Virksomhedskonsulent - DP

Jobcenter Horsens søger virksomhedskonsulent til varetagelse af beskæftigelsesfremmende indsats for længerevarende ledige dagpengemodtagere
 
Brænder du for at hjælpe længerevarende ledige dagpengemodtagere tilbage i job?
 
Kan du ”slå dørene ind” hos virksomheder, og er du stærk på samarbejdsrelationer?
 
I afdelingen ”Forsikrede ledige og Sundparkindsatsen”, opprioriterer vi nu vores indsats for at hjælpe længerevarende ledige - primært ufaglærte og kortuddannede – i beskæftigelse, og søger derfor en motiveret og kompetent virksomhedskonsulent og jobformidler.
 
Du vil blive tilknyttet de af vore teams, der primært arbejder med ufaglærte og kortuddannede ledige.  
 
Dine primære opgaver
Din primære opgave er at skabe job- og praktikåbninger til ledige dagpengemodtagere bosiddende i Horsens Kommune. Ud fra den lediges forudsætninger og ønsker samt virksomhedens muligheder og behov, etablerer du løntilskud og konkrete praktikker, hvor du står for at følge op på forløbet på virksomheden. Der vil i den forbindelse indgå afholdelse af lovpligtige jobsamtaler.
 
Du vil være i tæt samarbejde og dialog med den ledige borger, arbejdsgiver samt beskæftigelsesrådgiver fra teamet. Der vil desuden indgå administrative opgaver, herunder journalføring samt udarbejdelse af praktikbeskrivelser.
 
Din profil
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men du har kendskab til beskæftigelsesområdet. Du har erfaring med opsøgende arbejde overfor virksomheder og har dokumenterede effekter heraf. Du skal have interesse for at arbejde med borgere med såvel dansk som også anden etnisk baggrund.
 
Vi forventer, at du:

  • Kan åbne dørene til vores mange lokale arbejdspladser, og kan se muligheder for både virksomheden og borgeren
  • Har målrettet beskæftigelsesfokus i tilgangen til de borgere, du skal rådgive og motivere
  • Er engageret, resultatorienteret samt finder opgaven spændende og udfordrende
  • Kan se ressourcer frem for begrænsninger hos den enkelte borger
  • Kan arbejde selvstændigt og samtidigt tage medansvar for teamets opgaver og resultater
  • Er god til arbejdsplanlægning og prioritering af opgaver
  • Er positiv og kan samarbejde på tværs af teams
  • Er en kompetent IT-bruger og gerne med kendskab til VITAS og Fasit
  • Har kørekort
 
Vi tilbyder
Et fagligt spændende job, hvor du kommer til at gøre en forskel for ledige borgere bosiddende i Horsens Kommune.
En ansættelse, hvor der er rum til at udfolde kreativitet og nye arbejdsmetoder, fulgt tæt op af krav til dokumenterede resultater.
Du bliver en del af en afdeling med synlig ledelse og engagerede kolleger. Vi er et stærkt fagligt team, hvor der er mulighed for faglig sparring med tæt opfølgning på proces såvel som resultater. Vi lægger vægt på, at der er et socialt fællesskab og et godt arbejdsmiljø i hverdagen.
Vores medarbejderpakke omfatter: Flekstid, fokus på faglig udvikling, kaffe- og frugtordning, sundhedsordning med adgang til kommunens fitnesscenter og en engageret personaleforening.
 
Praktiske oplysninger
Ansættelse på 37 timer ugentligt med tiltrædelse 1. august 2019; eller snarest muligt herefter.  
Der er flekstid i forhold til den normale daglige arbejdstid: Mandag-onsdag: 8.00-15.30, torsdag 8.00–17.00 og fredag: 8:00–13.30. Der kan forekomme arbejdsopgaver uden for den normale arbejdstid.

Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.

Ansøgningsfristen er mandag d. 17. juni 2019. Vi forventer at afholde samtaler tirsdag den 25. juni 2019.

I ansøgningen skal du anføre din motivation for at søge jobbet samt beskrive dine kernekompetencer i forhold til jobbeskrivelsen.

Hvis du vil vide mere om jobbet er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Arne Wind Andersen på tlf. 2325 3104 eller faglig koordinator Laila Keto på tlf. 2972 3299.
 
Om Jobcenter Horsens
Jobcenter Horsens er et af Danmarks største og mest udviklingsorienterede jobcentre med over 350 ansatte. Vi har det sidste år hjulpet flere end 18.000 personer, der står uden for arbejdsmarkedet, videre.
I Jobcenter Horsens er vores mål, at flere skal være en del af arbejdsmarkedet, og at virksomhederne skal kunne få den arbejdskraft, de har behov for. Vi tror på, at åbenhed og samarbejde er vejen til at nå målet, og vi er kendt for at have et stærkt samarbejde med virksomheder og organisationer i lokalsamfundet.
I Jobcenter Horsens har vi et erklæret mål om at arbejde efterspørgselsorienteret. Det betyder, at vi hele tiden er opmærksomme på vores omgivelsers behov – særligt behovet for arbejdskraft på det lokale og regionale arbejdsmarked.
Samtidig arbejder vi efter, at vores kontakt med ledige skal være jobrettet, så der hele tiden er et konkret job i sigte for den indsats, vi tilbyder.
Vi er en organisation, der håndterer forandringer med stor hastighed. Derfor er det vigtigt for os, at vores ansattes kompetencer altid matcher de jobkrav, de stilles overfor. Vi har stort fokus på medarbejdernes trivsel og på et sundt og sikkert arbejdsmiljø.
Læs mere om os på: www.jobcenterhorsens.dk
 
 
 
 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330029382Phoenix-1604f7c412019-05-22T17:02:11.990Virksomhedskonsulent - DPJobcenter Horsens søger virksomhedskonsulent til varetagelse af beskæftigelsesfremmende indsats for længerevarende ledige dagpengemodtagere
 
Brænder du for at hjælpe længerevarende ledige dagpengemodtagere tilbage i job?
 
