Visionær Chef for Strategisk Vækst

Kolding Kommune søger en visionær chef for Strategisk Vækst, der har gennemslagskraft og kan skabe resultater med Kolding Kommunes vision ”Sammen designer vi livet”, og tiltrække endnu flere investeringer, virksomheder og tilflyttere til vores attraktive kommune.

 

I Kolding Kommune går vi nye veje, når vi ”designer livet” sammen med borgerne. Vi tager udgangspunkt i borgerens, brugerens, investorens og andre samarbejdspartneres situation og arbejder sammen om at finde rigtige løsninger. Væksten kan kun skabes sammen med erhvervslivet, uddannelsesinstitutionerne og andre relevante samarbejdspartnere – nationalt og international. Kolding er som den eneste danske by med i det verdensomspændende UNESCO Creative Cities Network.

 

Strategisk Vækst

Strategisk Vækst er oprettet i 2018 på baggrund af et enig byråds ønske om øget fokus på tiltrækning af nye borgere, kvalificeret arbejdskraft og investorer til den videre byudvikling i samspil med kommunens vision ”Sammen designer vi livet”. Afdelingen består af 16 medarbejdere inklusiv to teamledere, der står for henholdsvis Ejendomshandel og Udlejning samt Design og Vision.

 

Chefen for Strategisk Vækst refererer til kommunaldirektøren og indgår i Centralforvaltningens chefgruppe sammen med cheferne for HR, Økonomi, Byrådssekretariatet, Kommunikation og IT & Digitalisering.

 

Opgaven

Som chef for Strategisk Vækst bliver din vigtigste opgave at arbejde for at omsætte de politiske visioner i Kolding Kommune til vækst og udvikling. Arbejdet ligger inden for fire hovedområder:

  • Øget bosætning
  • Langsigtet erhvervsfokus
  • Strategisk køb og salg
  • Design som vækstdriver

 

Blandt opgaverne er, at:

  • etablere netværk med eksterne samarbejdspartnere og udarbejde en strategi for tiltrækning af nye borgere
  • facilitere udarbejdelsen af en erhvervspolitik og udarbejde en strategi for tiltrækning af virksomheder
  • udarbejde en strategi for tiltrækning af investorer og en handleplan for realisering af kommunens grundsalgsbudget
  • færdiggøre en strategi for realisering og synliggørelse af visionen

Internt i organisationen bliver opgaverne bl.a. at få visionen til at slå igennem og at udvikle samarbejdet med By- og Udviklingsforvaltningen i forhold til mange fælles dagsordner på vækstområdet.

 

Om dig

Du har veludviklet politisk tæft, som er oparbejdet gennem kommunal eller anden offentlig erfaring. Du har erfaring med at arbejde ind mod både byråd (eller anden lignende, politisk valgte øverste myndighed) og politiske udvalg. Og du formår at tænke og arbejde strategisk.

 

Vi forventer, du har en akademisk uddannelse, og har erfaring med ledelse. Det er en fordel, hvis du har lederuddannelse og både uddannelse i, og erfaring med projekt- og procesledelse.

 

Du kommer til at lede Strategisk Vækst gennem to teamledere. Som leder skal du være tydelig og formå at sætte retning, uddelegere og give plads til både dine teamledere og medarbejderne.

 

Som person er du åben og imødekommende med en naturlig personlig autoritet. Du kommunikerer ubesværet på alle niveauer både internt og eksternt og både i kommunalt, nationalt og internationalt regi.

 

Job-og kompetenceprofil

Du kan læse mere om stillingen i job- og kompetenceprofilen, som findes her.

 

Ansættelsesvilkår

Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.

 

Ansættelsen sker efter overenskomst for kommunale chefer.

Ved ansættelse i stillingen skal du fremvise en straffeattest.

 

Praktiske oplysninger om ansøgningsprocessen

Ansøgningsfrist er tirsdag 13. august 2019

 

Stillingen ønskes besat 1. oktober 2019

 

Kandidater, der bliver indkaldt til samtale, får besked torsdag 15. august 2019.

 

Vi afholder 1. samtalerunde mandag 19. august 2019.

2. samtale afholdes mandag 26. august, hvor der også vil blive forelagt en case.

Personprofilanalyse vil indgå i rekrutteringen, og der vil blive trukket på referencer.

 

Mere information om stillingen

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kommunaldirektør Thomas Boe på tlf.: 25 55 79 10 eller HR chef Trine Andersen på tlf.: 21 78 06 24.

 

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330050860Phoenix-61c0dfa312019-06-28T17:00:31.550Visionær Chef for Strategisk Vækst

Kolding Kommune søger en visionær chef for Strategisk Vækst, der har gennemslagskraft og kan skabe resultater med Kolding Kommunes vision ”Sammen designer vi livet”, og tiltrække endnu flere investeringer, virksomheder og tilflyttere til vores attraktive kommune.

 

I Kolding Kommune går vi nye veje, når vi ”designer livet” sammen med borgerne. Vi tager udgangspunkt i borgerens, brugerens, investorens og andre samarbejdspartneres situation og arbejder sammen om at finde rigtige løsninger. Væksten kan kun skabes sammen med erhvervslivet, uddannelsesinstitutionerne og andre relevante samarbejdspartnere – nationalt og international. Kolding er som den eneste danske by med i det verdensomspændende UNESCO Creative Cities Network.

 

Strategisk Vækst

Strategisk Vækst er oprettet i 2018 på baggrund af et enig byråds ønske om øget fokus på tiltrækning af nye borgere, kvalificeret arbejdskraft og investorer til den videre byudvikling i samspil med kommunens vision ”Sammen designer vi livet”. Afdelingen består af 16 medarbejdere inklusiv to teamledere, der står for henholdsvis Ejendomshandel og Udlejning samt Design og Vision.

