Vil du være med til at bekæmpe international skatteunddragelse? - vi søger erfaren specialist til analyse- og kontrolopgaver

Har du drivet og engagementet til at sætte et betydeligt aftryk på samfundsøkonomien? Ønsker du at deltage i en målrettet indsats mod grænseoverskridende skattetænkning, skattespekulation og skatteunddragelse?

I CEBIS-Analyse (Center for Bekæmpelse af International Skatteunddragelse) undersøger vi risici ved forskellige grænseoverskridende aktiviteter, hvor der er risiko for, at Danmark ikke får den korrekte skatteindtægt. Vi undersøger, hvordan forskellige skattelykonstruktioner anvendes og afdækker grænsen mellem det lovlige og det ulovlige.

Identificering og kontrol af nye svigsmønstre
I CEBIS-analyse arbejder vi med forskellige emner, som kan udspringe fra fx et projekt, en ny lovgivning, Skattestyrelsens ledelse eller vores kollegaer i andre landes skattemyndigheder m.v. Du og dine kolleger kan ligeledes tage initiativ til kommende emner, når I opdager nye tendenser og handlemønstre.

Dine opgaver er bl.a. at

  • Lave kontroller og skrive afgørelser over for borgere og virksomheder. Kontrollerne afdækker aktører og handlemønstre inden for emnet og danne grundlag for analyser og rapporter.
  • Udarbejde rapporter på baggrund af analyserne/kontrollerne. Rapporterne bruges til at foreslå tiltag, der kan mindske de påviste muligheder for skatteunddragelse.
  • Give bidrag til lovhøringer, SAU spørgsmål o.l.
  • Indgå i samarbejdet med blandt andre OECD, EU, Nordisk Agenda og andre landes skattemyndigheder. Samarbejdet foregår både virtuelt og ved udlandsrejser.
  • Give faglig sparring på højt niveau til mindre erfarne kollegaer

Næse for uregelmæssigheder
Du har en relevant videregående uddannelse inden for skat, revision, jura eller lignende. Derudover har du praktisk erfaring inden for international selskabsskat og/eller international personskat, herunder dobbeltbeskatningsaftalerne og de danske regler for subjektiv skattepligt. Endvidere har du et godt kendskab til de formelle skatteregler.

Din tilgang til arbejdet er analytisk samtidig med, at du har næse for at gennemskue kreative løsninger. Du bidrager aktivt til at udvikle nye arbejdsmetoder, som gør os mere effektive og skarpere til at finde de relevante områder, der skal udtages til kontrol.

Da vi ofte møder komplicerede sager, der indeholder ansvarspådragende forhold, er det afgørende for din succes i stillingen, at du agerer korrekt og roligt i pressede situationer. Du bidrager også med et godt humør og positiv tilgang til dine kollegaer og arbejdsopgaver.

Idet du kommunikerer med både nationale og internationale samarbejdspartnere, er det afgørende, at du kan kommunikere på dansk og engelsk både skriftligt og mundtligt.

CEBIS-Analyse – din nye arbejdsplads
Du får din dagligdag i enheden CEBIS-Analyse, hvor du kan forvente et fagligt og udviklende miljø, hvor du kan få hjælp og sparring fra 15 engagerede, kompetente og hjælpsomme kollegaer. Vi har et godt socialt miljø med en uformel omgangstone og løser hver dag spændende og komplekse opgaver. Vi tilbyder en varierende hverdag, hvor du selv er med til at planlægge dine arbejdsopgaver og skabe idéer til nye indgangsvinkler.

CEBIS er en del af afdelingen International Skatteunddragelse i fagområdet Særlig Kontrol. Området har stor politisk bevågenhed – både nationalt og internationalt. Vi er fordelt på flere enheder med hver vores daglige leder - og med forskellige geografiske lokationer både i Jylland og på Sjælland.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, CV, eksamensbeviser og eventuelt yderligere materiale senest den 19. maj 2019. Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Birthe Sørensen på tlf. 2545 8047.

Vi forventer at afholde samtaler den 27. maj eller den 29. maj.

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst. Du skal aflevere straffeattest i forbindelse med ansættelsen.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver på sigt Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg. Vores lokaler på Lyseng Allé er dog under ombygning, og dit arbejdssted vil derfor i en periode være Slet Parkvej 1, 8310 Tranbjerg J.

Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330013268Phoenix-5add208412019-04-30T00:00:00Vil du være med til at bekæmpe international skatteunddragelse? - vi søger erfaren specialist til analyse- og kontrolopgaverHar du drivet og engagementet til at sætte et betydeligt aftryk på samfundsøkonomien? Ønsker du at deltage i en målrettet indsats mod grænseoverskridende skattetænkning, skattespekulation og skatteunddragelse?

I CEBIS-Analyse (Center for Bekæmpelse af International Skatteunddragelse) undersøger vi risici ved forskellige grænseoverskridende aktiviteter, hvor der er risiko for, at Danmark ikke får den korrekte skatteindtægt. Vi undersøger, hvordan forskellige skattelykonstruktioner anvendes og afdækker grænsen mellem det lovlige og det ulovlige.

Identificering og kontrol af nye svigsmønstre
I CEBIS-analyse arbejder vi med forskellige emner, som kan udspringe fra fx et projekt, en ny lovgivning, Skattestyrelsens ledelse eller vores kollegaer i andre landes skattemyndigheder m.v. Du og dine kolleger kan ligeledes tage initiativ til kommende emner, når I opdager nye tendenser og handlemønstre.

Dine opgaver er bl.a. at
  • Lave kontroller og skrive afgørelser over for borgere og virksomheder. Kontrollerne afdækker aktører og handlemønstre inden for emnet og danne grundlag for analyser og rapporter.
  • Udarbejde rapporter på baggrund af analyserne/kontrollerne. Rapporterne bruges til at foreslå tiltag, der kan mindske de påviste muligheder for skatteunddragelse.
  • Give bidrag til lovhøringer, SAU spørgsmål o.l.
  • Indgå i samarbejdet med blandt andre OECD, EU, Nordisk Agenda og andre landes skattemyndigheder. Samarbejdet foregår både virtuelt og ved udlandsrejser.
  • Give faglig sparring på højt niveau til mindre erfarne kollegaer

Næse for uregelmæssigheder
Du har en relevant videregående uddannelse inden for skat, revision, jura eller lignende. Derudover har du praktisk erfaring inden for international selskabsskat og/eller international personskat, herunder dobbeltbeskatningsaftalerne og de danske regler for subjektiv skattepligt. Endvidere har du et godt kendskab til de formelle skatteregler.