Kan du ”slå dørene ind” hos virksomheder, og er du stærk på samarbejdsrelationer?
 
I afdelingen ”Forsikrede ledige og Sundparkindsatsen”, opprioriterer vi nu vores indsats for at hjælpe længerevarende ledige - primært ufaglærte og kortuddannede – i beskæftigelse, og søger derfor en motiveret og kompetent virksomhedskonsulent og jobformidler.
 
Du vil blive tilknyttet de af vore teams, der primært arbejder med ufaglærte og kortuddannede ledige.  
 
Dine primære opgaver
Din primære opgave er at skabe job- og praktikåbninger til ledige dagpengemodtagere bosiddende i Horsens Kommune. Ud fra den lediges forudsætninger og ønsker samt virksomhedens muligheder og behov, etablerer du løntilskud og konkrete praktikker, hvor du står for at følge op på forløbet på virksomheden. Der vil i den forbindelse indgå afholdelse af lovpligtige jobsamtaler.
 
Du vil være i tæt samarbejde og dialog med den ledige borger, arbejdsgiver samt beskæftigelsesrådgiver fra teamet. Der vil desuden indgå administrative opgaver, herunder journalføring samt udarbejdelse af praktikbeskrivelser.
 
Din profil
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men du har kendskab til beskæftigelsesområdet. Du har erfaring med opsøgende arbejde overfor virksomheder og har dokumenterede effekter heraf. Du skal have interesse for at arbejde med borgere med såvel dansk som også anden etnisk baggrund.
 
Vi forventer, at du:
  • Kan åbne dørene til vores mange lokale arbejdspladser, og kan se muligheder for både virksomheden og borgeren
  • Har målrettet beskæftigelsesfokus i tilgangen til de borgere, du skal rådgive og motivere
  • Er engageret, resultatorienteret samt finder opgaven spændende og udfordrende
  • Kan se ressourcer frem for begrænsninger hos den enkelte borger
  • Kan arbejde selvstændigt og samtidigt tage medansvar for teamets opgaver og resultater
  • Er god til arbejdsplanlægning og prioritering af opgaver
  • Er positiv og kan samarbejde på tværs af teams
  • Er en kompetent IT-bruger og gerne med kendskab til VITAS og Fasit
  • Har kørekort
 
Vi tilbyder
Et fagligt spændende job, hvor du kommer til at gøre en forskel for ledige borgere bosiddende i Horsens Kommune.
En ansættelse, hvor der er rum til at udfolde kreativitet og nye arbejdsmetoder, fulgt tæt op af krav til dokumenterede resultater.
Du bliver en del af en afdeling med synlig ledelse og engagerede kolleger. Vi er et stærkt fagligt team, hvor der er mulighed for faglig sparring med tæt opfølgning på proces såvel som resultater. Vi lægger vægt på, at der er et socialt fællesskab og et godt arbejdsmiljø i hverdagen.
Vores medarbejderpakke omfatter: Flekstid, fokus på faglig udvikling, kaffe- og frugtordning, sundhedsordning med adgang til kommunens fitnesscenter og en engageret personaleforening.
 
Praktiske oplysninger
Ansættelse på 37 timer ugentligt med tiltrædelse 1. august 2019; eller snarest muligt herefter.  
Der er flekstid i forhold til den normale daglige arbejdstid: Mandag-onsdag: 8.00-15.30, torsdag 8.00–17.00 og fredag: 8:00–13.30. Der kan forekomme arbejdsopgaver uden for den normale arbejdstid.

Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.

Ansøgningsfristen er mandag d. 17. juni 2019. Vi forventer at afholde samtaler tirsdag den 25. juni 2019.

I ansøgningen skal du anføre din motivation for at søge jobbet samt beskrive dine kernekompetencer i forhold til jobbeskrivelsen.

Hvis du vil vide mere om jobbet er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Arne Wind Andersen på tlf. 2325 3104 eller faglig koordinator Laila Keto på tlf. 2972 3299.
 
