Virksomhedskonsulent til Fleksjobteamet i Jobcenter Vejle

Tror du på, at du kan gøre en forskel for ledige med ret til fleksjob? Har du hjertet på rette sted? Og trives du godt i et dynamisk, tværfagligt miljø med ambition på at få det bedste frem? Så har vi måske drømmejobbet til dig som virksomhedskonsulent med myndighedskompetencer.  
 
 
Om jobbet 
Vi søger en dygtig virksomhedskonsulent med gode myndighedskompetencer, som på sikker vis kan indtræde hurtigt og effektivt i vort team af dygtige og samvittighedsfulde medarbejdere på ledighedsydelses- og fleksjobområdet i Jobcenter Vejle. 
 
I Fleksjobteamet hjælper vi fleksjobvisiterede med den hurtigste vej til fleksjob samt allerede fleksjobansatte med at blive på arbejdsmarkedet og gerne på et stigende timetal og en højere arbejdsintensitet. Vores ydelsesmedarbejdere i teamet sørger for beregning og udbetaling af ledighedsydelse og fleksløntilskud. 
 
I Fleksjobteamet er vi aktuelt 21 ansatte med mange forskellige baggrunde, erhvervserfaringer og uddannelser. Nogle af os arbejder primært med ledige, andre med fastholdelse og progression og resten med beregning og udbetaling af ledighedsydelse og fleksløntilskud. Og vi deler alle en fælles begejstring for området med en ambitiøs indstilling til vore borgeres muligheder for at lykkes. 
 
Vor nye kollega vil primært skulle arbejde med ledige fleksjobvisiterede. 
 
I Fleksjobteamet arbejder vi all inclusive. Vi varetager hver især både myndighedsopgaver, koordinerende opgaver, mentoropgaver, gennemfører samtaleforløb og etablerer konkrete virksomhedspraktikker og fleksjobs. Og at den enkelte medarbejders arbejde har stor betydning, opleves konstant. 
 
Vi er meget optagede af, at den enkelte fleksjobvisiterede borger hjælpes godt på vej til at bide sig fast på arbejdsmarkedet. Det gør vi bl.a ved at stille fair, men bestemte, krav til den enkelte jobsøgning og medvirken i øvrigt i forhold til egen kompetenceudvikling, helbredsmæssig afklaring mv. Samt ved at sikre, at den enkelte hurtigst muligt får et realistisk billede af egne muligheder og formåen inden for de jobåbninger, der byder sig. 
 
Her er det helt afgørende, at den enkelte medarbejder og vi alle som team har et indgående kendskab til arbejdsmarkedet og igennem vor opsøgende virksomhedskontakt formår at fremfinde og formidle tilstrækkeligt med virkningsfulde praktikker og bæredygtige jobåbninger til vore fleksjobvisiterede. 
 
Dine hovedopgaver vil være: 
  • Opsøgende virksomhedskontakt 
  • Etablering af praktikker samt fleksjobs  
  • Myndighedsopgaver over for ledige med ret til fleksjob samt indsats i form af samtaleforløb og mentoropgaver i samarbejde med den enkelte ledige 
  • Iværksættelse af øvrige beskæftigelsesfremmende indsatser for den enkelte ledige med det formål at afklare, optræne og udvikle den lediges kompetencer i retning mod fleksjob og efterfølgende progression i timetal og arbejdsintensitet  
  • I enkeltstående tilfælde, hvor et sigte i retning mod fleksjob ikke er relevant, skal den lediges sag forberedes i retning mod forelæggelse i rehabiliteringsteamet 
  • Opfølgning på de indsatser, som den ledige deltager i, samt opfølgning på nyetablerede fleksjobs   
  • Koordinering af tværfaglige tiltag samt samarbejde med læger, andre aktører, sygehuse, frivillige organisationer, borgerens netværk med flere 
 
