Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Visionær Chef for Strategisk Vækst

Kolding Kommune søger en visionær chef for Strategisk Vækst, der har gennemslagskraft og kan skabe resultater med Kolding Kommunes vision ”Sammen designer vi livet”, og tiltrække endnu flere investeringer, virksomheder og tilflyttere til vores attraktive kommune.

 

I Kolding Kommune går vi nye veje, når vi ”designer livet” sammen med borgerne. Vi tager udgangspunkt i borgerens, brugerens, investorens og andre samarbejdspartneres situation og arbejder sammen om at finde rigtige løsninger. Væksten kan kun skabes sammen med erhvervslivet, uddannelsesinstitutionerne og andre relevante samarbejdspartnere – nationalt og international. Kolding er som den eneste danske by med i det verdensomspændende UNESCO Creative Cities Network.

 

Strategisk Vækst

Strategisk Vækst er oprettet i 2018 på baggrund af et enig byråds ønske om øget fokus på tiltrækning af nye borgere, kvalificeret arbejdskraft og investorer til den videre byudvikling i samspil med kommunens vision ”Sammen designer vi livet”. Afdelingen består af 16 medarbejdere inklusiv to teamledere, der står for henholdsvis Ejendomshandel og Udlejning samt Design og Vision.

 

Chefen for Strategisk Vækst refererer til kommunaldirektøren og indgår i Centralforvaltningens chefgruppe sammen med cheferne for HR, Økonomi, Byrådssekretariatet, Kommunikation og IT & Digitalisering.

 

Opgaven

Som chef for Strategisk Vækst bliver din vigtigste opgave at arbejde for at omsætte de politiske visioner i Kolding Kommune til vækst og udvikling. Arbejdet ligger inden for fire hovedområder:

  • Øget bosætning
  • Langsigtet erhvervsfokus
  • Strategisk køb og salg
  • Design som vækstdriver

 

Blandt opgaverne er, at:

  • etablere netværk med eksterne samarbejdspartnere og udarbejde en strategi for tiltrækning af nye borgere
  • facilitere udarbejdelsen af en erhvervspolitik og udarbejde en strategi for tiltrækning af virksomheder
  • udarbejde en strategi for tiltrækning af investorer og en handleplan for realisering af kommunens grundsalgsbudget
  • færdiggøre en strategi for realisering og synliggørelse af visionen

Internt i organisationen bliver opgaverne bl.a. at få visionen til at slå igennem og at udvikle samarbejdet med By- og Udviklingsforvaltningen i forhold til mange fælles dagsordner på vækstområdet.

 

Om dig

Du har veludviklet politisk tæft, som er oparbejdet gennem kommunal eller anden offentlig erfaring. Du har erfaring med at arbejde ind mod både byråd (eller anden lignende, politisk valgte øverste myndighed) og politiske udvalg. Og du formår at tænke og arbejde strategisk.

 

Vi forventer, du har en akademisk uddannelse, og har erfaring med ledelse. Det er en fordel, hvis du har lederuddannelse og både uddannelse i, og erfaring med projekt- og procesledelse.

 

Du kommer til at lede Strategisk Vækst gennem to teamledere. Som leder skal du være tydelig og formå at sætte retning, uddelegere og give plads til både dine teamledere og medarbejderne.

 

Som person er du åben og imødekommende med en naturlig personlig autoritet. Du kommunikerer ubesværet på alle niveauer både internt og eksternt og både i kommunalt, nationalt og internationalt regi.

 

Job-og kompetenceprofil

Du kan læse mere om stillingen i job- og kompetenceprofilen, som findes her.

 

Ansættelsesvilkår

Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.

 

Ansættelsen sker efter overenskomst for kommunale chefer.

Ved ansættelse i stillingen skal du fremvise en straffeattest.

 

Praktiske oplysninger om ansøgningsprocessen

Ansøgningsfrist er tirsdag 13. august 2019

 

Stillingen ønskes besat 1. oktober 2019

 

Kandidater, der bliver indkaldt til samtale, får besked torsdag 15. august 2019.