Om Jobcenter Horsens
Jobcenter Horsens er et af Danmarks største og mest udviklingsorienterede jobcentre med over 350 ansatte. Vi har det sidste år hjulpet flere end 18.000 personer, der står uden for arbejdsmarkedet, videre.
I Jobcenter Horsens er vores mål, at flere skal være en del af arbejdsmarkedet, og at virksomhederne skal kunne få den arbejdskraft, de har behov for. Vi tror på, at åbenhed og samarbejde er vejen til at nå målet, og vi er kendt for at have et stærkt samarbejde med virksomheder og organisationer i lokalsamfundet.
I Jobcenter Horsens har vi et erklæret mål om at arbejde efterspørgselsorienteret. Det betyder, at vi hele tiden er opmærksomme på vores omgivelsers behov – særligt behovet for arbejdskraft på det lokale og regionale arbejdsmarked.
Samtidig arbejder vi efter, at vores kontakt med ledige skal være jobrettet, så der hele tiden er et konkret job i sigte for den indsats, vi tilbyder.
Vi er en organisation, der håndterer forandringer med stor hastighed. Derfor er det vigtigt for os, at vores ansattes kompetencer altid matcher de jobkrav, de stilles overfor. Vi har stort fokus på medarbejdernes trivsel og på et sundt og sikkert arbejdsmiljø.
Læs mere om os på: www.jobcenterhorsens.dk
 
 
 
 

