Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du være vores nye administrationselev?

Søger du spændende faglige udfordringer og personlige udviklingsmuligheder inden for administration? Så er det måske noget for dig at søge ind som administrationselev hos os.
 
Uddannelsen er et to-årigt forløb på en moderne arbejdsplads med over 6500 kollegaer i én af landets hurtigst voksende kommuner. I løbet af de to år veksler du mellem praktik og skoleophold og du får løn under hele uddannelsen.

Du vil med andre ord blive en del af en dynamisk organisation, hvor dit arbejde er med til at gøre en forskel for vores mange samarbejdspartnere – bl.a. borgere, virksomheder, foreninger og mange flere.

  • Du får løn efter overenskomst
  • Er du over 25 år, kan du få voksenelevløn
  • Din ugentlige arbejdstid er 37 timer
  • Du har mulighed for at komme til udlandet
Selve praktikken
Du kommer til at være på to-tre forskellige arbejdspladser hos os, fx i et sekretariat på rådhuset og på Jobcentret eller i en skole og på vores driftsgård eller noget helt tredje. Du får mulighed for at afprøve forskellige jobfunktioner inden for et eller flere af disse områder: 
  • Sagsbehandling – du får viden om lovgivningen inden for et fagligt område fx pension, sygedagpenge mv. og lærer at behandle ansøgninger fra borgere.  
  • Borgerbetjening – du lærer at kommunikere med borgerne og hjælpe borgerne med at bruge kommunens selvbetjeningsløsninger.  
  • Økonomi – du får kompetence til at løse en række forskellige regnskabsopgaver og lærer at anvende de it-systemer, som vi anvender til regnskabsopgaverne. 
  • Løn og Personale – du får viden om overenskomster og ferieaftaler og om at ansætte og afskedige kommunalt ansatte mv. og lærer at bruge de relevante it-systemer.  
  • Digitalisering – du deltager i udvikling og implementering af selvbetjeningsløsninger og driftsopgaver i forbindelse med et eller flere it-systemer. 
Netværk
Det er allersjovest at gå på arbejde, når man er faldet godt til. Når du er hos os, vil der hele tiden være en elevansvarlig, som er din kontaktperson i det daglige og giver dig coaching og vejledning undervejs i din uddannelse. Og derudover bliver du en del af elevklubben, hvor du kan møde andre elever og få plads til både faglige snakke og grin og hygge.

Skole- og udlandsophold
Udover den praktiske del skal du gennemføre tre skoleophold, hvor du udbygger din faglige viden. Skoleopholdene foregår på Learnmark i Horsens. I uddannelsen er der pt. også en studietur til Bruxelles. Du afslutter din uddannelse med en fagprøve.

Hvad kræver det at blive elev
Det er et krav, at du har en god faglig baggrund, som fx EUX, HG, HG2, STX/HF/HTX/HHX og HGS. Vi lægger også vægt på dine personlige kompetencer, og på at du har lyst til at lære og indgå i samarbejdet på en stor arbejdsplads med mange relationer.

Om det praktiske
  • Ansøgningsfrist søndag d. 21. marts
  • Samtaler forventes afholdt online via Teams d. 24., 25. og 26. marts
  • Ansættelsesstart - den 1. september 2021.
Kontakt os
Ønsker du at høre mere om elevstillingerne, er du velkommen til at kontakte løn- og personalekonsulent Rikke Mølgaard på 7629 7913.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning via linket nedenfor.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.