 

Chefen for Strategisk Vækst refererer til kommunaldirektøren og indgår i Centralforvaltningens chefgruppe sammen med cheferne for HR, Økonomi, Byrådssekretariatet, Kommunikation og IT & Digitalisering.

 

Opgaven

Som chef for Strategisk Vækst bliver din vigtigste opgave at arbejde for at omsætte de politiske visioner i Kolding Kommune til vækst og udvikling. Arbejdet ligger inden for fire hovedområder:

  • Øget bosætning
  • Langsigtet erhvervsfokus
  • Strategisk køb og salg
  • Design som vækstdriver

 

Blandt opgaverne er, at:

  • etablere netværk med eksterne samarbejdspartnere og udarbejde en strategi for tiltrækning af nye borgere
  • facilitere udarbejdelsen af en erhvervspolitik og udarbejde en strategi for tiltrækning af virksomheder
  • udarbejde en strategi for tiltrækning af investorer og en handleplan for realisering af kommunens grundsalgsbudget
  • færdiggøre en strategi for realisering og synliggørelse af visionen

Internt i organisationen bliver opgaverne bl.a. at få visionen til at slå igennem og at udvikle samarbejdet med By- og Udviklingsforvaltningen i forhold til mange fælles dagsordner på vækstområdet.

 

Om dig

Du har veludviklet politisk tæft, som er oparbejdet gennem kommunal eller anden offentlig erfaring. Du har erfaring med at arbejde ind mod både byråd (eller anden lignende, politisk valgte øverste myndighed) og politiske udvalg. Og du formår at tænke og arbejde strategisk.

 

Vi forventer, du har en akademisk uddannelse, og har erfaring med ledelse. Det er en fordel, hvis du har lederuddannelse og både uddannelse i, og erfaring med projekt- og procesledelse.

 

Du kommer til at lede Strategisk Vækst gennem to teamledere. Som leder skal du være tydelig og formå at sætte retning, uddelegere og give plads til både dine teamledere og medarbejderne.

 

Som person er du åben og imødekommende med en naturlig personlig autoritet. Du kommunikerer ubesværet på alle niveauer både internt og eksternt og både i kommunalt, nationalt og internationalt regi.

 

Job-og kompetenceprofil

Du kan læse mere om stillingen i job- og kompetenceprofilen, som findes her.

 

Ansættelsesvilkår

Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.

 

Ansættelsen sker efter overenskomst for kommunale chefer.

Ved ansættelse i stillingen skal du fremvise en straffeattest.

 

Praktiske oplysninger om ansøgningsprocessen

Ansøgningsfrist er tirsdag 13. august 2019

 

Stillingen ønskes besat 1. oktober 2019

 

Kandidater, der bliver indkaldt til samtale, får besked torsdag 15. august 2019.

 

Vi afholder 1. samtalerunde mandag 19. august 2019.

2. samtale afholdes mandag 26. august, hvor der også vil blive forelagt en case.

Personprofilanalyse vil indgå i rekrutteringen, og der vil blive trukket på referencer.

 

Mere information om stillingen

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kommunaldirektør Thomas Boe på tlf.: 25 55 79 10 eller HR chef Trine Andersen på tlf.: 21 78 06 24.

 