Jobcenter Horsens søger virksomhedskonsulent til varetagelse af beskæftigelsesfremmende indsats for længerevarende ledige dagpengemodtagere Brænder du for at hjælpe længerevarende ledige dagpengemodtagere tilbage i job? Kan du slå dørene ind hos virksomheder, og er du stærk på samarbejdsrelationer? I afdelingen Forsikrede ledige og Sundparkindsatsen , opprioriterer vi nu vores indsats for at hjælpe længerevarende ledige - primært ufaglærte og kortuddannede i beskæftigelse, og søger derfor en motiveret og kompetent virksomhedskonsulent og jobformidler. Du vil blive tilknyttet de af vore teams, der primært arbejder med ufaglærte og kortuddannede ledige. Dine primære opgaverDin primære opgave er at skabe job- og praktikåbninger til ledige dagpengemodtagere bosiddende i Horsens Kommune. Ud fra den lediges forudsætninger og ønsker samt virksomhedens muligheder og behov, etablerer du løntilskud og konkrete praktikker, hvor du står for at følge op på forløbet på virksomheden. Der vil i den forbindelse indgå afholdelse af lovpligtige jobsamtaler. Du vil være i tæt samarbejde og dialog med den ledige borger, arbejdsgiver samt beskæftigelsesrådgiver fra teamet. Der vil desuden indgå administrative opgaver, herunder journalføring samt udarbejdelse af praktikbeskrivelser. Din profilDin uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men du har kendskab til beskæftigelsesområdet. Du har erfaring med opsøgende arbejde overfor virksomheder og har dokumenterede effekter heraf. Du skal have interesse for at arbejde med borgere med såvel dansk som også anden etnisk baggrund. Vi forventer, at du: Kan åbne dørene til vores mange lokale arbejdspladser, og kan se muligheder for både virksomheden og borgeren Har målrettet beskæftigelsesfokus i tilgangen til de borgere, du skal rådgive og motivere Er engageret, resultatorienteret samt finder opgaven spændende og udfordrende Kan se ressourcer frem for begrænsninger hos den enkelte borger Kan arbejde selvstændigt og samtidigt tage medansvar for teamets opgaver og resultater Er god til arbejdsplanlægning og prioritering af opgaver Er positiv og kan samarbejde på tværs af teams Er en kompetent IT-bruger og gerne med kendskab til VITAS og Fasit Har kørekort Vi tilbyderEt fagligt spændende job, hvor du kommer til at gøre en forskel for ledige borgere bosiddende i Horsens Kommune.En ansættelse, hvor der er rum til at udfolde kreativitet og nye arbejdsmetoder, fulgt tæt op af krav til dokumenterede resultater.Du bliver en del af en afdeling med synlig ledelse og engagerede kolleger. Vi er et stærkt fagligt team, hvor der er mulighed for faglig sparring med tæt opfølgning på proces såvel som resultater. Vi lægger vægt på, at der er et socialt fællesskab og et godt arbejdsmiljø i hverdagen.Vores medarbejderpakke omfatter: Flekstid, fokus på faglig udvikling, kaffe- og frugtordning, sundhedsordning med adgang til kommunens fitnesscenter og en engageret personaleforening. Praktiske oplysningerAnsættelse på 37 timer ugentligt med tiltrædelse 1. august 2019 eller snarest muligt herefter. Der er flekstid i forhold til den normale daglige arbejdstid: Mandag-onsdag: 8.00-15.30, torsdag 8.00 17.00 og fredag: 8:00 13.30. Der kan forekomme arbejdsopgaver uden for den normale arbejdstid.Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.Ansøgningsfristen er mandag d. 17. juni 2019. Vi forventer at afholde samtaler tirsdag den 25. juni 2019.I ansøgningen skal du anføre din motivation for at søge jobbet samt beskrive dine kernekompetencer i forhold til jobbeskrivelsen.Hvis du vil vide mere om jobbet er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Arne Wind Andersen på tlf. 2325 3104 eller faglig koordinator Laila Keto på tlf. 2972 3299. Om Jobcenter HorsensJobcenter Horsens er et af Danmarks største og mest udviklingsorienterede jobcentre med over 350 ansatte. Vi har det sidste år hjulpet flere end 18.000 personer, der står uden for arbejdsmarkedet, videre. I Jobcenter Horsens er vores mål, at flere skal være en del af arbejdsmarkedet, og at virksomhederne skal kunne få den arbejdskraft, de har behov for. Vi tror på, at åbenhed og samarbejde er vejen til at nå målet, og vi er kendt for at have et stærkt samarbejde med virksomheder og organisationer i lokalsamfundet. I Jobcenter Horsens har vi et erklæret mål om at arbejde efterspørgselsorienteret. Det betyder, at vi hele tiden er opmærksomme på vores omgivelsers behov særligt behovet for arbejdskraft på det lokale og regionale arbejdsmarked. Samtidig arbejder vi efter, at vores kontakt med ledige skal være jobrettet, så der hele tiden er et konkret job i sigte for den indsats, vi tilbyder. Vi er en organisation, der håndterer forandringer med stor hastighed. Derfor er det vigtigt for os, at vores ansattes kompetencer altid matcher de jobkrav, de stilles overfor. Vi har stort fokus på medarbejdernes trivsel og på et sundt og sikkert arbejdsmiljø.Læs mere om os på: www.jobcenterhorsens.dk10Phoenix1604f7c4101000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-17T00:00:000000https://horsens.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=ac06aad2-348d-48d0-8092-3aacf6e205550EuropaDanmarkJyllandØstjyllandHorsensEuropaDanmarkJyllandØstjyllandHedensted3532031Uddannelse og Arbejdsmarked11Rådhustorvet 48700HorsensDKDanmarkORS/7d77cafa_logo.jpegORS/Small/7d77cafa_logo.jpeg0DKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent765679HorsensKommuneMinimum296700022-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1604f7c4https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=1604f7c4https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1604f7c4&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1604f7c4&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/11.jpgMed et job indenfor Kontor og administration får du en spændende hverdag, der byder på mange nye udfordringer. 12008011Dansk3Læse/ tale341527Virksomhedskonsulent5Kontor og administration361849451annette.ravnsbaek@carat.comDanmarkDanmark330029381Virksomhedskonsulent - SundparkenBasic Jobcenter Horsens søger virksomhedskonsulent i et orlovsvikariat, til varetagelse af beskæftigelsesfremmende indsats i Sundparken i Horsens Siden august 2018 har Jobcenter Horsens haft et team af medarbejdere tilknyttet Sundparkindsatsen, som er en borgernær og forstærket beskæftigelsesfremmende indsats i boligområdet Sundparken i Horsens.Teamet, som består af i alt seks medarbejdere, arbejder med ledige borgere i flere forskellige forsørgelsesgrupper som spænder fra dagpenge-, kontanthjælps-, uddannelseshjælps- og integrationsydelsesmodtagere.Teamet arbejder tværfagligt og samarbejder med virksomheder, a-kasser, uddannelsesinstitutioner, sundhedsområdet, familie- og socialområdet samt med boligforeningen.Teamet har kontor på Jobcentret og i en skurvogn i Sundparken for at understøtte den tætte kontakt til området.Den beskæftigelsesfremmende indsats varetages i tæt kontakt med beboere og virksomheder samt andre interessenter i lokalområdet med henblik på at hjælpe så mange af områdets beboere i beskæftigelse som muligt.Vil du være med til at gøre en forskel for de ledige borgere i Sundparken i Horsens, finder du arbejdet med forskellige borgerkategorier tiltalende og indsatsen i nærmiljøet spændende og udfordrende, så er muligheden her:Vi søger en kompetent virksomhedskonsulent, der har lyst til at arbejde med ledige borgere inden for forskellige forsørgelseskategorier og flere forskellige nationaliteter.Sundparkindsatsen er en spændende og højt prioriteret opgave for jobcentret, og du får mulighed for at sætte dit præg på, hvordan vi opnår de bedste resultater.Stillingen er organisatorisk forankret i afdelingen Forsikrede ledige og Sundparkindsatsen . Dine primære opgaverDin primære opgave er at skabe job- og praktikåbninger til ledige borgere bosiddende i Sundparken i Horsens. Ud fra den lediges forudsætninger og ønsker samt virksomhedernes muligheder og behov, etablerer du småjob, løntilskud og konkrete praktikker, hvor du står for at følge op på forløbet på virksomheden. Der vil i den forbindelse indgå afholdelse af lovpligtige jobsamtaler. Du vil være i tæt samarbejde og dialog med den ledige, arbejdsgiver samt socialrådgiverkollega fra teamet. Der vil desuden indgå administrative opgaver, herunder journalføring samt udarbejdelse af praktikbeskrivelser. Din profilDin uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi ser gerne, at du har kendskab til beskæftigelsesområdet. Du har erfaring med opsøgende arbejde overfor virksomheder og har dokumenterede effekter heraf. Du skal have interesse for at arbejde med borgere med anden etnisk baggrund end dansk. Vi forventer, at du: Kan åbne dørene til vores mange lokale arbejdspladser, og kan se muligheder for både virksomheden og borgeren Har målrettet beskæftigelsesfokus i tilgangen til de borgere, du skal rådgive og motivere Er engageret, resultatorienteret samt finder opgaven spændende og udfordrende Kan se ressourcer frem for begrænsninger hos den enkelte borger Kan arbejde selvstændigt og samtidigt tage medansvar for teamets opgaver og resultater Er god til arbejdsplanlægning og prioritering af opgaver Er positiv og kan samarbejde på tværs af mål- og faggrupper Er en kompetent IT-bruger og gerne med kendskab til VITAS og Fasit Har kørekort Vi tilbyderEt fagligt spændende job, hvor du kommer til at gøre en forskel for ledige borgere bosiddende i Sundparken i Horsens.En ansættelse, hvor der er rum til at udfolde kreativitet og nye arbejdsmetoder, fulgt tæt op af krav til dokumenterede resultater.Du bliver en del af en afdeling med synlig ledelse og engagerede kolleger. Vi er et stærkt fagligt team, hvor der er mulighed for faglig sparring med tæt opfølgning på proces såvel som resultater. Vi lægger vægt på, at der er et socialt fællesskab og et godt arbejdsmiljø i hverdagen.Vores medarbejderpakke til et orlovsvikariat omfatter: Flekstid, fokus på faglig udvikling og kaffe- og frugtordning. Praktiske oplysningerAnsættelse på 37 timer ugentligt med tiltrædelse 1. august 2019. Forventet varighed året ud.Der er flekstid i forhold til den normale daglige arbejdstid: Mandag-onsdag: 8.00-15.30, torsdag 8.00 17.00 og fredag: 8:00 13.30. Der kan forekomme arbejdsopgaver uden for den normale arbejdstid.Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.Ansøgningsfristen er mandag d. 17. juni 2019. Vi forventer at afholde samtaler fredag d. 21. juni 2019.I ansøgningen skal du anføre din motivation for at søge orlovsvikariatet samt beskrive dine kernekompetencer i forhold til jobbeskrivelsen.Hvis du vil vide mere om jobbet er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Arne Wind Andersen på tlf. 2325 3104 eller faglig koordinator Berith V. Hansen på tlf. 3054 5472. Om Jobcenter HorsensJobcenter Horsens er et af Danmarks største og mest udviklingsorienterede jobcentre med over 350 ansatte. Vi har det sidste år hjulpet flere end 18.000 personer, der står uden for arbejdsmarkedet, videre. I Jobcenter Horsens er vores mål, at flere skal være en del af arbejdsmarkedet, og at virksomhederne skal kunne få den arbejdskraft, de har behov for. Vi tror på, at åbenhed og samarbejde er vejen til at nå målet, og vi er kendt for at have et stærkt samarbejde med virksomheder og organisationer i lokalsamfundet. I Jobcenter Horsens har vi et erklæret mål om at arbejde efterspørgselsorienteret. Det betyder, at vi hele tiden er opmærksomme på vores omgivelsers behov særligt behovet for arbejdskraft på det lokale og regionale arbejdsmarked. Samtidig arbejder vi efter, at vores kontakt med ledige skal være jobrettet, så der hele tiden er et konkret job i sigte for den indsats, vi tilbyder. Vi er en organisation, der håndterer forandringer med stor hastighed. Derfor er det vigtigt for os, at vores ansattes kompetencer altid matcher de jobkrav, de stilles overfor. Vi har stort fokus på medarbejdernes trivsel og på et sundt og sikkert arbejdsmiljø.Læs mere om os på: www.jobcenterhorsens.dkJobcenter Horsens søger virksomhedskonsulent i et orlovsvikariat, til varetagelse af beskæftigelsesfremmende indsats i Sundparken i Horsens
 
