Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Visionær og engageret leder til Slagelse Biblioteker og Borgerservice

Slagelse Kommunes vision om at skabe vækst og udvikling ved at satse på erhverv, oplevelser og uddannelse, sætter Slagelse Biblioteker og Borgerservice i centrum. Fremtidens bibliotek og borgerservice skal udvikles med respekt for de traditionelle kerneydelser og en åbenhed overfor nye strømninger. Biblioteket skal være et attraktivt tilbud til alle borgere – børn, unge såvel som voksne – også dem, der ikke traditionelt er brugere af biblioteket. Borgerservice skal imødekomme borgernes reelle behov i takt med tidens digitale udvikling.

Jobindhold

Slagelse Biblioteker og Borgerservice har i 2017 gennemført en fusionsproces, hvor medarbejderne har fundet opgavefællesskab i en ny organisering. I den nye organisation er der fokus på trivsel, at styrke kompetencerne og effektivisere ressourcerne. Det bliver en prioriteret opgave for den ny leder at fortsætte udmøntningen af den nye organisation.

En væsentlig opgave for den ny leder bliver fortsat at udvikle organisationens evne til at udmønte strategien:

Slagelse Biblioteker og Borgerservice er et sted, hvor du møder viden og kultur formidlet gennem personalet, udstillinger og arrangementer. Det gør borgerne mere oplyste, bedre rustet til hverdagen og øger følelsen af at høre til.

Det betyder at:

  • Borgerne skal have bedre læsekompetencer
  • Borgerne skal kunne begå sig i samfundet
  • Borgerne skal være mere engagerede


For at sikre høj faglighed og styrke kvaliteten er der udpeget 3 faglige områder med hver sin afdelingsleder:
  • Kulturhus og lokalarkiver
  • Borgerservice og materialeflow
  • Kultur og uddannelse


Kvalifikationer

Du er en dygtig leder, som både sætter retning og er nysgerrig på andre perspektiver og potentialer. Du har fokus på din synlighed og dit nærvær i organisationen, så du sikrer dit følgeskab hele vejen rundt. Du kan arbejde på tværs af faglige kulturer og du skaber glæde og motivation hos medarbejderne. Du er bevidst om forskellen på at lede afdelingsledere og medarbejdere. Tydelige kommunikationsevner er nødvendige både internt og eksternt. Det forventes, at du kan navigere i de forskellige interesser, der er i en politisk organisation.

Som leder af bibliotekerne og borgerservice refererer du direkte til centerchefen for kultur, fritid og borgerservice. Du bliver en del af et strategisk ledelsesteam bestående af centerchefen og lederen af fritid, idræt og faciliteter. I ledelsesteamet deltager du bl.a. i udmøntningen af kommunens kulturstrategi og centrets udvikling generelt. Derfor er det vigtigt, at du orienterer dig mod nyeste tendenser og nationale dagsordner. Fx ved at deltage i relevante netværk.

Du har stor interesse for bibliotekets potentiale, som ramme for kulturelle fællesskaber og oplevelser og du har indsigt i fremtidens service til borgerne og kendskab til de sikkerhedskrav, der følger med digitale løsninger. Du har en relevant videregående uddannelse, suppleret med en lederuddannelse. Du mestrer balancen mellem udvikling og drift samtidig med, at du har fokus på trivsel og arbejdsglæde.

Supplerende oplysninger

Slagelse Biblioteker og Borgerservice består af 3 huse, som er placeret i hhv. Slagelse, Korsør og Skælskør samt et kulturhus i Korsør og 3 lokalarkiver i hhv. Skælskør, Korsør og Slagelse. Organisationen arbejder ud fra Slagelse Kommunes vision (erhverv, uddannelse og oplevelser) og kommunens værdigrundlag (modig, tydelig, kompetent, med glæde).

Slagelse Biblioteker og Borgerservice har ca. 60 medarbejdere.

Frist
  • den 2. marts 2018 kl. 9.00.

Ansættelsesproces

Der er nedsat et ansættelsesudvalg bestående af to medarbejderrepræsentanter, to afdelingsledere samt centerchefen.

Første samtalerunde finder sted den 9. marts 2018 i Slagelse.

Hvis du går videre til 2. runde, skal du udfylde en test i weekenden den 10 – 11 marts 2018. Der afholdes samtale om testen med ekstern konsulent og centerchefen den 13. marts 2018. 2. samtale finder sted den 16. marts 2018. Til denne samtale vil du blive præsenteret for en case.

Flere informationer

Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte
  • centerchef Mette Mandrup enten pr. mail mandr@slagelse.dk eller på telefon 58 57 30 52

Løn og tiltrædelse

Løn efter gældende overenskomst og kvalifikationer.

