Vil du være med til at forny den offentlige sektor?

Vi søger 1-2 medarbejdere til arbejdet med fornyelse af den offentlige sektor i Center for udgifts-politik og modernisering (UPM).

Regeringen har med innovationsministeren i spidsen lanceret arbejdet med Sammenhængsreformen, der sætter rammen for regeringens arbejde med fornyelse, innovation og effektivisering af den offentlige sektor.
UPM har det samlede ansvar for at koordinere arbejdet med Sammenhængsreformen samt at gennemføre en række af initiativerne i reformen. Det kræver et tæt samarbejde med andre ministerier, øvrige kontorer i departementet samt Moderniseringsstyrelsen og Digitaliseringsstyrelsen.


Hvem er du?
Vi søger nye kolleger, der har lyst til at indgå i arbejdet sammen med os. Opgaverne vil være mange og forskelligartede, men bliver udover koordinering også at udarbejde beslutningsoplæg og bidrage til at gennemføre en række konkrete initiativer. Desuden vil en del af de løbende opgaver være ministerbetjening af innovationsministeren, herunder udarbejdelse af oplæg, taler og lignende.

Det konkrete indhold i stillingen vil blive fastlagt i dialog med dig og med afsæt i din erfaring, kompetencer og interesser. Du vil blive en del af et hold, der sætter faglighed, engagement, godt humør og samarbejde højt.

Vi søger 1-2 nye kolleger gerne med et par års erfaring fra et departement eller lignende. Det er vigtigt, at du trives i en til tider uforudsigelig hverdag, som både indeholder længerevarende arbejde med initiativer i reformen og udarbejdelse af leverancer med kort frist. Det er desuden en fordel, hvis du har erfaring med ministerbetjening og samarbejde på tværs af ministerier eller med lignende eksterne aktører.

Vi lægger derudover vægt på, at du:
- Har lyst til at arbejde med fornyelse af den offentlige sektor
- Har en skarp pen og kan skære problemstillinger og budskaber til
- Har et højt fagligt niveau og stærke analytiske kompetencer
- Er god til at samarbejde med dine kollegaer og eksterne samarbejdspartnere

Hvem er vi?

UPM varetager en bred vifte af opgaver i forbindelse med den overordnede styring af den offentlige udgiftspolitik samt koordinationen af arbejdet med de offentlige finanser.
Centret er også ansvarlig for at koordinere og videreudvikle Finansministeriets arbejde med modernisering, fornyelse og effektivisering af den offentlige sektor. Dette sker i tæt samarbejde med bl.a. Finansministeriets styrelser – særligt Moder-niseringsstyrelsen og Digitaliseringsstyrelsen.

Centret ledes af to kontorchefer, som har ledelsesansvar for ca. 19 akademiske medarbejdere og 7 studenter. Arbejdsdelingen mellem de to chefer betyder, at dine opgaver vil være knyttet til fornyelse og innovation i den offentlige sektor, herunder understøttelse af ministeren for offentlig innovation.

Ansættelsesvilkår
Du ansættes som fuldmægtig eller konsulent efter overenskomst for akademikere i staten. Tiltrædelse sker hurtigst muligt.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Signe Casper-sen på telefon 41 85 14 29 eller på e-mail sigca@fm.dk.

Finansministeriet giver regeringen det bedst mulige grundlag for at føre en sund økonomisk politik, der styrker vækst og produktivitet samt sikrer effektivisering af den offentlige sektor. Vi vægter høj faglighed, samarbejdsevner samt gode karrieremuligheder for vores medarbejdere.

Ansøgning
Din ansøgning med CV sendes via statens e-rekrutteringssystem senest den 24. april 2018. Der vil blive afholdt samtaler løbende.

Grundet den varslede konflikt i staten, tages der dog forbehold for ændringer i den planlagte rekrutteringsproces, herunder ansættelsesdato.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Struktureret og detaljestærk akademiker til intern styring

Digitaliseringsstyrelsen

København
Kan du skabe overblik over fremdrift i mål og milepæle? Er du skarp til at synliggøre udfordringer og mulige løsninger? Og har du mod på tværgående porteføljestyring i et stort kontor? Så har vi en spændende ledig stilling i Digitaliseringsstyrelsen...
Indrykket:16. marts 2018
Udløbsdato:26. april 2018

QuickImport søger akademisk medarbejder

QuickImport København NV

København
Er du vores nye kollega? QuickImport.dk er en online konsulentvirksomhed, der siden 2012 har rådgivet mange tusinde danskere i køb af bil i udlandet. Vi har tilladelse af SKAT til at beregne registreringsafgifter og opkræve betalinger på vegne af SK...
Indrykket:27. marts 2018
Udløbsdato:22. maj 2018

Projektmedarbejder til afsluttende implementering af nye intranetsider

Det Juridiske Fakultet

København
To måneders projektstilling på Det Juridiske Fakultet ved Københavns Universitet til at færdiggøre implementering af universitetets nye koncept for intranettet målrettet studerende. Stillingen Stillingen er placeret i Uddannelsesservice i Team Studi...
Indrykket:30. marts 2018
Udløbsdato:29. april 2018

Teknisk orienteret akademiker til medicoområdet i sektionen "Almen Medico Nord"

Center for It, Medico og Telefoni

København
Region Hovedstaden er i gang med en række projekter, der bl.a. omfatter opførelse af nye hospitaler og klinikker, effektivisering af driftsområdet og udvidelse opgradering af det medicotekniske apparatur. Dette medfører nye opgaver og en øget admini...
Indrykket:6. april 2018
Udløbsdato:1. maj 2018

Chefkonsulent til psykiatriområdet i Sundhedsstyrelsens Enhed for Planlægning

Sundhedsstyrelsen

København
Vil du være med til at arbejde med vores ambition om at skabe øget lighed og kvalitet på psykiatriområdet? Så er du måske vores nye kollega. Om os Enhed for Planlægning varetager en række centrale opgaver i forhold til sundhedsvæsenet. Vi beskæftige...
Indrykket:6. april 2018
Udløbsdato:6. maj 2018