Siden august 2018 har Jobcenter Horsens haft et team af medarbejdere tilknyttet Sundparkindsatsen, som er en borgernær og forstærket beskæftigelsesfremmende indsats i boligområdet Sundparken i Horsens.
Teamet, som består af i alt seks medarbejdere, arbejder med ledige borgere i flere forskellige forsørgelsesgrupper som spænder fra dagpenge-, kontanthjælps-, uddannelseshjælps- og integrationsydelsesmodtagere.
Teamet arbejder tværfagligt og samarbejder med virksomheder, a-kasser, uddannelsesinstitutioner, sundhedsområdet, familie- og socialområdet samt med boligforeningen.
Teamet har kontor på Jobcentret og i en ”skurvogn” i Sundparken for at understøtte den tætte kontakt til området.
Den beskæftigelsesfremmende indsats varetages i tæt kontakt med beboere og virksomheder samt andre interessenter i lokalområdet med henblik på at hjælpe så mange af områdets beboere i beskæftigelse som muligt.
Vil du være med til at gøre en forskel for de ledige borgere i Sundparken i Horsens, finder du arbejdet med forskellige borgerkategorier tiltalende og indsatsen i nærmiljøet spændende og udfordrende, så er muligheden her:
Vi søger en kompetent virksomhedskonsulent, der har lyst til at arbejde med ledige borgere inden for forskellige forsørgelseskategorier og flere forskellige nationaliteter.
Sundparkindsatsen er en spændende og højt prioriteret opgave for jobcentret, og du får mulighed for at sætte dit præg på, hvordan vi opnår de bedste resultater.
Stillingen er organisatorisk forankret i afdelingen ”Forsikrede ledige og Sundparkindsatsen”.
 
Dine primære opgaver
Din primære opgave er at skabe job- og praktikåbninger til ledige borgere bosiddende i Sundparken i Horsens. Ud fra den lediges forudsætninger og ønsker samt virksomhedernes muligheder og behov, etablerer du småjob, løntilskud og konkrete praktikker, hvor du står for at følge op på forløbet på virksomheden. Der vil i den forbindelse indgå afholdelse af lovpligtige jobsamtaler.
 
Du vil være i tæt samarbejde og dialog med den ledige, arbejdsgiver samt socialrådgiverkollega fra teamet. Der vil desuden indgå administrative opgaver, herunder journalføring samt udarbejdelse af praktikbeskrivelser.
 
