Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du være med til at gøre en forskel for virksomheder og ledige i Skanderborg?

Vil du være med til at gøre en forskel for virksomheder og ledige dagpengemodtagere i Skanderborg?

Jobcenter Skanderborg har gang i mange spændende tiltag og søger dygtige virksomhedskonsulenter og jobkonsulenter til Arbejdsmarkedsservice

I Jobcenter Skanderborg er vi kendte for at have en stærk virksomhedsrettet indsats for at hjælpe ledige borgere hurtigst muligt i varigt job. Vi er derfor hele tiden opmærksomme på, hvordan vi kan fastholde vores position som en af de kommuner med landets laveste ledighed.

I Arbejdsmarkedsservice er vi First Mover på en række landsdækkende tiltag, som gør os til et professionelt bindeled mellem virksomheder og ledige borgere i Skanderborg kommune. Vi arbejder med hyppige jobrettede samtaler og understøttende IT-værktøjer (Selvbooking og Joblog), som gør det lettere at være ledig i Skanderborg Kommune. Også i samarbejdet med vores virksomheder har vi hele tiden fokus på at skabe smidige løsninger og tilbyde høj kvalitet. Derfor stiller vi også store krav til vores medarbejdere.

Har DU det der skal til for at kunne servicere vores virksomheder bedst muligt, eller ruste vores ledige dagpengemodtagere til at komme hurtigt i job, så er det nu du skal gøre opmærksom på dig selv!

Arbejdsmarkedsservice har fået midler til tre store udviklingsprojekter som skal integreres i vores drift, og det får betydning for vores opgaveløsning fremover. Det giver mange spændende muligheder for at blive endnu bedre i vores opgaveløsning, og vi har brug for to nye kollegaer som evner at arbejde i et politisk styret system, hvor lovgivning og regler er fundamentet for vores arbejde.

Vi er derfor på udkig efter de allerbedste virksomhedskonsulenter og jobkonsulenter – og alt efter hvem der byder sig til, vil vi vælge de profiler som passer bedst på holdet. Om det så bliver virksomhedskonsulenter, jobkonsulenter eller en kombination vil afhænge af de profiler der søger hos os, og vi ønsker at møde interessante kandidater til begge stillingsprofiler.

Det er derfor vigtigt, at du i din ansøgning gør det klart, om du søger et job som virksomhedskonsulent, jobkonsulent - eller er interesseret i begge jobfunktioner.

Jobprofil 1: Virksomhedskonsulenter

I Arbejdsmarkedsservice er vores virksomhedskonsulenter forankret i Udvidet Erhvervsservice, som tilbyder virksomhederne i Skanderborg Kommune EN indgang til rådgivning om vores forskellige muligheder, tilbud og konkret jobformidling. Vores fokus er altid rettet mod, hvordan vi kan skabe et optimalt match mellem virksomhedernes behov og borgernes kompetencer, og vi stiller store krav til os selv og hinanden.

Vi kigger efter dine kompetencer, dit drive og din personlige fremtoning, og om du hurtigt kan blive et professionelt bindeled mellem Jobcenter Skanderborg og virksomhederne, som yder god service og kompetent sparring om mulige løsninger, der sikrer, at vores ledige borgere bliver tilbudt en individuel, meningsfyldt og jobrettet indsats inden for rammerne af Lov om en Aktiv Beskæftigelsesindsats.

Dine primære opgaver vil pt. være
Jobordrebehandling

  • Telefonisk betjening af virksomheder
  • Rådgivning om JobAG og annoncering på http://www.jobnet.dk.
  • Jobformidling i tæt samspil med jobkonsulenter
  • Udsøgning og screening af ledige til:
  • Ordinære jobs, småjob mv.
  • Virksomhedspraktikker, løntilskud
  • Jobrotation og voksenlæring
  • Rekruttering og opfølgning på rekrutteringsprocessen

Virksomhedskontakt
  • Planlægning af virksomhedsbesøg
  • Udsøgning af relevante virksomheder til bl.a. formidlingskampagner
  • Booking af virksomhedsbesøg – fx via Canvas, netværk
  • Gennemførelse af virksomhedsbesøg
  • Løbende virksomhedskontakt
  • Matchning af borgere
  • Kampagner i henhold til lokale, regionale og landsdækkende kampagner

