Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du være med til at have styr på sagerne? Politiet søger kontorelever med speciale i offentlig administration

Sjælland, Politiet
Du kan forvente… at du som kontorelev i politiet vil blive en del af en organisation, som spiller en vigtig rolle i samfundet. Vi understøtter politiets kerneopgaver, og du vil som elev blive en vigtig brik i arbejdet. Din arbejdsdag vil ofte indeholde en god blanding af nye udfordringer og mere rutineprægede arbejdsopgaver.

Vi søger kontorelever til Københavns, Nordsjælland og Midt- og Vestsjællands Politi samt Rigspolitiet.

Politikredsene: Danmark er inddelt i 12 politikredse (samt Færøerne og Grønland). De løser de politifaglige operationelle opgaver som eksempelvis forebyggelse og bekæmpelse af kriminalitet, samt borgernær politibetjening.

Rigspolitiet: Rigspolitiet er dansk politis øverste myndighed. Det er Rigspolitiets opgave at sætte retningen for hele politiet - dvs. formulere strategier, understøtte arbejdet i politikredsene og koordinere politiets arbejde på landsplan.

Uanset hvor du bliver ansat, så tilbyder vi dig et alsidigt og udviklende uddannelsesforløb. Vi forventer, at du tager ansvar for dit arbejde og din egen faglige og personlige udvikling. Vi sørger til gengæld for en velkoordineret elevuddannelse og skaber rammen for en god og solid uddannelse, hvor du bliver en del af en stor og spændende politisk organisation. Du bliver en del af et stærkt fagligt og socialt elevhold, der er sammensat af både 1. & 2. års elever. Du får tilknyttet en uddannelsesansvarlig, som kan give råd og sparring igennem hele dit elevforløb – både hvad angår uddannelsen og arbejdspladsen.

DINE ARBEJDSOPGAVER SOM KONTORELEV
I din praktiktid kommer du rundt i flere forskellige afdelinger. For at sikre, at du får et indblik i politiets opgaver i samfundet og hele det administrative set-up, der understøtter organisationen, vil du som udgangspunkt være elev i tre til fem afdelinger i løbet af uddannelsen. Du kommer til at arbejde sammen med kolleger med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde - heriblandt uniformerede betjente og andre faggrupper.

Du varetager mange forskellige arbejdsområder og arbejdsopgaver. Blandt andet vil der være mulighed for at arbejde med generel administrativ sagsbehandling inden for arbejdsområder i HR, efterforskning og Anklagemyndigheden. Der vil herudover være mulighed for at prøve kræfter med kredsenes servicecentre, der håndterer alle indkomne 114-opkald og andre funktioner med borgerkontakt. Derudover løfter du opgaver vedrørende økonomi, indkøb og kommunikation mellem kolleger og eksterne samarbejdspartnere.

Som supplement til dine praktikophold i de forskellige afdelinger og dine skoleophold deltager du også i en studietur sammen med resten af dit elevhold og din uddannelsesansvarlige.

HVEM ER DU?
Du har bestået eller forventer at bestå: EUX med retning kontor, HHX med et 5-ugers EUS-forløb, STX eller HTX med et 10 ugers EUS-/HGS-forløb eller HG/HGV med gode karakter inden tiltrædelse. Er du fyldt 25 år inden grundforløbets start (EUX/EUS), bedes du sende en realkompetencevurdering med din ansøgning.

Er du i tvivl om, hvorvidt du opfylder adgangskravene, bedes du kontakte dit uddannelsessted.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra et fritidsjob, frivilligt arbejde, elevrådsarbejde mv. Desuden lægger vi vægt på, at du i din fritid dyrker i forskellige interesser.

Derudover lægger vi vægt på, at du er fortrolig med MS Office, da meget af vores arbejde foregår ved en computer. Jobbet indeholder en del kommunikation – fx via telefon og mail – det er derfor væsentligt, at du formulerer dig klart, præcist og tydeligt både i skrift og tale. Derudover kan det blive aktuelt, at du skal skulle tale og skrive engelsk, hvilket du skal være komfortabel med.

Det er vigtigt, at du er fleksibel i forhold til at skulle løse opgaver i hele kredsen. Eksempelvis kan du ved ansættelse i Nordsjællands Politi skulle varetage enkelte opgaver i Helsingør og med ansættelse i Midt- og Vestsjællands Politi kan det være i Kalundborg.

Samarbejde på tværs af organisationen er en del af hverdagen, og vi værdsætter tæt fagligt samarbejde og sparring. Det er derfor væsentligt, at du kan og er villig til at arbejde struktureret sammen med andre om opgaveløsningen ved at være serviceorienteret, så du gør en forskel for kolleger og ”kunder”. Som person er du nysgerrig efter nye opgaver og på at følge med, når der sker forandringer omkring dig, og du er samtidig indstillet på, at rutineopgaver er en del af hverdagen.
Du er ambitiøs og ved, at du selv skal yde en indsats for at opnå resultater. Du har en høj arbejdsmoral med lyst, vilje og evne til at arbejde med it-systemer, der er under løbende udvikling. Derudover er du god til at skabe overblik over egne opgaver, ligesom du formår at holde hovedet koldt i en travl hverdag.

Løn- og ansættelsesvilkår
Tiltrædelse er den 1. september 2018.

Der indgås en aftale om en 2-årig uddannelsesstilling i et travlt og inspirerende miljø med 37 timers arbejdsuge. Udover den praktiske uddannelse er der i alt 15 ugers skolegang inklusiv den afsluttende fagprøve.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Du vil blive ansat for hele uddannelsesperioden i enten Rigspolitiet, Københavns Politi, Midt- & Vestsjælland Politi eller Nordsjællands Politi.

Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt og ansøgning
Du skal i stedet for en motiveret ansøgning besvare følgende spørgsmål, foruden uploade dit CV. Din besvarelse må max. fylde en A4 side.
• Hvorfor har du valgt at søge en stilling som kontorelev med speciale i offentlig administration?
• Hvilke personlige kompetencer kan du bringe i spil i forbindelse med dit uddannelsesforløb?
• Hvilke erfaringer fra skole eller arbejde mener du at kunne drage fordel af i jobbet som kontorelev?
• Hvad er dine forventninger til politiet som arbejdsplads?

OBS! Vi har planlagt af afholde en jobaudition, for de kandidater som bliver valgt til den videre proces, den 14. marts 2018 i København. Du vil få mulighed for at høre nærmere om de forskellige steder og lave en prioritering med en efterfølgende samtale i den pågældende kreds. Du behøver altså ikke målrette din ansøgning til en specifik kreds.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte:
Maria Thuun Hansen, elevansvarlig i Nordsjællands Politi, 72349387.
Marina Majbritt Nordberg Gunst, elevansvarlig i Københavns Politi, 72589077.
Michael Siltan, elevansvarlig i Midt- og Vestsjællands Politi, 50893525
Mie Louise Jaenicke Sørensen, elevansvarlig i Rigspolitiet, 22743641.

Du kan finde mere information om politiet generelt på http://www.politi.dk og http://www.jobipolititet.dk, hvor du kan læse om elevuddannelsen i politiet.
Når du søger et job hos politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere job i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger.

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset køn, alder, race, religion eller etnisk baggrund.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her