Din profil
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi ser gerne, at du har kendskab til beskæftigelsesområdet. Du har erfaring med opsøgende arbejde overfor virksomheder og har dokumenterede effekter heraf. Du skal have interesse for at arbejde med borgere med anden etnisk baggrund end dansk.
 
Vi forventer, at du:
  • Kan åbne dørene til vores mange lokale arbejdspladser, og kan se muligheder for både virksomheden og borgeren
  • Har målrettet beskæftigelsesfokus i tilgangen til de borgere, du skal rådgive og motivere
  • Er engageret, resultatorienteret samt finder opgaven spændende og udfordrende
  • Kan se ressourcer frem for begrænsninger hos den enkelte borger
  • Kan arbejde selvstændigt og samtidigt tage medansvar for teamets opgaver og resultater
  • Er god til arbejdsplanlægning og prioritering af opgaver
  • Er positiv og kan samarbejde på tværs af mål- og faggrupper
  • Er en kompetent IT-bruger og gerne med kendskab til VITAS og Fasit
  • Har kørekort
 
Vi tilbyder
Et fagligt spændende job, hvor du kommer til at gøre en forskel for ledige borgere bosiddende i Sundparken i Horsens.
En ansættelse, hvor der er rum til at udfolde kreativitet og nye arbejdsmetoder, fulgt tæt op af krav til dokumenterede resultater.
Du bliver en del af en afdeling med synlig ledelse og engagerede kolleger. Vi er et stærkt fagligt team, hvor der er mulighed for faglig sparring med tæt opfølgning på proces såvel som resultater. Vi lægger vægt på, at der er et socialt fællesskab og et godt arbejdsmiljø i hverdagen.
Vores medarbejderpakke til et orlovsvikariat omfatter: Flekstid, fokus på faglig udvikling og kaffe- og frugtordning.
 
Praktiske oplysninger
Ansættelse på 37 timer ugentligt med tiltrædelse 1. august 2019. Forventet varighed; året ud.
Der er flekstid i forhold til den normale daglige arbejdstid: Mandag-onsdag: 8.00-15.30, torsdag 8.00–17.00 og fredag: 8:00–13.30. Der kan forekomme arbejdsopgaver uden for den normale arbejdstid.

Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.

Ansøgningsfristen er mandag d. 17. juni 2019. Vi forventer at afholde samtaler fredag d. 21. juni 2019.

I ansøgningen skal du anføre din motivation for at søge orlovsvikariatet samt beskrive dine kernekompetencer i forhold til jobbeskrivelsen.

Hvis du vil vide mere om jobbet er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Arne Wind Andersen på tlf. 2325 3104 eller faglig koordinator Berith V. Hansen på tlf. 3054 5472.
 
Om Jobcenter Horsens
Jobcenter Horsens er et af Danmarks største og mest udviklingsorienterede jobcentre med over 350 ansatte. Vi har det sidste år hjulpet flere end 18.000 personer, der står uden for arbejdsmarkedet, videre.
I Jobcenter Horsens er vores mål, at flere skal være en del af arbejdsmarkedet, og at virksomhederne skal kunne få den arbejdskraft, de har behov for. Vi tror på, at åbenhed og samarbejde er vejen til at nå målet, og vi er kendt for at have et stærkt samarbejde med virksomheder og organisationer i lokalsamfundet.
I Jobcenter Horsens har vi et erklæret mål om at arbejde efterspørgselsorienteret. Det betyder, at vi hele tiden er opmærksomme på vores omgivelsers behov – særligt behovet for arbejdskraft på det lokale og regionale arbejdsmarked.
Samtidig arbejder vi efter, at vores kontakt med ledige skal være jobrettet, så der hele tiden er et konkret job i sigte for den indsats, vi tilbyder.
Vi er en organisation, der håndterer forandringer med stor hastighed. Derfor er det vigtigt for os, at vores ansattes kompetencer altid matcher de jobkrav, de stilles overfor. Vi har stort fokus på medarbejdernes trivsel og på et sundt og sikkert arbejdsmiljø.
Læs mere om os på: www.jobcenterhorsens.dk
 
 
 
 

ORS/Small/7d77cafa_logo.jpegUddannelse og ArbejdsmarkedHorsens2019-05-22T17:02:09.5702019-06-17T00:00:00
330043332VirksomhedskonsulentRobot Om jobbetFleksteamet i Hedensted Jobcenter søger virksomhedskonsulent med tiltrædelse snarest muligt og senest 1. august 2019. Stillingen er på 37 timer pr. uge. Dit primære fokus er at skabe det rette jobmatch mellem borger og virksomhed. Du får dermed en tæt kontakt til både borgere og de lokale virksomheder, og det er afgørende, at du trives med personligt opsøgende kontakt til disse virksomheder. Du tager udgangspunkt i den enkeltes kompetencer og jobønsker. Det er vigtigt, at du kan understøtte og fastholde borgerens motivation og omsætte og realisere vedkommendes drømme om beskæftigelse. Du kommer til at arbejde tæt sammen med de 2 øvrige kollegaer i Fleksteamet, Disse varetager hhv. sagsbehandling samt jobsøgningsforløb. Din profilDine kompetencer er blandt andet: Empatisk og i stand til at skabe relationer også tværfagligt. Typisk selvstarter, der kan arbejde på egen hånd. Rolig og afbalanceret fremtoning. Resultat- og handlingsorienteret. Sikker hånd i skriftlig dokumentation. Vedholdende i opgaveløsningen. Indstillet på at påtage sig ansvaret for egne såvel som fælles mål. Teamorienteret personlighed. Din faglige baggrund er underordnet, men erfaring fra jobcenterarbejde eller f.eks. anden aktør kan være en fordel. Løn og ansættelsesvilkårLøn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der kan forhandles funktions- og kvalifikationsløn. Hvis du vil vide mereHvis du vil vide mere, kontakt afdelingsleder Allan Munkholm tlf. 7975 5402 eller fleksteammedarbejder Kari Hybel tlf. 7975 5459 eller Sanne Andersen tlf. 7975 5475. AnsøgningAnsøgningsfrist torsdag den 20. juni 2019. Samtaler forventes afholdt tirsdag den 25. juni 2019.