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.
Kolding Kommune søger en visionær chef for Strategisk Vækst, der har gennemslagskraft og kan skabe resultater med Kolding Kommunes vision Sammen designer vi livet , og tiltrække endnu flere investeringer, virksomheder og tilflyttere til vores attraktive kommune. I Kolding Kommune går vi nye veje, når vi designer livet sammen med borgerne. Vi tager udgangspunkt i borgerens, brugerens, investorens og andre samarbejdspartneres situation og arbejder sammen om at finde rigtige løsninger. Væksten kan kun skabes sammen med erhvervslivet, uddannelsesinstitutionerne og andre relevante samarbejdspartnere nationalt og international. Kolding er som den eneste danske by med i det verdensomspændende UNESCO Creative Cities Network. Strategisk Vækst Strategisk Vækst er oprettet i 2018 på baggrund af et enig byråds ønske om øget fokus på tiltrækning af nye borgere, kvalificeret arbejdskraft og investorer til den videre byudvikling i samspil med kommunens vision Sammen designer vi livet . Afdelingen består af 16 medarbejdere inklusiv to teamledere, der står for henholdsvis Ejendomshandel og Udlejning samt Design og Vision. Chefen for Strategisk Vækst refererer til kommunaldirektøren og indgår i Centralforvaltningens chefgruppe sammen med cheferne for HR, Økonomi, Byrådssekretariatet, Kommunikation og IT & Digitalisering. Opgaven Som chef for Strategisk Vækst bliver din vigtigste opgave at arbejde for at omsætte de politiske visioner i Kolding Kommune til vækst og udvikling. Arbejdet ligger inden for fire hovedområder: Øget bosætning Langsigtet erhvervsfokus Strategisk køb og salg Design som vækstdriver Blandt opgaverne er, at: etablere netværk med eksterne samarbejdspartnere og udarbejde en strategi for tiltrækning af nye borgere facilitere udarbejdelsen af en erhvervspolitik og udarbejde en strategi for tiltrækning af virksomheder udarbejde en strategi for tiltrækning af investorer og en handleplan for realisering af kommunens grundsalgsbudget færdiggøre en strategi for realisering og synliggørelse af visionen Internt i organisationen bliver opgaverne bl.a. at få visionen til at slå igennem og at udvikle samarbejdet med By- og Udviklingsforvaltningen i forhold til mange fælles dagsordner på vækstområdet. Om dig Du har veludviklet politisk tæft, som er oparbejdet gennem kommunal eller anden offentlig erfaring. Du har erfaring med at arbejde ind mod både byråd (eller anden lignende, politisk valgte øverste myndighed) og politiske udvalg. Og du formår at tænke og arbejde strategisk. Vi forventer, du har en akademisk uddannelse, og har erfaring med ledelse. Det er en fordel, hvis du har lederuddannelse og både uddannelse i, og erfaring med projekt- og procesledelse. Du kommer til at lede Strategisk Vækst gennem to teamledere. Som leder skal du være tydelig og formå at sætte retning, uddelegere og give plads til både dine teamledere og medarbejderne. Som person er du åben og imødekommende med en naturlig personlig autoritet. Du kommunikerer ubesværet på alle niveauer både internt og eksternt og både i kommunalt, nationalt og internationalt regi. Job-og kompetenceprofil Du kan læse mere om stillingen i job- og kompetenceprofilen, som findes her. Ansættelsesvilkår Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen. Ansættelsen sker efter overenskomst for kommunale chefer. Ved ansættelse i stillingen skal du fremvise en straffeattest. Praktiske oplysninger om ansøgningsprocessen Ansøgningsfrist er tirsdag 13. august 2019 Stillingen ønskes besat 1. oktober 2019 Kandidater, der bliver indkaldt til samtale, får besked torsdag 15. august 2019. Vi afholder 1. samtalerunde mandag 19. august 2019. 2. samtale afholdes mandag 26. august, hvor der også vil blive forelagt en case. Personprofilanalyse vil indgå i rekrutteringen, og der vil blive trukket på referencer. Mere information om stillingen Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kommunaldirektør Thomas Boe på tlf.: 25 55 79 10 eller HR chef Trine Andersen på tlf.: 21 78 06 24. Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.10Phoenix61c0dfa3101000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-02T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1371&ProjectId=145423&DepartmentId=20212&MediaId=4616&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandKolding3554111Centralforvaltningen - Strategisk Vækst11Akseltorv 2A6000KoldingDKDanmarkORS/61c0dfa3_logo.pngORS/Small/61c0dfa3_logo.png0DKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent785750KoldingMinimum14542300028-06-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=61c0dfa3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=61c0dfa3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=61c0dfa3&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=61c0dfa3&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale123208Chef6Ledelse362149596thbo@kolding.dkDanmarkDanmark330056111Chef til området for Handicap, Psykiatri og Socialt UdsatteBasic Horsens Kommunes mangeårige chef for området Handicap, Psykiatri og Socialt Udsatte går på pension ultimo 2019, og vi søger derfor hendes afløser.Dit omdrejningspunkt bliver Horsens Kommunes ambition om at øge borgernes livskvalitet og evne til at mestre eget liv. Og de afledte krav om nytænkning, der skal være med til at sikre, at ambitionerne kan realiseres indenfor de gældende økonomiske rammer.Hvis du er på udkig efter en spændende og udfordrende ledelsesopgave i krydsfeltet mellem udvikling, forretning, økonomi, drift og faglighed, så har vi måske den helt rigtige opgave til dig.Du bliver del af chefgruppen i Velfærd og Sundhed med reference til direktør Karin Holland og chef i en organisation med 550 medarbejdere fordelt på 4 områder og 14 afdelinger.Din hovedopgave bliver at eksekvere og videreudvikle strategien samt sikre en velfungerende og effektiv drift i området. Det betyder, at du arbejder med større forandringsinitiativer, løbende forbedringer, videreudvikling af tilbud ydelser, optimering af processer, strukturer og arbejdsgange, ledelses- og organisationsudvikling, budgetter- og budgetopfølgning m.m. Og bidrager aktivt til den generelle udvikling i Velfærd og Sundhed, herunder det interne samarbejde og samspillet med eksterne partnere og interessenter.Du har relevant ledelseserfaring fra en tilsvarende organisation, sandsynligvis indenfor velfærdsområdet i en kommune eller region. Det kan være, at du sidder i en tilsvarende stilling i dag, men også, at du parat til næste skridt i din karriere og til at tage et skridt op ledelses- og ansvarsmæssigt. Som leder og person er du analytisk stærk, har politisk tæft og et stort overblik, og du evner at sætte en retning, der skaber motivation og energi i din organisation. Du kan gennemføre vigtige forandringer i tæt samspil med dine ledere medarbejdere og sideløbende sikre, at driften og opgaveløsningen, herunder den økonomiske styring, fungerer optimalt i hverdagen. Du går gerne selv forrest, har gode samarbejdsevner og en god stærk både faglig og forretningsmæssig forståelse.Du tilbydes en meget spændende stilling i dynamisk og udviklingsorienteret organisation, hvor du vil have store muligheder for at påvirke udviklingen. Ansøgningsfristen er søndag d. 18. august og processen forventes afsluttet i september måned. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Hansen Toft på tlf. 7025 0407Bemærk, at vi blot har behov for dit CV, når du søger stillingen. Din henvendelse behandles fortroligt og videregives ikke uden din accept.Horsens Kommunes mangeårige chef for området Handicap, Psykiatri og Socialt Udsatte går på pension ultimo 2019, og vi søger derfor hendes afløser.

Dit omdrejningspunkt bliver Horsens Kommunes ambition om at øge borgernes livskvalitet og evne til at mestre eget liv. Og de afledte krav om nytænkning, der skal være med til at sikre, at ambitionerne kan realiseres indenfor de gældende økonomiske rammer.

Hvis du er på udkig efter en spændende og udfordrende ledelsesopgave i krydsfeltet mellem udvikling, forretning, økonomi, drift og faglighed, så har vi måske den helt rigtige opgave til dig.

