Vil du være hele statens kontraktjurist?

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du hjælpe kollegaer i staten med at indgå kommercielt gode kontrakter, foretage komplekse kontraktretlige vurderinger, rådgive om og selv udarbejde kontrakter?

Så er det dig, vi leder efter i Økonomistyrelsens Rådgivningsenhed. Vi hjælper vores kollegaer, som spænder bredt over hele staten, med at gennemføre udbudsforretninger. I den forbindelse har vores udbudsjurister brug for din hjælp til at få udarbejdet nogle gode kontrakter. Vi tilbyder en unik mulighed for dig, som har lyst til at få et indblik i mange forskelligartede kontrakter, og vi tilbyder gode betingelser for, at du kan videreudvikle dig fagligt. Du får mulighed for at arbejde sammen med engagerede kollegaer i et fagligt stærkt miljø, hvor vi løser vores opgaver i fællesskab og med godt humør.

Bliv en del af et fagligt stærkt fælleskab Vi søger dig, som har lyst til en bred kontaktflade i staten, og som kan lide at opbygge nære klientrelationer. Det fylder meget for os, at de opgaver vi løser, skaber værdi og gør en forskel for vores kollegaer i staten samtidig med, at vi selv gerne vil blive fagligt udfordret. Derfor vil du også opleve, at vi løser mange af de opgaver, som typisk findes på et advokatkontor, hvorfor vi også er mange, der har en baggrund fra et advokatkontor eller et konsulenthus. Omvendt kan dialogen med vores kunder blive tættere, da det er vores kollegaer, som vi hjælper.

På din nye arbejdsplads vil du sidde i et fagligt stærkt miljø med et hold af engagerede kollegaer, som tæller både udbudsjurister, kontrakt- og indkøbsrådgivere samt it-projektledere.

Vi kan garantere, at du ofte vil have et smil på læben, når du arbejder, da vi vægter det sociale element højt, ligesom dine kollegaer altid har tid til at sparre med dig om, hvordan en kontrakt skrues bedst sammen, så den også fungerer i praksis.

Vi arbejder også tæt sammen med Statens Indkøb, som er ansvarlig for statens indkøbspolitik, og derfor kommer du også helt tæt på de centrale politiske processer, og i den forbindelse søger vi dig, der har lyst til at tænke med på, hvordan vi kan skabe mere grønne værdibaserede kontrakter.

Offentlige kontrakter skal skabe mere rum for grøn innovation og nytænkning - også efter at kontrakten er indgået. Regeringen vil derfor med inspiration fra byggeriet, sundhedssektoren og it-området igangsætte et arbejde med at udvikle standardmodeller for værdibaseret honorering i kontrakter, sådan at offentlige indkøbere kan få hjælp til at lave kontrakter, der giver leverandøren grønne incitamenter. Dette arbejde er forankret hos os, og hvis du har lyst, kan du derfor få mulighed for at arbejde med kontrakter på en helt ny måde.

Samtidig har vi i kontoret fået lov til at være med til at udforme nogle af de største og mest komplekse it-projekter i staten. Har du derfor lyst til at være et fagligt fyrtårn inden for kontraktret, så har du også mulighed for at opdyrke hvordan vi skal opbygge kommercielt stærke kontrakter, som fungerer i praksis, når udbuddet er gennemført.

Hvis det har din interesse, vil du også få mulighed for at etablere og drive et netværk for it-kontraktstyring i staten, hvis formål er at udbrede best practice inden for kompleks it-kontraktstyring og understøtte videndeling på tværs af de statslige institutioner, hvor du vil få rig mulighed for at facilitere spændende drøftelser inden for området.

Du har lyst til at dele din viden om it-kontraktret – eller du har lyst til at opdyrke viden herom Både i regi af Rådgivningsenheden og som en del af Økonomistyrelsen, arbejder vi hver dag på at udarbejde og fortolke nogle af statens helt store it-infrastrukturkontrakter.

Økonomistyrelsen varetager 18 it-økonomisystemer, der gør en forskel for over 400 institutioner og 100.000 brugere i staten. Derudover rådgiver vi gennem Rådgivningsenheden bredt i hele staten om kontraktudarbejdelse og udbud af komplekse kontrakter, hvorfor du vil få en bred kontaktflade.

Du vil således kunne få mulighed for at:

  • udarbejde kontrakter til brug for større it-udbud i staten
  • udarbejde kontrakter til og indgå i dialog eller forhandlinger med leverandører i forbindelse med styrelsens interne indkøb af it-systemer og it-ydelser
  • rådgive statslige kunder om udformning af kontrakter og sikre kompetenceudvikling på tværs i staten
  • rådgive statslige kunder om tvisthåndtering efter kontraktindgåelse
  • bistå til forenkling og ensretning af statens fælles digitale paradigmer og skabeloner, som vi er i gang med at sætte strøm til
  • stå i spidsen for facilitering af et af vores netværk, som har til formål at understøtte videndeling om it-kontrakter på tværs af de statslige institutioner.
Om du har mange års erfaring med at udarbejde kontrakter, eller om du er nyuddannet og synes at det kunne være spændende at lære om kontraktret i praksis, så kan stillingen være relevant for dig, da vi sørger for at klæde dig på til rollen, og da der altid er mange kollegaer at sparre med.

