Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du være med til at rådgive staten om udbud og kontrakter?

Er du jurist med erfaring i udbudsret? Har du erfaring med forskellige typer af udbud eller er du specialist inden for et konkret fagområde fx IT-kontrakter? Og har du lyst til at være en del af et team, der arbejder for at styrke statens juridiske kompetencer inden for udbud og kontrakter? Så send en ansøgning og bliv en del af det juridiske rådgivningsteam i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, som i tæt samarbejde med Moderniseringsstyrelsen driver Rådgivningsenheden – Statens indkøb.

Bliv en del af et team med særlig fokus på rådgivning i staten

Den nye statslige rådgivningsenhed for udbud og kontrakter gik i luften den 1. april 2019 og skal løbende udvides frem mod 2020. Enheden skal levere ydelser, så staten i højere grad anvender egne kompetencer frem for ekstern rådgivning fra bl.a. Kammeradvokaten.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens opgaver er bl.a. at give sparring og rådgivning i konkrete juridiske spørgsmål, udarbejde generelle og principielle juridiske vurderinger af udbudsretlige spørgsmål, samt bidrage til udarbejdelsen af relevante skabeloner, der sikrer effektive processer og nedbringer transaktionsomkostningerne.

Derudover skal Rådgivningsenheden styrke statens juridiske kompetencer inden for udbud og kontrakter ved bl.a. at etablere og facilitere netværk, sikre videndeling på tværs af ministerierne og ikke mindst ved at tilbyde kompetenceudviklingsaktiviteter til de statslige myndigheder.

Fra efteråret 2019 skal Rådgivningsenheden levere ydelsesfinansierede opgaver i form af bl.a. rådgivning ved konkrete projekter. Det kan være alt fra varekøb, tjenesteydelser herunder IT-kontrakter eller bygge- og anlægskontrakter. Rådgivningsenheden skal have kompetencer, der dækker de forskellige typer af udbud.

Vi søger derfor en kollega, der enten har erfaring med de forskellige typer af udbud eller som er specialist inden for et konkret fagområde fx udbud af IT-kontrakter og/eller bygge-anlægsopgaver.

Stillingen giver således mulighed for, at du kan fastholde dine specialistkompetencer og samtidig udvikle dig på nye områder inden for udbudsretten.

Rådgivningsenheden drives i et tæt samarbejde mellem Moderniseringsstyrelsen og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, hvilket skal sikre en sammenhængende service med høj faglig juridisk kvalitet og kommerciel og operationel rådgivning. Klik her for at læse mere om Rådgivningsenheden.

Dine arbejdsopgaver vil primært bestå i

- Udarbejde generelle og principielle juridiske vurderinger af udbudsretlige spørgsmål

- Yde rådgivning og faglig sparring om udbudsretlige spørgsmål

- Yde rådgivning og faglig sparring ved gennemførelse af konkrete udbud

- Deltage i arbejdet med at etablere og facilitere forskellige netværk

- Deltage ved kompetenceudviklingsaktiviteter i de statslige institutioner

Du vil i høj grad kunne være med til at forme dine arbejdsopgaver, og opgaverne vil også blive tilrettelagt i forhold til dine kompetencer. Hvis det er dit ønske, vil der også være mulighed for at arbejde med styrelsens øvrige opgaver på udbudsområdet.

Generelt om dig

Vi forventer, at du:

- Er uddannet jurist (cand.jur. eller cand.merc.jur.)

- Har erfaring med at gennemføre og/eller rådgive om udbud i både teori og praksis, og er fx specialiseret inden for et konkret fagområde

- Er god til at skabe overblik og finde løsninger på udbudsretlige problemstillinger

- Har fokus på at levere i høj kvalitet til rette tid

- Har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner

- Er en udpræget holdspiller med lyst og evne til faglig sparring

Om os
Du vil blive ansat i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, hvor du bliver en del af det rådgivningsteam, der løser opgaver under Rådgivningsenheden. Teamet er en del af styrelsens udbudskontor – Center for Offentlig Konkurrence - som i forvejen har ressortansvaret på udbudsområdet og vejleder juridisk om udbudsreglerne.

Pt. består teamet af en teamleder og en række medarbejdere, der både varetager opgaver i relation til Rådgivningsenheden samt kontorets øvrige opgaver. Teamet vil i de kommende år udvides i takt med, at Rådgivningsenheden kommer til at levere flere ydelser til de statslige institutioner.

Center for Offentlig Konkurrence består af 16 jurister og økonomer og 6 studerende. Centeret arbejder med en bred vifte af udbudsfaglige opgaver, herunder lovforberedende arbejde, vejledning, ministerbetjening, interessentkontakt, EU-forhandlinger samt analyser om offentlig konkurrence.

Hverdagen hos os er præget af humor og en positiv tilgang til kolleger og nye udfordringer. Kommunikationen er ligefrem og åben, og vi lægger stor vægt på, at du hele tiden udvikler dig fagligt og personligt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen tilbyder to karrierespor. Et ledelsesspor og et specialistspor. De medarbejdere, der optages på specialistsporet kan udnævnes til specialist eller ekspert i udbudsret. På ledelsessporet har vi stort fokus på, at alle vores ledere har de rette værktøjer og kompetencer til at løfte den vigtige ledelsesopgave, hvilket bl.a. understøttes gennem erfaringsudveksling på tværs af styrelsen samt gennem konkrete kompetenceudviklingsaktiviteter.

Klik her for at læse mere om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens arbejde for velfungerende markeder.

Få flere informationer om stillingerne hos kontorchef Kenneth Skov Jensen på 41 71 51 53 eller teamleder Britt Brock Grønne på 41 71 50 47. Få flere informationer om løn- og ansættelsesvilkår hos HR-rekrutteringspartner Trine Vendelbo Halmind på 91 33 73 29.

Din ansættelse vil ske i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Afhængig af dine kvalifikationer og erfaring vil ansættelse ske som fuldmægtig, specialkonsulent eller chefkonsulent.

Søg stillingen

Send os en ansøgning via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens elektroniske ansøgningsmodul www.kfst.dk/service-menu/job/ledige-stillinger. Din ansøgning med CV, eksamensbevis og karakterudskrifter skal være modtaget senest tirsdag den 6. august 2019. Samtaler forventes afholdt uge 33 og 34.

Tiltrædelse den 1. oktober 2019.

Da styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet, opfordres alle uanset etnisk baggrund, alder og køn til at søge.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330046066Phoenix-8bfb576812019-06-21T00:00:00Vil du være med til at rådgive staten om udbud og kontrakter?Er du jurist med erfaring i udbudsret? Har du erfaring med forskellige typer af udbud eller er du specialist inden for et konkret fagområde fx IT-kontrakter? Og har du lyst til at være en del af et team, der arbejder for at styrke statens juridiske kompetencer inden for udbud og kontrakter? Så send en ansøgning og bliv en del af det juridiske rådgivningsteam i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, som i tæt samarbejde med Moderniseringsstyrelsen driver Rådgivningsenheden – Statens indkøb.

Bliv en del af et team med særlig fokus på rådgivning i staten

Den nye statslige rådgivningsenhed for udbud og kontrakter gik i luften den 1. april 2019 og skal løbende udvides frem mod 2020. Enheden skal levere ydelser, så staten i højere grad anvender egne kompetencer frem for ekstern rådgivning fra bl.a. Kammeradvokaten.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens opgaver er bl.a. at give sparring og rådgivning i konkrete juridiske spørgsmål, udarbejde generelle og principielle juridiske vurderinger af udbudsretlige spørgsmål, samt bidrage til udarbejdelsen af relevante skabeloner, der sikrer effektive processer og nedbringer transaktionsomkostningerne.