Du bliver del af chefgruppen i Velfærd og Sundhed med reference til direktør Karin Holland og chef i en organisation med 550 medarbejdere fordelt på 4 områder og 14 afdelinger.
Din hovedopgave bliver at eksekvere og videreudvikle strategien samt sikre en velfungerende og effektiv drift i området. Det betyder, at du arbejder med større forandringsinitiativer, løbende forbedringer, videreudvikling af tilbud/ydelser, optimering af processer, strukturer og arbejdsgange, ledelses- og organisationsudvikling, budgetter- og budgetopfølgning m.m. Og bidrager aktivt til den generelle udvikling i Velfærd og Sundhed, herunder det interne samarbejde og samspillet med eksterne partnere og interessenter.
Du har relevant ledelseserfaring fra en tilsvarende organisation, sandsynligvis indenfor velfærdsområdet i en kommune eller region. Det kan være, at du sidder i en tilsvarende stilling i dag, men også, at du parat til næste skridt i din karriere og til at tage et skridt op ledelses- og ansvarsmæssigt. 

Som leder og person er du analytisk stærk, har politisk tæft og et stort overblik, og du evner at sætte en retning, der skaber motivation og energi i din organisation. Du kan gennemføre vigtige forandringer i tæt samspil med dine ledere/medarbejdere og sideløbende sikre, at driften og opgaveløsningen, herunder den økonomiske styring, fungerer optimalt i hverdagen. Du går gerne selv forrest, har gode samarbejdsevner og en god stærk både faglig og forretningsmæssig forståelse.

Du tilbydes en meget spændende stilling i dynamisk og udviklingsorienteret organisation, hvor du vil have store muligheder for at påvirke udviklingen. Ansøgningsfristen er søndag d. 18. august og processen forventes afsluttet i september måned.
 
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Hansen Toft på tlf. 7025 0407

Bemærk, at vi blot har behov for dit CV, når du søger stillingen. Din henvendelse behandles fortroligt og videregives ikke uden din accept.

ORS/Small/7d77cafa_logo.jpegVelfærd og SundhedHorsens2019-07-08T11:00:45.5532019-08-13T00:00:00
330053998Chef til Museum HorsensBasic Du har nu muligheden for at blive chef i en af landets store og hurtigst voksende kommuner. Som chef for det samlede museumsområde arbejder du aktivt med brandingen af Horsens Kommune og besidder det overordnede ledelsesmæssige ansvar for formidlingen af Horsenshistorien. Om Horsens Kommune:Horsens er for rigtig mange danskere lig med store kulturoplevelser. Fremvæksten af et rigt kulturliv har været med til at vende byens image fra at være en fængselsby til at være en oplevelsesby, og er på den måde blevet en indgroet del af kommunens DNA.På den måde har kulturområdet været stærkt medvirkende til den positive udvikling, som kommunen oplever i disse år.Horsens Kommune skal fortsat være kendt for de store oplevelser og festivaler, men skal i høj grad også fokusere på de mindre og skæve kulturoplevelser, der sætter kulør på horsensianernes hverdag.Vi vil tage chancer og tænke nyt på kulturområdet. Og vi vil arbejde for at identificere nye nicheområder, som Horsens kan bevæge sig ind på. Vi vil fortsat prioritere kulturområdet højt, så der sikres en fortsat høj kvalitet på området, og så kulturen fortsat kan være en vækstdriver i Horsens Kommune.Om museumsområdet i Horsens KommuneMuseum Horsens består af tre udstillingshuse samt en arkæologisk afdeling: Horsens Kunstmuseum Fængselsmuseet Horsens Museum inkl. byarkiv. Arkæologisk afdeling Afdelingerne har egen økonomi, profil og ansvarsområder, og den kommende chef, skal derfor kunne indgå i et stærkt ledelsesteam, som sammen leder Museum Horsens. Som chef for Museum Horsens er du overordnet ansvarlig for det samlede museumsvæsen, og du skal medvirke til at sikre en god intern sammenhængskraft på tværs af de enkelte selvstændige enheder, samt realisere de potentialer, der ligger i samarbejdet mellem de enkelte enheder.Samtidig skal du fastholde et højt ambitionsniveau, hvor stigende besøgstal i alle udstillingshuse er en afgørende ambition. Særligt Fængselsmuseet har et stort ikke-udnyttet potentiale i forhold til besøgstal, og ambitionen her er, at besøgstallet øges betydeligt fra de nuværende ca. 75.000 gæster år.Indsatsområderne dækker både over løbende fornyelse af udstillinger, markedsføring både nationalt og internationalt, samt afholdelse af events og arrangementer, som kan bidrage til at øge opmærksomheden omkring Fængselsmuseet og de øvrige udstillingshuse.I forhold til Fængselsmuseet skal du som chef indgå i et tæt samarbejde med den erhvervsdrivende fond, F NGSLET, om markedsføring, publikumsinitiativer og den løbende drift af udstillingerne.StillingsprofilSom chef for Museum Horsens har du, sammen med resten af ledelsesteamet ansvaret for at lede og tegne det samlede museumsvæsen udad til. Derfor skal der arbejdes målrettet for at fremme kulturelle oplevelser og brande Horsens Kommune udadtil som et sted med høj kvalitet i hverdagen, et levende kulturliv.Vi forventer derfor at, Du brænder for formidlingen af Horsenshistorien Du kan sætte retning og lede udviklingen på området. Du aktivt indgår i et stærkt ledelsesfællesskab og udvikler et stærkt internt arbejdsfællesskab (stærk samarbejdskultur). Du udvikler og styrker samarbejdet med fonde og andre eksterne samarbejdspartnere. Du har stærke kommunikative evner Du arbejder for at udvikle fængselsmuseet, så det tiltrækker endnu flere besøgende fra Danmark og udlandet der arbejdes mod 100.000 besøgende pr. år. Du er engageret, empatisk og har stærke relationelle kompetencer. Du har kendskab til Kulturområdet, herunder meget gerne kendskab til kulturområdet i Horsens Kommune. AnsættelsesvilkårDu vil blive ansat i direktørområdet Direktions Stabe, Kultur og Medborgerskab med reference til Kommunaldirektør Peter Sinding Poulsen.Som chef i Kultur og Medborgerskab, vil du indgå i en chefgruppe, med to chefkollegaer fra hhv. Bibliotek, Borgerservice og Fritid samt fra Kultur og Events. Vi forventer, at du som chef deltager som et ligeværdigt og aktivt medlem af chefgruppen og tager medansvar for den fælles udvikling og de fælles mål.Løn og ansættelsesforhold forhandles i henhold til gældende overenskomst med udgangspunkt i en årsløn på ca. 650.000 kr. Tiltrædelse 1. november 2019.AnsættelsesprocesAnsøgningsfrist 15. august 2019Første samtalerunde gennemføres Uge 35 36Evt. anden samtalerunde gennemføres Uge 36 37Forventet tiltrædelse 1. november 2019Yderligere oplysningerHvis du ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte Kommunaldirektør Peter Sinding Poulsen, på telefon 2049 2858Du har nu muligheden for at blive chef i en af landets store og hurtigst voksende kommuner. Som chef for det samlede museumsområde arbejder du aktivt med brandingen af Horsens Kommune og besidder det overordnede ledelsesmæssige ansvar for formidlingen af Horsenshistorien.