En hverdag med plads til både arbejds- og familieliv Vores kontor er kendetegnet ved en stærk holdånd, og vi lægger stor vægt på at vi alle føler arbejdsglæde, samt at vi har det sjovt i hverdagen. Vi gør meget ud af at fejre hinandens successer, ligesom vi prioriterer sociale arrangementer og en improviseret fredagsbar, før vi går på weekend.

Vi har fokus på at vi hele tiden udvikler os både fagligt og personligt, og du kan derfor regne med at der altid er en kollega som har tid til at sparre med dig om dine opgaver og som giver dig feedback på de opgaver, som du har løst.

Vi insisterer også på, at du skal have tid til at dyrke dine fritidsinteresser. Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsessted Stillingen er forankret i Økonomistyrelsens del af Rådgivningsenheden, som er en selvstændig enhed der drives i tæt samarbejde med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Vi sidder i hjertet af København hos Økonomistyrelsen i Skt. Annæ Palæ tæt ved Kongens Nytorv og Kongens Have. Læs mere om enheden og dine kommende kollegaer på www.statensindkob.dk.

Organisatorisk er Økonomistyrelsen del af Rådgivningsenheden placeret i Kontoret for Jura & Rådgivning, der er en del af Center for Indkøb og Udbud, som også omfatter kontoret for Statens Indkøb. I centret er vi over 30 medarbejdere med solid udbudsretlig og indkøbsfaglig erfaring og baggrunde fra både den offentlige og private sektor. Vi arbejder tæt sammen med kollegaer i resten af Økonomistyrelsen og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, og du får således mulighed for at træde ind i en faglig stærk og dybt specialiseret enhed, hvor vores fokus udelukkende er på at udvikle gode kontrakter og udbudsmaterialer.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Vil du vide mere? Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Anders Lauvring Hansen på telefon 23 28 31 86 eller e-mail anlaha@oes.dk.

Det praktiske Vi ser frem til at høre fra dig. Tryk på knappen ’Søg stillingen’ og send din motiverede ansøgning med CV, eksamensbevis og eventuelle bilag senest den 18.august 2022.

Vi planlægger at holde 1. samtaler både den 22. og 23. august, som foruden samtalen med ansættelsesudvalget vil bestå af en casebesvarelse. 2. samtaler for kandidaterne der indgår i det videre forløb vil blive afholdt den 25. og 26. august, med henblik på opstart til oktober.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Vil du være hele statens kontraktjurist?

Vil du hjælpe kollegaer i staten med at indgå kommercielt gode kontrakter, foretage komplekse kontraktretlige vurderinger, rådgive om og selv udarbejde kontrakter?

Så er det dig, vi leder efter i Økonomistyrelsens Rådgivningsenhed. Vi hjælper vores kollegaer, som spænder bredt over hele staten, med at gennemføre udbudsforretninger. I den forbindelse har vores udbudsjurister brug for din hjælp til at få udarbejdet nogle gode kontrakter. Vi tilbyder en unik mulighed for dig, som har lyst til at få et indblik i mange forskelligartede kontrakter, og vi tilbyder gode betingelser for, at du kan videreudvikle dig fagligt. Du får mulighed for at arbejde sammen med engagerede kollegaer i et fagligt stærkt miljø, hvor vi løser vores opgaver i fællesskab og med godt humør.

Bliv en del af et fagligt stærkt fælleskab Vi søger dig, som har lyst til en bred kontaktflade i staten, og som kan lide at opbygge nære klientrelationer. Det fylder meget for os, at de opgaver vi løser, skaber værdi og gør en forskel for vores kollegaer i staten samtidig med, at vi selv gerne vil blive fagligt udfordret. Derfor vil du også opleve, at vi løser mange af de opgaver, som typisk findes på et advokatkontor, hvorfor vi også er mange, der har en baggrund fra et advokatkontor eller et konsulenthus. Omvendt kan dialogen med vores kunder blive tættere, da det er vores kollegaer, som vi hjælper.

På din nye arbejdsplads vil du sidde i et fagligt stærkt miljø med et hold af engagerede kollegaer, som tæller både udbudsjurister, kontrakt- og indkøbsrådgivere samt it-projektledere.

Vi kan garantere, at du ofte vil have et smil på læben, når du arbejder, da vi vægter det sociale element højt, ligesom dine kollegaer altid har tid til at sparre med dig om, hvordan en kontrakt skrues bedst sammen, så den også fungerer i praksis.

Vi arbejder også tæt sammen med Statens Indkøb, som er ansvarlig for statens indkøbspolitik, og derfor kommer du også helt tæt på de centrale politiske processer, og i den forbindelse søger vi dig, der har lyst til at tænke med på, hvordan vi kan skabe mere grønne værdibaserede kontrakter.