Om jobbet
Fleksteamet i Hedensted Jobcenter søger virksomhedskonsulent med tiltrædelse snarest muligt og senest 1. august 2019. Stillingen er på 37 timer pr. uge.

Dit primære fokus er at skabe det rette jobmatch mellem borger og virksomhed. Du får dermed en tæt kontakt til både borgere og de lokale virksomheder, og det er afgørende, at du trives med personligt opsøgende kontakt til disse virksomheder.

Du tager udgangspunkt i den enkeltes kompetencer og jobønsker. Det er vigtigt, at du kan understøtte og fastholde borgerens motivation og omsætte og realisere vedkommendes drømme om beskæftigelse.

Du kommer til at arbejde tæt sammen med de 2 øvrige kollegaer i Fleksteamet, Disse varetager hhv. sagsbehandling samt jobsøgningsforløb.


Din profil
Dine kompetencer er blandt andet:

  • Empatisk og i stand til at skabe relationer – også tværfagligt.
  • Typisk selvstarter, der kan arbejde på egen hånd.
  • Rolig og afbalanceret fremtoning.
  • Resultat- og handlingsorienteret.
  • Sikker hånd i skriftlig dokumentation.
  • Vedholdende i opgaveløsningen.
  • Indstillet på at påtage sig ansvaret for egne – såvel som fælles mål.
  • Teamorienteret personlighed.

Din faglige baggrund er underordnet, men erfaring fra jobcenterarbejde eller f.eks. anden aktør kan være en fordel.


Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der kan forhandles funktions- og kvalifikationsløn.


Hvis du vil vide mere
Hvis du vil vide mere, kontakt afdelingsleder Allan Munkholm tlf. 7975 5402 eller fleksteammedarbejder Kari Hybel tlf. 7975 5459 eller Sanne Andersen tlf. 7975 5475.


Ansøgning
Ansøgningsfrist torsdag den 20. juni 2019.

Samtaler forventes afholdt tirsdag den 25. juni 2019.

Jobcenter Hedensted - AdministrationenHedensted2019-06-13T00:00:002019-06-20T00:00:00
330033974Virksomhedskonsulent til fleksjobområdetRobot Kompetencecenter Skanderborg søger to virksomhedskonsulenter til fleksjobområdet i forbindelse med nyt projekt. Stillingerne fra 1. juli 2019. Der er tale en fast stilling og en midlertidig stilling på to år. Begge stillingerne er på 37 timer pr. uge. Kompetencecenter Skanderborg er kommet med i projektet Udvikling i fleksjob , hvor der er særligt fokus på at få endnu flere i fleksjob ved et tæt samarbejde mellem borger og virksomhedskonsulent. Virksomhedskonsulenten er borgerens primære kontaktperson. Ligeledes er fokus også at udvikle arbejdsevnen hos ansatte i fleksjob på ti timer og derunder ved et endnu tættere samarbejde med virksomhederne. Dine primære arbejdsopgaveretablering af virksomhedspraktik og fleksjobåbne døre i virksomhedernedialog med borgeren og vurdere og udvikle dennes beskæftigelsespotentialeat være med til at udvikle og tilpasse Kompetencecenterets tilbud til borgere, der er visiteret til fleksjobindgå i et tværfagligt samarbejde med Kompetencecenterets medarbejdere. Vi søger en kollega, somhar kendskab til og erfaring med fleksjobområdeter god til den virksomhedsrettede indsats og har erfaring på områdethar et stort virksomhedsnetværkhar gode kommunikative evner, både i forhold til borgere og kollegerkan arbejde selvstændigt, målrettet, systematisk og struktureret, og samtidig er i stand til at navigere i kaos, og gå i dialog om mål og metoderkan arbejde fleksibelt, er omstillingsparat, åben og rummeliger skarp på skriftligheden i forbindelse med tilbagemeldinger til Jobcenterethar kendskab til de relevante regelsæt i Sygedagpengelov, LAS, LAB og Pensionslovhar godt humør og et positivt, helhedsorienteret menneskesynhar kørekort og bil til rådighed. Vi tilbyderen spændende arbejdsplads i stadig udviklinghøj grad af indflydelse og ansvardygtige og engagerede kollegeren god og uhøjtidelig omgangstoneflekstidsordningsundhedsordning. Læs mere om Kompetencecenter Skanderborg og vores tilbud (www.kcskanderborg.dk) Kompetencecenter Skanderborg ligger på Danmarksvej 31 i Skanderborg. Vores opgave er at udvikle og gennemføre målrettede forløb for borgere tilknyttet Jobcenter Skanderborg. Forløbende supplerer sagsbehandlingen med de aktiviteter, der er nødvendige for den enkelte borgers afklaring og personlige kompetenceudvikling. Løn- og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principperne i Ny Løn efter aftale med forhandlingsberettigede organisation. For ansøgere uden uddannelse som socialrådgiver -formidler sker ansættelse og aflønning efter HK overenskomst. Yderlige oplysninger Yderligere oplysninger om stillinger kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Ester Engberg på ester.engberg@skanderborg.dk Ansøgningsfrist Vi skal have modtaget din ansøgning senest den 18. juni 2019. Samtaler forventes afholdt den 26. juni 2019.Kompetencecenter Skanderborg søger to virksomhedskonsulenter til fleksjobområdet i forbindelse med nyt projekt.