Om Horsens Kommune:
Horsens er for rigtig mange danskere lig med store kulturoplevelser. Fremvæksten af et rigt kulturliv har været med til at vende byens image fra at være en fængselsby til at være en oplevelsesby, og er på den måde blevet en indgroet del af kommunens DNA.

På den måde har kulturområdet været stærkt medvirkende til den positive udvikling, som kommunen oplever i disse år.

Horsens Kommune skal fortsat være kendt for de store oplevelser og festivaler, men skal i høj grad også fokusere på de mindre og skæve kulturoplevelser, der sætter kulør på horsensianernes hverdag.

Vi vil tage chancer og tænke nyt på kulturområdet. Og vi vil arbejde for at identificere nye nicheområder, som Horsens kan bevæge sig ind på. Vi vil fortsat prioritere kulturområdet højt, så der sikres en fortsat høj kvalitet på området, og så kulturen fortsat kan være en vækstdriver i Horsens Kommune.

Om museumsområdet i Horsens Kommune
Museum Horsens består af tre udstillingshuse samt en arkæologisk afdeling:
  • Horsens Kunstmuseum
  • Fængselsmuseet
  • Horsens Museum inkl. byarkiv.
  • Arkæologisk afdeling
Afdelingerne har egen økonomi, profil og ansvarsområder, og den kommende chef, skal derfor kunne indgå i et stærkt ledelsesteam, som sammen leder Museum Horsens.  

Som chef for Museum Horsens er du overordnet ansvarlig for det samlede museumsvæsen, og du skal medvirke til at sikre en god intern sammenhængskraft på tværs af de enkelte selvstændige enheder, samt realisere de potentialer, der ligger i samarbejdet mellem de enkelte enheder.

Samtidig skal du fastholde et højt ambitionsniveau, hvor stigende besøgstal i alle udstillingshuse er en afgørende ambition. Særligt Fængselsmuseet har et stort ikke-udnyttet potentiale i forhold til besøgstal, og ambitionen her er, at besøgstallet øges betydeligt fra de nuværende ca. 75.000 gæster/år.

Indsatsområderne dækker både over løbende fornyelse af udstillinger, markedsføring – både nationalt og internationalt, samt afholdelse af events og arrangementer, som kan bidrage til at øge opmærksomheden omkring Fængselsmuseet og de øvrige udstillingshuse.

I forhold til Fængselsmuseet skal du som chef indgå i et tæt samarbejde med den erhvervsdrivende fond, FÆNGSLET, om markedsføring, publikumsinitiativer og den løbende drift af udstillingerne.

Stillingsprofil
Som chef for Museum Horsens har du, sammen med resten af ledelsesteamet ansvaret for at lede og tegne det samlede museumsvæsen udad til. Derfor skal der arbejdes målrettet for at fremme kulturelle oplevelser og brande Horsens Kommune udadtil som et sted med høj kvalitet i hverdagen, et levende kulturliv.

Vi forventer derfor at,
  • Du brænder for formidlingen af Horsenshistorien
  • Du kan sætte retning og lede udviklingen på området.
  • Du aktivt indgår i et stærkt ledelsesfællesskab og udvikler et stærkt internt arbejdsfællesskab (stærk samarbejdskultur).
  • Du udvikler og styrker samarbejdet med fonde og andre eksterne samarbejdspartnere.
  • Du har stærke kommunikative evner
  • Du arbejder for at udvikle fængselsmuseet, så det tiltrækker endnu flere besøgende fra Danmark og udlandet – der arbejdes mod 100.000 besøgende pr. år.
  • Du er engageret, empatisk og har stærke relationelle kompetencer.
  • Du har kendskab til Kulturområdet, herunder meget gerne kendskab til kulturområdet i Horsens Kommune.

Ansættelsesvilkår
Du vil blive ansat i direktørområdet Direktions Stabe, Kultur og Medborgerskab med reference til Kommunaldirektør Peter Sinding Poulsen.

