du arbejder selvstændigt, og du kan samarbejde med både nære kolleger og andre med en anden faglighed end din egen. Vi forventer du har: udvist et højt fagligt niveau på dit studie og muligvis har haft et studierelevant job, hvor du har stiftet bekendtskab med økonomistyring. afsluttet relevant uddannelse på kandidatniveau, fx cand.scient.pol., cand. polit., cand.oecon., cand.merc. eller lign. en veludviklet evne til at formidle, både skriftligt og mundtligt nysgerrighed for at lære nyt evnen til at opnå resultater og få opgaver i mål flair for it og systemer, herunder særligt gode excel-kundskaber. Som person tager du ansvar for opgaveløsningen og processen, og du undrer dig undervejs. Dermed er du med til at sikre et løbende fokus på at skabe forbedringer og se løsningsmuligheder. Du skal have lyst til at være medvirkende til at skabe den gode kultur, det gode samarbejde og de gode løsninger. Ansøgning og kontakt Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 16. juni 2019. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Mike Abel Korsgaard på telefonnummer 72370340. Der vil blive gennemført test som led i ansættelsesprocessen, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg, men enkelte møder kan være på Østbanegade 123, 2100 København Ø, hvor Udviklings- og Forenklingsstyrelsen også har lokaler. Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.11jobnetbd23d3c1100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-16T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123172&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavnEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3535912Skatteforvaltningen, Frederiksberg11Osvald Helmuths Vej 42000Frederiksberg72370340DKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent768351JobNet4996220499622010027-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bd23d3c1https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=bd23d3c1https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bd23d3c1&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bd23d3c1&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/2.jpgBrænder du for at blive Akademisk medarbejder?12008001Dansk3Læse/ tale241210Akademisk medarbejder5Kontor og administration361932911noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmarkda-DK