Derudover skal Rådgivningsenheden styrke statens juridiske kompetencer inden for udbud og kontrakter ved bl.a. at etablere og facilitere netværk, sikre videndeling på tværs af ministerierne og ikke mindst ved at tilbyde kompetenceudviklingsaktiviteter til de statslige myndigheder.

Fra efteråret 2019 skal Rådgivningsenheden levere ydelsesfinansierede opgaver i form af bl.a. rådgivning ved konkrete projekter. Det kan være alt fra varekøb, tjenesteydelser herunder IT-kontrakter eller bygge- og anlægskontrakter. Rådgivningsenheden skal have kompetencer, der dækker de forskellige typer af udbud.

Vi søger derfor en kollega, der enten har erfaring med de forskellige typer af udbud eller som er specialist inden for et konkret fagområde fx udbud af IT-kontrakter og/eller bygge-anlægsopgaver.

Stillingen giver således mulighed for, at du kan fastholde dine specialistkompetencer og samtidig udvikle dig på nye områder inden for udbudsretten.

Rådgivningsenheden drives i et tæt samarbejde mellem Moderniseringsstyrelsen og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, hvilket skal sikre en sammenhængende service med høj faglig juridisk kvalitet og kommerciel og operationel rådgivning. Klik her for at læse mere om Rådgivningsenheden.

Dine arbejdsopgaver vil primært bestå i

- Udarbejde generelle og principielle juridiske vurderinger af udbudsretlige spørgsmål

- Yde rådgivning og faglig sparring om udbudsretlige spørgsmål

- Yde rådgivning og faglig sparring ved gennemførelse af konkrete udbud

- Deltage i arbejdet med at etablere og facilitere forskellige netværk

- Deltage ved kompetenceudviklingsaktiviteter i de statslige institutioner

Du vil i høj grad kunne være med til at forme dine arbejdsopgaver, og opgaverne vil også blive tilrettelagt i forhold til dine kompetencer. Hvis det er dit ønske, vil der også være mulighed for at arbejde med styrelsens øvrige opgaver på udbudsområdet.

Generelt om dig

Vi forventer, at du:

- Er uddannet jurist (cand.jur. eller cand.merc.jur.)

- Har erfaring med at gennemføre og/eller rådgive om udbud i både teori og praksis, og er fx specialiseret inden for et konkret fagområde

- Er god til at skabe overblik og finde løsninger på udbudsretlige problemstillinger

- Har fokus på at levere i høj kvalitet til rette tid

- Har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner

- Er en udpræget holdspiller med lyst og evne til faglig sparring

Om os
Du vil blive ansat i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, hvor du bliver en del af det rådgivningsteam, der løser opgaver under Rådgivningsenheden. Teamet er en del af styrelsens udbudskontor – Center for Offentlig Konkurrence - som i forvejen har ressortansvaret på udbudsområdet og vejleder juridisk om udbudsreglerne.

Pt. består teamet af en teamleder og en række medarbejdere, der både varetager opgaver i relation til Rådgivningsenheden samt kontorets øvrige opgaver. Teamet vil i de kommende år udvides i takt med, at Rådgivningsenheden kommer til at levere flere ydelser til de statslige institutioner.

Center for Offentlig Konkurrence består af 16 jurister og økonomer og 6 studerende. Centeret arbejder med en bred vifte af udbudsfaglige opgaver, herunder lovforberedende arbejde, vejledning, ministerbetjening, interessentkontakt, EU-forhandlinger samt analyser om offentlig konkurrence.

Hverdagen hos os er præget af humor og en positiv tilgang til kolleger og nye udfordringer. Kommunikationen er ligefrem og åben, og vi lægger stor vægt på, at du hele tiden udvikler dig fagligt og personligt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen tilbyder to karrierespor. Et ledelsesspor og et specialistspor. De medarbejdere, der optages på specialistsporet kan udnævnes til specialist eller ekspert i udbudsret. På ledelsessporet har vi stort fokus på, at alle vores ledere har de rette værktøjer og kompetencer til at løfte den vigtige ledelsesopgave, hvilket bl.a. understøttes gennem erfaringsudveksling på tværs af styrelsen samt gennem konkrete kompetenceudviklingsaktiviteter.

Klik her for at læse mere om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens arbejde for velfungerende markeder.

Få flere informationer om stillingerne hos kontorchef Kenneth Skov Jensen på 41 71 51 53 eller teamleder Britt Brock Grønne på 41 71 50 47. Få flere informationer om løn- og ansættelsesvilkår hos HR-rekrutteringspartner Trine Vendelbo Halmind på 91 33 73 29.

Din ansættelse vil ske i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Afhængig af dine kvalifikationer og erfaring vil ansættelse ske som fuldmægtig, specialkonsulent eller chefkonsulent.

Søg stillingen

Send os en ansøgning via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens elektroniske ansøgningsmodul www.kfst.dk/service-menu/job/ledige-stillinger. Din ansøgning med CV, eksamensbevis og karakterudskrifter skal være modtaget senest tirsdag den 6. august 2019. Samtaler forventes afholdt uge 33 og 34.

Tiltrædelse den 1. oktober 2019.

Da styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet, opfordres alle uanset etnisk baggrund, alder og køn til at søge.