 

Vi afholder 1. samtalerunde mandag 19. august 2019.

2. samtale afholdes mandag 26. august, hvor der også vil blive forelagt en case.

Personprofilanalyse vil indgå i rekrutteringen, og der vil blive trukket på referencer.

 

Mere information om stillingen

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kommunaldirektør Thomas Boe på tlf.: 25 55 79 10 eller HR chef Trine Andersen på tlf.: 21 78 06 24.

 

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330050860Phoenix-61c0dfa312019-06-28T17:00:31.550Visionær Chef for Strategisk Vækst

Kolding Kommune søger en visionær chef for Strategisk Vækst, der har gennemslagskraft og kan skabe resultater med Kolding Kommunes vision ”Sammen designer vi livet”, og tiltrække endnu flere investeringer, virksomheder og tilflyttere til vores attraktive kommune.

 

I Kolding Kommune går vi nye veje, når vi ”designer livet” sammen med borgerne. Vi tager udgangspunkt i borgerens, brugerens, investorens og andre samarbejdspartneres situation og arbejder sammen om at finde rigtige løsninger. Væksten kan kun skabes sammen med erhvervslivet, uddannelsesinstitutionerne og andre relevante samarbejdspartnere – nationalt og international. Kolding er som den eneste danske by med i det verdensomspændende UNESCO Creative Cities Network.

 

Strategisk Vækst

Strategisk Vækst er oprettet i 2018 på baggrund af et enig byråds ønske om øget fokus på tiltrækning af nye borgere, kvalificeret arbejdskraft og investorer til den videre byudvikling i samspil med kommunens vision ”Sammen designer vi livet”. Afdelingen består af 16 medarbejdere inklusiv to teamledere, der står for henholdsvis Ejendomshandel og Udlejning samt Design og Vision.

 

Chefen for Strategisk Vækst refererer til kommunaldirektøren og indgår i Centralforvaltningens chefgruppe sammen med cheferne for HR, Økonomi, Byrådssekretariatet, Kommunikation og IT & Digitalisering.

 

Opgaven

Som chef for Strategisk Vækst bliver din vigtigste opgave at arbejde for at omsætte de politiske visioner i Kolding Kommune til vækst og udvikling. Arbejdet ligger inden for fire hovedområder:

  • Øget bosætning
  • Langsigtet erhvervsfokus
  • Strategisk køb og salg
  • Design som vækstdriver

 

Blandt opgaverne er, at:

  • etablere netværk med eksterne samarbejdspartnere og udarbejde en strategi for tiltrækning af nye borgere
  • facilitere udarbejdelsen af en erhvervspolitik og udarbejde en strategi for tiltrækning af virksomheder
  • udarbejde en strategi for tiltrækning af investorer og en handleplan for realisering af kommunens grundsalgsbudget
  • færdiggøre en strategi for realisering og synliggørelse af visionen

Internt i organisationen bliver opgaverne bl.a. at få visionen til at slå igennem og at udvikle samarbejdet med By- og Udviklingsforvaltningen i forhold til mange fælles dagsordner på vækstområdet.

 

Om dig

Du har veludviklet politisk tæft, som er oparbejdet gennem kommunal eller anden offentlig erfaring. Du har erfaring med at arbejde ind mod både byråd (eller anden lignende, politisk valgte øverste myndighed) og politiske udvalg. Og du formår at tænke og arbejde strategisk.

 

Vi forventer, du har en akademisk uddannelse, og har erfaring med ledelse. Det er en fordel, hvis du har lederuddannelse og både uddannelse i, og erfaring med projekt- og procesledelse.

 

Du kommer til at lede Strategisk Vækst gennem to teamledere. Som leder skal du være tydelig og formå at sætte retning, uddelegere og give plads til både dine teamledere og medarbejderne.