Øvrige opgaver
  • Telefonisk og personlig rådgivning af ledige om jobsøgning og jobmuligheder
  • Udarbejdelse af jobplaner og løbende administration i relation til sagsarbejdet
  • Opfølgning på virksomhedspraktikker, løntilskudsansættelser, jobrotationer
  • Netværksaktiviteter og informationsmøder
  • Samarbejde omkring tværgående opgaver i afdelingen, i jobcentret og med relevante samarbejdspartnere

Vi forventer at du
  • Har viden om og interesse for det lokale arbejdsmarkedet, og vil dele din viden i afdelingen
  • Kan vedligeholde virksomhedskontakt inden for alle brancheområder og skabe jobåbninger som matcher vores ledige
  • Er resultatorienteret, målrettet, og systematisk i din kontakt med virksomhederne – og selvstændig kan færdiggøre dine processer i overensstemmelse med vores måltal
  • Har et positivt menneskesyn, og er empatisk og bemyndigende i dit møde med ledige borgere
  • Er kommunikativ stærk på skrift, tale og til informationsmøder
  • Kan fordybe dig ind i relevant lovstof, arbejdsgange, procedurer og bruge det aktivt
  • Evner og har flair for IT og administrativt arbejde – og kender til It-systemer som fx Opera, SBSYS, Arbejdsmarkedsportalen, Jobkon, Joblog, Planner (selvbooking), Vitas, JobAG og Jobnet.
  • Har erfaring fra både private og offentlige organisationer

For os er det naturligt, at du er driftssikker og mødestabil, men det er også vigtigt, at du er idéskabende, løsningsorienteret og kan agere konstruktivt i løbende forandringer. Du skal være indstillet på, at vores virksomhedskonsulenter forventes at have en større fleksibelt omkring de generelle arbejdstider i afdelingen, fordi vi samarbejder med mange forskellige typer af virksomheder, som skal serviceres professionelt. Det er desuden et krav, at du har kørekort til personbil.

Jobprofil 2: Jobkonsulenter
Du vil blive en del af kontaktforløbet for ledige dagpengemodtagere og skal kunne forvalte din myndighedsrolle bemyndigende. Du skal kunne give vores ledige borgere en individuel, meningsfyldt og jobrettet indsats inden for de rammer og måltal vi agerer efter. Din succes skal afspejle sig tydeligt i progressioner og resultater for de borgere du møder, men også i afdelingen som helhed.

Dine opgaver vil være
  • Gennemførelse af hyppige og jobrettede samtaler i kontaktforløbet – herunder indgå i fællessamtaler med A-kasser (20 – 25 samtaler pr. uge)
  • Individuel rådgivning af den ledige om jobsøgning, jobmuligheder og uddannelsesbehov
  • Vurdering af den lediges progression og behov for næste aktivitet
  • Formidling af konkrete jobs i samspil med vores virksomhedskonsulenter
  • Iværksættelse af relevante aktiveringstilbud rettidigt
  • Udarbejdelse af jobplaner og administration i relation til sagsarbejdet
  • Samarbejde omkring tværgående opgaver i afdelingen, i jobcentret og med relevante samarbejdspartnere
  • Indgå i telefonisk betjening af vores borgere i afdelingen

Vi forventer, at du
  • Har erfaring med sagsbehandling og kan sætte dig ind i kompleks lovstof og arbejdsgange
  • Har en analytisk, systematisk og selvstændig tilgang til dit sagsarbejde og din opfølgning
  • Har en iderig, positiv og konstruktiv tilgang til borgere, kollegaer og samarbejdspartnere
  • Har flair for IT og dokumentation – og erfaring med KMD Opera, SBSYS Arbejdsmarkedsportalen, Jobkon, Joblog, Planner (selvbooking), Vitas og Jobnet
  • Kender vigtigheden af de rigtige afgørelser og registreringer
  • Kender til det lokale arbejdsmarked og forskellige opkvalificeringsmuligheder
  • Er kommunikativ stærk på skrift og i tale
  • Trives i en travl hverdag

Kontaktforløbet for ledige dagpengemodtagere er lovreguleret og funderet i rettidighed, og det er derfor vigtigt for os, at du er driftssikker og mødestabil. Samtidig er det en fordel at du er idéskabende, løsningsorienteret og kan agere konstruktivt i løbende forandringer.