2019-08-07T00:51:44.373 Er du jurist med erfaring i udbudsret? Har du erfaring med forskellige typer af udbud eller er du specialist inden for et konkret fagområde fx IT-kontrakter? Og har du lyst til at være en del af et team, der arbejder for at styrke statens juridiske kompetencer inden for udbud og kontrakter? Så send en ansøgning og bliv en del af det juridiske rådgivningsteam i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, som i tæt samarbejde med Moderniseringsstyrelsen driver Rådgivningsenheden Statens indkøb. Bliv en del af et team med særlig fokus på rådgivning i staten Den nye statslige rådgivningsenhed for udbud og kontrakter gik i luften den 1. april 2019 og skal løbende udvides frem mod 2020. Enheden skal levere ydelser, så staten i højere grad anvender egne kompetencer frem for ekstern rådgivning fra bl.a. Kammeradvokaten. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens opgaver er bl.a. at give sparring og rådgivning i konkrete juridiske spørgsmål, udarbejde generelle og principielle juridiske vurderinger af udbudsretlige spørgsmål, samt bidrage til udarbejdelsen af relevante skabeloner, der sikrer effektive processer og nedbringer transaktionsomkostningerne. Derudover skal Rådgivningsenheden styrke statens juridiske kompetencer inden for udbud og kontrakter ved bl.a. at etablere og facilitere netværk, sikre videndeling på tværs af ministerierne og ikke mindst ved at tilbyde kompetenceudviklingsaktiviteter til de statslige myndigheder. Fra efteråret 2019 skal Rådgivningsenheden levere ydelsesfinansierede opgaver i form af bl.a. rådgivning ved konkrete projekter. Det kan være alt fra varekøb, tjenesteydelser herunder IT-kontrakter eller bygge- og anlægskontrakter. Rådgivningsenheden skal have kompetencer, der dækker de forskellige typer af udbud. Vi søger derfor en kollega, der enten har erfaring med de forskellige typer af udbud eller som er specialist inden for et konkret fagområde fx udbud af IT-kontrakter og eller bygge-anlægsopgaver. Stillingen giver således mulighed for, at du kan fastholde dine specialistkompetencer og samtidig udvikle dig på nye områder inden for udbudsretten. Rådgivningsenheden drives i et tæt samarbejde mellem Moderniseringsstyrelsen og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, hvilket skal sikre en sammenhængende service med høj faglig juridisk kvalitet og kommerciel og operationel rådgivning. Klik her for at læse mere om Rådgivningsenheden. Dine arbejdsopgaver vil primært bestå i - Udarbejde generelle og principielle juridiske vurderinger af udbudsretlige spørgsmål - Yde rådgivning og faglig sparring om udbudsretlige spørgsmål - Yde rådgivning og faglig sparring ved gennemførelse af konkrete udbud - Deltage i arbejdet med at etablere og facilitere forskellige netværk - Deltage ved kompetenceudviklingsaktiviteter i de statslige institutioner Du vil i høj grad kunne være med til at forme dine arbejdsopgaver, og opgaverne vil også blive tilrettelagt i forhold til dine kompetencer. Hvis det er dit ønske, vil der også være mulighed for at arbejde med styrelsens øvrige opgaver på udbudsområdet. Generelt om dig Vi forventer, at du: - Er uddannet jurist (cand.jur. eller cand.merc.jur.) - Har erfaring med at gennemføre og eller rådgive om udbud i både teori og praksis, og er fx specialiseret inden for et konkret fagområde - Er god til at skabe overblik og finde løsninger på udbudsretlige problemstillinger - Har fokus på at levere i høj kvalitet til rette tid - Har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner - Er en udpræget holdspiller med lyst og evne til faglig sparring Om os Du vil blive ansat i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, hvor du bliver en del af det rådgivningsteam, der løser opgaver under Rådgivningsenheden. Teamet er en del af styrelsens udbudskontor Center for Offentlig Konkurrence - som i forvejen har ressortansvaret på udbudsområdet og vejleder juridisk om udbudsreglerne. Pt. består teamet af en teamleder og en række medarbejdere, der både varetager opgaver i relation til Rådgivningsenheden samt kontorets øvrige opgaver. Teamet vil i de kommende år udvides i takt med, at Rådgivningsenheden kommer til at levere flere ydelser til de statslige institutioner. Center for Offentlig Konkurrence består af 16 jurister og økonomer og 6 studerende. Centeret arbejder med en bred vifte af udbudsfaglige opgaver, herunder lovforberedende arbejde, vejledning, ministerbetjening, interessentkontakt, EU-forhandlinger samt analyser om offentlig konkurrence. Hverdagen hos os er præget af humor og en positiv tilgang til kolleger og nye udfordringer. Kommunikationen er ligefrem og åben, og vi lægger stor vægt på, at du hele tiden udvikler dig fagligt og personligt. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen tilbyder to karrierespor. Et ledelsesspor og et specialistspor. De medarbejdere, der optages på specialistsporet kan udnævnes til specialist eller ekspert i udbudsret. På ledelsessporet har vi stort fokus på, at alle vores ledere har de rette værktøjer og kompetencer til at løfte den vigtige ledelsesopgave, hvilket bl.a. understøttes gennem erfaringsudveksling på tværs af styrelsen samt gennem konkrete kompetenceudviklingsaktiviteter. Klik her for at læse mere om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens arbejde for velfungerende markeder. Få flere informationer om stillingerne hos kontorchef Kenneth Skov Jensen på 41 71 51 53 eller teamleder Britt Brock Grønne på 41 71 50 47. Få flere informationer om løn- og ansættelsesvilkår hos HR-rekrutteringspartner Trine Vendelbo Halmind på 91 33 73 29. Din ansættelse vil ske i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Afhængig af dine kvalifikationer og erfaring vil ansættelse ske som fuldmægtig, specialkonsulent eller chefkonsulent. Søg stillingen Send os en ansøgning via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens elektroniske ansøgningsmodul www.kfst.dk service-menu job ledige-stillinger. Din ansøgning med CV, eksamensbevis og karakterudskrifter skal være modtaget senest tirsdag den 6. august 2019. Samtaler forventes afholdt uge 33 og 34. Tiltrædelse den 1. oktober 2019. Da styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet, opfordres alle uanset etnisk baggrund, alder og køn til at søge.11jobnet8bfb5768100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-06T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123677&DepartmentId=6208&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavnEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3549688Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen11Carl Jacobsens Vej 352500ValbyDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent780768JobNet5006989500698910019-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=8bfb5768https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=8bfb5768https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=8bfb5768&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=8bfb5768&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Jura_og_retsvaesen/6.jpgVil du være med til at rådgive staten om udbud og kontrakter?12007561Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen362109594noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330119251Dygtige jurister til Danmarks største IT-udviklingsprogrammerRobot Er du jurist med gå-på-mod og lyst til at arbejde analytisk og kreativt med jura og digital forvaltning? Vil du være med til at udvikle og implementere nye IT-løsninger til Danmarks Skatteforvaltning? Så er du måske en af vores nye jurister. Udviklings-og Forenklingsstyrelsen søger et antal jurister til kontoret for Forenklings- og udviklingsjura. Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er i fuld gang med at udvikle nye IT-systemer og processer samt at videreudvikle eksisterende IT-systemer i samarbejde med de øvrige styrelser i Skatteforvaltningen. Det er styrelsens ambition, at den juridiske faglighed er repræsenteret i IT-programmernes udviklingsteams, så den juridiske analyse og kvalitetssikring kan ske undervejs. Ved at integrere juridiske kompetencer i udviklingsarbejdet, kan vi løbende håndtere såvel generelle krav affødt af forvaltningslovgivning, persondatalovgivning etc., og specifik regulering for det pågældende faglige område. Såvel videreudvikling af eksisterende IT-systemer, som udvikling af helt nye IT-løsninger fordrer, at systemet lever op til lovgivningen. Det er ofte kompliceret at oversætte love og regler til konkrete processer og IT-systemer, og derfor kan der være behov for at justere de lovgrundlag, som systemerne skal kunne håndtere. Dine opgaver Som jurist i kontoret for Forenklings- og Udviklingsjura er du med til at identificere forenklingspotentiale i regelgrundlag og processer. Du er også med til at afveje IT-tekniske løsningsforslag overfor kravene til systemet og samtidig har du et skarpt blik for betydningen for borgere, virksomheder og skatteforvaltningens opgaveløsning. Disse opgaver kræver en analytisk og struktureret tilgang i kortlægningen af juraens konsekvenser for såvel automatiske som manuelle processer i sagsbehandlingen. Samtidig skal kontoret arbejde med at udvikle processer for at opnå et hensigtsmæssigt samspil mellem metoder for IT-udvikling og processer for lovgivningsarbejde. Kontorets nuværende og kommende opgaver omfatter blandt andet: Videreudvikling af den nye IT-løsning til inddrivelse af gæld til det offentlige Fremtidige IT-projekter til Skatteforvaltningens 7 styrelser Metodeudvikling i krydsfeltet mellem lovgivningsprocesser og IT-udvikling Leverandørstyring Konkret arbejde med lovforslag i samarbejde med Skatteministeriet Vi arbejder på en helt ny måde med jura, IT og udvikling i staten. Alle arbejder mod samme mål, og der er en stor grad af fællesskabsfølelse og et godt sammenhold. Atmosfæren er uformel og uhøjtidelig, og vores daglige sparring medarbejdere imellem er en forudsætning for at vi lykkedes. Udviklings- og Forenklingsstyrelsen lægger vægt på at arbejde agilt og benytter SAFE som metodegrundlag. Som jurist i Forenklings- og Udviklingsjura vil du stifte nærmere bekendtskab med metodegrundlaget i styrelsens IT-udvikling. Forudgående kendskab til metoderne er dog ikke en betingelse. Om dig Vi forventer, at du: har en juridisk eller erhvervsjuridisk baggrund, kan videreformidle komplekst stof på en let tilgængelig måde er analytisk, nysgerrig og opsøgende i dit arbejde kan fortolke og omsætte kompleks lovgivning til klare processer i en operationel organisation har lysten og viljen til at arbejde sammen med kolleger, der har en helt anden faglighed end din egen. Det går stærkt, og du skal derfor være god til at prioritere og planlægge din tid og dine opgaver. Til gengæld giver vi dig mulighed for at få et stort selvstændigt ansvar med rig mulighed for sparring og mulighed for at lære og udvikle dig. Ansøgning og ansættelse Send din ansøgning med CV og eksamenspapirer via linket Søg jobbet senest 24. november. Vi forventer at afholde samtaler løbende. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Peter Langkjær på tlf. 72 38 90 71 eller chefkonsulent Jonas Rasmussen på tlf. 72 38 71 97. Der vil indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. Udviklings- og Forenklingsstyrelsen I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Er du jurist med gå-på-mod og lyst til at arbejde analytisk og kreativt med jura og digital forvaltning? Vil du være med til at udvikle og implementere nye IT-løsninger til Danmarks Skatteforvaltning? Så er du måske en af vores nye jurister.

