Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du være med til at styre store flytte- og genhusningsprojekter i Skatteministeriet?

Har du lyst til at arbejde med komplekse logistiske projekter med mange forskellige interessenter? Og har du mod på en travl og afvekslende hverdag med adskillige store og små projekter? Så er stillingen som projektkoordinator for flytninger i Administrations- og Servicestyrelsen måske noget for dig. I kontoret Bygninger og indretning i Administrations- og Servicestyrelsen er vi ansvarlige for at skabe de bedst mulige fysiske rammer for styrelserne i Skatteministeriet, og vi søger pt. en dygtig kollega til at indgå i vores lille flytteteam.


Om stillingen
Som projektkoordinator for flytninger vil du indgå i et lille team på 3 (snart 4) medarbejdere, som sammen har ansvaret for at styre, koordinere og afrapportere på samtlige flytninger i hele Skatteministeriet. Det er bl.a. vores ansvar at få gennemført de geografiske flytninger, der er en konsekvens af regeringens beslutning om at styrke skattekontrollen og etableringen af nye skattecentre. Stillingen som projektkoordinator omfatter således projektarbejdet med at gennemføre flytningerne samtidig med en stor opgave i at besvare henvendelser fra direktioner i de forskellige styrelser samt fra departementet.

Du vil være et centralt omdrejningspunkt som koordinator og vil således have en bred kontaktflade og vil skulle håndtere både interne og eksterne interessenter. Der er mange opgaver og henvendelser, så arbejdet kræver en skarp prioritering af opgaveløsningen. Skatteministeriet har kontorer i hele landet, og du vil jævnligt komme rundt på de forskellige adresser. Der må derfor påregnes nogen rejseaktivitet.

Eksempler på opgaver:

  • Indgå i dialog med brugerne om behov og praktik i forbindelse med flytninger
  • Dialog, planlægning og koordination med eksterne konsulenter
  • Projektstyring med særligt fokus på koordination imellem adskillige separate eksterne samarbejdspartnere
  • Gennemføre bestillinger og miniudbud på statens rammeaftale, samt styring af økonomi
  • Styre en kompleks og tidspresset logistik
  • Udarbejdelse af materiale til brug for ledelsesstøtte og henvendelser fra departementet
  • Kommunikation, såvel skriftligt som mundtligt, udad i organisationen



Om dig
Du er først og fremmest serviceminded, god til at løse problemer og har solid erfaring med projektstyring. Du har praktisk erfaring med store projekter og logistiske opgaver og kan indgå i dialog med brugere og servicemedarbejdere om konkrete løsninger. Du har en god projektforståelse og kan bevare overblikket i pressede situationer. Du vil få en stor berøringsflade, så det er vigtigt, at du er god til at samarbejde og dygtig til at skabe gode relationer både til interne og eksterne – du har fokus på at levere god service og gode slutprodukter. Har du erfaring med ledelsesstøtte i offentlige organisationer er det en fordel. Derudover er det en fordel, at du har solide Excel-kompetencer. Endelig ser vi helst, at du har nogle års erfaring med koordinering af større projekter, samt kendskab til dét at arbejde i en politisk organisation.
Skatteministeriet er en organisation i konstant forandring. Det er derfor vigtigt, at du kan overskue mange forskelligartede opgaver samtidig og trives med en omskiftelig hverdag.

Du har en videregående uddannelse, men din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende – det vigtige er, at du har erfaring med ovenstående opgaver og kan indgå i et tæt samarbejde med dine nærmeste kollegaer.



Om os - Bygninger og indretning
I Bygninger og indretning er vi 20 dygtige kolleger med forskellig faglig baggrund, som brænder for at skabe de optimale fysiske rammer for vores ca. 10.000 kolleger. Vores opgaver spænder bredt og omfatter alt fra vedligehold af bygninger, projektstyring i forbindelse med flytninger, til indretning og etablering af nye lejemål. Vi har en god og åben omgangstone og tilpasser løbende opgaverne i enheden, så du får god mulighed for at sætte dit præg på din kommende arbejdsplads.


Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning og CV senest den torsdag den 17. september 2020 via linket ’Søg jobbet’. Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Mette Marie Risager, tlf. 7237 3291 eller kontorchef Lars Tjærby Rasmussen, tlf. 7237 4553. Vi forventer at afholde samtaler i uge 39. Der kan indgå en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Forud for ansættelsen vil der blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit fysiske arbejdssted bliver Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.



Om Administrations- og Servicestyrelsen
Vi understøtter en velfungerende skatteforvaltning ved at yde service af høj kvalitet og administrere effektivt’

Administrations- og Servicestyrelsens opgave er at sikre, at departement og styrelser i Skatteministeriets koncern kan fokusere på deres kerneopgaver.

Vi varetager koncernens fælles administrations- og servicefunktioner med effektivitet og fagligt stærke løsninger. Derfor er det er vigtigt, at vores medarbejdere står p et solidt fagligt fundament og samtidig er både servicemindede og løsningsorienterede.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om, sammen med de andre styrelser under Skatteministeriet, at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.