Stillingerne fra 1. juli 2019. Der er tale en fast stilling og en midlertidig stilling på to år. Begge stillingerne er på 37 timer pr. uge.

Kompetencecenter Skanderborg er kommet med i projektet "Udvikling i fleksjob", hvor der er særligt fokus på at få endnu flere i fleksjob ved et tæt samarbejde mellem borger og virksomhedskonsulent. Virksomhedskonsulenten er borgerens primære kontaktperson. Ligeledes er fokus også at udvikle arbejdsevnen hos ansatte i fleksjob på ti timer og derunder ved et endnu tættere samarbejde med virksomhederne.

Dine primære arbejdsopgaver
  • etablering af virksomhedspraktik og fleksjob
  • åbne døre i virksomhederne
  • dialog med borgeren og vurdere og udvikle dennes beskæftigelsespotentiale
  • at være med til at udvikle og tilpasse Kompetencecenterets tilbud til borgere, der er visiteret til fleksjob
  • indgå i et tværfagligt samarbejde med Kompetencecenterets medarbejdere.

Vi søger en kollega, som
  • har kendskab til og erfaring med fleksjobområdet
  • er god til den virksomhedsrettede indsats og har erfaring på området
  • har et stort virksomhedsnetværk
  • har gode kommunikative evner, både i forhold til borgere og kolleger
  • kan arbejde selvstændigt, målrettet, systematisk og struktureret, og samtidig er i stand til at navigere i kaos, og gå i dialog om mål og metoder
  • kan arbejde fleksibelt, er omstillingsparat, åben og rummelig
  • er "skarp" på skriftligheden i forbindelse med tilbagemeldinger til Jobcenteret
  • har kendskab til de relevante regelsæt i Sygedagpengelov, LAS, LAB og Pensionslov
  • har godt humør og et positivt, helhedsorienteret menneskesyn
  • har kørekort og bil til rådighed.

Vi tilbyder
  • en spændende arbejdsplads i stadig udvikling
  • høj grad af indflydelse og ansvar
  • dygtige og engagerede kolleger
  • en god og uhøjtidelig omgangstone
  • flekstidsordning
  • sundhedsordning.

Læs mere om Kompetencecenter Skanderborg og vores tilbud (www.kcskanderborg.dk)

Kompetencecenter Skanderborg ligger på Danmarksvej 31 i Skanderborg.

Vores opgave er at udvikle og gennemføre målrettede forløb for borgere tilknyttet Jobcenter Skanderborg. Forløbende supplerer sagsbehandlingen med de aktiviteter, der er nødvendige for den enkelte borgers afklaring og personlige kompetenceudvikling.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principperne i Ny Løn efter aftale med forhandlingsberettigede organisation.

For ansøgere uden uddannelse som socialrådgiver/-formidler sker ansættelse og aflønning efter HK overenskomst.

Yderlige oplysninger
Yderligere oplysninger om stillinger kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Ester Engberg på ester.engberg@skanderborg.dk

Ansøgningsfrist
Vi skal have modtaget din ansøgning senest den 18. juni 2019.

Samtaler forventes afholdt den 26. juni 2019.

 

Skanderborg KommuneSkanderborg2019-06-03T00:00:002019-06-18T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Virksomhedskonsulent - Sundparken

Uddannelse og Arbejdsmarked

Horsens
Jobcenter Horsens søger virksomhedskonsulent i et orlovsvikariat, til varetagelse af beskæftigelsesfremmende indsats i Sundparken i Horsens Siden august 2018 har Jobcenter Horsens haft et team af medarbejdere tilknyttet Sundparkindsatsen, som er en ...
Indrykket:22. maj 2019
Udløbsdato:17. juni 2019

Virksomhedskonsulent

Jobcenter Hedensted - Administrationen

Hedensted
Om jobbetFleksteamet i Hedensted Jobcenter søger virksomhedskonsulent med tiltrædelse snarest muligt og senest 1. august 2019. Stillingen er på 37 timer pr. uge. Dit primære fokus er at skabe det rette jobmatch mellem borger og virksomhed. Du får de...
Indrykket:13. juni 2019
Udløbsdato:20. juni 2019

Virksomhedskonsulent til fleksjobområdet

Skanderborg Kommune

Skanderborg
Kompetencecenter Skanderborg søger to virksomhedskonsulenter til fleksjobområdet i forbindelse med nyt projekt. Stillingerne fra 1. juli 2019. Der er tale en fast stilling og en midlertidig stilling på to år. Begge stillingerne er på 37 timer pr. ug...
Indrykket:3. juni 2019
Udløbsdato:18. juni 2019