Din tilgang til arbejdet er analytisk samtidig med, at du har næse for at gennemskue kreative løsninger. Du bidrager aktivt til at udvikle nye arbejdsmetoder, som gør os mere effektive og skarpere til at finde de relevante områder, der skal udtages til kontrol.

Da vi ofte møder komplicerede sager, der indeholder ansvarspådragende forhold, er det afgørende for din succes i stillingen, at du agerer korrekt og roligt i pressede situationer. Du bidrager også med et godt humør og positiv tilgang til dine kollegaer og arbejdsopgaver.

Idet du kommunikerer med både nationale og internationale samarbejdspartnere, er det afgørende, at du kan kommunikere på dansk og engelsk både skriftligt og mundtligt.

CEBIS-Analyse – din nye arbejdsplads
Du får din dagligdag i enheden CEBIS-Analyse, hvor du kan forvente et fagligt og udviklende miljø, hvor du kan få hjælp og sparring fra 15 engagerede, kompetente og hjælpsomme kollegaer. Vi har et godt socialt miljø med en uformel omgangstone og løser hver dag spændende og komplekse opgaver. Vi tilbyder en varierende hverdag, hvor du selv er med til at planlægge dine arbejdsopgaver og skabe idéer til nye indgangsvinkler.

CEBIS er en del af afdelingen International Skatteunddragelse i fagområdet Særlig Kontrol. Området har stor politisk bevågenhed – både nationalt og internationalt. Vi er fordelt på flere enheder med hver vores daglige leder - og med forskellige geografiske lokationer både i Jylland og på Sjælland.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, CV, eksamensbeviser og eventuelt yderligere materiale senest den 19. maj 2019. Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Birthe Sørensen på tlf. 2545 8047.

Vi forventer at afholde samtaler den 27. maj eller den 29. maj.

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst. Du skal aflevere straffeattest i forbindelse med ansættelsen.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver på sigt Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg. Vores lokaler på Lyseng Allé er dog under ombygning, og dit arbejdssted vil derfor i en periode være Slet Parkvej 1, 8310 Tranbjerg J.

Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Har du drivet og engagementet til at sætte et betydeligt aftryk på samfundsøkonomien? Ønsker du at deltage i en målrettet indsats mod grænseoverskridende skattetænkning, skattespekulation og skatteunddragelse? I CEBIS-Analyse (Center for Bekæmpelse af International Skatteunddragelse) undersøger vi risici ved forskellige grænseoverskridende aktiviteter, hvor der er risiko for, at Danmark ikke får den korrekte skatteindtægt. Vi undersøger, hvordan forskellige skattelykonstruktioner anvendes og afdækker grænsen mellem det lovlige og det ulovlige. Identificering og kontrol af nye svigsmønstre I CEBIS-analyse arbejder vi med forskellige emner, som kan udspringe fra fx et projekt, en ny lovgivning, Skattestyrelsens ledelse eller vores kollegaer i andre landes skattemyndigheder m.v. Du og dine kolleger kan ligeledes tage initiativ til kommende emner, når I opdager nye tendenser og handlemønstre. Dine opgaver er bl.a. at Lave kontroller og skrive afgørelser over for borgere og virksomheder. Kontrollerne afdækker aktører og handlemønstre inden for emnet og danne grundlag for analyser og rapporter. Udarbejde rapporter på baggrund af analyserne kontrollerne. Rapporterne bruges til at foreslå tiltag, der kan mindske de påviste muligheder for skatteunddragelse. Give bidrag til lovhøringer, SAU spørgsmål o.l. Indgå i samarbejdet med blandt andre OECD, EU, Nordisk Agenda og andre landes skattemyndigheder. Samarbejdet foregår både virtuelt og ved udlandsrejser. Give faglig sparring på højt niveau til mindre erfarne kollegaer Næse for uregelmæssigheder Du har en relevant videregående uddannelse inden for skat, revision, jura eller lignende. Derudover har du praktisk erfaring inden for international selskabsskat og eller international personskat, herunder dobbeltbeskatningsaftalerne og de danske regler for subjektiv skattepligt. Endvidere har du et godt kendskab til de formelle skatteregler. Din tilgang til arbejdet er analytisk samtidig med, at du har næse for at gennemskue kreative løsninger. Du bidrager aktivt til at udvikle nye arbejdsmetoder, som gør os mere effektive og skarpere til at finde de relevante områder, der skal udtages til kontrol. Da vi ofte møder komplicerede sager, der indeholder ansvarspådragende forhold, er det afgørende for din succes i stillingen, at du agerer korrekt og roligt i pressede situationer. Du bidrager også med et godt humør og positiv tilgang til dine kollegaer og arbejdsopgaver. Idet du kommunikerer med både nationale og internationale samarbejdspartnere, er det afgørende, at du kan kommunikere på dansk og engelsk både skriftligt og mundtligt. CEBIS-Analyse din nye arbejdsplads Du får din dagligdag i enheden CEBIS-Analyse, hvor du kan forvente et fagligt og udviklende miljø, hvor du kan få hjælp og sparring fra 15 engagerede, kompetente og hjælpsomme kollegaer. Vi har et godt socialt miljø med en uformel omgangstone og løser hver dag spændende og komplekse opgaver. Vi tilbyder en varierende hverdag, hvor du selv er med til at planlægge dine arbejdsopgaver og skabe idéer til nye indgangsvinkler. CEBIS er en del af afdelingen International Skatteunddragelse i fagområdet Særlig Kontrol. Området har stor politisk bevågenhed både nationalt og internationalt. Vi er fordelt på flere enheder med hver vores daglige leder - og med forskellige geografiske lokationer både i Jylland og på Sjælland. Ansøgning og kontakt Send din ansøgning, CV, eksamensbeviser og eventuelt yderligere materiale senest den 19. maj 2019. Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Birthe Sørensen på tlf. 2545 8047. Vi forventer at afholde samtaler den 27. maj eller den 29. maj. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst. Du skal aflevere straffeattest i forbindelse med ansættelsen. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver på sigt Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg. Vores lokaler på Lyseng Allé er dog under ombygning, og dit arbejdssted vil derfor i en periode være Slet Parkvej 1, 8310 Tranbjerg J. Skattestyrelsen Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.11jobnet5add2084100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-19T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=122279&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandØstjyllandAarhus3515983Skatteforvaltningen, Aarhus, Slet Parkvej11Slet Parkvej 18310Tranbjerg J25458047DKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent750850JobNet4980302498030210029-04-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5add2084https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=5add2084https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5add2084&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5add2084&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale241210Akademisk medarbejder5Kontor og administration361627504Birthenoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330016807Reporting Analyst, Innovation Portfolio - VibyRobot Are you ready to set new standards for Arla s innovation portfolio and drive innovation reporting in our new Innovation Portfolio and Project Management team? And do you have the skills to ensure correct data reporting within a complex organisation? Then this position could be your fast-track to a great career in Arla. We have established a brand new Innovation Portfolio and Project Management team. Our mission is to assist our cross functional teams in launching new products that reach the markets faster. As one of our first members, you get the chance to leave your mark on a big transformation and create the foundation for reporting that works and matches our KPI s says VP for Innovation Portfolio Project Management Sandra Irene Jørgensen. The position You will be part of the Innovation Portfolio Project Management team and work closely together with 8-10 colleagues. The objective of the team is to create insights and financial value to Arla s product innovation portfolio and deliver high quality reporting through Power BI and other relevant tools. The team is key to ensuring that Arla s innovation pipeline is healthy and progressing so that we succeed with delivering great and innovative dairy products to our consumers. As our new Reporting Analyst you will play a vital role in creating data transparency and structure. You will support the team by creating user-friendly and valid reporting so we can demonstrate a transparent overview to senior management at bi-weekly project review meetings. The overall objective and responsibility of the position covers following areas: Drive the bi-weekly reporting process, and ensure timely, accurate and high quality delivery of reports on defined innovation KPIs, ie pipeline, project process, impact, speed in process. Analyse our innovation from pipeline to actuals to enable share and steal agenda Assist in driving processes that improve data quality issues Support the continuous development and harmonization of the innovation portfolio reporting in Power BI Become a valued and trusted business partner for the VP and Senior Manager for Innovation Portfolio and work in close co-operation with the Portfolio managers who are each responsible for their part of the innovation portfolio in Europe and International Stay updated on financial master data issues, that impact and control the reporting area. Responsible for ad hoc performance analysis tasks Collaborate with stakeholders in and outside of the team to get the right data accessible from our data sources Who are you? You have a few years of experience from a reporting function in a global organisation, you are a quick learner and a passionate number cruncher who always strive to get correct and timely reporting. With your curious and analytical nature, you investigate, reach out and take charge when the situation demands it. You have strong analytical skills, a good understanding of data and financial reporting and thanks to your in-depth knowledge of excel and other supporting it tools, you can always present strong reporting and data. Moreover, you: Hold a master s degree in business administration, finance or similar Ideally you already have experience from working with Power BI, SAP Projects or similar Are good at presenting complicated issues in a simple and understandable manner Are detail-oriented and able to analyse and draw large amounts of data into understandable reports Are cooperative and communicative by nature and have a high degree of personal motivation to drive and co-drive projects What do we offer? We are building a team from scratch giving you a unique chance to be part of the beginning and putting your mark on our tomorrow. You can be sure to work with dedicated colleagues who strive to increase the market share of Arla by enabling new, innovative products. Our positive and collaborative culture in Arla will bring out the best in you. And you will join a market leader who produces nutritious household favorites in a way that make things better for our customers, the farmers who own us and the whole world. Application If you want to drive innovation and help shape the industry, then seize this exciting opportunity. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so please send your application as soon as possible.