Tiltrædelse 1. maj 2018.

Frist
  • den 2. marts 2018 kl. 9.00



    Mere af samme slags?

    Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




    Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

    329756298Phoenix-3b60c84612018-02-06T20:09:02.930Visionær og engageret leder til Slagelse Biblioteker og BorgerserviceSlagelse Kommunes vision om at skabe vækst og udvikling ved at satse på erhverv, oplevelser og uddannelse, sætter Slagelse Biblioteker og Borgerservice i centrum. Fremtidens bibliotek og borgerservice skal udvikles med respekt for de traditionelle kerneydelser og en åbenhed overfor nye strømninger. Biblioteket skal være et attraktivt tilbud til alle borgere – børn, unge såvel som voksne – også dem, der ikke traditionelt er brugere af biblioteket. Borgerservice skal imødekomme borgernes reelle behov i takt med tidens digitale udvikling.

    Jobindhold

    Slagelse Biblioteker og Borgerservice har i 2017 gennemført en fusionsproces, hvor medarbejderne har fundet opgavefællesskab i en ny organisering. I den nye organisation er der fokus på trivsel, at styrke kompetencerne og effektivisere ressourcerne. Det bliver en prioriteret opgave for den ny leder at fortsætte udmøntningen af den nye organisation.

    En væsentlig opgave for den ny leder bliver fortsat at udvikle organisationens evne til at udmønte strategien:

    Slagelse Biblioteker og Borgerservice er et sted, hvor du møder viden og kultur formidlet gennem personalet, udstillinger og arrangementer. Det gør borgerne mere oplyste, bedre rustet til hverdagen og øger følelsen af at høre til.

    Det betyder at:
    • Borgerne skal have bedre læsekompetencer
    • Borgerne skal kunne begå sig i samfundet
    • Borgerne skal være mere engagerede


    For at sikre høj faglighed og styrke kvaliteten er der udpeget 3 faglige områder med hver sin afdelingsleder:
    • Kulturhus og lokalarkiver
    • Borgerservice og materialeflow
    • Kultur og uddannelse


    Kvalifikationer

    Du er en dygtig leder, som både sætter retning og er nysgerrig på andre perspektiver og potentialer. Du har fokus på din synlighed og dit nærvær i organisationen, så du sikrer dit følgeskab hele vejen rundt. Du kan arbejde på tværs af faglige kulturer og du skaber glæde og motivation hos medarbejderne. Du er bevidst om forskellen på at lede afdelingsledere og medarbejdere. Tydelige kommunikationsevner er nødvendige både internt og eksternt. Det forventes, at du kan navigere i de forskellige interesser, der er i en politisk organisation.

    Som leder af bibliotekerne og borgerservice refererer du direkte til centerchefen for kultur, fritid og borgerservice. Du bliver en del af et strategisk ledelsesteam bestående af centerchefen og lederen af fritid, idræt og faciliteter. I ledelsesteamet deltager du bl.a. i udmøntningen af kommunens kulturstrategi og centrets udvikling generelt. Derfor er det vigtigt, at du orienterer dig mod nyeste tendenser og nationale dagsordner. Fx ved at deltage i relevante netværk.

    Du har stor interesse for bibliotekets potentiale, som ramme for kulturelle fællesskaber og oplevelser og du har indsigt i fremtidens service til borgerne og kendskab til de sikkerhedskrav, der følger med digitale løsninger. Du har en relevant videregående uddannelse, suppleret med en lederuddannelse. Du mestrer balancen mellem udvikling og drift samtidig med, at du har fokus på trivsel og arbejdsglæde.

    Supplerende oplysninger

    Slagelse Biblioteker og Borgerservice består af 3 huse, som er placeret i hhv. Slagelse, Korsør og Skælskør samt et kulturhus i Korsør og 3 lokalarkiver i hhv. Skælskør, Korsør og Slagelse. Organisationen arbejder ud fra Slagelse Kommunes vision (erhverv, uddannelse og oplevelser) og kommunens værdigrundlag (modig, tydelig, kompetent, med glæde).

    Slagelse Biblioteker og Borgerservice har ca. 60 medarbejdere.

    Frist
    • den 2. marts 2018 kl. 9.00.

    Ansættelsesproces

    Der er nedsat et ansættelsesudvalg bestående af to medarbejderrepræsentanter, to afdelingsledere samt centerchefen.

    Første samtalerunde finder sted den 9. marts 2018 i Slagelse.

    Hvis du går videre til 2. runde, skal du udfylde en test i weekenden den 10 – 11 marts 2018. Der afholdes samtale om testen med ekstern konsulent og centerchefen den 13. marts 2018. 2. samtale finder sted den 16. marts 2018. Til denne samtale vil du blive præsenteret for en case.

