Vil du være med til at skabe resultater inden for logistik og forsyning til gavn for patienten?

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Afdelingschef til Logistikafdelingen på OUH

Det er OUH’s ambition at være patientens universitetshospital. Som universitetshospital udvikler og varetager vi både behandling, forskning og uddannelse på højt internationalt niveau inden for alle somatiske specialer og fagområder.

Vi søger nu en afdelingschef til Logistikafdelingen. Som leder på OUH vil du være med til at vise vejen i forhold til at sætte patienten først ved at sikre, at medarbejderne er godt klædt på til opgaven. Vores ambition er sammenhængende patientforløb, der både rummer universitetshospitalets høje faglighed og den enkelte patients ønsker. Som leder på OUH er det derfor afgørende, at du inddrager patientens og de pårørendes perspektiver i det løbende udviklings- og forbedringsarbejde. Et yderligere element til succes i jobbet er en god dialog og et tæt samspil med de kliniske afdelinger kombineret med fokus og inddragelse af ledere og medarbejdere i egen afdeling.

En vellykket flytning til det nye OUH er en højt prioriteret opgave for hele OUH i de kommende år. Forberedelsen, flytningen og den første tid på det nye OUH vil berøre alle ansatte og er derfor også en væsentlig opgave for dig som leder på OUH.

Mere om opgaven
Som ny afdelingschef hos os skal du have lyst til at præge udviklingen af Logistikafdelingen frem mod det nye OUH. Opgaveporteføljen er bred og varieret, hvor din opgave bliver at fastlægge både kort- og langsigtede strategier og sikre, at de implementeres. Planlægning og gennemførelse af flytningen af afdelingen og dens ydelser er en stor og meget vigtig opgave med bl.a. etableringen af den nye serviceby. Logistikafdelingen bliver forretningsejer på nye områder inden for logistik, hvor der skal sikres drift, vedligehold og udvikling. Afdelingen er i gang med en større transformation, hvor bl.a. hospitalskøkkenet flyttes til det nye OUH inden for de næste måneder, og vores sterilcentral er i gang med en centralisering af genbehandlingsområder. Flere af afdelingens områder kræver stor IT-understøttelse, hvilket har særligt fokus under flytningen, som vil medføre mange komplicerede integrationer.

Når det nye OUH tages i brug skal Svendborg Sygehus omdannes til Specialsygehus, hvor logistikken skal tilpasses de fremtidige patientforløb.

Logistikafdelingen er en velfungerende afdeling, som vægter samarbejde og indflydelse blandt ledere og medarbejdere højt og er placeret i Odense og på matriklerne Svendborg og Nyborg.

Læs mere om organiseringen af afdelingens 450 medarbejdere og opgavefeltet i den uddybende stillingsbeskrivelse. Se en kort introduktion til afdelingens ydelser i præsentationsvideoen (Om Logistikafdelingen - Logistikafdelingen - OUH)

Om dig
Direktionen og afdelingsledelserne på OUH har identificeret fire personlige karakteristika, som vi mener, man skal besidde, hvis man skal være leder hos os. Disse karakteristika er, at du som leder:

  • kender vores fælles ramme, kan lede inden for den og udforsker nye muligheder, der understøtter OUH’s patientorienterede kultur
  • er bevidst om din ledelsesret og –pligt
  • søger selvindsigt og gerne vil udvikling
  • er empatisk og samarbejdssøgende – du lytter til og inddrager andres synspunkter

Som afdelingschef i Logistikafdelingen er det vigtigt, at du har et skarpt analytisk blik, har gode kommunikative evner og har blik for strategiske udfordringer og muligheder. Du har forståelse for den politiske organisation og dermed de processer, som Logistikafdelingen er en del af.  Vi ser gerne, at du endvidere har/kan:

  • Relevant uddannelse med solid ledelseserfaring og kan levere strategisk sparring til lederne i afdelingen. Du skal have erfaring med at lede gennem ledere
  • Transformere komplekse opgaver til realiserbare mål ved hjælp af din faglighed, projektforståelse og din analytiske orientering
  • Bedrive forandringsledelse i forberedelsen og flytningen til det nye OUH og etablering af Svendborg Sygehus som specialsygehus
  • Gå forrest i arbejdet med forbedringsledelse og bl.a. prioritere tavlemøder og runderinger i områderne
  • Økonomisk og forretningsmæssig forståelse
  • Skabe tillid, troværdighed og et åbent samarbejdsklima på tværs af alle funktioner

Du er ventet og velkommen
Som ny afdelingschef på OUH bliver du taget godt imod gennem vores onboarding-program for afdelingsledere ’Ventet og Velkommen’. Du får en veltilrettelagt første tid i jobbet, hvor der er taget hånd om praktiske forhold og fx muligheder for ledelsesmæssig sparring – kort sagt din samlede faglige, sociale og kulturelle integration i organisationen OUH.

Ansøgning, løn- og ansættelsesforhold
Stillingen søges elektronisk via HR-Manager. Ansøgningsfristen er onsdag den 19. oktober 2022. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 8. november og tirsdag den 15. november for henholdsvis første og anden samtalerunde.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til overenskomst mellem Danske Regioner og den relevante faglige organisation.

Tiltrædelse
Den 1. januar 2023. Ansøger skal være indstillet på at fremlægge en case og på eventuelt at gennemføre en personlighedstest. Vi indhenter referencer efter aftale.