Are you ready to set new standards for Arla’s innovation portfolio and drive innovation reporting in our new Innovation Portfolio and Project Management team? And do you have the skills to ensure correct data reporting within a complex organisation? Then this position could be your fast-track to a great career in Arla.

We have established a brand new Innovation Portfolio and Project Management team. Our mission is to assist our cross functional teams in launching new products that reach the markets faster. As one of our first members, you get the chance to leave your mark on a big transformation and create the foundation for reporting that works and matches our KPI’s” says VP for Innovation Portfolio & Project Management Sandra Irene Jørgensen.

The position
You will be part of the Innovation Portfolio & Project Management team and work closely together with 8-10 colleagues. The objective of the team is to create insights and financial value to Arla’s product innovation portfolio and deliver high quality reporting through Power BI and other relevant tools. The team is key to ensuring that Arla’s innovation pipeline is healthy and progressing so that we succeed with delivering great and innovative dairy products to our consumers.

As our new Reporting Analyst you will play a vital role in creating data transparency and structure. You will support the team by creating user-friendly and valid reporting so we can demonstrate a transparent overview to senior management at bi-weekly project review meetings.

The overall objective and responsibility of the position covers following areas:

  • Drive the bi-weekly reporting process, and ensure timely, accurate and high quality delivery of reports on defined innovation KPIs, ie pipeline, project process, impact, speed in process.
  • Analyse our innovation from pipeline to actuals to enable ‘share and steal’ agenda
  • Assist in driving processes that improve data quality issues
  • Support the continuous development and harmonization of the innovation portfolio reporting in Power BI
  • Become a valued and trusted business partner for the VP and Senior Manager for Innovation Portfolio and work in close co-operation with the Portfolio managers who are each responsible for their part of the innovation portfolio in Europe and International
  • Stay updated on financial master data issues, that impact and control the reporting area.
  • Responsible for ad hoc performance analysis tasks
  • Collaborate with stakeholders in and outside of the team to get the right data accessible from our data sources

Who are you?
You have a few years of experience from a reporting function in a global organisation, you are a quick learner and a passionate number cruncher who always strive to get correct and timely reporting. With your curious and analytical nature, you investigate, reach out and take charge when the situation demands it.