Udviklings-og Forenklingsstyrelsen søger et antal jurister til kontoret for Forenklings- og udviklingsjura.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er i fuld gang med at udvikle nye IT-systemer og processer samt at videreudvikle eksisterende IT-systemer i samarbejde med de øvrige styrelser i Skatteforvaltningen. Det er styrelsens ambition, at den juridiske faglighed er repræsenteret i IT-programmernes udviklingsteams, så den juridiske analyse og kvalitetssikring kan ske undervejs. Ved at integrere juridiske kompetencer i udviklingsarbejdet, kan vi løbende håndtere såvel generelle krav affødt af forvaltningslovgivning, persondatalovgivning etc., og specifik regulering for det pågældende faglige område.

Såvel videreudvikling af eksisterende IT-systemer, som udvikling af helt nye IT-løsninger fordrer, at systemet lever op til lovgivningen. Det er ofte kompliceret at oversætte love og regler til konkrete processer og IT-systemer, og derfor kan der være behov for at justere de lovgrundlag, som systemerne skal kunne håndtere.

Dine opgaver

Som jurist i kontoret for Forenklings- og Udviklingsjura er du med til at identificere forenklingspotentiale i regelgrundlag og processer. Du er også med til at afveje IT-tekniske løsningsforslag overfor kravene til systemet og samtidig har du et skarpt blik for betydningen for borgere, virksomheder og skatteforvaltningens opgaveløsning. Disse opgaver kræver en analytisk og struktureret tilgang i kortlægningen af juraens konsekvenser for såvel automatiske som manuelle processer i sagsbehandlingen.

Samtidig skal kontoret arbejde med at udvikle processer for at opnå et hensigtsmæssigt samspil mellem metoder for IT-udvikling og processer for lovgivningsarbejde.

Kontorets nuværende og kommende opgaver omfatter blandt andet:

  • Videreudvikling af den nye IT-løsning til inddrivelse af gæld til det offentlige
  • Fremtidige IT-projekter til Skatteforvaltningens 7 styrelser
  • Metodeudvikling i krydsfeltet mellem lovgivningsprocesser og IT-udvikling
  • Leverandørstyring
  • Konkret arbejde med lovforslag i samarbejde med Skatteministeriet
Vi arbejder på en helt ny måde med jura, IT og udvikling i staten. Alle arbejder mod samme mål, og der er en stor grad af fællesskabsfølelse og et godt sammenhold. Atmosfæren er uformel og uhøjtidelig, og vores daglige sparring medarbejdere imellem er en forudsætning for at vi lykkedes.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen lægger vægt på at arbejde agilt og benytter SAFE som metodegrundlag. Som jurist i Forenklings- og Udviklingsjura vil du stifte nærmere bekendtskab med metodegrundlaget i styrelsens IT-udvikling. Forudgående kendskab til metoderne er dog ikke en betingelse.

Om dig
Vi forventer, at du:

  • har en juridisk eller erhvervsjuridisk baggrund,
  • kan videreformidle komplekst stof på en let tilgængelig måde
  • er analytisk, nysgerrig og opsøgende i dit arbejde
  • kan fortolke og omsætte kompleks lovgivning til klare processer i en operationel organisation
  • har lysten og viljen til at arbejde sammen med kolleger, der har en helt anden faglighed end din egen.


Det går stærkt, og du skal derfor være god til at prioritere og planlægge din tid og dine opgaver. Til gengæld giver vi dig mulighed for at få et stort selvstændigt ansvar med rig mulighed for sparring og mulighed for at lære og udvikle dig.

Ansøgning og ansættelse
Send din ansøgning med CV og eksamenspapirer via linket ”Søg jobbet” senest 24. november. Vi forventer at afholde samtaler løbende. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Peter Langkjær på tlf. 72 38 90 71 eller chefkonsulent Jonas Rasmussen på tlf. 72 38 71 97.

Der vil indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skatteforvaltningen, FrederiksbergFrederiksberg2019-11-06T00:00:002019-11-24T00:00:00
330117828To dygtige jurister til Socialjura og InternationalRobot To dygtige jurister til Socialjura og International i Social- og Indenrigsministeriet I Kontor for Socialjura og International bidrager vi til, at ministeren kan føre regeringens politik ud i livet. Vi sikrer, at juraen er i orden i ministeriets lovgivning og øvrige produkter, og vi varetager danske socialpolitiske interesser i det internationale samarbejde. Vi søger lige nu to jurister. Vi søger dig, der har mod på at kaste dig ud i opgaver på både det juridiske og det internationale område, og som har lyst til at prøve kræfter med arbejdet i et bredt sammensat kontor, der giver dig mulighed for at få indgående kendskab til både det juridiske og internationale fagområde. Du bliver del at et ambitiøst fagligt, juridisk og internationalt miljø tæt på den politiske verden. Dig Du er uddannet jurist. Du kan enten være nyuddannet eller have op til et par års erfaring. Derudover lægger vi vægt på, at du: Har interesse for spændingsfeltet mellem politik og jura. Tager ansvar og kan arbejde selvstændigt. Er effektiv og løsningsorienteret. Leverer gode og gennemarbejdede produkter. Formulerer dig klart både skriftligt og mundtligt. Er god til at samarbejde og til at skabe netværk. Stillingerne Du vil komme til at arbejde med en bred vifte af juridiske spørgsmål, herunder ministerbetjening, udvalgsarbejder, udarbejdelse af lovforslag m.v., lovfortolkning på det socialretlige område, juridisk sparring med resten af departementet, lovteknik og lovproces. Der vil også være mulighed for at arbejde med internationale spørgsmål, herunder koordination af EU-sager og gennemførelse af det kommende danske formandskab for Nordisk Ministerråd. Du får en arbejdsdag, der kan være både travl og uforudsigelig, men også spændende. Vores opgaver spænder vidt, og der er mulighed for at komme til at arbejde med meget forskelligartede opgaver. Du bliver en del af Kontor for Socialjura og International i afdelingen Jura. Vi er et tværgående kontor, og vi har både fagansvar for egne sagsområder og en understøttende funktion i forhold til resten af huset. Du kommer til at arbejde sammen med dygtige og engagerede kollegaer i kontoret, på tværs af departementets kontorer og med kollegaer i vores styrelser. Vi lægger meget vægt på at hjælpe hinanden på tværs og på et godt socialt sammenhold. Departementet I Social- og Indenrigsministeriet arbejder vi for at skabe resultater, der positivt bidrager til at skabe fremskridt for udsatte borgere i vores samfund, og vi har ansvaret for de overordnede rammer for kommuner og regioner. Samtidig er vi Danmarks valgministerium. Viden og kvalitet, sikker drift og ordentlighed er vores værdier, der er med i alt fra vores daglige arbejde over udvikling til ledelse. Det er vigtigt, du kan se dig selv i det. Løn og ansættelse Du vil blive ansat som fuldmægtig efter AC-overenskomsten. Ansættelsesområdet er Social- og Indenrigsministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Social- og Indenrigsministeriets departement, Holmens Kanal 22, 1060 København K. Vi har brug for dig snarest. Spørgsmål? Du er velkommen til at kontakte kontorchef Anita Hørby på tlf. 41 85 11 10 eller på mail ahra@sim.dk. Søg Send ansøgning, CV og eksamensdokumentation elektronisk via stillingsopslaget på www.sim.dk. Vi skal have modtaget din ansøgning senest mandag den 18. november 2019 kl. 12:00. Vi forventer at holde samtaler i uge 47 og 48. Vi opfordrer alle interesserede uanset køn, alder, religion, handicap og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingenTo dygtige jurister til Socialjura og International i Social- og Indenrigsministeriet