 

Som person er du åben og imødekommende med en naturlig personlig autoritet. Du kommunikerer ubesværet på alle niveauer både internt og eksternt og både i kommunalt, nationalt og internationalt regi.

 

Job-og kompetenceprofil

Du kan læse mere om stillingen i job- og kompetenceprofilen, som findes her.

 

Ansættelsesvilkår

Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen.

 

Ansættelsen sker efter overenskomst for kommunale chefer.

Ved ansættelse i stillingen skal du fremvise en straffeattest.

 

Praktiske oplysninger om ansøgningsprocessen

Ansøgningsfrist er tirsdag 13. august 2019

 

Stillingen ønskes besat 1. oktober 2019

 

Kandidater, der bliver indkaldt til samtale, får besked torsdag 15. august 2019.

 

Vi afholder 1. samtalerunde mandag 19. august 2019.

2. samtale afholdes mandag 26. august, hvor der også vil blive forelagt en case.

Personprofilanalyse vil indgå i rekrutteringen, og der vil blive trukket på referencer.

 

Mere information om stillingen

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kommunaldirektør Thomas Boe på tlf.: 25 55 79 10 eller HR chef Trine Andersen på tlf.: 21 78 06 24.

 

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.
2019-08-03T05:50:02.763 Kolding Kommune søger en visionær chef for Strategisk Vækst, der har gennemslagskraft og kan skabe resultater med Kolding Kommunes vision Sammen designer vi livet , og tiltrække endnu flere investeringer, virksomheder og tilflyttere til vores attraktive kommune. I Kolding Kommune går vi nye veje, når vi designer livet sammen med borgerne. Vi tager udgangspunkt i borgerens, brugerens, investorens og andre samarbejdspartneres situation og arbejder sammen om at finde rigtige løsninger. Væksten kan kun skabes sammen med erhvervslivet, uddannelsesinstitutionerne og andre relevante samarbejdspartnere nationalt og international. Kolding er som den eneste danske by med i det verdensomspændende UNESCO Creative Cities Network. Strategisk Vækst Strategisk Vækst er oprettet i 2018 på baggrund af et enig byråds ønske om øget fokus på tiltrækning af nye borgere, kvalificeret arbejdskraft og investorer til den videre byudvikling i samspil med kommunens vision Sammen designer vi livet . Afdelingen består af 16 medarbejdere inklusiv to teamledere, der står for henholdsvis Ejendomshandel og Udlejning samt Design og Vision. Chefen for Strategisk Vækst refererer til kommunaldirektøren og indgår i Centralforvaltningens chefgruppe sammen med cheferne for HR, Økonomi, Byrådssekretariatet, Kommunikation og IT & Digitalisering. Opgaven Som chef for Strategisk Vækst bliver din vigtigste opgave at arbejde for at omsætte de politiske visioner i Kolding Kommune til vækst og udvikling. Arbejdet ligger inden for fire hovedområder: Øget bosætning Langsigtet erhvervsfokus Strategisk køb og salg Design som vækstdriver Blandt opgaverne er, at: etablere netværk med eksterne samarbejdspartnere og udarbejde en strategi for tiltrækning af nye borgere facilitere udarbejdelsen af en erhvervspolitik og udarbejde en strategi for tiltrækning af virksomheder udarbejde en strategi for tiltrækning af investorer og en handleplan for realisering af kommunens grundsalgsbudget færdiggøre en strategi for realisering og synliggørelse af visionen Internt i organisationen bliver opgaverne bl.a. at få visionen til at slå igennem og at udvikle samarbejdet med By- og Udviklingsforvaltningen i forhold til mange fælles dagsordner på vækstområdet. Om dig Du har veludviklet politisk tæft, som er oparbejdet gennem kommunal eller anden offentlig erfaring. Du har erfaring med at arbejde ind mod både byråd (eller anden lignende, politisk valgte øverste myndighed) og politiske udvalg. Og du formår at tænke og arbejde strategisk. Vi forventer, du har en akademisk uddannelse, og har erfaring med ledelse. Det er en fordel, hvis du har lederuddannelse og både uddannelse i, og erfaring med projekt- og procesledelse. Du kommer til at lede Strategisk Vækst gennem to teamledere. Som leder skal du være tydelig og formå at sætte retning, uddelegere og give plads til både dine teamledere