På Skanderborg Fælled arbejder vi i en samskabende kultur og sidder i storrum. Du skal derfor også være indstillet på, at vi ikke har faste pladser og at en dine samtaler gennemføres i et fælles mødecenter.

Hvad bliver næste trin?

Er du stadig interesseret i blive vores nye virksomhedskonsulent eller jobkonsulent, skal du bare sende os en ansøgning, og fortælle hvorfor vi skal gå videre med dig. Husk at påføre dine præferencer!

Ansøgningsfristen
er søndag den 18. februar.

Samtalerne gennemføres både tirsdag den 20. februar og torsdag den 22. februar, og kandidaterne ringes op mandag den 19. februar senest kl. 15.00. Har du ikke modtaget et opkald inden tidspunkt, er du ikke indkaldt til samtale.

Du forventes at starte senest 1. april.

Uanset om det bliver en virksomhedskonsulent eller jobkonsulent, er der tale om en fast stilling efter overenskomst med HK eller Dansk Socialrådgiverforening.

Har du kvalificerede spørgsmål til jobbet, kan du få mere at vide om jobbene hos Afdelingsleder Daniel Bomholt på telefon 87 94 75 66, faglig konsulent Niels Sofussen på 87 94 75 47 (kun jobkonsulenter) eller tovholder Helle Møller 87 94 75 44 (kun virksomhedskonsulenter).


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329755478Phoenix-628f04c612018-02-06T14:02:44.400Vil du være med til at gøre en forskel for virksomheder og ledige i Skanderborg?Vil du være med til at gøre en forskel for virksomheder og ledige dagpengemodtagere i Skanderborg?

Jobcenter Skanderborg har gang i mange spændende tiltag og søger dygtige virksomhedskonsulenter og jobkonsulenter til Arbejdsmarkedsservice

I Jobcenter Skanderborg er vi kendte for at have en stærk virksomhedsrettet indsats for at hjælpe ledige borgere hurtigst muligt i varigt job. Vi er derfor hele tiden opmærksomme på, hvordan vi kan fastholde vores position som en af de kommuner med landets laveste ledighed.

I Arbejdsmarkedsservice er vi First Mover på en række landsdækkende tiltag, som gør os til et professionelt bindeled mellem virksomheder og ledige borgere i Skanderborg kommune. Vi arbejder med hyppige jobrettede samtaler og understøttende IT-værktøjer (Selvbooking og Joblog), som gør det lettere at være ledig i Skanderborg Kommune. Også i samarbejdet med vores virksomheder har vi hele tiden fokus på at skabe smidige løsninger og tilbyde høj kvalitet. Derfor stiller vi også store krav til vores medarbejdere.

Har DU det der skal til for at kunne servicere vores virksomheder bedst muligt, eller ruste vores ledige dagpengemodtagere til at komme hurtigt i job, så er det nu du skal gøre opmærksom på dig selv!

Arbejdsmarkedsservice har fået midler til tre store udviklingsprojekter som skal integreres i vores drift, og det får betydning for vores opgaveløsning fremover. Det giver mange spændende muligheder for at blive endnu bedre i vores opgaveløsning, og vi har brug for to nye kollegaer som evner at arbejde i et politisk styret system, hvor lovgivning og regler er fundamentet for vores arbejde.

Vi er derfor på udkig efter de allerbedste virksomhedskonsulenter og jobkonsulenter – og alt efter hvem der byder sig til, vil vi vælge de profiler som passer bedst på holdet. Om det så bliver virksomhedskonsulenter, jobkonsulenter eller en kombination vil afhænge af de profiler der søger hos os, og vi ønsker at møde interessante kandidater til begge stillingsprofiler.

Det er derfor vigtigt, at du i din ansøgning gør det klart, om du søger et job som virksomhedskonsulent, jobkonsulent - eller er interesseret i begge jobfunktioner.

Jobprofil 1: Virksomhedskonsulenter

I Arbejdsmarkedsservice er vores virksomhedskonsulenter forankret i Udvidet Erhvervsservice, som tilbyder virksomhederne i Skanderborg Kommune EN indgang til rådgivning om vores forskellige muligheder, tilbud og konkret jobformidling. Vores fokus er altid rettet mod, hvordan vi kan skabe et optimalt match mellem virksomhedernes behov og borgernes kompetencer, og vi stiller store krav til os selv og hinanden.