I Kontor for Socialjura og International bidrager vi til, at ministeren kan føre regeringens politik ud i livet. Vi sikrer, at juraen er i orden i ministeriets lovgivning og øvrige produkter, og vi varetager danske socialpolitiske interesser i det internationale samarbejde. Vi søger lige nu to jurister.

Vi søger dig, der har mod på at kaste dig ud i opgaver på både det juridiske og det internationale område, og som har lyst til at prøve kræfter med arbejdet i et bredt sammensat kontor, der giver dig mulighed for at få indgående kendskab til både det juridiske og internationale fagområde. Du bliver del at et ambitiøst fagligt, juridisk og internationalt miljø tæt på den politiske verden.

Dig
Du er uddannet jurist. Du kan enten være nyuddannet eller have op til et par års erfaring.
Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • Har interesse for spændingsfeltet mellem politik og jura.
  • Tager ansvar og kan arbejde selvstændigt.
  • Er effektiv og løsningsorienteret.
  • Leverer gode og gennemarbejdede produkter.
  • Formulerer dig klart både skriftligt og mundtligt.
  • Er god til at samarbejde og til at skabe netværk.
Stillingerne
Du vil komme til at arbejde med en bred vifte af juridiske spørgsmål, herunder ministerbetjening, udvalgsarbejder, udarbejdelse af lovforslag m.v., lovfortolkning på det socialretlige område, juridisk sparring med resten af departementet, lovteknik og lovproces. Der vil også være mulighed for at arbejde med internationale spørgsmål, herunder koordination af EU-sager og gennemførelse af det kommende danske formandskab for Nordisk Ministerråd.

Du får en arbejdsdag, der kan være både travl og uforudsigelig, men også spændende. Vores opgaver spænder vidt, og der er mulighed for at komme til at arbejde med meget forskelligartede opgaver.

Du bliver en del af Kontor for Socialjura og International i afdelingen Jura. Vi er et tværgående kontor, og vi har både fagansvar for egne sagsområder og en understøttende funktion i forhold til resten af huset.

Du kommer til at arbejde sammen med dygtige og engagerede kollegaer i kontoret, på tværs af departementets kontorer og med kollegaer i vores styrelser. Vi lægger meget vægt på at hjælpe hinanden på tværs og på et godt socialt sammenhold.

Departementet
I Social- og Indenrigsministeriet arbejder vi for at skabe resultater, der positivt bidrager til at skabe fremskridt for udsatte borgere i vores samfund, og vi har ansvaret for de overordnede rammer for kommuner og regioner. Samtidig er vi Danmarks valgministerium. Viden og kvalitet, sikker drift og ordentlighed er vores værdier, der er med i alt fra vores daglige arbejde over udvikling til ledelse. Det er vigtigt, du kan se dig selv i det.

Løn og ansættelse
Du vil blive ansat som fuldmægtig efter AC-overenskomsten. Ansættelsesområdet er Social- og Indenrigsministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Social- og Indenrigsministeriets departement, Holmens Kanal 22, 1060 København K.
Vi har brug for dig snarest.

Spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte kontorchef Anita Hørby på tlf. 41 85 11 10 eller på mail ahra@sim.dk.

Søg
Send ansøgning, CV og eksamensdokumentation elektronisk via stillingsopslaget på www.sim.dk. Vi skal have modtaget din ansøgning senest mandag den 18. november 2019 kl. 12:00.
Vi forventer at holde samtaler i uge 47 og 48.

Vi opfordrer alle interesserede uanset køn, alder, religion, handicap og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen

Social- og IndenrigsministerietKøbenhavn K2019-11-05T00:00:002019-11-18T00:00:00
330117501Jurist (fuldmægtig) til Kemikalier i Miljø- og Fødevareministeriets departementRobot Vil du være med til at løfte regeringens grønne dagsorden, og til at forme reguleringen på miljøområdet? Og synes du, det kunne være spændende at beskæftige dig med regulering af kemi i forbrugerprodukter og industrikemikalier både i Danmark og EU? Så er du måske den nye jurist i Miljø- og Fødevareministeriets kontor for Kemikalier.KemikaliekontoretKemikaliekontoret har ansvaret for politikudvikling og ministerbetjening inden for kemiområdet. Området er både meget borgernært, har stor interesse fra erhvervslivet og stor politisk bevågenhed med brede politiske aftaler om Kemiindsatsen 2018-21 og Pesticidstrategien 2017-2021.ores opgaver rækker vidt fra ministerbetjening og national politikudvikling over deltagelse i EU-arbejde med pesticid- og biocidaktivstoffer, EU s generelle kemikalielovgivning - REACH og klassificering og mærkning, reglerne om kemikalier i kosmetik, legetøj, elektronik, tekstiler og andre forbrugerprodukter til genmodificerede organismer i indesluttet anvendelse og ministerbetjeningen om kemi i fødevarer. Vi koordinerer også de globale kemikaliekonventioner og styrer strategier og handlingsplaner.Vi forventer, at du Er cand.jur. med et højt fagligt niveau og stærke juridiske kompetencerKan kommunikere klart i skrift og tale på dansk og engelskHar gode samarbejdsevner og gennemslagskraft og synes, det er spændende at arbejde sammen med andre fagligheder for at finde politiske løsninger Har lyst til at forhandle og drive processer både internt og eksterntEr en god kollega, som har lyst og overskud til at hjælpe andre og give og modtage feedback Kan tænke i helheder og fastholde overblikket, også når tingene går stærkt Har kendskab til EU reguleringen i bred forstand og gerne indre markedsreguleringDet er derudover en fordel, hvis du har erfaring med at koordinere tværgående sager og projekter. Endvidere forventer vi, at du har mulighed for at tage på tjenesterejse af og til.Vi tilbyder dig Et interessant og udviklende arbejde med fokus på det juridiske og politiske arbejde med at gennemføre og udvikle EU og nationale lovgivning på kemikalieområdet tæt på de øverste beslutningslag i ministeriet. Du vil både få egne sagsområder bl.a. som jurist på EU s generelle kemikalielovgivning - REACH, en række danske kemiregler og være juridisk sparingspartner for enhedens teknisk faglige eksperter. Du vil både få bred indsigt i miljø- og fødevarepolitikken og i de processer, der driver arbejdet i ministeriet og på Slotsholmen. Du får gode muligheder for at udvikle dine faglige og personlige kompetencer, og du kommer til at arbejde tæt sammen med engagerede kolleger med forskellige faglige kompetencer. Vi lægger stor vægt på et uformelt arbejdsmiljø med vægt på godt samarbejde, engagement og holdånd.Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen som fuldmægtig er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner, og tjenestestedet er indtil videre departementet, Slotsholmsgade 12, 1216 København K.Vil du vide mere Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Henrik Søren Larsen, tlf. 2331 4037.Du kan læse mere om Miljø- og Fødevareministeriet på vores hjemmeside www.mfvm.dk.AnsøgningVi glæder os til at modtage din ansøgning. Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest mandag den 18. november 2019. Samtaler forventes afholdt mandag den 25. november 2019.Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.Vil du være med til at løfte regeringens grønne dagsorden, og til at forme reguleringen på miljøområdet? Og synes du, det kunne være spændende at beskæftige dig med regulering af kemi i forbrugerprodukter og industrikemikalier både i Danmark og EU? Så er du måske den nye jurist i Miljø- og Fødevareministeriets kontor for Kemikalier.