og medarbejderne. Som person er du åben og imødekommende med en naturlig personlig autoritet. Du kommunikerer ubesværet på alle niveauer både internt og eksternt og både i kommunalt, nationalt og internationalt regi. Job-og kompetenceprofil Du kan læse mere om stillingen i job- og kompetenceprofilen, som findes her. Ansættelsesvilkår Alle kvalificerede uanset køn, alder eller etnisk baggrund opfordres til at søge stillingen. Ansættelsen sker efter overenskomst for kommunale chefer. Ved ansættelse i stillingen skal du fremvise en straffeattest. Praktiske oplysninger om ansøgningsprocessen Ansøgningsfrist er tirsdag 13. august 2019 Stillingen ønskes besat 1. oktober 2019 Kandidater, der bliver indkaldt til samtale, får besked torsdag 15. august 2019. Vi afholder 1. samtalerunde mandag 19. august 2019. 2. samtale afholdes mandag 26. august, hvor der også vil blive forelagt en case. Personprofilanalyse vil indgå i rekrutteringen, og der vil blive trukket på referencer. Mere information om stillingen Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kommunaldirektør Thomas Boe på tlf.: 25 55 79 10 eller HR chef Trine Andersen på tlf.: 21 78 06 24. Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.10Phoenix61c0dfa3101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-03T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1371&ProjectId=145423&DepartmentId=20212&MediaId=4616&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandKolding3554111Centralforvaltningen - Strategisk Vækst11Akseltorv 2A6000KoldingDKDanmarkORS/61c0dfa3_logo.pngORS/Small/61c0dfa3_logo.png0DKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent785750KoldingMinimum14542300028-06-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=61c0dfa3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=61c0dfa3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=61c0dfa3&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=61c0dfa3&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonVisionær Chef for Strategisk Vækst1Dansk3Læse/ tale123208Chef6Ledelse362149596thbo@kolding.dkDanmarkDanmark330120118Region Syddanmark søger to områdechefer til Vand og Jord samt Klima og RessourcerBasic Vil du være med til at lede to afdelinger, der sikrer rent vand og jord samt bæredygtig råstofforvaltning i Region Syddanmark områder med stor offentlig bevågenhed? Og er du samtidig en dygtig personale- og teamleder, der kan motivere dine medarbejdere og sikre høj trivsel? Grundet intern rokade og pensionering leder vi efter to områdechefer til afdelingerne Vand og Jord samt Klima og Ressourcer måske er det dig? Om jobbet Afdelingerne Vand og Jord samt Klima og Ressourcer er en del af Regional Udvikling i Region Syddanmark. De to afdelinger ledes af et fælles lederteam, der består af en afdelingschef fra hver afdeling samt tre områdechefer på tværs af afdelingerne. Som områdechef er du faglig teamchef for en række af afdelingernes 11 teams og personaleleder for ca. en tredjedel af afdelingernes 60 engagerede medarbejdere, der er fordelt på kontorer i Vejle, Odense og Ribe. Du har budgetansvar for de teams, du er teamchef for. Områdecheferne støtter afdelingscheferne i den daglige ledelse af begge afdelinger, herunder ressource- og opgavefordeling, faglig strategiudvikling og organisationsudvikling. Endvidere bidrager områdecheferne til politisk betjening af regionsråd og politiske udvalg. Se organisationsdiagram her. Derudover bidrager du til at: optimere værdien af afdelingernes opgaveløsning ved et visionært og vedholdende fokus på udvikling af effektive arbejdsprocesser med høj faglig kvalitet. Formålet er at gøre det bedste for regionens borgere vedligeholde og udbygge afdelingernes samarbejde med private og offentlige interessenter, herunder de øvrige regioner, de syddanske kommuner, råstofindvindere og vandforsyninger mfl. sikre god, rettidig dialog og information til regionens borgere indenfor afdelingernes arbejdsfelter afdelingerne har et robust lederteam, der løfter i flok og har et tillidsfuldt samarbejde om afdelingernes samlede opgaveløsning vedligeholde og