Vi kigger efter dine kompetencer, dit drive og din personlige fremtoning, og om du hurtigt kan blive et professionelt bindeled mellem Jobcenter Skanderborg og virksomhederne, som yder god service og kompetent sparring om mulige løsninger, der sikrer, at vores ledige borgere bliver tilbudt en individuel, meningsfyldt og jobrettet indsats inden for rammerne af Lov om en Aktiv Beskæftigelsesindsats.

Dine primære opgaver vil pt. være
Jobordrebehandling
  • Telefonisk betjening af virksomheder
  • Rådgivning om JobAG og annoncering på http://www.jobnet.dk.
  • Jobformidling i tæt samspil med jobkonsulenter
  • Udsøgning og screening af ledige til:
  • Ordinære jobs, småjob mv.
  • Virksomhedspraktikker, løntilskud
  • Jobrotation og voksenlæring
  • Rekruttering og opfølgning på rekrutteringsprocessen

Virksomhedskontakt
  • Planlægning af virksomhedsbesøg
  • Udsøgning af relevante virksomheder til bl.a. formidlingskampagner
  • Booking af virksomhedsbesøg – fx via Canvas, netværk
  • Gennemførelse af virksomhedsbesøg
  • Løbende virksomhedskontakt
  • Matchning af borgere
  • Kampagner i henhold til lokale, regionale og landsdækkende kampagner

Øvrige opgaver
  • Telefonisk og personlig rådgivning af ledige om jobsøgning og jobmuligheder
  • Udarbejdelse af jobplaner og løbende administration i relation til sagsarbejdet
  • Opfølgning på virksomhedspraktikker, løntilskudsansættelser, jobrotationer
  • Netværksaktiviteter og informationsmøder
  • Samarbejde omkring tværgående opgaver i afdelingen, i jobcentret og med relevante samarbejdspartnere

Vi forventer at du
  • Har viden om og interesse for det lokale arbejdsmarkedet, og vil dele din viden i afdelingen
  • Kan vedligeholde virksomhedskontakt inden for alle brancheområder og skabe jobåbninger som matcher vores ledige
  • Er resultatorienteret, målrettet, og systematisk i din kontakt med virksomhederne – og selvstændig kan færdiggøre dine processer i overensstemmelse med vores måltal
  • Har et positivt menneskesyn, og er empatisk og bemyndigende i dit møde med ledige borgere
  • Er kommunikativ stærk på skrift, tale og til informationsmøder
  • Kan fordybe dig ind i relevant lovstof, arbejdsgange, procedurer og bruge det aktivt
  • Evner og har flair for IT og administrativt arbejde – og kender til It-systemer som fx Opera, SBSYS, Arbejdsmarkedsportalen, Jobkon, Joblog, Planner (selvbooking), Vitas, JobAG og Jobnet.
  • Har erfaring fra både private og offentlige organisationer

For os er det naturligt, at du er driftssikker og mødestabil, men det er også vigtigt, at du er idéskabende, løsningsorienteret og kan agere konstruktivt i løbende forandringer. Du skal være indstillet på, at vores virksomhedskonsulenter forventes at have en større fleksibelt omkring de generelle arbejdstider i afdelingen, fordi vi samarbejder med mange forskellige typer af virksomheder, som skal serviceres professionelt. Det er desuden et krav, at du har kørekort til personbil.

Jobprofil 2: Jobkonsulenter
Du vil blive en del af kontaktforløbet for ledige dagpengemodtagere og skal kunne forvalte din myndighedsrolle bemyndigende. Du skal kunne give vores ledige borgere en individuel, meningsfyldt og jobrettet indsats inden for de rammer og måltal vi agerer efter. Din succes skal afspejle sig tydeligt i progressioner og resultater for de borgere du møder, men også i afdelingen som helhed.