Som chef i Kultur og Medborgerskab, vil du indgå i en chefgruppe, med to chefkollegaer fra hhv. Bibliotek, Borgerservice og Fritid samt fra Kultur og Events. Vi forventer, at du som chef deltager som et ligeværdigt og aktivt medlem af chefgruppen og tager medansvar for den fælles udvikling og de fælles mål.

Løn og ansættelsesforhold forhandles i henhold til gældende overenskomst med udgangspunkt i en årsløn på ca. 650.000 kr. Tiltrædelse 1. november 2019.

Ansættelsesproces
Ansøgningsfrist 15. august 2019
Første samtalerunde gennemføres Uge 35/36
Evt. anden samtalerunde gennemføres Uge 36/37
Forventet tiltrædelse 1. november 2019

Yderligere oplysninger
Hvis du ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte Kommunaldirektør Peter Sinding Poulsen, på telefon 2049 2858

ORS/Small/7d77cafa_logo.jpegHorsens MuseumHorsens2019-07-04T10:00:30.1702019-08-09T00:00:00
330051785Enhedschef til institution SydvestjyllandRobot I institution Sydvestjylland, der består af enhederne Renbæk Fængsel, Esbjerg Arrest og KiF Esbjerg, er der en stilling ledig som enhedschef for Esbjerg Arrest og KiF Esbjerg. Stillingen er ledig til besættelse pr. 1. oktober 2019. Institution Sydvestjylland er en del af Kriminalforsorgen Syddanmark, der består af 6 institutioner. Institutionerne består tilsammen af 5 lukkede eller åbne fængsler, 8 arrester, 4 KiF afdelinger, 2 pensioner samt Områdekontoret i Kolding. Din primære placering som enhedschef vil være i Esbjerg Arrest og KiF Esbjerg, idet du dog indgår i den samlede institution og derfor må forvente en vis mødeaktivitet i Renbæk Fængsel. Som enhedschef refererer du til institutionschefen og indgår i Kriminalforsorgens ledelseskæde mellem denne og enhedslederne. Dit ledelsesansvar vil være todelt og udgøres af ressource og driftsledelse som en del af institutionsledelsen, hvor driften koordineres, og af personaleledelse i enheden, hvor fokus er at sikre faglig ledelse og kompetenceudvikling af enhedslederne og medarbejderne. Faglig ledelse Enhedschefen har det daglige driftsansvar for enhederne Esbjerg Arrest og KiF Esbjerg, og er derfor central i forhold til implementeringen af reorganiseringen i disse enheder i Institution Sydvestjylland, herunder særligt de tiltag, der er forbundet med koncernfælles tiltag. Enhedschefens tilstedeværelse i enhederne er væsentlig i forhold til sikring af den daglige drift i disse enheder i Institution Sydvestjylland, særligt i forhold til den faglige sparring enhedschefen forventes at give til såvel enhedsledere som medarbejdere i enhederne. Enhedschefens faglige ledelsesopgaver består af en ordens og sikkerhedsmæssige opgave, der betyder, at der arbejdes aktivt med såvel den statiske som den dynamiske sikkerhed for derigennem at skabe de rette rammer for den daglige trivsel hos medarbejdere og det rette opholdsmiljø for klienterne. Derudover består enhedschefens faglige ledelse af en række klientfaglig opgaver både i forholdet til den klientsagsbehandling, der foretages i arresthuset og i høj grad tillige af de indsatser, der iværksættes i institutionens KiF enhed. Her vil enhedschefens rolle være at sikre opfølgning på kvaliteten i opgaveløsningen i enheden i form af blandt andet faglig sparring og feedback til såvel enhedsleder som medarbejdere. Enhedschefen for Esbjerg Arrest og KiF Esbjerg har derudover en central rolle i forhold til den øvrige ledelsesgruppe i institutionen i den sparring, der skal ydes til institutionens øvrige enhedschefer omkring blandt andet de sammenhængende klientforløb og institutionens ordens og sikkerhedsmæssige forhold. Derudover er enhedschefen central for den sparring om både ledelse og drift af institutionens enheder, herunder i forhold til såvel klientsagsbehandling som ordens og sikkerhedsmæssige tiltag, der skal gives til institutionens enhedsledere. Enhedschefen er således en væsentlig aktør i understøttelsen af særligt de sammenhængende klientforløb, der tilbydes klienterne under et ophold i Institution Sydvestjylland, ligesom enhedschefen har det overordnede ansvar for sikring af orden og sikkerhed i disse dele af institutionen. Endelig er enhedschefen en meget væsentlig sparring for institutionschefen, særligt henset til de mange enheder i institutionen, der er fordelt over et relativt stort geografisk areal, hvilket nødvendiggør lokal placering af ledelseskraft i de forskellige enheder i institutionen. Som enhedschef skal du derfor kunne arbejde med en vis selvstændighed i ledergerningen og ud fra principperne om distanceledelse. Personaleledelse Som enhedschef vil du tillige være den primære personaleleder for enhedens enhedsledere og medarbejdere. Her skal dit fokus være på at sikre faglig ledelse og kompetenceudvikling af enhedslederne og medarbejderne, så de til enhver tid er i stand til at leve op til Kriminalforsorgens medarbejder og ledelsesgrundlag. Som enhedschef med personaleansvar har du endvidere en væsentlig opgave i forhold til formidling af formål og mening med de koncernfælles opgaver, så leverancer og resultater sker rettidigt og opnås med høj faglig kvalitet, hvorfor det forventes, at du har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsfærdigheder. Derudover har du, sammen med den øvrige chef- og ledergruppe, ansvar for aktivt at medvirke til at skabe et godt arbejdsmiljø med fokus på trivsel, tryghed og samarbejde. Et arbejdsmiljø, hvor der rettidigt og omsorgsfuldt sikres fokus på håndtering af blandt andet sygefravær og volds og trusselepisoder. I den forbindelse har du som enhedschef, udover den konkrete håndtering af de enkelte sager, tillige ansvaret for, sammen med den øvrige chefgruppe, at iværksætte forebyggelsestiltag. Endelig er du ansvarlig for enhedens budget- og økonomistyring, hvorfor der forventes et vist kendskab til dette område. Om dig Som enhedschef for Esbjerg Arrest og KiF Esbjerg i Institution Sydvestjylland skal du have en faglig og saglig tilgang til opgavevaretagelsen, ligesom det forventes, at du loyalt kan arbejde systematisk med både sans for detaljen og ud fra et helhedssyn i forhold til Kriminalforsorgens samlede opgavevaretagelse. Endelig skal du trives med i et vist omfang at arbejde selvstændigt og ud fra principperne om distanceledelse. Der henvises endvidere til funktionsbeskrivelsen for enhedschefer for lukket regime og KiF. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker i henhold til relevant gældende overenskomst og aflønning sker efter principperne i Ny Løn. Hvis du i forvejen er uniformeret tjenestemand sker Indplaceringen i henhold til lønaftalen mellem Kriminalforsorgen og Fængselsforbundet i løngruppe 7. Der vil til stillingen være knyttet et funktionstillæg samt være mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer. Stillingen er uden højeste tjenestetid. Dit tjenestested vil være med udgangspunkt i Esbjerg Arrest, Jyllandsgade 101, 6700 Esbjerg. Dit ansættelsesområde vil være Kriminalforsorgen og såfremt du ansættes som tjenestemand vil dit ansættelsesområde være Justitsministeriet med tilhørende institutioner. Ansøgningsfrist og samtaler Ønsker du at søge stillingen så send ansøgning, CV samt dokumentation for relevant uddannelse og erfaring via knappen søg stillingen senest den 26. juli 2019. Hvis du i forvejen er tjenestemand skal du senest den 1. august 2019 tillige have uploadet en bedømmelse fra din nærmeste leder. Der forventes afholdt samtaler i ugerne 34 - 35. Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med samtalen giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i det Centrale Kriminalregister. Det er ligeledes en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelse gennem hele din ansættelse. Hvis du indkaldes til samtale, så skal du til samtalen medbringe billedeidentifikation f.eks. pas eller kørekort. Kriminalforsorgen opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge. Spørgsmål til stillingen kan rettes til Institutionschef Anne Therkelsen på telefonnummer 7240 3001 eller enhedschef John Eriksen på telefonnummer 7240 3002.I institution Sydvestjylland, der består af enhederne Renbæk Fængsel, Esbjerg Arrest og KiF Esbjerg, er der en stilling ledig som enhedschef for Esbjerg Arrest og KiF Esbjerg. Stillingen er ledig til besættelse pr. 1. oktober 2019.