udvikle afdelingens ISO9001-certificerede kvalitetsstyringssystem afdelingernes opgaveløsning og -udvikling sker i samarbejde med den øvrige del af Regional Udvikling, hvor det er relevant afdelingerne fortsat er attraktive arbejdspladser, der kan tiltrække, fastholde og udvikle kompetente og engagerede medarbejdere sikre en professionel håndtering af presse og medier. Der er således tale om lederstillinger i et stærkt fagligt miljø, hvor en væsentlig del af opgaven er at understøtte og udvikle teamenes daglige opgaveløsning. Her forventes, at områdecheferne har god forståelse for teamdynamik og -udvikling, og at områdecheferne er klar til at bakke teamene og de enkelte sagsbehandlere op, når der er brug for det. Samtidig forventes områdecheferne at have betydelig politisk tæft, idet området nyder stor politisk og offentlig interesse. Områdecheferne refererer til afdelingschefen for enten Vand og Jord eller Klima og Ressourcer. Du får primær arbejdsplads i regionshuset i Vejle, men forventes at være fysisk til stede ugentligt på alle afdelingens tre kontorer. Der er gode muligheder for kompetenceudvikling. Din profil Det er en fordel, at du har ledelsesmæssig erfaring fra en tilsvarende stilling, herunder erfaring med teamledelse, personaleledelse, myndighedsrollen, distanceledelse og politisk betjening. Derudover er det ønskeligt, at du har erfaring med mediehåndtering i en politisk organisation. Endvidere forventes det, at du har en relevant akademisk uddannelse kombineret med faglig indsigt i et eller flere af afdelingernes arbejdsområder, herunder relevant lovgivning. Efteruddannelse inden for ledelse er en fordel. Herudover lægges vægt på, at du: er engageret, visionær, udadvendt, helhedsorienteret og handlekraftig er systematisk er empatisk, lyttende og involverende er robust og kan indgå konstruktivt i konfliktløsning baserer samspillet med omgivelserne på gensidig tillid og ordentlighed i kombination med synlig og nærværende ledelse kan motivere, uddelegere og bringe alle medarbejdernes kompetencer og ideer i spil kan identificere dig med Region Syddanmarks personalepolitiske værdier Ordentlighed i det vi gør og siger , Vækst i fagligheden samt Rum til fornyelse og begejstring . Om os Regional Udvikling har til opgave at fremme gode levevilkår for borgerne i Region Syddanmark og skabe gode rammer for en aktiv, attraktiv og bæredygtig udvikling i regionen. Det kræver et tæt samarbejde med eksterne parter som kommuner, uddannelsesinstitutioner, interesseorganisationer, ministerier mv. Regional Udvikling er organiseret i fem afdelinger med hver sin afdelingschef. Afdelingerne Vand og Jord samt Klima og Ressourcer har hovedansvaret for den offentlige indsats over for jordforureninger, råstofforvaltningen inden for Region Syddanmarks område samt regionens klimaindsatser og grønne omstilling. Afdelingerne har sit eget fag-IT-team, der bistår med bl.a. udvikling af IT-fagsystemer og driften af disse. Afdelingernes teams varierer i størrelse og opgaver. Medarbejderne har en bred faglig uddannelsesbaggrund som f.eks. geolog, biolog, ingeniør, landinspektør, jurist, miljøtekniker eller lignende. Hovedparten har mange års erfaring. Afdelingerne er kendetegnet ved et inspirerende arbejdsmiljø, hvor opgaverne løses i teams og projekter med vægt på sparring samt kvalitet og høj faglighed i sagsbehandlingen. Opgaverne løses ofte i samarbejde og dialog med forskellige interessenter både interne og eksterne. Faglighed, motivation, arbejdsglæde og trivsel vægtes højt i hverdagen, og stemningen i afdelingen er præget af en positiv og humoristisk omgangstone. Din ansøgning Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Ida Holm Olesen (Vand og Jord) på telefon 29 20 19 26 eller afdelingschef Anna Marie Rasmussen (Klima og Ressourcer) på telefon 29 20 19 55. Ansøgningsfristen er 1. december 2019. Vi forventer at afholde første samtale 5. december og anden samtale 13. december. Vi vil anvende case og test som en del af rekrutteringsforløbet. Løn- og ansættelsesforhold i henhold til cheflønsaftalen med hertil hørende overenskomst.

