Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du være med til at have styr på økonomien? Københavns Politi søger en økonomielev med start 1. september 2021

København, Københavns Politi

Du kan forvente, at vi tilbyder dig et alsidigt og udviklende uddannelsesforløb, idet du som økonomielev er uundværlig i understøttelsen af politiets kerneopgaver.

Vi sørger for, at du får et velkoordineret elevforløb, og skaber rammen for en god og solid uddannelse, samt tilbyder en arbejdsdag, der ofte indeholder en god blanding af nye udfordringer og mere rutineprægede arbejdsopgaver. Du bliver en del af et stærkt fagligt og socialt elevhold, der er sammensat af både 1. & 2. års elever. Du får tilknyttet en uddannelsesansvarlig, som kan give råd og sparring igennem hele dit elevforløb – både hvad angår uddannelsen og arbejdspladsen.

DINE ARBEJDSOPGAVER SOM ØKONOMIELEV

I din elevtid får du et indblik i det økonomiske set-up, der understøtter hele organisationen. Du arbejder sammen med kolleger med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde - heriblandt uniformerede betjente og civilt ansatte medarbejdere. Vi er et team, der er engagerede og ambitiøse med vores opgaver.

Som økonomielev kommer du primært til at arbejde i Regnskabssektionen. I løbet af din elevtid vil du også blive placeret 2-3 måneder i afdelingerne med tilknytning til vores økonomiafdeling, heriblandt Budgetsekretariatet, IKR (intern kontrol og revision) samt vores Drift- og logistiksektion som omfatter indkøb, facility management og bygninger.

Arbejdsopgaverne varierer, men sikkert er det, at du bliver introduceret for forskellige arbejdsopgaver i løbet af din elevperiode, hvor alle er kendetegnet ved et fokus på tal og sagshåndtering. Du bliver blandt andet præsenteret for opgaver indenfor:

- Debitor- og kreditorbogholderi
- Likviditet
- Afstemninger

HVAD FORVENTER VI FRA DIG?

Vi forventer, at du tager ansvar for dit arbejde og din egen faglige og personlige udvikling, og det er en klar fordel, hvis du har erfaring fra andet job, fritidsjob, frivilligt arbejde, elevrådsarbejde el.lign.

Jobbet indeholder en del kommunikation – fx via telefon og mail – det er derfor væsentligt, at du formulerer dig klart, præcist og tydeligt både i skrift og tale. Det er en fordel, hvis du derudover har flair for talbehandling og kendskab til it på brugerniveau, herunder MS Excel.

Det er centralt, at du har let ved at arbejde sammen med andre, idet tværgående opgaveløsning er en del af hverdagen, og vi værdsætter tæt fagligt fællesskab og sparring. Som person er du nysgerrig efter nye opgaver og på at følge med, når der sker forandringer omkring dig.

Det er vigtigt, at du er robust og mødestabil. Du er samtidig indstillet på, at rutineopgaver er en del af hverdagen.

Ansættelsesforhold

Tiltrædelsesdato er den 1. september 2021.

Der indgås en aftale om en 2-årig uddannelsesstilling med en 37-timers arbejdsuge. Ud over den praktiske uddannelse er der i alt 9-11 ugers skolegang inklusive den afsluttende fagprøve.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Du ansættes i Københavns Politi med tjeneste på adressen Politigården, 1567 København V.

Kontakt

For at komme i betragtning til stillingen som økonomielev bedes du besvare nedenstående fire spørgsmål og derfor IKKE sende en motiveret ansøgning. Besvarelsen må maksimalt fylde en A4-side.

Spørgsmål:
- Hvorfor har du valgt at søge en stilling som økonomielev i Københavns Politi?
- Hvilke personlige kompetencer kan du bringe i spil i forbindelse med dit uddannelsesforløb?
- Hvilke erfaringer fra skole eller arbejde mener du at kunne drage fordel af i jobbet som økonomielev?
- Hvad er dine forventninger til Københavns Politi som arbejdsplads?

Læs mere om politiets elevforløb på https://politi.dk/job-i-politiet/elevuddannelser.

Du kan finde mere information om politiet generelt på https://politi.dk/ og https://politi.dk/job-i-politiet.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 6, 7 og 8.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte uddannelsesansvarlig Maj-Britt Volff Larsen på tlf. 93500117 eller mail MVN001@politi.dk (fra den 4. januar 2021) (Mailen kan IKKE anvendes til ansøgninger).

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden spørgsmålsbevarelse og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.

UDDANNELSESKRAV

Du har bestået eller forventer at bestå: EUX med retning kontor, HHX, STX eller HTX med et 5 ugers EUS-forløb eller HG/HGV med gode karakter inden tiltrædelse. Er du fyldt 25 år, bedes du sende en realkompetencevurdering (RKV) med din ansøgning.

Er du i tvivl om, hvorvidt du opfylder adgangskravene, bedes du kontakte din lokale uddannelsesinstitution.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.