Institution Sydvestjylland er en del af Kriminalforsorgen Syddanmark, der består af 6 institutioner. Institutionerne består tilsammen af 5 lukkede eller åbne fængsler, 8 arrester, 4 KiF afdelinger, 2 pensioner samt Områdekontoret i Kolding.

Din primære placering som enhedschef vil være i Esbjerg Arrest og KiF Esbjerg, idet du dog indgår i den samlede institution og derfor må forvente en vis mødeaktivitet i Renbæk Fængsel.

Som enhedschef refererer du til institutionschefen og indgår i Kriminalforsorgens ledelseskæde mellem denne og enhedslederne.

Dit ledelsesansvar vil være todelt og udgøres af ressource – og driftsledelse som en del af institutionsledelsen, hvor driften koordineres, og af personaleledelse i enheden, hvor fokus er at sikre faglig ledelse og kompetenceudvikling af enhedslederne og medarbejderne.

Faglig ledelse

Enhedschefen har det daglige driftsansvar for enhederne Esbjerg Arrest og KiF Esbjerg, og er derfor central i forhold til implementeringen af reorganiseringen i disse enheder i Institution Sydvestjylland, herunder særligt de tiltag, der er forbundet med koncernfælles tiltag.

Enhedschefens tilstedeværelse i enhederne er væsentlig i forhold til sikring af den daglige drift i disse enheder i Institution Sydvestjylland, særligt i forhold til den faglige sparring enhedschefen forventes at give til såvel enhedsledere som medarbejdere i enhederne.

Enhedschefens faglige ledelsesopgaver består af en ordens – og sikkerhedsmæssige opgave, der betyder, at der arbejdes aktivt med såvel den statiske som den dynamiske sikkerhed for derigennem at skabe de rette rammer for den daglige trivsel hos medarbejdere og det rette opholdsmiljø for klienterne.

Derudover består enhedschefens faglige ledelse af en række klientfaglig opgaver både i forholdet til den klientsagsbehandling, der foretages i arresthuset og i høj grad tillige af de indsatser, der iværksættes i institutionens KiF enhed.

Her vil enhedschefens rolle være at sikre opfølgning på kvaliteten i opgaveløsningen i enheden i form af blandt andet faglig sparring og feedback til såvel enhedsleder som medarbejdere.

Enhedschefen for Esbjerg Arrest og KiF Esbjerg har derudover en central rolle i forhold til den øvrige ledelsesgruppe i institutionen i den sparring, der skal ydes til institutionens øvrige enhedschefer omkring blandt andet de sammenhængende klientforløb og institutionens ordens – og sikkerhedsmæssige forhold.

Derudover er enhedschefen central for den sparring om både ledelse og drift af institutionens enheder, herunder i forhold til såvel klientsagsbehandling som ordens – og sikkerhedsmæssige tiltag, der skal gives til institutionens enhedsledere.