Vil du være med til at lede to afdelinger, der sikrer rent vand og jord samt bæredygtig råstofforvaltning i Region Syddanmark – områder med stor offentlig bevågenhed? Og er du samtidig en dygtig personale- og teamleder, der kan motivere dine medarbejdere og sikre høj trivsel? Grundet intern rokade og pensionering leder vi efter to områdechefer til afdelingerne Vand og Jord samt Klima og Ressourcer – måske er det dig?

Om jobbet

Afdelingerne ”Vand og Jord” samt ”Klima og Ressourcer” er en del af Regional Udvikling i Region Syddanmark. De to afdelinger ledes af et fælles lederteam, der består af en afdelingschef fra hver afdeling samt tre områdechefer på tværs af afdelingerne. Som områdechef er du faglig teamchef for en række af afdelingernes 11 teams og personaleleder for ca. en tredjedel af afdelingernes 60 engagerede medarbejdere, der er fordelt på kontorer i Vejle, Odense og Ribe. Du har budgetansvar for de teams, du er teamchef for. Områdecheferne støtter afdelingscheferne i den daglige ledelse af begge afdelinger, herunder ressource- og opgavefordeling, faglig strategiudvikling og organisationsudvikling. Endvidere bidrager områdecheferne til politisk betjening af regionsråd og politiske udvalg. Se organisationsdiagram her.

Derudover bidrager du til at:

  • optimere værdien af afdelingernes opgaveløsning ved et visionært og vedholdende fokus på udvikling af effektive arbejdsprocesser med høj faglig kvalitet. Formålet er at gøre det bedste for regionens borgere
  • vedligeholde og udbygge afdelingernes samarbejde med private og offentlige interessenter, herunder de øvrige regioner, de syddanske kommuner, råstofindvindere og vandforsyninger mfl.
  • sikre god, rettidig dialog og information til regionens borgere indenfor afdelingernes arbejdsfelter
  • afdelingerne har et robust lederteam, der løfter i flok og har et tillidsfuldt samarbejde om afdelingernes samlede opgaveløsning
  • vedligeholde og udvikle afdelingens ISO9001-certificerede kvalitetsstyringssystem
  • afdelingernes opgaveløsning og -udvikling sker i samarbejde med den øvrige del af Regional Udvikling, hvor det er relevant
  • afdelingerne fortsat er attraktive arbejdspladser, der kan tiltrække, fastholde og udvikle kompetente og engagerede medarbejdere
  • sikre en professionel håndtering af presse og medier.

Der er således tale om lederstillinger i et stærkt fagligt miljø, hvor en væsentlig del af opgaven er at understøtte og udvikle teamenes daglige opgaveløsning. Her forventes, at områdecheferne har god forståelse for teamdynamik og -udvikling, og at områdecheferne er klar til at bakke teamene og de enkelte sagsbehandlere op, når der er brug for det. Samtidig forventes områdecheferne at have betydelig politisk tæft, idet området nyder stor politisk og offentlig interesse.

Områdecheferne refererer til afdelingschefen for enten Vand og Jord eller Klima og Ressourcer. Du får primær arbejdsplads i regionshuset i Vejle, men forventes at være fysisk til stede ugentligt på alle afdelingens tre kontorer. Der er gode muligheder for kompetenceudvikling.