Kontakt os

Du er velkommen til at kontakte:

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Vil du være med til at skabe resultater inden for logistik og forsyning til gavn for patienten?

Afdelingschef til Logistikafdelingen på OUH

Det er OUH’s ambition at være patientens universitetshospital. Som universitetshospital udvikler og varetager vi både behandling, forskning og uddannelse på højt internationalt niveau inden for alle somatiske specialer og fagområder.

Vi søger nu en afdelingschef til Logistikafdelingen. Som leder på OUH vil du være med til at vise vejen i forhold til at sætte patienten først ved at sikre, at medarbejderne er godt klædt på til opgaven. Vores ambition er sammenhængende patientforløb, der både rummer universitetshospitalets høje faglighed og den enkelte patients ønsker. Som leder på OUH er det derfor afgørende, at du inddrager patientens og de pårørendes perspektiver i det løbende udviklings- og forbedringsarbejde. Et yderligere element til succes i jobbet er en god dialog og et tæt samspil med de kliniske afdelinger kombineret med fokus og inddragelse af ledere og medarbejdere i egen afdeling.

En vellykket flytning til det nye OUH er en højt prioriteret opgave for hele OUH i de kommende år. Forberedelsen, flytningen og den første tid på det nye OUH vil berøre alle ansatte og er derfor også en væsentlig opgave for dig som leder på OUH.

Mere om opgaven
Som ny afdelingschef hos os skal du have lyst til at præge udviklingen af Logistikafdelingen frem mod det nye OUH. Opgaveporteføljen er bred og varieret, hvor din opgave bliver at fastlægge både kort- og langsigtede strategier og sikre, at de implementeres. Planlægning og gennemførelse af flytningen af afdelingen og dens ydelser er en stor og meget vigtig opgave med bl.a. etableringen af den nye serviceby. Logistikafdelingen bliver forretningsejer på nye områder inden for logistik, hvor der skal sikres drift, vedligehold og udvikling. Afdelingen er i gang med en større transformation, hvor bl.a. hospitalskøkkenet flyttes til det nye OUH inden for de næste måneder, og vores sterilcentral er i gang med en centralisering af genbehandlingsområder. Flere af afdelingens områder kræver stor IT-understøttelse, hvilket har særligt fokus under flytningen, som vil medføre mange komplicerede integrationer.

Når det nye OUH tages i brug skal Svendborg Sygehus omdannes til Specialsygehus, hvor logistikken skal tilpasses de fremtidige patientforløb.

Logistikafdelingen er en velfungerende afdeling, som vægter samarbejde og indflydelse blandt ledere og medarbejdere højt og er placeret i Odense og på matriklerne Svendborg og Nyborg.

Læs mere om organiseringen af afdelingens 450 medarbejdere og opgavefeltet i den uddybende stillingsbeskrivelse. Se en kort introduktion til afdelingens ydelser i præsentationsvideoen (Om Logistikafdelingen - Logistikafdelingen - OUH)

Om dig
Direktionen og afdelingsledelserne på OUH har identificeret fire personlige karakteristika, som vi mener, man skal besidde, hvis man skal være leder hos os. Disse karakteristika er, at du som leder:

  • kender vores fælles ramme, kan lede inden for den og udforsker nye muligheder, der understøtter OUH’s patientorienterede kultur
  • er bevidst om din ledelsesret og –pligt
  • søger selvindsigt og gerne vil udvikling
  • er empatisk og samarbejdssøgende – du lytter til og inddrager andres synspunkter

Som afdelingschef i Logistikafdelingen er det vigtigt, at du har et skarpt analytisk blik, har gode kommunikative evner og har blik for strategiske udfordringer og muligheder. Du har forståelse for den politiske organisation og dermed de processer, som Logistikafdelingen er en del af.  Vi ser gerne, at du endvidere har/kan:

  • Relevant uddannelse med solid ledelseserfaring og kan levere strategisk sparring til lederne i afdelingen. Du skal have erfaring med at lede gennem ledere
  • Transformere komplekse opgaver til realiserbare mål ved hjælp af din faglighed, projektforståelse og din analytiske orientering
  • Bedrive forandringsledelse i forberedelsen og flytningen til det nye OUH og etablering af Svendborg Sygehus som specialsygehus
  • Gå forrest i arbejdet med forbedringsledelse og bl.a. prioritere tavlemøder og runderinger i områderne
  • Økonomisk og forretningsmæssig forståelse
  • Skabe tillid, troværdighed og et åbent samarbejdsklima på tværs af alle funktioner

Du er ventet og velkommen
Som ny afdelingschef på OUH bliver du taget godt imod gennem vores onboarding-program for afdelingsledere ’Ventet og Velkommen’. Du får en veltilrettelagt første tid i jobbet, hvor der er taget hånd om praktiske forhold og fx muligheder for ledelsesmæssig sparring – kort sagt din samlede faglige, sociale og kulturelle integration i organisationen OUH.

Ansøgning, løn- og ansættelsesforhold
Stillingen søges elektronisk via HR-Manager. Ansøgningsfristen er onsdag den 19. oktober 2022. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 8. november og tirsdag den 15. november for henholdsvis første og anden samtalerunde.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til overenskomst mellem Danske Regioner og den relevante faglige organisation.

Tiltrædelse
Den 1. januar 2023. Ansøger skal være indstillet på at fremlægge en case og på eventuelt at gennemføre en personlighedstest. Vi indhenter referencer efter aftale.

Kontakt os

Du er velkommen til at kontakte:

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.