Kemikaliekontoret
Kemikaliekontoret har ansvaret for politikudvikling og ministerbetjening inden for kemiområdet. Området er både meget borgernært, har stor interesse fra erhvervslivet og stor politisk bevågenhed med brede politiske aftaler om Kemiindsatsen 2018-21 og Pesticidstrategien 2017-2021.

ores opgaver rækker vidt fra ministerbetjening og national politikudvikling over deltagelse i EU-arbejde med pesticid- og biocidaktivstoffer, EU’s generelle kemikalielovgivning - REACH og klassificering og mærkning, reglerne om kemikalier i kosmetik, legetøj, elektronik, tekstiler og andre forbrugerprodukter til genmodificerede organismer i indesluttet anvendelse og ministerbetjeningen om kemi i fødevarer. Vi koordinerer også de globale kemikaliekonventioner og styrer strategier og handlingsplaner.

Vi forventer, at du
  • Er cand.jur. med et højt fagligt niveau og stærke juridiske kompetencer
  • Kan kommunikere klart i skrift og tale på dansk og engelsk
  • Har gode samarbejdsevner og gennemslagskraft og synes, det er spændende at arbejde sammen med andre fagligheder for at finde politiske løsninger
  • Har lyst til at forhandle og drive processer både internt og eksternt
  • Er en god kollega, som har lyst og overskud til at hjælpe andre og give og modtage feedback
  • Kan tænke i helheder og fastholde overblikket, også når tingene går stærkt
  • Har kendskab til EU reguleringen i bred forstand og gerne indre markedsregulering

Det er derudover en fordel, hvis du har erfaring med at koordinere tværgående sager og projekter. Endvidere forventer vi, at du har mulighed for at tage på tjenesterejse af og til.

Vi tilbyder dig
Et interessant og udviklende arbejde med fokus på det juridiske og politiske arbejde med at gennemføre og udvikle EU og nationale lovgivning på kemikalieområdet tæt på de øverste beslutningslag i ministeriet. Du vil både få egne sagsområder bl.a. som jurist på EU’s generelle kemikalielovgivning - REACH, en række danske kemiregler og være juridisk sparingspartner for enhedens teknisk faglige eksperter. Du vil både få bred indsigt i miljø- og fødevarepolitikken og i de processer, der driver arbejdet i ministeriet og på Slotsholmen. Du får gode muligheder for at udvikle dine faglige og personlige kompetencer, og du kommer til at arbejde tæt sammen med engagerede kolleger med forskellige faglige kompetencer. Vi lægger stor vægt på et uformelt arbejdsmiljø med vægt på godt samarbejde, engagement og holdånd.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen som fuldmægtig er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).

Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner, og tjenestestedet er indtil videre departementet, Slotsholmsgade 12, 1216 København K.

Vil du vide mere
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Henrik Søren Larsen, tlf. 2331 4037.

Du kan læse mere om Miljø- og Fødevareministeriet på vores hjemmeside www.mfvm.dk.

Ansøgning
Vi glæder os til at modtage din ansøgning. Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest mandag den 18. november 2019.

Samtaler forventes afholdt mandag den 25. november 2019.

Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

 

Miljø- og Fødevareministeriet, DepartementetKøbenhavn K2019-11-04T00:00:002019-11-18T00:00:00
330117477Vil du være statens foretrukne udbudsrådgiver?Robot I hjertet af København sidder Rådgivningsenheden. Vi har vokseværk og søger derfor nye kolleger, som brænder for at gøre en forskel og forenkle indkøbs- og udbudsprocesser i staten. Rådgivningsenheden er en selvstændig enhed oprettet i et samarbejde mellem Moderniseringsstyrelsen og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Læs mere om enheden og dine kommende kollegaer på http: www.statensindkob.dk. Bliv en del af et fagligt stærkt fælleskab Din nye arbejdsplads er hos Moderniseringsstyrelsen i Skt. Annæ Palæ i hjertet af København tæt på Kongens Nytorv og Kongens Have. Her vil du sidde i et fagligt stærkt miljø med et hold af engagerede kollegaer. Lene fortæller, at arbejdet minder på mange måder om at være på et advokatkontor: Opgaverne er meget forskelligartede, og jeg lærer noget nyt hver dag. Det er spændende at være den, de statslige institutioner ringer til, når de har brug for kvalificeret sparring om indkøb og udbudsjura. Vi oplever, at de kommer til os med problemstillinger, der er fagligt udfordrende. Det rykker os på vores faglighed, supplerer Thomas. Du kan rådgive om indkøb, udbud og kontraktstyring I din nye stilling kan du selv få lov til at præge din hverdag, alt efter hvilke af vores mange forskellige og spændende opgaver, som har din primære interesse: Du kan rådgive statslige kunder om indkøb, udbud og kontraktstyring. Du kan være med til forenkle og ensarte indkøbs- og udbudsprocessen i staten igennem arbejdet med fælles paradigmer og skabeloner. Du kan opbygge praktisk erfaring med udbudsretten ved at bistå statslige myndigheder med gennemførslen af indkøb og udbud. Du kan få erfaring med at varetage sager ved Klagenævnet for Udbud. Du kan dele din viden om området ved at stå i spidsen for vores undervisning af indkøbere i staten, ligesom du kan være ansvarlig for at facilitere en række netværk, der har til formål at understøtte videndeling på tværs af de statslige institutioner. Har du særlig erfaring med it-udbud, vil du få mulighed for at få en særlig rolle som intern rådgiver af vores systemkontorer, hvor du vil stå i spidsen for rådgivning i forbindelse med udbud af nogen af Danmarks største it--systemer vedrørende økonomi, HR og løn i staten. En hverdag med plads til både arbejds- og familieliv På kontoret har vi et højt tempo med plads til høj grad af selvstændighed og ansvar. Vi har som kolleger fokus på høj faglig kvalitet og udvikling, og med vores stærke holdånd sikrer vi tæt samarbejde, god kommunikation og plads til et godt grin. Selvom vi ofte har travlt, insisterer vi på at have tid til sociale arrangementer som fx en øl på vores terrasse eller i Kongens Have. Vi insisterer også på at være en familievenlig arbejdsplads med fleksible arbejdstider, så du kan få arbejde og familie til at passe sammen. Du kan skabe resultater i en politisk organisation Vi ser gerne, at vores kommende kollegaer har relevante uddannelser (eksempelvis cand. jur. eller cand.merc.jur.), og har flere års erfaring med at gennemføre udbud og eller rådgive om udbud og kontrakter har udpræget kundefokus, er dygtige formidlere og er gode til at opbygge relationer ser udbud som et værktøj til at foretage gode kommercielle indkøb og gerne vil rådgive kollegaer i staten herom både dem som gennemfører deres første udbud, og dem som ikke laver andet Vi oplever stor efterspørgsel efter rådgivning om IT-udbud og konsulentindkøb. Har du erfaring med disse områder, vil det være en fordel. Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer. Vil du vide mere? Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder for Jura & Kontrakter Maria Haugaard på telefon 20 28 12 55 eller e-mail mahau@modst.dk. Det praktiske Vi ser frem til at høre fra dig. Tryk på knappen Søg her og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle senest den 18. november 2019. Vi indkalder løbende til samtaler, så send gerne din ansøgning allerede i dag. Vi gør opmærksom på at dette opslag er et genopslag. Alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap opfordres til at søge stillingen.



