Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du være vores nye specialist på pensionsbeskatningsområdet i Skattestyrelsen

Vil du gerne blive ekspert inden for pensionsbeskatning? Har du lyst til at arbejde med skat og pension? Har du indsigt i økonomiske sammenhænge i regnskaber? Så er her muligheden for at blive en del af et fagligt dygtigt team placeret i Høje-Taastrup.

Vores opgaver
Som specialist på området vil du arbejde målrettet på at løse opgaver på pensionsbeskatningsområdet. Enheden har ansvaret for store dele af processerne på pensionsbeskatningsområdet, og vi bidrager bl.a. med:

  • Telefonisk vejledning vedrørende pensionsbeskatningsloven og pensionsafkastbeskatningsloven
  • Skriftlig vejledning og udtalelser vedrørende pensionsbeskatningsloven og pensionsafkastbeskatningsloven
  • Vejledning af penge- og pensionsinstitutterne om afregning af pensionsafkastskat og pensionsafgift
  • Godkendelse af udenlandske pensionsordninger og pensionsudbydere efter pensionsbeskatningsloven
  • Sagsbehandling på person- og institutniveau vedr. pensionsafkastskat og pensionsafgift
  • Sagsbehandling af den formelle og materielle udbetalingskontrol af pensionsafkastskat og pensionsafgift
  • Kontrol af penge- og pensionsinstitutterne vedr. afregning af pensionsafkastskat og pensionsafgift

Din baggrund
Vi forestiller os, at du har, eller er ved at afslutte, en relevant uddannelse som fx Diplom i SKAT, skatterevisor, cand.merc.aud., HD-R, finansøkonom eller lignende. Du kan også have opnået tilsvarende relevant faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. Vi lægger vægt på, at du har formentlig praktisk erfaring med sagsbehandling af afgørelser fra fx offentlig myndighed eller relevant erfaring fra dit arbejde i pensions-/pengeinstitutter.

Vi forventer ikke, at du allerede er specialist på området, hvorfor vi vil sørge for den nødvendige oplæring. Til gengæld forventer vi, at du har interesse for it og flair for at tilegne dig nye systemer samt at du kan begå dig på engelsk i skrift og tale.

En del af vore opgaver løses i teams. Derfor bliver du en del af et stærkt fagligt team, som kan give dig yderligere faglig ballast samt sparring på opgaverne.

Du har en konstruktiv tilgang til problemstillinger og arbejder løsningsorienteret. Du skal sammen med dit team kunne levere de bedst mulige resultater. Det er afgørende, at du har gode kommunikationsevner, da kundekontakt er vores hverdag. Du skal kunne udtrykke dig klart og præcist i både skrift og tale, da du ofte skal formidle komplicerede informationer på en forståelig måde til bl.a. pensionsinstitutterne.

Hvis kontrol af penge- og pensionsinstitutterne bliver din primære opgave, så vil en del af kontrollen typisk foregå i institutterne og strækker sig ofte over en længere periode, hvorfor du kan forvente, at du får ca. 20 rejsedage af 2-3 dages varighed med overnatning om året.

Din nye enhed
Din nye enhed vil blive Persondata 10 - Pensionsbeskatning, som er placeret i afdelingen Persondata i Skattestyrelsen. Afdelingen Persondatas hovedopgaver er at understøtte indberetninger fra tredjepart til brug for Skattestyrelsens digitale processer inden for eIndkomst, eKapital og pension (PAL/PAF).

Enheden består på nuværende tidspunkt af 19 medarbejdere, og vi har et samarbejde og fagligt fællesskab med Persondata 11 - Pensionsbeskatning i Middelfart.

Du kan se frem til at blive en del af en spændende og travl arbejdsplads. Vi er fagligt stolte – og det med god grund. Vi løser vores opgaver med høj kvalitet og er dermed en vigtig brik i skatteforvaltningens primære opgaver, som er at sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor. Vi har travlt, men også tid til faglig fordybelse. Du vil altid være omgivet af gode kolleger, og der benyttes en uhøjtidelig omgangstone.

Vi tilbyder:
  • Et alsidigt job, hvor ikke to dage er ens
  • Spændende faglige udfordringer
  • Selvstændig arbejdstilrettelæggelse
  • Et godt arbejdsmiljø
  • Gode kollegaer
  • Fleksible arbejdstider

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, cv, dokumentation for uddannelse samt yderligere relevant materiale senest
17. februar 2019 via linket ”Søg stillingen”. Ansættelsessamtaler forventes afholdt 21.-22. februar 2019.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Dorrit Larsen på telefon 72 38 84 90.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet vil indtil videre være Skattecenter Høje Taastrup, Helgeshøj Allé 9, 2630 Taastrup.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329945032Phoenix-aecc9c6112019-01-21T00:00:00Vil du være vores nye specialist på pensionsbeskatningsområdet i SkattestyrelsenVil du gerne blive ekspert inden for pensionsbeskatning? Har du lyst til at arbejde med skat og pension? Har du indsigt i økonomiske sammenhænge i regnskaber? Så er her muligheden for at blive en del af et fagligt dygtigt team placeret i Høje-Taastrup.