Dine opgaver vil være
  • Gennemførelse af hyppige og jobrettede samtaler i kontaktforløbet – herunder indgå i fællessamtaler med A-kasser (20 – 25 samtaler pr. uge)
  • Individuel rådgivning af den ledige om jobsøgning, jobmuligheder og uddannelsesbehov
  • Vurdering af den lediges progression og behov for næste aktivitet
  • Formidling af konkrete jobs i samspil med vores virksomhedskonsulenter
  • Iværksættelse af relevante aktiveringstilbud rettidigt
  • Udarbejdelse af jobplaner og administration i relation til sagsarbejdet
  • Samarbejde omkring tværgående opgaver i afdelingen, i jobcentret og med relevante samarbejdspartnere
  • Indgå i telefonisk betjening af vores borgere i afdelingen

Vi forventer, at du
  • Har erfaring med sagsbehandling og kan sætte dig ind i kompleks lovstof og arbejdsgange
  • Har en analytisk, systematisk og selvstændig tilgang til dit sagsarbejde og din opfølgning
  • Har en iderig, positiv og konstruktiv tilgang til borgere, kollegaer og samarbejdspartnere
  • Har flair for IT og dokumentation – og erfaring med KMD Opera, SBSYS Arbejdsmarkedsportalen, Jobkon, Joblog, Planner (selvbooking), Vitas og Jobnet
  • Kender vigtigheden af de rigtige afgørelser og registreringer
  • Kender til det lokale arbejdsmarked og forskellige opkvalificeringsmuligheder
  • Er kommunikativ stærk på skrift og i tale
  • Trives i en travl hverdag

Kontaktforløbet for ledige dagpengemodtagere er lovreguleret og funderet i rettidighed, og det er derfor vigtigt for os, at du er driftssikker og mødestabil. Samtidig er det en fordel at du er idéskabende, løsningsorienteret og kan agere konstruktivt i løbende forandringer.

På Skanderborg Fælled arbejder vi i en samskabende kultur og sidder i storrum. Du skal derfor også være indstillet på, at vi ikke har faste pladser og at en dine samtaler gennemføres i et fælles mødecenter.

Hvad bliver næste trin?

Er du stadig interesseret i blive vores nye virksomhedskonsulent eller jobkonsulent, skal du bare sende os en ansøgning, og fortælle hvorfor vi skal gå videre med dig. Husk at påføre dine præferencer!

Ansøgningsfristen
er søndag den 18. februar.

Samtalerne gennemføres både tirsdag den 20. februar og torsdag den 22. februar, og kandidaterne ringes op mandag den 19. februar senest kl. 15.00. Har du ikke modtaget et opkald inden tidspunkt, er du ikke indkaldt til samtale.

Du forventes at starte senest 1. april.

Uanset om det bliver en virksomhedskonsulent eller jobkonsulent, er der tale om en fast stilling efter overenskomst med HK eller Dansk Socialrådgiverforening.