I hjertet af København sidder Rådgivningsenheden. Vi har vokseværk og søger derfor nye kolleger, som brænder for at gøre en forskel og forenkle indkøbs- og udbudsprocesser i staten.

Rådgivningsenheden er en selvstændig enhed oprettet i et samarbejde mellem Moderniseringsstyrelsen og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Læs mere om enheden og dine kommende kollegaer på http://www.statensindkob.dk.



Bliv en del af et fagligt stærkt fælleskab
Din nye arbejdsplads er hos Moderniseringsstyrelsen i Skt. Annæ Palæ i hjertet af København tæt på Kongens Nytorv og Kongens Have. Her vil du sidde i et fagligt stærkt miljø med et hold af engagerede kollegaer.



Lene fortæller, at ”arbejdet minder på mange måder om at være på et advokatkontor: Opgaverne er meget forskelligartede, og jeg lærer noget nyt hver dag.”

”Det er spændende at være den, de statslige institutioner ringer til, når de har brug for kvalificeret sparring om indkøb og udbudsjura. Vi oplever, at de kommer til os med problemstillinger, der er fagligt udfordrende. Det rykker os på vores faglighed,” supplerer Thomas.



Du kan rådgive om indkøb, udbud og kontraktstyring
I din nye stilling kan du selv få lov til at præge din hverdag, alt efter hvilke af vores mange forskellige og spændende opgaver, som har din primære interesse:

  • Du kan rådgive statslige kunder om indkøb, udbud og kontraktstyring.
  • Du kan være med til forenkle og ensarte indkøbs- og udbudsprocessen i staten igennem arbejdet med fælles paradigmer og skabeloner.
  • Du kan opbygge praktisk erfaring med udbudsretten ved at bistå statslige myndigheder med gennemførslen af indkøb og udbud.
  • Du kan få erfaring med at varetage sager ved Klagenævnet for Udbud.
  • Du kan dele din viden om området ved at stå i spidsen for vores undervisning af indkøbere i staten, ligesom du kan være ansvarlig for at facilitere en række netværk, der har til formål at understøtte videndeling på tværs af de statslige institutioner.
Har du særlig erfaring med it-udbud, vil du få mulighed for at få en særlig rolle som intern rådgiver af vores systemkontorer, hvor du vil stå i spidsen for rådgivning i forbindelse med udbud af nogen af Danmarks største it--systemer vedrørende økonomi, HR og løn i staten.



En hverdag med plads til både arbejds- og familieliv
På kontoret har vi et højt tempo med plads til høj grad af selvstændighed og ansvar. Vi har som kolleger fokus på høj faglig kvalitet og udvikling, og med vores stærke holdånd sikrer vi tæt samarbejde, god kommunikation – og plads til et godt grin.

Selvom vi ofte har travlt, insisterer vi på at have tid til sociale arrangementer som fx en øl på vores terrasse eller i Kongens Have. Vi insisterer også på at være en familievenlig arbejdsplads med fleksible arbejdstider, så du kan få arbejde og familie til at passe sammen.



Du kan skabe resultater i en politisk organisation
Vi ser gerne, at vores kommende kollegaer

  • har relevante uddannelser (eksempelvis cand. jur. eller cand.merc.jur.), og har flere års erfaring med at gennemføre udbud/og eller rådgive om udbud og kontrakter
  • har udpræget kundefokus, er dygtige formidlere og er gode til at opbygge relationer
  • ser udbud som et værktøj til at foretage gode kommercielle indkøb og gerne vil rådgive kollegaer i staten herom – både dem som gennemfører deres første udbud, og dem som ikke laver andet
Vi oplever stor efterspørgsel efter rådgivning om IT-udbud og konsulentindkøb. Har du erfaring med disse områder, vil det være en fordel.



Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.



Vil du vide mere?
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder for Jura & Kontrakter Maria Haugaard på telefon 20 28 12 55 eller e-mail mahau@modst.dk.



Det praktiske
Vi ser frem til at høre fra dig. Tryk på knappen ’Søg her’ og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle senest den 18. november 2019.

Vi indkalder løbende til samtaler, så send gerne din ansøgning allerede i dag.

Vi gør opmærksom på at dette opslag er et genopslag.

Alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap opfordres til at søge stillingen.







ModerniseringsstyrelsenKøbenhavn K2019-11-04T00:00:002019-11-18T00:00:00
330115943Grundig og dygtig jurist med flair for et politisk opgavefelt til Kontoret for Boliglovgivning i Transport- og Boligministeriets departementRobot I Transport- og Boligministeriet beskæftiger vi os med mange vigtige dagsordener. Det gælder, når der bygges nye motorveje, jernbaner og broer og når huslejefastsættelse i boligreguleringsloven skal gentænkes på baggrund af det politiske fokus på udenlandske kapitalfondes opkøb af udlejningsejendomme, når lejelovgivningen skal gøres mere overskuelig og sættes i helt nye rammer, og når andelsbolighavernes finansieringsmuligheder skal sættes i fokus. Ministeriets opgaver står derfor ofte højt på den politiske dagsorden og vil være spændende for dig, som er interesseret i et varieret, dynamisk, analytisk, politisk og juridisk opgavefelt, der giver en bred erfaring inden for en række aspekter af arbejdet i en politisk ledet organisation. Er du interesseret i at få selvstændigt ansvar, faglige udfordringer på højt niveau og i at arbejde tæt på den politiske beslutningsproces på ministeriets område? Så kan du søge vores ledige stilling i Kontoret for Boliglovgivning. Stillingen Arbejdsopgaverne i Kontoret for Boliglovgivning er mange og varierede. De omhandler bl.a. ministerbetjening, politikudvikling på boliglovgivningsområdet, samspil med Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen, ændringer og sammenskrivning af den eksisterende lejelovgivning, arbejdet med en ny ejerlejlighedslov, andelsboligområdet, herunder finansieringsaspektet, landsbyfornyelse, herunder arbejdet med en anmeldelsesordning for udlejning af ældre ejendomme, samt håndtering af juridiske spørgsmål på boliglovgivningsområdet. Du vil konkret skulle arbejde med lejelovgivningen samt andelsboligområdet. Vi søger en kollega, som skal arbejde med bl.a. sammenskrivningen af lejelovgivningen, lejelovgivningen generelt og andelsboligområdet. Du skal være grundig og have styr på juraen, gerne inden for lejeretten eller omsætning af fast ejendom, og være dygtig til at identificere og videreformidle juridiske sammenhænge. Hvis du også har en udpræget evne til at skære igennem kompleksiteten og samtidig har politisk sans og en skarp pen, så er du den, vi leder efter. Vi søger en medarbejder, som • er cand.jur. eller cand.merc.jur., gerne med kendskab til lejeret eller omsætning af fast ejendom • er udpræget dygtig til at formulere sig skriftligt og mundtligt • er initiativrig, analytisk og evner at arbejde selvstændigt • interesserer sig for arbejdet i et politisk miljø • kan samarbejde både internt og eksternt • har kendskab til eller interesse for boligpolitiske problemstillinger Vi tilbyder • et spændende, udfordrende og ansvarsfuldt job tæt på den politiske proces med mulighed for at præge et stort og samfundsmæssigt vigtigt område • en fleksibel arbejdstilrettelæggelse, så jobbet kan kombineres med et aktivt familie- og fritidsliv • gode kolleger i et udviklingsorienteret og engageret arbejdsmiljø med en uhøjtidelig omgangstone I Transport- og Boligministeriet er din faglige og personlige udvikling vigtig. Derfor har vi som led i udviklingen af vores organisation fokus på individuelle karriere- og kompetenceudviklingsplaner. Både nyuddannede og erfarne ansøgere vil komme i betragtning. Løn- og ansættelsesvilkår Aflønning sker efter overenskomst for akademikere i staten. Ansættelsesområdet er Transport- og Boligministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner. Yderligere oplysninger Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Anitta Bugenhagen. Departementets telefonnummer er 41 71 27 00. Din ansøgning Send din ansøgning med kopi af eksamensbevis med karakterudskrift fra både bachelor- og kandidatgraden senest fredag den 22. november 2019. Du ansøger via et link, som du finder nederst i stillingsopslaget på vores hjemmeside, www.trm.dk. Vi indkalder løbende til samtaler. Transport- og Boligministeriet ser mangfoldighed som en ressource og ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Departementet er medlem af Foreningen Nydansker.I Transport- og Boligministeriet beskæftiger vi os med mange vigtige dagsordener. Det gælder, når der bygges nye motorveje, jernbaner og broer – og når huslejefastsættelse i boligreguleringsloven skal gentænkes på baggrund af det politiske fokus på udenlandske kapitalfondes opkøb af udlejningsejendomme, når lejelovgivningen skal gøres mere overskuelig og sættes i helt nye rammer, og når andelsbolighavernes finansieringsmuligheder skal sættes i fokus.