Vores opgaver
Som specialist på området vil du arbejde målrettet på at løse opgaver på pensionsbeskatningsområdet. Enheden har ansvaret for store dele af processerne på pensionsbeskatningsområdet, og vi bidrager bl.a. med:

  • Telefonisk vejledning vedrørende pensionsbeskatningsloven og pensionsafkastbeskatningsloven
  • Skriftlig vejledning og udtalelser vedrørende pensionsbeskatningsloven og pensionsafkastbeskatningsloven
  • Vejledning af penge- og pensionsinstitutterne om afregning af pensionsafkastskat og pensionsafgift
  • Godkendelse af udenlandske pensionsordninger og pensionsudbydere efter pensionsbeskatningsloven
  • Sagsbehandling på person- og institutniveau vedr. pensionsafkastskat og pensionsafgift
  • Sagsbehandling af den formelle og materielle udbetalingskontrol af pensionsafkastskat og pensionsafgift
  • Kontrol af penge- og pensionsinstitutterne vedr. afregning af pensionsafkastskat og pensionsafgift

Din baggrund
Vi forestiller os, at du har, eller er ved at afslutte, en relevant uddannelse som fx Diplom i SKAT, skatterevisor, cand.merc.aud., HD-R, finansøkonom eller lignende. Du kan også have opnået tilsvarende relevant faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. Vi lægger vægt på, at du har formentlig praktisk erfaring med sagsbehandling af afgørelser fra fx offentlig myndighed eller relevant erfaring fra dit arbejde i pensions-/pengeinstitutter.

Vi forventer ikke, at du allerede er specialist på området, hvorfor vi vil sørge for den nødvendige oplæring. Til gengæld forventer vi, at du har interesse for it og flair for at tilegne dig nye systemer samt at du kan begå dig på engelsk i skrift og tale.

En del af vore opgaver løses i teams. Derfor bliver du en del af et stærkt fagligt team, som kan give dig yderligere faglig ballast samt sparring på opgaverne.

Du har en konstruktiv tilgang til problemstillinger og arbejder løsningsorienteret. Du skal sammen med dit team kunne levere de bedst mulige resultater. Det er afgørende, at du har gode kommunikationsevner, da kundekontakt er vores hverdag. Du skal kunne udtrykke dig klart og præcist i både skrift og tale, da du ofte skal formidle komplicerede informationer på en forståelig måde til bl.a. pensionsinstitutterne.

Hvis kontrol af penge- og pensionsinstitutterne bliver din primære opgave, så vil en del af kontrollen typisk foregå i institutterne og strækker sig ofte over en længere periode, hvorfor du kan forvente, at du får ca. 20 rejsedage af 2-3 dages varighed med overnatning om året.

Din nye enhed
Din nye enhed vil blive Persondata 10 - Pensionsbeskatning, som er placeret i afdelingen Persondata i Skattestyrelsen. Afdelingen Persondatas hovedopgaver er at understøtte indberetninger fra tredjepart til brug for Skattestyrelsens digitale processer inden for eIndkomst, eKapital og pension (PAL/PAF).

Enheden består på nuværende tidspunkt af 19 medarbejdere, og vi har et samarbejde og fagligt fællesskab med Persondata 11 - Pensionsbeskatning i Middelfart.

Du kan se frem til at blive en del af en spændende og travl arbejdsplads. Vi er fagligt stolte – og det med god grund. Vi løser vores opgaver med høj kvalitet og er dermed en vigtig brik i skatteforvaltningens primære opgaver, som er at sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor. Vi har travlt, men også tid til faglig fordybelse. Du vil altid være omgivet af gode kolleger, og der benyttes en uhøjtidelig omgangstone.

Vi tilbyder:
  • Et alsidigt job, hvor ikke to dage er ens
  • Spændende faglige udfordringer
  • Selvstændig arbejdstilrettelæggelse
  • Et godt arbejdsmiljø
  • Gode kollegaer
  • Fleksible arbejdstider