You have strong analytical skills, a good understanding of data and financial reporting and thanks to your in-depth knowledge of excel and other supporting it tools, you can always present strong reporting and data. Moreover, you:

  • Hold a master’s degree in business administration, finance or similar
  • Ideally you already have experience from working with Power BI, SAP Projects or similar
  • Are good at presenting complicated issues in a simple and understandable manner
  • Are detail-oriented and able to analyse and draw large amounts of data into understandable reports
  • Are cooperative and communicative by nature and have a high degree of personal motivation to drive and co-drive projects

What do we offer?
We are building a team from scratch – giving you a unique chance to be part of the beginning and putting your mark on our tomorrow. You can be sure to work with dedicated colleagues who strive to increase the market share of Arla by enabling new, innovative products.

Our positive and collaborative culture in Arla will bring out the best in you. And you will join a market leader who produces nutritious household favorites in a way that make things better for our customers, the farmers who own us and the whole world.

Application 
If you want to drive innovation and help shape the industry, then seize this exciting opportunity. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so please send your application as soon as possible.

ARLA FOODS AMBAViby J2019-05-03T00:00:002019-06-28T00:00:00
330016799AC-TAP stilling ved Institut for KemiRobot Institut for Kemi, Aarhus Universitet, opslår en stilling som AC-TAP til understøttelse af instituttets laboratorieundervisning og andre uddannelsesrelaterede initiativer til ansættelse pr.1. juni 2019 eller hurtigst muligt derefter. Stillingen er på 37 timer om ugen. Institut for Kemi er et førende kemisk institut i Europa indenfor både forskning og uddannelse. Der er 30 fastansatte videnskabelige medarbejdere, 31 teknisk-administrative medarbejdere, omkring 350 studerende, 100 ph.d.-studerende og 60 postdocs adjunkter. Instituttet har en omsætning på ca. 210 mio. kr. om året, hvoraf godt halvdelen er eksterne midler. Vores mål er at ekspandere i de kommende år, både indenfor forskning og uddannelse. Arbejdsstedet Institut for Kemi er et dynamisk institut, der udbyder en bred vifte af uddannelser inden for kemi og medicinalkemi samt kemikurser for en række andre uddannelser. Instituttet lægger vægt på, at de udbudte kurser både indeholder state-of-the-art teoretiske og praktiske elementer, og derfor gennemgår instituttets uddannelser og kurser løbende revisioner. Derudover er instituttet en internationalt anerkendt forskningsinstitution med forskning indenfor alle grene af kemi. Den tekniske support på instituttet er organiseret i mindre faglige enheder kaldet faglige søjler, der dels omfatter de forskellige grene af kemien, dels undervisning og supportfunktioner (se mere om instituttets organisering på www.chem.au.dk profil organisation ). Tjenestestedet vil være Langelandsgade 140, 8000 Aarhus C. Ansvarsområder og opgaver Som AC-TAP ved Institut for Kemi kommer du til at arbejde i et dynamisk miljø, hvor du indgår i forskellige teams omkring drift, undervisning og udviklingsopgaver, herunder et særligt fokus på laboratorieundervisningen og dens kobling til de teoretiske dele af kurserne. Derudover vil du blive tilknyttet instituttets besøgsservice, som er et tilbud til de omkringliggende gymnasier samt andre udadvendte uddannelsesinitiativer. Du bliver tilknyttet en af de faglige søjler (uddannelsessøjlen og muligvis en af de andre søjler), hvor du skal bidrage til instituttets daglige drift samt udviklingsopgaver indenfor området. På Institut for Kemi lægger vi vægt på et godt forhold mellem kolleger og studerende. Det er derfor vigtigt, at du er positiv og åben og klar til at give en hjælpende hånd til kolleger, når der er brug for det. Kvalifikationer Vi søger en person med en naturvidenskabelig kandidat- eller ph.d.-grad indenfor kemi eller tilsvarende kvalifikationer. Vi forventer, at du kan arbejde selvstændigt, at du er god til at lære fra dig, og at du er passioneret for at befinde dig i et travlt undervisningsmiljø blandt mange studerende. Endelig kræver stillingen, at du taler flydende dansk og har gode engelskkundskaber. Kontaktoplysninger Eventuelle spørgsmål til stillingen kan rettes til professor Thomas Vosegaard på mail tv@chem.au.dk mobil 60202639. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i slutningen af maj med henblik på ansættelse snarest muligt derefter. Formalia Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til overenskomsten for akademikere i staten. Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge. Om Aarhus Universitet Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 39.000 studerende og 8.000 medarbejdere (årsværk) med en årlig omsætning på 6,6 mia. kr. Læs mere på www.au.dk Ansøgningsfrist: 20. maj 2019Institut for Kemi, Aarhus Universitet, opslår en stilling som AC-TAP til understøttelse af instituttets laboratorieundervisning og andre uddannelsesrelaterede initiativer til ansættelse pr.1. juni 2019 eller hurtigst muligt derefter. Stillingen er på 37 timer om ugen.

Institut for Kemi er et førende kemisk institut i Europa indenfor både forskning og uddannelse. Der er 30 fastansatte videnskabelige medarbejdere, 31 teknisk-administrative medarbejdere, omkring 350 studerende, 100 ph.d.-studerende og 60 postdocs/adjunkter. Instituttet har en omsætning på ca. 210 mio. kr. om året, hvoraf godt halvdelen er eksterne midler. Vores mål er at ekspandere i de kommende år, både indenfor forskning og uddannelse.

Arbejdsstedet
Institut for Kemi er et dynamisk institut, der udbyder en bred vifte af uddannelser inden for kemi og medicinalkemi samt kemikurser for en række andre uddannelser. Instituttet lægger vægt på, at de udbudte kurser både indeholder state-of-the-art teoretiske og praktiske elementer, og derfor gennemgår instituttets uddannelser og kurser løbende revisioner. Derudover er instituttet en internationalt anerkendt forskningsinstitution med forskning indenfor alle grene af kemi. Den tekniske support på instituttet er organiseret i mindre faglige enheder kaldet faglige søjler, der dels omfatter de forskellige grene af kemien, dels undervisning og supportfunktioner (se mere om instituttets organisering på www.chem.au.dk/profil/organisation/). Tjenestestedet vil være Langelandsgade 140, 8000 Aarhus C.