Har du kvalificerede spørgsmål til jobbet, kan du få mere at vide om jobbene hos Afdelingsleder Daniel Bomholt på telefon 87 94 75 66, faglig konsulent Niels Sofussen på 87 94 75 47 (kun jobkonsulenter) eller tovholder Helle Møller 87 94 75 44 (kun virksomhedskonsulenter).
2018-02-19T01:04:08.053 Vil du være med til at gøre en forskel for virksomheder og ledige dagpengemodtagere i Skanderborg? Jobcenter Skanderborg har gang i mange spændende tiltag og søger dygtige virksomhedskonsulenter og jobkonsulenter til Arbejdsmarkedsservice I Jobcenter Skanderborg er vi kendte for at have en stærk virksomhedsrettet indsats for at hjælpe ledige borgere hurtigst muligt i varigt job. Vi er derfor hele tiden opmærksomme på, hvordan vi kan fastholde vores position som en af de kommuner med landets laveste ledighed. I Arbejdsmarkedsservice er vi First Mover på en række landsdækkende tiltag, som gør os til et professionelt bindeled mellem virksomheder og ledige borgere i Skanderborg kommune. Vi arbejder med hyppige jobrettede samtaler og understøttende IT-værktøjer (Selvbooking og Joblog), som gør det lettere at være ledig i Skanderborg Kommune. Også i samarbejdet med vores virksomheder har vi hele tiden fokus på at skabe smidige løsninger og tilbyde høj kvalitet. Derfor stiller vi også store krav til vores medarbejdere. Har DU det der skal til for at kunne servicere vores virksomheder bedst muligt, eller ruste vores ledige dagpengemodtagere til at komme hurtigt i job, så er det nu du skal gøre opmærksom på dig selv! Arbejdsmarkedsservice har fået midler til tre store udviklingsprojekter som skal integreres i vores drift, og det får betydning for vores opgaveløsning fremover. Det giver mange spændende muligheder for at blive endnu bedre i vores opgaveløsning, og vi har brug for to nye kollegaer som evner at arbejde i et politisk styret system, hvor lovgivning og regler er fundamentet for vores arbejde. Vi er derfor på udkig efter de allerbedste virksomhedskonsulenter og jobkonsulenter og alt efter hvem der byder sig til, vil vi vælge de profiler som passer bedst på holdet. Om det så bliver virksomhedskonsulenter, jobkonsulenter eller en kombination vil afhænge af de profiler der søger hos os, og vi ønsker at møde interessante kandidater til begge stillingsprofiler. Det er derfor vigtigt, at du i din ansøgning gør det klart, om du søger et job som virksomhedskonsulent, jobkonsulent - eller er interesseret i begge jobfunktioner. Jobprofil 1: Virksomhedskonsulenter I Arbejdsmarkedsservice er vores virksomhedskonsulenter forankret i Udvidet Erhvervsservice, som tilbyder virksomhederne i Skanderborg Kommune EN indgang til rådgivning om vores forskellige muligheder, tilbud og konkret jobformidling. Vores fokus er altid rettet mod, hvordan vi kan skabe et optimalt match mellem virksomhedernes behov og borgernes kompetencer, og vi stiller store krav til os selv og hinanden. Vi kigger efter dine kompetencer, dit drive og din personlige fremtoning, og om du hurtigt kan blive et professionelt bindeled mellem Jobcenter Skanderborg og virksomhederne, som yder god service og kompetent sparring om mulige løsninger, der sikrer, at vores ledige borgere bliver tilbudt en individuel, meningsfyldt og jobrettet indsats inden for rammerne af Lov om en Aktiv Beskæftigelsesindsats. Dine primære opgaver vil pt. være JobordrebehandlingTelefonisk betjening af virksomhederRådgivning om JobAG og annoncering på http: www.jobnet.dk.Jobformidling i tæt samspil med jobkonsulenterUdsøgning og screening af ledige til:Ordinære jobs, småjob mv.Virksomhedspraktikker, løntilskudJobrotation og voksenlæringRekruttering og opfølgning på rekrutteringsprocessen VirksomhedskontaktPlanlægning af virksomhedsbesøgUdsøgning af relevante virksomheder til bl.a. formidlingskampagnerBooking af virksomhedsbesøg fx via Canvas, netværkGennemførelse af virksomhedsbesøgLøbende virksomhedskontaktMatchning af borgereKampagner i henhold til lokale, regionale og landsdækkende kampagner Øvrige opgaverTelefonisk og personlig rådgivning af ledige om jobsøgning og jobmulighederUdarbejdelse af jobplaner og løbende administration i relation til sagsarbejdetOpfølgning på virksomhedspraktikker, løntilskudsansættelser, jobrotationerNetværksaktiviteter og informationsmøderSamarbejde omkring tværgående opgaver i afdelingen, i jobcentret og med relevante samarbejdspartnere Vi forventer at duHar viden om og interesse for det lokale arbejdsmarkedet, og vil dele din viden i afdelingenKan vedligeholde virksomhedskontakt inden for alle brancheområder og skabe jobåbninger som matcher vores ledigeEr resultatorienteret, målrettet, og systematisk i din kontakt med virksomhederne og selvstændig kan færdiggøre dine processer i overensstemmelse med vores måltalHar et positivt menneskesyn, og er empatisk og bemyndigende i dit møde med ledige borgereEr kommunikativ stærk på skrift, tale og til informationsmøderKan fordybe dig