Din profil

Det er en fordel, at du har ledelsesmæssig erfaring fra en tilsvarende stilling, herunder erfaring med teamledelse, personaleledelse, myndighedsrollen, distanceledelse og politisk betjening. Derudover er det ønskeligt, at du har erfaring med mediehåndtering i en politisk organisation.

Endvidere forventes det, at du har en relevant akademisk uddannelse kombineret med faglig indsigt i et eller flere af afdelingernes arbejdsområder, herunder relevant lovgivning. Efteruddannelse inden for ledelse er en fordel.

Herudover lægges vægt på, at du:

  • er engageret, visionær, udadvendt, helhedsorienteret og handlekraftig
  • er systematisk
  • er empatisk, lyttende og involverende
  • er robust og kan indgå konstruktivt i konfliktløsning
  • baserer samspillet med omgivelserne på gensidig tillid og ordentlighed i kombination med synlig og nærværende ledelse
  • kan motivere, uddelegere og bringe alle medarbejdernes kompetencer og ideer i spil
  • kan identificere dig med Region Syddanmarks personalepolitiske værdier ”Ordentlighed i det vi gør og siger”, ”Vækst i fagligheden” samt ”Rum til fornyelse og begejstring”.

Om os

Regional Udvikling har til opgave at fremme gode levevilkår for borgerne i Region Syddanmark og skabe gode rammer for en aktiv, attraktiv og bæredygtig udvikling i regionen. Det kræver et tæt samarbejde med eksterne parter som kommuner, uddannelsesinstitutioner, interesseorganisationer, ministerier mv.

Regional Udvikling er organiseret i fem afdelinger med hver sin afdelingschef.

Afdelingerne Vand og Jord samt Klima og Ressourcer har hovedansvaret for den offentlige indsats over for jordforureninger, råstofforvaltningen inden for Region Syddanmarks område samt regionens klimaindsatser og grønne omstilling. Afdelingerne har sit eget fag-IT-team, der bistår med bl.a. udvikling af IT-fagsystemer og driften af disse.

Afdelingernes teams varierer i størrelse og opgaver. Medarbejderne har en bred faglig uddannelsesbaggrund som f.eks. geolog, biolog, ingeniør, landinspektør, jurist, miljøtekniker eller lignende. Hovedparten har mange års erfaring.

Afdelingerne er kendetegnet ved et inspirerende arbejdsmiljø, hvor opgaverne løses i teams og projekter med vægt på sparring samt kvalitet og høj faglighed i sagsbehandlingen. Opgaverne løses ofte i samarbejde og dialog med forskellige interessenter – både interne og eksterne. Faglighed, motivation, arbejdsglæde og trivsel vægtes højt i hverdagen, og stemningen i afdelingen er præget af en positiv og humoristisk omgangstone.

Din ansøgning

Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Ida Holm Olesen (Vand og Jord) på telefon 29 20 19 26 eller afdelingschef Anna Marie Rasmussen (Klima og Ressourcer) på telefon 29 20 19 55.

Ansøgningsfristen er 1. december 2019. Vi forventer at afholde første samtale 5. december og anden samtale 13. december. Vi vil anvende case og test som en del af rekrutteringsforløbet.

Løn- og ansættelsesforhold i henhold til cheflønsaftalen med hertil hørende overenskomst.

ORS/Small/fd658ad5_logo.pngRegional UdviklingVejle2019-11-07T15:03:05.2272019-12-01T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Region Syddanmark søger to områdechefer til Vand og Jord samt Klima og Ressourcer

Regional Udvikling

Vejle
Vil du være med til at lede to afdelinger, der sikrer rent vand og jord samt bæredygtig råstofforvaltning i Region Syddanmark områder med stor offentlig bevågenhed? Og er du samtidig en dygtig personale- og teamleder, der kan motivere dine medarbejd...
Indrykket:7. november 2019
Udløbsdato:1. december 2019