Offentlige kontrakter skal skabe mere rum for grøn innovation og nytænkning - også efter at kontrakten er indgået. Regeringen vil derfor med inspiration fra byggeriet, sundhedssektoren og it-området igangsætte et arbejde med at udvikle standardmodeller for værdibaseret honorering i kontrakter, sådan at offentlige indkøbere kan få hjælp til at lave kontrakter, der giver leverandøren grønne incitamenter. Dette arbejde er forankret hos os, og hvis du har lyst, kan du derfor få mulighed for at arbejde med kontrakter på en helt ny måde.

Samtidig har vi i kontoret fået lov til at være med til at udforme nogle af de største og mest komplekse it-projekter i staten. Har du derfor lyst til at være et fagligt fyrtårn inden for kontraktret, så har du også mulighed for at opdyrke hvordan vi skal opbygge kommercielt stærke kontrakter, som fungerer i praksis, når udbuddet er gennemført.

Hvis det har din interesse, vil du også få mulighed for at etablere og drive et netværk for it-kontraktstyring i staten, hvis formål er at udbrede best practice inden for kompleks it-kontraktstyring og understøtte videndeling på tværs af de statslige institutioner, hvor du vil få rig mulighed for at facilitere spændende drøftelser inden for området.

Du har lyst til at dele din viden om it-kontraktret – eller du har lyst til at opdyrke viden herom Både i regi af Rådgivningsenheden og som en del af Økonomistyrelsen, arbejder vi hver dag på at udarbejde og fortolke nogle af statens helt store it-infrastrukturkontrakter.

Økonomistyrelsen varetager 18 it-økonomisystemer, der gør en forskel for over 400 institutioner og 100.000 brugere i staten. Derudover rådgiver vi gennem Rådgivningsenheden bredt i hele staten om kontraktudarbejdelse og udbud af komplekse kontrakter, hvorfor du vil få en bred kontaktflade.

Du vil således kunne få mulighed for at:

  • udarbejde kontrakter til brug for større it-udbud i staten
  • udarbejde kontrakter til og indgå i dialog eller forhandlinger med leverandører i forbindelse med styrelsens interne indkøb af it-systemer og it-ydelser
  • rådgive statslige kunder om udformning af kontrakter og sikre kompetenceudvikling på tværs i staten
  • rådgive statslige kunder om tvisthåndtering efter kontraktindgåelse
  • bistå til forenkling og ensretning af statens fælles digitale paradigmer og skabeloner, som vi er i gang med at sætte strøm til
  • stå i spidsen for facilitering af et af vores netværk, som har til formål at understøtte videndeling om it-kontrakter på tværs af de statslige institutioner.
Om du har mange års erfaring med at udarbejde kontrakter, eller om du er nyuddannet og synes at det kunne være spændende at lære om kontraktret i praksis, så kan stillingen være relevant for dig, da vi sørger for at klæde dig på til rollen, og da der altid er mange kollegaer at sparre med.

En hverdag med plads til både arbejds- og familieliv Vores kontor er kendetegnet ved en stærk holdånd, og vi lægger stor vægt på at vi alle føler arbejdsglæde, samt at vi har det sjovt i hverdagen. Vi gør meget ud af at fejre hinandens successer, ligesom vi prioriterer sociale arrangementer og en improviseret fredagsbar, før vi går på weekend.

Vi har fokus på at vi hele tiden udvikler os både fagligt og personligt, og du kan derfor regne med at der altid er en kollega som har tid til at sparre med dig om dine opgaver og som giver dig feedback på de opgaver, som du har løst.

Vi insisterer også på, at du skal have tid til at dyrke dine fritidsinteresser. Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsessted Stillingen er forankret i Økonomistyrelsens del af Rådgivningsenheden, som er en selvstændig enhed der drives i tæt samarbejde med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Vi sidder i hjertet af København hos Økonomistyrelsen i Skt. Annæ Palæ tæt ved Kongens Nytorv og Kongens Have. Læs mere om enheden og dine kommende kollegaer på www.statensindkob.dk.

Organisatorisk er Økonomistyrelsen del af Rådgivningsenheden placeret i Kontoret for Jura & Rådgivning, der er en del af Center for Indkøb og Udbud, som også omfatter kontoret for Statens Indkøb. I centret er vi over 30 medarbejdere med solid udbudsretlig og indkøbsfaglig erfaring og baggrunde fra både den offentlige og private sektor. Vi arbejder tæt sammen med kollegaer i resten af Økonomistyrelsen og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, og du får således mulighed for at træde ind i en faglig stærk og dybt specialiseret enhed, hvor vores fokus udelukkende er på at udvikle gode kontrakter og udbudsmaterialer.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Vil du vide mere? Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Anders Lauvring Hansen på telefon 23 28 31 86 eller e-mail anlaha@oes.dk.

Det praktiske Vi ser frem til at høre fra dig. Tryk på knappen ’Søg stillingen’ og send din motiverede ansøgning med CV, eksamensbevis og eventuelle bilag senest den 18.august 2022.

Vi planlægger at holde 1. samtaler både den 22. og 23. august, som foruden samtalen med ansættelsesudvalget vil bestå af en casebesvarelse. 2. samtaler for kandidaterne der indgår i det videre forløb vil blive afholdt den 25. og 26. august, med henblik på opstart til oktober.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.