Ansvarsområder og opgaver
Som AC-TAP ved Institut for Kemi kommer du til at arbejde i et dynamisk miljø, hvor du indgår i forskellige teams omkring drift, undervisning og udviklingsopgaver, herunder et særligt fokus på laboratorieundervisningen og dens kobling til de teoretiske dele af kurserne. Derudover vil du blive tilknyttet instituttets besøgsservice, som er et tilbud til de omkringliggende gymnasier samt andre udadvendte uddannelsesinitiativer. Du bliver tilknyttet en af de faglige søjler (uddannelsessøjlen og muligvis en af de andre søjler), hvor du skal bidrage til instituttets daglige drift samt udviklingsopgaver indenfor området.

På Institut for Kemi lægger vi vægt på et godt forhold mellem kolleger og studerende. Det er derfor vigtigt, at du er positiv og åben og klar til at give en hjælpende hånd til kolleger, når der er brug for det.

Kvalifikationer
Vi søger en person med en naturvidenskabelig kandidat- eller ph.d.-grad indenfor kemi eller tilsvarende kvalifikationer. Vi forventer, at du kan arbejde selvstændigt, at du er god til at lære fra dig, og at du er passioneret for at befinde dig i et travlt undervisningsmiljø blandt mange studerende. Endelig kræver stillingen, at du taler flydende dansk og har gode engelskkundskaber.

Kontaktoplysninger
Eventuelle spørgsmål til stillingen kan rettes til professor Thomas Vosegaard på mail tv@chem.au.dk / mobil 60202639.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i slutningen af maj med henblik på ansættelse snarest muligt derefter.

Formalia
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til overenskomsten for akademikere i staten.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

Om Aarhus Universitet
Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 39.000 studerende og 8.000 medarbejdere (årsværk) med en årlig omsætning på 6,6 mia. kr. Læs mere på www.au.dk

Ansøgningsfrist:
20. maj 2019

 

Aarhus UniversitetAarhus C2019-05-03T00:00:002019-05-20T00:00:00
330013888Specialist til kontrol af Panama PapersRobot Ønsker du at deltage i arbejdet med at afdække sagerne bag Panama Papers og øvrige lækagesager? Vil du deltage i en målrettet indsats mod grænseoverskridende skattetænkning, skattespekulation og skatteunddragelse? Brænder du for at gøre en forskel på et område, som er i kraftig vækst og har stor politisk bevågenhed? Skattestyrelsens Center for Bekæmpelse af International Skatteunddragelse (CEBIS) er et nyetableret (2018) kontrolcenter beliggende i Aarhus. Centerets fem enheder har til opgave at finde fysiske og juridiske personer, der opererer på tværs af en eller flere landegrænser og bevidst søger at undgå dansk beskatning (skattely). CEBIS Leaks er en enhed etableret til at varetage Panama Papers sagerne og alle de kommende lækagesager, som fremtiden vil byde på. Opgaven er at gennemgå alle modtagne lækageoplysninger og herved finde ikke-beskattede indtægter og formuer skjult på konti i udlandet og herefter foretage en korrekt skatteansættelse. Behandling af komplicerede kontrolsager Enheden arbejder med konkrete kontrolsager baseret på oplysninger, der modtages spontant fra andre udenlandske myndigheder. Herefter er det enhedens opgave at gennemgå disse oplysninger med henblik på at afdække om oplysningerne indeholder informationer om danske skatteydere, som har undladt at selvangive udenlandsk indkomst. Din opgave er primært at behandle sager og udøve kontroller. Sagsbehandlingen omfatter både person- og selskabsbeskatning, og kontroloplysningerne behandles efter forskellige skatteregler og dobbeltbeskatningsoverenskomster. Høj faglighed og interesse for udlandsområdet For at få succes i stillingen skal du have et godt kendskab til skatteretten og en stor interesse for at udvide din allerede eksisterende viden på udlandsområdet. Du har flere års praktisk erfaring med kontrolsager, udlandsområdet eller den skatteretlige behandling af selskaber. Har du erfaring med international skat, herunder dobbeltbeskatningsaftalerne og de danske regler for subjektiv skattepligt, er det en klar fordel. Kendskab til de skatteretlige regler for værdipapirer vil også være en fordel. Du har et naturligt blik for at procesoptimere sagsbehandlingen og trives med at arbejde selvstændigt med dine egne sager. Du er i stand til at gennemskue detaljerede problemstillinger og har en veludviklet sans for detaljer i enhver sag, hvorefter du også formår at kommunikere dine resultater både mundtligt og skriftligt på en let forståelig måde. Nysgerrighed og evnen til at undre sig er afgørende for at udfylde rollen som specialist i CEBIS Leaks optimalt. Ligeledes deler du din viden med dine kollegaer, så I sammen kan opnå de bedst mulige resultater. CEBIS din nye arbejdsplads CEBIS er en del af afdelingen for International Skatteunddragelse under Særlig Kontrol i Skattestyrelsen. Du bliver en del af CEBIS Leaks, som pt. består af 16 medarbejdere, der alle arbejder med lækagesager. Vi har et fagligt og udviklende miljø inden for udlandsområdet, hvor du får engagerede, kompetente og hjælpsomme kollegaer samt et godt socialt miljø med en uformel omgangstone. I enheden vil du arbejde sammen med et mix af nye og erfarne kollegaer, og du får god mulighed for sparring med andre erfarne specialister fra de øvrige CEBIS enheder (hvidvask, pengeoverførsler og money transfer). Ansøgning og kontakt Send din ansøgning, CV, eksamensbeviser og eventuelt yderligere materiale senest den 19. maj 2019. Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Erik Enevoldsen på telefon 7238 6662. Vi forventer at afholde samtaler den 27. maj og den 29. maj. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst. Du skal aflevere straffeattest i forbindelse med ansættelsen. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver på sigt Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg. Vores lokaler på Lyseng Allé er dog under ombygning, og dit arbejdssted vil derfor i en periode være Slet Parkvej 1, 8310 Tranbjerg J. Skattestyrelsen Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Ønsker du at deltage i arbejdet med at afdække sagerne bag Panama Papers og øvrige lækagesager? Vil du deltage i en målrettet indsats mod grænseoverskridende skattetænkning, skattespekulation og skatteunddragelse? Brænder du for at gøre en forskel på et område, som er i kraftig vækst og har stor politisk bevågenhed?