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, cv, dokumentation for uddannelse samt yderligere relevant materiale senest
17. februar 2019 via linket ”Søg stillingen”. Ansættelsessamtaler forventes afholdt 21.-22. februar 2019.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Dorrit Larsen på telefon 72 38 84 90.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet vil indtil videre være Skattecenter Høje Taastrup, Helgeshøj Allé 9, 2630 Taastrup.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
2019-02-18T00:50:46.710 Vil du gerne blive ekspert inden for pensionsbeskatning? Har du lyst til at arbejde med skat og pension? Har du indsigt i økonomiske sammenhænge i regnskaber? Så er her muligheden for at blive en del af et fagligt dygtigt team placeret i Høje-Taastrup. Vores opgaver Som specialist på området vil du arbejde målrettet på at løse opgaver på pensionsbeskatningsområdet. Enheden har ansvaret for store dele af processerne på pensionsbeskatningsområdet, og vi bidrager bl.a. med: Telefonisk vejledning vedrørende pensionsbeskatningsloven og pensionsafkastbeskatningsloven Skriftlig vejledning og udtalelser vedrørende pensionsbeskatningsloven og pensionsafkastbeskatningsloven Vejledning af penge- og pensionsinstitutterne om afregning af pensionsafkastskat og pensionsafgift Godkendelse af udenlandske pensionsordninger og pensionsudbydere efter pensionsbeskatningsloven Sagsbehandling på person- og institutniveau vedr. pensionsafkastskat og pensionsafgift Sagsbehandling af den formelle og materielle udbetalingskontrol af pensionsafkastskat og pensionsafgift Kontrol af penge- og pensionsinstitutterne vedr. afregning af pensionsafkastskat og pensionsafgift Din baggrund Vi forestiller os, at du har, eller er ved at afslutte, en relevant uddannelse som fx Diplom i SKAT, skatterevisor, cand.merc.aud., HD-R, finansøkonom eller lignende. Du kan også have opnået tilsvarende relevant faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. Vi lægger vægt på, at du har formentlig praktisk erfaring med sagsbehandling af afgørelser fra fx offentlig myndighed eller relevant erfaring fra dit arbejde i pensions- pengeinstitutter. Vi forventer ikke, at du allerede er specialist på området, hvorfor vi vil sørge for den nødvendige oplæring. Til gengæld forventer vi, at du har interesse for it og flair for at tilegne dig nye systemer samt at du kan begå dig på engelsk i skrift og tale. En del af vore opgaver løses i teams. Derfor bliver du en del af et stærkt fagligt team, som kan give dig yderligere faglig ballast samt sparring på opgaverne. Du har en konstruktiv tilgang til problemstillinger og arbejder løsningsorienteret. Du skal sammen med dit team kunne levere de bedst mulige resultater. Det er afgørende, at du har gode kommunikationsevner, da kundekontakt er vores hverdag. Du skal kunne udtrykke dig klart og præcist i både skrift og tale, da du ofte skal formidle komplicerede informationer på en forståelig måde til bl.a. pensionsinstitutterne. Hvis kontrol af penge- og pensionsinstitutterne bliver din primære opgave, så vil en del af kontrollen typisk foregå i institutterne og strækker sig ofte over en længere periode, hvorfor du kan forvente, at du får ca. 20 rejsedage af 2-3 dages varighed med overnatning om året. Din nye enhed Din nye enhed vil blive Persondata 10 - Pensionsbeskatning, som er placeret i afdelingen Persondata i Skattestyrelsen. Afdelingen Persondatas hovedopgaver er at understøtte indberetninger fra tredjepart til brug for Skattestyrelsens digitale processer inden for eIndkomst, eKapital og pension (PAL PAF). Enheden består på nuværende tidspunkt af 19 medarbejdere, og vi har et samarbejde og fagligt fællesskab med Persondata 11 - Pensionsbeskatning i Middelfart. Du kan se frem til at blive en del af en spændende og travl arbejdsplads. Vi er fagligt stolte og det med god grund. Vi løser vores opgaver med høj kvalitet og er dermed en vigtig brik i skatteforvaltningens primære opgaver, som er at sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor. Vi har travlt, men også tid til faglig fordybelse. Du vil altid være omgivet af gode kolleger, og der benyttes en uhøjtidelig omgangstone. Vi tilbyder: Et alsidigt job, hvor ikke to dage er ens Spændende faglige udfordringer Selvstændig arbejdstilrettelæggelse Et godt arbejdsmiljø Gode kollegaer Fleksible arbejdstider Ansøgning og kontakt Send din ansøgning, cv, dokumentation for uddannelse samt yderligere relevant materiale senest 17. februar 2019 via linket Søg stillingen . Ansættelsessamtaler forventes afholdt 21.-22. februar 2019. Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Dorrit Larsen på telefon 72 38 84 90. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet vil indtil videre være Skattecenter Høje Taastrup, Helgeshøj Allé 9, 2630 Taastrup. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest. Om Skattestyrelsen Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk. Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.11Jobnetaecc9c61100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-02-17T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=119511&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnHøje-Taastrup3439494Skatteforvaltningen, Høje-Taastrup, Helgeshøj Allé 911Helgeshøj Alle 92630Taastrup72388490DKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent696824JobNet493323249332321000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=aecc9c61https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=aecc9c61https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=aecc9c61&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=aecc9c61&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/3.jpgVil du være vores nye specialist på pensionsbeskatningsområdet i Skattestyrelsen12008001Dansk3Læse/ tale343113Overassistent5Kontor og administration360258779Dorritnoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmarkda-DK