Ministeriets opgaver står derfor ofte højt på den politiske dagsorden og vil være spændende for dig, som er interesseret i et varieret, dynamisk, analytisk, politisk og juridisk opgavefelt, der giver en bred erfaring inden for en række aspekter af arbejdet i en politisk ledet organisation.

Er du interesseret i at få selvstændigt ansvar, faglige udfordringer på højt niveau og i at arbejde tæt på den politiske beslutningsproces på ministeriets område? Så kan du søge vores ledige stilling i Kontoret for Boliglovgivning.

Stillingen
Arbejdsopgaverne i Kontoret for Boliglovgivning er mange og varierede. De omhandler bl.a. ministerbetjening, politikudvikling på boliglovgivningsområdet, samspil med Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen, ændringer og sammenskrivning af den eksisterende lejelovgivning, arbejdet med en ny ejerlejlighedslov, andelsboligområdet, herunder finansieringsaspektet, landsbyfornyelse, herunder arbejdet med en anmeldelsesordning for udlejning af ældre ejendomme, samt håndtering af juridiske spørgsmål på boliglovgivningsområdet. Du vil konkret skulle arbejde med lejelovgivningen samt andelsboligområdet.

Vi søger en kollega, som skal arbejde med bl.a. sammenskrivningen af lejelovgivningen, lejelovgivningen generelt og andelsboligområdet. Du skal være grundig og have styr på juraen, gerne inden for lejeretten eller omsætning af fast ejendom, og være dygtig til at identificere og videreformidle juridiske sammenhænge. Hvis du også har en udpræget evne til at skære igennem kompleksiteten og samtidig har politisk sans og en skarp pen, så er du den, vi leder efter.

Vi søger en medarbejder, som
• er cand.jur. eller cand.merc.jur., gerne med kendskab til lejeret eller omsætning af fast ejendom
• er udpræget dygtig til at formulere sig skriftligt og mundtligt
• er initiativrig, analytisk og evner at arbejde selvstændigt
• interesserer sig for arbejdet i et politisk miljø
• kan samarbejde både internt og eksternt
• har kendskab til eller interesse for boligpolitiske problemstillinger

Vi tilbyder
• et spændende, udfordrende og ansvarsfuldt job tæt på den politiske proces med mulighed for at præge et stort og samfundsmæssigt vigtigt område
• en fleksibel arbejdstilrettelæggelse, så jobbet kan kombineres med et aktivt familie- og fritidsliv
• gode kolleger i et udviklingsorienteret og engageret arbejdsmiljø med en uhøjtidelig omgangstone

I Transport- og Boligministeriet er din faglige og personlige udvikling vigtig. Derfor har vi som led i udviklingen af vores organisation fokus på individuelle karriere- og kompetenceudviklingsplaner.

Både nyuddannede og erfarne ansøgere vil komme i betragtning.

Løn- og ansættelsesvilkår
Aflønning sker efter overenskomst for akademikere i staten. Ansættelsesområdet er Transport- og Boligministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Anitta Bugenhagen. Departementets telefonnummer er 41 71 27 00.

Din ansøgning
Send din ansøgning med kopi af eksamensbevis med karakterudskrift fra både bachelor- og kandidatgraden senest fredag den 22. november 2019. Du ansøger via et link, som du finder nederst i stillingsopslaget på vores hjemmeside, www.trm.dk.

Vi indkalder løbende til samtaler.

Transport- og Boligministeriet ser mangfoldighed som en ressource og ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Departementet er medlem af Foreningen Nydansker.

TransportministerietKøbenhavn K2019-10-31T00:00:002019-11-22T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Dygtige jurister til Danmarks største IT-udviklingsprogrammer

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

Frederiksberg
Er du jurist med gå-på-mod og lyst til at arbejde analytisk og kreativt med jura og digital forvaltning? Vil du være med til at udvikle og implementere nye IT-løsninger til Danmarks Skatteforvaltning? Så er du måske en af vores nye jurister. Udvikli...
Indrykket:6. november 2019
Udløbsdato:24. november 2019

To dygtige jurister til Socialjura og International

Social- og Indenrigsministeriet

København K
To dygtige jurister til Socialjura og International i Social- og Indenrigsministeriet I Kontor for Socialjura og International bidrager vi til, at ministeren kan føre regeringens politik ud i livet. Vi sikrer, at juraen er i orden i ministeriets lov...
Indrykket:5. november 2019
Udløbsdato:18. november 2019

Jurist (fuldmægtig) til Kemikalier i Miljø- og Fødevareministeriets departement

Miljø- og Fødevareministeriet, Departementet

København K
Vil du være med til at løfte regeringens grønne dagsorden, og til at forme reguleringen på miljøområdet? Og synes du, det kunne være spændende at beskæftige dig med regulering af kemi i forbrugerprodukter og industrikemikalier både i Danmark og EU? ...
Indrykket:4. november 2019
Udløbsdato:18. november 2019

Vil du være statens foretrukne udbudsrådgiver?

Moderniseringsstyrelsen

København K
I hjertet af København sidder Rådgivningsenheden. Vi har vokseværk og søger derfor nye kolleger, som brænder for at gøre en forskel og forenkle indkøbs- og udbudsprocesser i staten. Rådgivningsenheden er en selvstændig enhed oprettet i et samarbejde...
Indrykket:4. november 2019
Udløbsdato:18. november 2019

Grundig og dygtig jurist med flair for et politisk opgavefelt til Kontoret for Boliglovgivning i Transport- og Boligministeriets departement

Transportministeriet

København K
I Transport- og Boligministeriet beskæftiger vi os med mange vigtige dagsordener. Det gælder, når der bygges nye motorveje, jernbaner og broer og når huslejefastsættelse i boligreguleringsloven skal gentænkes på baggrund af det politiske fokus på ud...
Indrykket:31. oktober 2019
Udløbsdato:22. november 2019