Skattestyrelsens Center for Bekæmpelse af International Skatteunddragelse (CEBIS) er et nyetableret (2018) kontrolcenter beliggende i Aarhus. Centerets fem enheder har til opgave at finde fysiske og juridiske personer, der "opererer" på tværs af en eller flere landegrænser og bevidst søger at undgå dansk beskatning (skattely).

CEBIS – Leaks er en enhed etableret til at varetage Panama Papers sagerne og alle de kommende lækagesager, som fremtiden vil byde på. Opgaven er at gennemgå alle modtagne lækageoplysninger og herved finde ikke-beskattede indtægter og formuer "skjult" på konti i udlandet og herefter foretage en korrekt skatteansættelse.

Behandling af komplicerede kontrolsager
Enheden arbejder med konkrete kontrolsager baseret på oplysninger, der modtages spontant fra andre udenlandske myndigheder. Herefter er det enhedens opgave at gennemgå disse oplysninger med henblik på at afdække om oplysningerne indeholder informationer om danske skatteydere, som har undladt at selvangive udenlandsk indkomst.

Din opgave er primært at behandle sager og udøve kontroller. Sagsbehandlingen omfatter både person- og selskabsbeskatning, og kontroloplysningerne behandles efter forskellige skatteregler og dobbeltbeskatningsoverenskomster.

Høj faglighed og interesse for udlandsområdet
For at få succes i stillingen skal du have et godt kendskab til skatteretten og en stor interesse for at udvide din allerede eksisterende viden på udlandsområdet. Du har flere års praktisk erfaring med kontrolsager, udlandsområdet eller den skatteretlige behandling af selskaber. Har du erfaring med international skat, herunder dobbeltbeskatningsaftalerne og de danske regler for subjektiv skattepligt, er det en klar fordel. Kendskab til de skatteretlige regler for værdipapirer vil også være en fordel.

Du har et naturligt blik for at procesoptimere sagsbehandlingen og trives med at arbejde selvstændigt med dine egne sager. Du er i stand til at gennemskue detaljerede problemstillinger og har en veludviklet sans for detaljer i enhver sag, hvorefter du også formår at kommunikere dine resultater både mundtligt og skriftligt på en let forståelig måde.

Nysgerrighed og evnen til at undre sig er afgørende for at udfylde rollen som specialist i CEBIS Leaks optimalt. Ligeledes deler du din viden med dine kollegaer, så I sammen kan opnå de bedst mulige resultater.

CEBIS – din nye arbejdsplads
CEBIS er en del af afdelingen for International Skatteunddragelse under Særlig Kontrol i Skattestyrelsen. Du bliver en del af CEBIS – Leaks, som pt. består af 16 medarbejdere, der alle arbejder med lækagesager. Vi har et fagligt og udviklende miljø inden for udlandsområdet, hvor du får engagerede, kompetente og hjælpsomme kollegaer samt et godt socialt miljø med en uformel omgangstone. I enheden vil du arbejde sammen med et mix af nye og erfarne kollegaer, og du får god mulighed for sparring med andre erfarne specialister fra de øvrige CEBIS enheder (hvidvask, pengeoverførsler og money transfer).

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, CV, eksamensbeviser og eventuelt yderligere materiale senest den 19. maj 2019. Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Erik Enevoldsen på telefon 7238 6662.

Vi forventer at afholde samtaler den 27. maj og den 29. maj.

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst. Du skal aflevere straffeattest i forbindelse med ansættelsen.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver på sigt Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg. Vores lokaler på Lyseng Allé er dog under ombygning, og dit arbejdssted vil derfor i en periode være Slet Parkvej 1, 8310 Tranbjerg J.

Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Skatteforvaltningen, Aarhus, Slet ParkvejTranbjerg J2019-04-30T00:00:002019-05-19T00:00:00
330019109Project manager with experience in national and European research and innovation programmesRobot Because of the rapid growth in its activities, the Centre for Digital Transformation of Cities and Communities, School of Communication and Culture, Aarhus University, is looking for a project manager with experience in national and European research and innovation programmes.The position is fixed-term for a duration of 6 months with the possibility for extension contingent upon funding.The position begins on 1 June 2019 or soonest thereafter.The Centre for Digital Transformation of Cities and Communities, School of Communication and Culture works with research and innovation projects and partnerships that address the digitalisation that is increasingly shaping our cities and communities. Located at Aarhus University s, Faculty of Arts, the centre has a human-centric approach to digitalization and technology applications.The centre is based on a quadruple helix model and has a strong cross disciplinary and international profile with an office in Brussels. We collaborate with numerous stakeholders in Europe and beyond. We coordinate several large European research and innovation projects, such as SynchroniCity (www.synchronicity-iot.eu) and Next Generation Internet of Tings (ngiot.eu), where we write the roadmap for IoT in Europe for the period 2020-2027. We lead communications in the Interreg project, SCORE (www.northsearegion.eu score ) and are founding member of the global smart city network, Open & Agile Smart Cities (www.oascities.org) and the Creative Ring (www.creativering.eu).Tasksmanagement of research and innovation projects in cooperation with the technical project coordinator daily communication with international project partners project progress monitoring preparation and processing of technical and financial reports, including analytical work maintenance and update of project web sites organisation of teleconferences project meetings workshops conferences assisting with project proposals preparation.Experience and skillsMaster degree (or equivalent) in a relevant field 2 years of experience with project administration, management or projects proposal writing (H2020 projects are an advantage) fluency in English (both verbally and in written), other languages are an advantage good IT skills strong analytical skills strong communication, presentation and organisational skills structured flexible ability to work both in team and independently ability to work in an international environment willingness to travel The work environmentWe offer a lively, productive work environment at the Centre for Digital Transformation of Cities and Communities (DITCOM), which operates as a co-working space offering a dynamic, international work environment in which we generate new ideas and enjoy the benefit of working together to achieve mutual, agreed goals. We encourage freedom of spirit coupled with high levels of professionalism and teamwork to stimulate innovative results.For further information about the position, please contact Adriënne Heijnen, Senior advisor, ahe@cc.au.dk, DITCOM, Tel. ( 45) 24946328.For more information about application and employment procedures, please contact Helle Sindal: hsi@au.dk School of Communication and CultureThe school belongs to the Faculty of Arts. You will find relevant information about the school and its many activities here on our website.The School of Communication and Culture offers a broad range of research and degree programmes across a variety of fields: literature(s), information and media studies, linguistics, Scandinavian Studies, Western European languages and cultures as well as the arts and aesthetics. Read more about the school s .Salary and terms of employmentIn accordance with the current collective agreement between the Ministry of Finance and the Danish Confederation of Professional Associations (Akademikerne)All interested candidates are encouraged to apply, regardless of their personal background.Deadline:20 May 2019Because of the rapid growth in its activities, the Centre for Digital Transformation of Cities and Communities, School of Communication and Culture, Aarhus University, is looking for a project manager with experience in national and European research and innovation programmes.