ind i relevant lovstof, arbejdsgange, procedurer og bruge det aktivtEvner og har flair for IT og administrativt arbejde og kender til It-systemer som fx Opera, SBSYS, Arbejdsmarkedsportalen, Jobkon, Joblog, Planner (selvbooking), Vitas, JobAG og Jobnet.Har erfaring fra både private og offentlige organisationer For os er det naturligt, at du er driftssikker og mødestabil, men det er også vigtigt, at du er idéskabende, løsningsorienteret og kan agere konstruktivt i løbende forandringer. Du skal være indstillet på, at vores virksomhedskonsulenter forventes at have en større fleksibelt omkring de generelle arbejdstider i afdelingen, fordi vi samarbejder med mange forskellige typer af virksomheder, som skal serviceres professionelt. Det er desuden et krav, at du har kørekort til personbil. Jobprofil 2: Jobkonsulenter Du vil blive en del af kontaktforløbet for ledige dagpengemodtagere og skal kunne forvalte din myndighedsrolle bemyndigende. Du skal kunne give vores ledige borgere en individuel, meningsfyldt og jobrettet indsats inden for de rammer og måltal vi agerer efter. Din succes skal afspejle sig tydeligt i progressioner og resultater for de borgere du møder, men også i afdelingen som helhed. Dine opgaver vil væreGennemførelse af hyppige og jobrettede samtaler i kontaktforløbet herunder indgå i fællessamtaler med A-kasser (20 25 samtaler pr. uge)Individuel rådgivning af den ledige om jobsøgning, jobmuligheder og uddannelsesbehovVurdering af den lediges progression og behov for næste aktivitetFormidling af konkrete jobs i samspil med vores virksomhedskonsulenterIværksættelse af relevante aktiveringstilbud rettidigtUdarbejdelse af jobplaner og administration i relation til sagsarbejdetSamarbejde omkring tværgående opgaver i afdelingen, i jobcentret og med relevante samarbejdspartnereIndgå i telefonisk betjening af vores borgere i afdelingen Vi forventer, at duHar erfaring med sagsbehandling og kan sætte dig ind i kompleks lovstof og arbejdsgangeHar en analytisk, systematisk og selvstændig tilgang til dit sagsarbejde og din opfølgningHar en iderig, positiv og konstruktiv tilgang til borgere, kollegaer og samarbejdspartnereHar flair for IT og dokumentation og erfaring med KMD Opera, SBSYS Arbejdsmarkedsportalen, Jobkon, Joblog, Planner (selvbooking), Vitas og JobnetKender vigtigheden af de rigtige afgørelser og registreringerKender til det lokale arbejdsmarked og forskellige opkvalificeringsmulighederEr kommunikativ stærk på skrift og i taleTrives i en travl hverdag Kontaktforløbet for ledige dagpengemodtagere er lovreguleret og funderet i rettidighed, og det er derfor vigtigt for os, at du er driftssikker og mødestabil. Samtidig er det en fordel at du er idéskabende, løsningsorienteret og kan agere konstruktivt i løbende forandringer. På Skanderborg Fælled arbejder vi i en samskabende kultur og sidder i storrum. Du skal derfor også være indstillet på, at vi ikke har faste pladser og at en dine samtaler gennemføres i et fælles mødecenter. Hvad bliver næste trin? Er du stadig interesseret i blive vores nye virksomhedskonsulent eller jobkonsulent, skal du bare sende os en ansøgning, og fortælle hvorfor vi skal gå videre med dig. Husk at påføre dine præferencer! Ansøgningsfristen er søndag den 18. februar. Samtalerne gennemføres både tirsdag den 20. februar og torsdag den 22. februar, og kandidaterne ringes op mandag den 19. februar senest kl. 15.00. Har du ikke modtaget et opkald inden tidspunkt, er du ikke indkaldt til samtale. Du forventes at starte senest 1. april. Uanset om det bliver en virksomhedskonsulent eller jobkonsulent, er der tale om en fast stilling efter overenskomst med HK eller Dansk Socialrådgiverforening. Har du kvalificerede spørgsmål til jobbet, kan du få mere at vide om jobbene hos Afdelingsleder Daniel Bomholt på telefon 87 94 75 66, faglig konsulent Niels Sofussen på 87 94 75 47 (kun jobkonsulenter) eller tovholder Helle Møller 87 94 75 44 (kun virksomhedskonsulenter).11Jobnet628f04c6100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-02-18T00:00:000010https://signatur.frontlab.com/Skanderborg/Jobs/JobApplication.aspx?ERId=256370EuropaDanmarkJyllandØstjyllandOdder3102611Skanderborg Kommune11Skanderborg Fælled 18660Skanderborg87947000DKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent521207JobNet47629051000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=628f04c6https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=628f04c6https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=628f04c6&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=628f04c6&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static-int.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/3.jpgHos Skanderborg Kommune søger vi en medarbejder, der er frisk på nye spændende udfordringer.12008001Dansk3Læse/ tale341527Virksomhedskonsulent5Kontor og administration352859357importimport_628f04c6DKDanmarkDKDanmarkda-DK