Enhedschefen er således en væsentlig aktør i understøttelsen af særligt de sammenhængende klientforløb, der tilbydes klienterne under et ophold i Institution Sydvestjylland, ligesom enhedschefen har det overordnede ansvar for sikring af orden og sikkerhed i disse dele af institutionen.

Endelig er enhedschefen en meget væsentlig sparring for institutionschefen, særligt henset til de mange enheder i institutionen, der er fordelt over et relativt stort geografisk areal, hvilket nødvendiggør lokal placering af ledelseskraft i de forskellige enheder i institutionen.

Som enhedschef skal du derfor kunne arbejde med en vis selvstændighed i ledergerningen og ud fra principperne om distanceledelse.

Personaleledelse

Som enhedschef vil du tillige være den primære personaleleder for enhedens enhedsledere og medarbejdere.

Her skal dit fokus være på at sikre faglig ledelse og kompetenceudvikling af enhedslederne og medarbejderne, så de til enhver tid er i stand til at leve op til Kriminalforsorgens medarbejder – og ledelsesgrundlag.

Som enhedschef med personaleansvar har du endvidere en væsentlig opgave i forhold til formidling af formål og mening med de koncernfælles opgaver, så leverancer og resultater sker rettidigt og opnås med høj faglig kvalitet, hvorfor det forventes, at du har gode skriftlige – og mundtlige kommunikationsfærdigheder.

Derudover har du, sammen med den øvrige chef- og ledergruppe, ansvar for aktivt at medvirke til at skabe et godt arbejdsmiljø med fokus på trivsel, tryghed og samarbejde.

Et arbejdsmiljø, hvor der rettidigt og omsorgsfuldt sikres fokus på håndtering af blandt andet sygefravær og volds – og trusselepisoder.

I den forbindelse har du som enhedschef, udover den konkrete håndtering af de enkelte sager, tillige ansvaret for, sammen med den øvrige chefgruppe, at iværksætte forebyggelsestiltag.

Endelig er du ansvarlig for enhedens budget- og økonomistyring, hvorfor der forventes et vist kendskab til dette område.

Om dig

Som enhedschef for Esbjerg Arrest og KiF Esbjerg i Institution Sydvestjylland skal du have en faglig og saglig tilgang til opgavevaretagelsen, ligesom det forventes, at du loyalt kan arbejde systematisk med både sans for detaljen og ud fra et helhedssyn i forhold til Kriminalforsorgens samlede opgavevaretagelse.

Endelig skal du trives med – i et vist omfang – at arbejde selvstændigt og ud fra principperne om distanceledelse.

Der henvises endvidere til funktionsbeskrivelsen for enhedschefer for lukket regime og KiF.

Løn- og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning sker i henhold til relevant gældende overenskomst og aflønning sker efter principperne i Ny Løn. Hvis du i forvejen er uniformeret tjenestemand sker Indplaceringen i henhold til lønaftalen mellem Kriminalforsorgen og Fængselsforbundet i løngruppe 7. Der vil til stillingen være knyttet et funktionstillæg samt være mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer.



Stillingen er uden højeste tjenestetid.



Dit tjenestested vil være med udgangspunkt i Esbjerg Arrest, Jyllandsgade 101, 6700 Esbjerg. Dit ansættelsesområde vil være Kriminalforsorgen og såfremt du ansættes som tjenestemand vil dit ansættelsesområde være Justitsministeriet med tilhørende institutioner.



Ansøgningsfrist og samtaler

Ønsker du at søge stillingen så send ansøgning, CV samt dokumentation for relevant uddannelse og erfaring via knappen ”søg stillingen” senest den 26. juli 2019.



Hvis du i forvejen er tjenestemand skal du senest den 1. august 2019 tillige have uploadet en bedømmelse fra din nærmeste leder.



Der forventes afholdt samtaler i ugerne 34 - 35.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med samtalen giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i det Centrale Kriminalregister.

Det er ligeledes en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelse gennem hele din ansættelse.

Hvis du indkaldes til samtale, så skal du til samtalen medbringe billedeidentifikation f.eks. pas eller kørekort.

Kriminalforsorgen opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.

Spørgsmål til stillingen kan rettes til Institutionschef Anne Therkelsen på telefonnummer 7240 3001 eller enhedschef John Eriksen på telefonnummer 7240 3002.



Esbjerg ArrestEsbjerg2019-07-01T00:00:002019-07-26T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Chef til området for Handicap, Psykiatri og Socialt Udsatte

Velfærd og Sundhed

Horsens
Horsens Kommunes mangeårige chef for området Handicap, Psykiatri og Socialt Udsatte går på pension ultimo 2019, og vi søger derfor hendes afløser.Dit omdrejningspunkt bliver Horsens Kommunes ambition om at øge borgernes livskvalitet og evne til at m...
Indrykket:8. juli 2019
Udløbsdato:13. august 2019

Chef til Museum Horsens

Horsens Museum

Horsens
Du har nu muligheden for at blive chef i en af landets store og hurtigst voksende kommuner. Som chef for det samlede museumsområde arbejder du aktivt med brandingen af Horsens Kommune og besidder det overordnede ledelsesmæssige ansvar for formidling...
Indrykket:4. juli 2019
Udløbsdato:9. august 2019

Enhedschef til institution Sydvestjylland

Esbjerg Arrest

Esbjerg
I institution Sydvestjylland, der består af enhederne Renbæk Fængsel, Esbjerg Arrest og KiF Esbjerg, er der en stilling ledig som enhedschef for Esbjerg Arrest og KiF Esbjerg. Stillingen er ledig til besættelse pr. 1. oktober 2019. Institution Sydve...
Indrykket:1. juli 2019
Udløbsdato:26. juli 2019