The position is fixed-term for a duration of 6 months with the possibility for extension contingent upon funding.

The position begins on 1 June 2019 or soonest thereafter.

The Centre for Digital Transformation of Cities and Communities, School of Communication and Culture works with research and innovation projects and partnerships that address the digitalisation that is increasingly shaping our cities and communities. Located at Aarhus University’s, Faculty of Arts, the centre has a human-centric approach to digitalization and technology applications.

The centre is based on a quadruple helix model and has a strong cross disciplinary and international profile with an office in Brussels. We collaborate with numerous stakeholders in Europe and beyond. We coordinate several large European research and innovation projects, such as SynchroniCity (www.synchronicity-iot.eu) and Next Generation Internet of Tings (ngiot.eu), where we write the roadmap for IoT in Europe for the period 2020-2027. We lead communications in the Interreg project, SCORE (www.northsearegion.eu/score/) and are founding member of the global smart city network, Open & Agile Smart Cities (www.oascities.org) and the Creative Ring (www.creativering.eu).

Tasks
  • management of research and innovation projects in cooperation with the technical project coordinator;
  • daily communication with international project partners;
  • project progress monitoring;
  • preparation and processing of technical and financial reports, including analytical work;
  • maintenance and update of project web sites;
  • organisation of teleconferences / project meetings / workshops / conferences;
  • assisting with project proposals preparation.

Experience and skills
  • Master degree (or equivalent) in a relevant field;
  • 2+ years of experience with project administration, management or projects proposal writing (H2020 projects are an advantage);
  • fluency in English (both verbally and in written), other languages are an advantage;
  • good IT skills;
  • strong analytical skills;
  • strong communication, presentation and organisational skills;
  • structured;
  • flexible;
  • ability to work both in team and independently;
  • ability to work in an international environment;
  • willingness to travel;

The work environment
We offer a lively, productive work environment at the Centre for Digital Transformation of Cities and Communities (DITCOM), which operates as a co-working space offering a dynamic, international work environment in which we generate new ideas and enjoy the benefit of working together to achieve mutual, agreed goals. We encourage freedom of spirit coupled with high levels of professionalism and teamwork to stimulate innovative results.

For further information about the position, please contact Adriënne Heijnen, Senior advisor, ahe@cc.au.dk, DITCOM, Tel. (+45) 24946328.

For more information about application and employment procedures, please contact Helle Sindal: hsi@au.dk

School of Communication and Culture
The school belongs to the Faculty of Arts. You will find relevant information about the school and its many activities here on our website.
The School of Communication and Culture offers a broad range of research and degree programmes across a variety of fields: literature(s), information and media studies, linguistics, Scandinavian Studies, Western European languages and cultures as well as the arts and aesthetics. Read more about the school's .

Salary and terms of employment
In accordance with the current collective agreement between the Ministry of Finance and the Danish Confederation of Professional Associations (Akademikerne)

All interested candidates are encouraged to apply, regardless of their personal background.

Deadline:
20 May 2019

 

Aarhus UniversitetAarhus C2019-05-07T00:00:002019-05-20T00:00:00
330019093Manager for the ESS Lighthouse on the Structure of Materials in Real Time (SMART)Robot Applications are invited for a 6½-year position as center manager (AC TAP-level) for the ESS Lighthouse on Structure of Materials in Real Time (SMART) at the Department of Chemistry (www.chem.au.dk). The expected starting date is July 1st, 2019, or as soon as possible. SMART is the first national ESS Lighthouse envisioned in the Danish ESS strategy to support the large Danish investment in new synchrotron and neutron sources. SMART includes 25 research groups at six Danish universities as well as the Danish Technological Institute and Haldor Topsøe A S. SMART is housed by the Department of Chemistry, Aarhus University, where around half of the participating research groups are found. The Department of Chemistry at Aarhus University is one of the leading European chemistry departments with a broad research programs. It has a permanent staff of ~30 full and associate professors, a support-staff of ~30 people, ~150 PhD-students and postdocs and around 500 students. The position combines administrative duties with support of scientific projects within materials crystallography. The candidate is expected to work together with the administrative staff at the VILLUM Center for Dynamic Crystallography as well as iMAT. The center manager will be involved in the following duties:Daily point of contact for the SMART LighthouseAdministration in the form of application writing, reporting, maintenance of web pages, accounting and purchasing, etc.Meeting organization and support, including organizing workshops, etc.Coordination of external relations and collaborationsProject representation and supportSupport of research projects related to SMARTTo a minor degree, different administrative duties at the Department of Chemistry, including some teaching support Apart from the administrative duties, the position also involves support of research projects in synthesis and characterization of advanced materials. On average there will be an overall 50:50 division in work load between administrative and research support duties, but the load of each assignment will vary over time. The position may also involve a small amount of teaching support in chemistry. The candidate must have a PhD degree in chemistry, crystallography or nanoscience. The SMART Lighthouse is part of the Aarhus Center for Integrated Materials Research (iMAT, www.imat.au.dk), which is a strategic initiative at the Faculty of Science and Technology at Aarhus University, boosting materials research across the Departments of Chemistry, Physics, Engineering, Geoscience and the Interdisciplinary Nanoscience Center (iNANO). iMAT is deeply involved in beamline development at the European Spallation Source (Heimdal beamline) and at the MAX IV synchrotron (DanMAX beamline), and together with other nearby facilities such as the European XFEL, the PETRA3 synchrotron, and the local ASTRID2 synchrotron, this positions the SMART Lighthouse to be a driver for excellence in neutron and synchrotron research. The place of work is Langelandsgade 140, 8000 Aarhus C, and the area of employment is Aarhus University with related departments. Applications must include a description of qualifications, CV, full publication list, and names of three references. For further information, please contact Professor, dr. scient. et techn. Bo Brummerstedt Iversen (bo@chem.au.dk) Formalities and salary range Science and Technology refers to the Ministerial Order on the Appointment of Academic Staff at Danish Universities under the Danish Ministry of Science, Technology and Innovation (http: www.medarbejdere.au.dk appointment_of_academic_staff_at_universities). All interested candidates are encouraged to apply, regardless of their personal background. Aarhus University Aarhus University is an academically diverse and research-intensive university with a strong commitment to high-quality research and education and the development of society nationally and globally. The university offers an inspiring research and teaching environment to its 39,000 students (FTEs) and 8,000 employees, and has an annual revenues of EUR 884 million. Learn more at www.au.dk en Deadline: 21 May 2019Applications are invited for a 6½-year position as center manager (AC/TAP-level) for the ESS Lighthouse on “Structure of Materials in Real Time” (SMART) at the Department of Chemistry (www.chem.au.dk). The expected starting date is July 1st, 2019, or as soon as possible.