Vi forventer af dig:
  • Du brænder for at arbejde med ledige med ret til fleksjob i tæt samarbejde med dine nærmeste kollegaer, borgere, virksomheder og øvrige samarbejdspartnere 
  • Du har veldokumenteret erfaring som virksomhedskonsulent el. lign. og kan dokumentere gode resultater med afsæt i dine egne kompetencer samt dine evner til at samarbejde med kollegaer og øvrige samarbejdspartnere 
  • Du har veldokumenteret erfaring med myndighedsarbejde, samtaleforløb og måske mentorarbejde. 
  • Du har et solidt kendskab til lovgivningen på ledighedsydelses- og fleksjobområdet 
  • Du har en anerkendende og rummelig tilgang til mennesker
  • Du ser muligheder i mennesker frem for begrænsninger – også når du professionelt kommer under pres i en til tider hektisk hverdag på jobbet 
  • Du begår dig godt i dialogen med alle, og bliver oplevet som en attraktiv samarbejdspartner – også når man måske ikke er enig i en konkret problemstilling 
  • Du er beslutningsdygtig, robust, tager ansvar og er parat til at gribe nye udfordringer på et område under konstant forandring 
  • Du kan arbejde selvstændigt som en del af et team, og du kan sige til, når du har brug for sparring 
  • Du stræber efter at yde dit bedste, at blive stolt af dit job og at dine kollegaer også lykkes 
 
Stillingen stiller derudover store krav til dine serviceattituder, konstruktive nysgerrighed, beslutningsdygtighed og kommunikative evner mundtligt og skriftligt. Og så er en åbenhjertig, lattermild og hjertevarm tilgang til hverdagens små og store udfordringer altafgørende i jobbet.  
 
Du har som vor nye kollega måske mange års erfaring inden for fleksjobområdet. Men det kunne også tænkes, at du er socialrådgiver eller lign. med erfaring fra andre arbejdsmarkedsrettede myndighedsområder med helt særlige faglige og personlige forudsætninger for at kunne lykkes i dette fordringsfulde job.  
 
Vi tilbyder dig:
  • Et job i relation med mennesker, der ønsker at arbejde og lykkes med deres liv 
  • Et job med stor variation i opgaver og udfordringer i et tværfagligt miljø, hvor alle gør sig umage for at yde deres bedste, og hvor vi løbende afprøver nye metoder og dygtiggør os 
  • Et job med konstant faglig udvikling og fornyelse, og hvor du løbende bliver udfordret på dine faglige og personlige kompetencer 
  • En arbejdsplads, hvor godt kollegialt sammenhold og teamwork prioriteres højt, og hvor hver enkelt kollega har betydning og gør en forskel for den enkelte borger samt for vor arbejdsplads som team 
  • En god introduktion til jobbet, som bygger oven på de kvalifikationer og den erfaring, som du i forvejen har 
 
Synes du, at en arbejdsdag hos os lyder spændende, og har du noget helt særligt at byde på, hører vi gerne fra dig. 
 
Ansættelsesvilkår 
Løn i henhold til Ny Løn og gældende overenskomst. Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt. Tiltrædelse forventeligt 1. juni 2018 eller snarest herefter. 
 
Om os 
Jobcenter Vejle har ca. 375 medarbejdere. I Job & Integration er vi ca. 100 medarbejdere. Vi er organiseret i tre områder: Fleksjob og Pension, Ydelse Ledige samt Nydanskere på Vej. 
 
Ansøgningsfrist 
Vi skal have din ansøgning senest 24. april 2018. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler med udvalgte ansøgere den 26. april 2018. Udvalgte ansøgere til samtale vil derfor blive indkaldt til samtale med dags varsel. 
 
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afsnitsleder John Reib, tlf. nr. 30 54 42 94. 
 
Send din ansøgning 
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag. 
 
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.  
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.  
 
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.  
 
Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning og jobsøgning til din evt. partner. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her