SMART is the first national ESS Lighthouse envisioned in the Danish ESS strategy to support the large Danish investment in new synchrotron and neutron sources. SMART includes 25 research groups at six Danish universities as well as the Danish Technological Institute and Haldor Topsøe A/S. SMART is housed by the Department of Chemistry, Aarhus University, where around half of the participating research groups are found.
The Department of Chemistry at Aarhus University is one of the leading European chemistry departments with a broad research programs. It has a permanent staff of ~30 full and associate professors, a support-staff of ~30 people, ~150 PhD-students and postdocs and around 500 students.

The position combines administrative duties with support of scientific projects within materials crystallography. The candidate is expected to work together with the administrative staff at the VILLUM Center for Dynamic Crystallography as well as iMAT. The center manager will be involved in the following duties:
  • Daily point of contact for the SMART Lighthouse
  • Administration in the form of application writing, reporting, maintenance of web pages, accounting and purchasing, etc.
  • Meeting organization and support, including organizing workshops, etc.
  • Coordination of external relations and collaborations
  • Project representation and support
  • Support of research projects related to SMART
  • To a minor degree, different administrative duties at the Department of Chemistry, including some teaching support

Apart from the administrative duties, the position also involves support of research projects in synthesis and characterization of advanced materials. On average there will be an overall 50:50 division in work load between administrative and research support duties, but the load of each assignment will vary over time. The position may also involve a small amount of teaching support in chemistry. The candidate must have a PhD degree in chemistry, crystallography or nanoscience.

The SMART Lighthouse is part of the Aarhus Center for Integrated Materials Research (iMAT, www.imat.au.dk), which is a strategic initiative at the Faculty of Science and Technology at Aarhus University, boosting materials research across the Departments of Chemistry, Physics, Engineering, Geoscience and the Interdisciplinary Nanoscience Center (iNANO). iMAT is deeply involved in beamline development at the European Spallation Source (Heimdal beamline) and at the MAX IV synchrotron (DanMAX beamline), and together with other nearby facilities such as the European XFEL, the PETRA3 synchrotron, and the local ASTRID2 synchrotron, this positions the SMART Lighthouse to be a driver for excellence in neutron and synchrotron research.

The place of work is Langelandsgade 140, 8000 Aarhus C, and the area of employment is Aarhus University with related departments.

Applications must include a description of qualifications, CV, full publication list, and names of three references.

For further information, please contact Professor, dr. scient. et techn. Bo Brummerstedt Iversen (bo@chem.au.dk)

Formalities and salary range
Science and Technology refers to the Ministerial Order on the Appointment of Academic Staff at Danish Universities under the Danish Ministry of Science, Technology and Innovation (http://www.medarbejdere.au.dk/appointment_of_academic_staff_at_universities).

All interested candidates are encouraged to apply, regardless of their personal background.

Aarhus University
Aarhus University is an academically diverse and research-intensive university with a strong commitment to high-quality research and education and the development of society nationally and globally. The university offers an inspiring research and teaching environment to its 39,000 students (FTEs) and 8,000 employees, and has an annual revenues of EUR 884 million. Learn more at www.au.dk/en

Deadline:
21 May 2019

 

Aarhus UniversitetAarhus C2019-05-07T00:00:002019-05-21T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Reporting Analyst, Innovation Portfolio - Viby

ARLA FOODS AMBA

Viby J
Are you ready to set new standards for Arla s innovation portfolio and drive innovation reporting in our new Innovation Portfolio and Project Management team? And do you have the skills to ensure correct data reporting within a complex organisation?...
Indrykket:3. maj 2019
Udløbsdato:28. juni 2019

AC-TAP stilling ved Institut for Kemi

Aarhus Universitet

Aarhus C
Institut for Kemi, Aarhus Universitet, opslår en stilling som AC-TAP til understøttelse af instituttets laboratorieundervisning og andre uddannelsesrelaterede initiativer til ansættelse pr.1. juni 2019 eller hurtigst muligt derefter. Stillingen er p...
Indrykket:3. maj 2019
Udløbsdato:20. maj 2019

Specialist til kontrol af Panama Papers

Skatteforvaltningen, Aarhus, Slet Parkvej

Tranbjerg J
Ønsker du at deltage i arbejdet med at afdække sagerne bag Panama Papers og øvrige lækagesager? Vil du deltage i en målrettet indsats mod grænseoverskridende skattetænkning, skattespekulation og skatteunddragelse? Brænder du for at gøre en forskel p...
Indrykket:30. april 2019
Udløbsdato:19. maj 2019

Project manager with experience in national and European research and innovation programmes

Aarhus Universitet

Aarhus C
Because of the rapid growth in its activities, the Centre for Digital Transformation of Cities and Communities, School of Communication and Culture, Aarhus University, is looking for a project manager with experience in national and European researc...
Indrykket:7. maj 2019
Udløbsdato:20. maj 2019

Manager for the ESS Lighthouse on the Structure of Materials in Real Time (SMART)

Aarhus Universitet

Aarhus C
Applications are invited for a 6½-year position as center manager (AC TAP-level) for the ESS Lighthouse on Structure of Materials in Real Time (SMART) at the Department of Chemistry (www.chem.au.dk). The expected starting date is July 1st, 2019, or ...
Indrykket:7. maj 2019
Udløbsdato:21. maj 2019