    Flere informationer

    Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte
    • centerchef Mette Mandrup enten pr. mail mandr@slagelse.dk eller på telefon 58 57 30 52

    Løn og tiltrædelse

    Løn efter gældende overenskomst og kvalifikationer.

    Tiltrædelse 1. maj 2018.

    Frist
    • den 2. marts 2018 kl. 9.00


      2018-03-03T01:53:49.560 Slagelse Kommunes vision om at skabe vækst og udvikling ved at satse på erhverv, oplevelser og uddannelse, sætter Slagelse Biblioteker og Borgerservice i centrum. Fremtidens bibliotek og borgerservice skal udvikles med respekt for de traditionelle kerneydelser og en åbenhed overfor nye strømninger. Biblioteket skal være et attraktivt tilbud til alle borgere børn, unge såvel som voksne også dem, der ikke traditionelt er brugere af biblioteket. Borgerservice skal imødekomme borgernes reelle behov i takt med tidens digitale udvikling.JobindholdSlagelse Biblioteker og Borgerservice har i 2017 gennemført en fusionsproces, hvor medarbejderne har fundet opgavefællesskab i en ny organisering. I den nye organisation er der fokus på trivsel, at styrke kompetencerne og effektivisere ressourcerne. Det bliver en prioriteret opgave for den ny leder at fortsætte udmøntningen af den nye organisation.En væsentlig opgave for den ny leder bliver fortsat at udvikle organisationens evne til at udmønte strategien:Slagelse Biblioteker og Borgerservice er et sted, hvor du møder viden og kultur formidlet gennem personalet, udstillinger og arrangementer. Det gør borgerne mere oplyste, bedre rustet til hverdagen og øger følelsen af at høre til.Det betyder at:Borgerne skal have bedre læsekompetencerBorgerne skal kunne begå sig i samfundetBorgerne skal være mere engageredeFor at sikre høj faglighed og styrke kvaliteten er der udpeget 3 faglige områder med hver sin afdelingsleder:Kulturhus og lokalarkiverBorgerservice og materialeflowKultur og uddannelseKvalifikationerDu er en dygtig leder, som både sætter retning og er nysgerrig på andre perspektiver og potentialer. Du har fokus på din synlighed og dit nærvær i organisationen, så du sikrer dit følgeskab hele vejen rundt. Du kan arbejde på tværs af faglige kulturer og du skaber glæde og motivation hos medarbejderne. Du er bevidst om forskellen på at lede afdelingsledere og medarbejdere. Tydelige kommunikationsevner er nødvendige både internt og eksternt. Det forventes, at du kan navigere i de forskellige interesser, der er i en politisk organisation.Som leder af bibliotekerne og borgerservice refererer du direkte til centerchefen for kultur, fritid og borgerservice. Du bliver en del af et strategisk ledelsesteam bestående af centerchefen og lederen af fritid, idræt og faciliteter. I ledelsesteamet deltager du bl.a. i udmøntningen af kommunens kulturstrategi og centrets udvikling generelt. Derfor er det vigtigt, at du orienterer dig mod nyeste tendenser og nationale dagsordner. Fx ved at deltage i relevante netværk.Du har stor interesse for bibliotekets potentiale, som ramme for kulturelle fællesskaber og oplevelser og du har indsigt i fremtidens service til borgerne og kendskab til de sikkerhedskrav, der følger med digitale løsninger. Du har en relevant videregående uddannelse, suppleret med en lederuddannelse. Du mestrer balancen mellem udvikling og drift samtidig med, at du har fokus på trivsel og arbejdsglæde.Supplerende oplysningerSlagelse Biblioteker og Borgerservice består af 3 huse, som er placeret i hhv. Slagelse, Korsør og Skælskør samt et kulturhus i Korsør og 3 lokalarkiver i hhv. Skælskør, Korsør og Slagelse. Organisationen arbejder ud fra Slagelse Kommunes vision (erhverv, uddannelse og oplevelser) og kommunens værdigrundlag (modig, tydelig, kompetent, med glæde).Slagelse Biblioteker og Borgerservice har ca. 60 medarbejdere.Fristden 2. marts 2018 kl. 9.00.AnsættelsesprocesDer er nedsat et ansættelsesudvalg bestående af to medarbejderrepræsentanter, to afdelingsledere samt centerchefen.Første samtalerunde finder sted den 9. marts 2018 i Slagelse.Hvis du går videre til 2. runde, skal du udfylde en test i weekenden den 10 11 marts 2018. Der afholdes samtale om testen med ekstern konsulent og centerchefen den 13. marts 2018. 2. samtale finder sted den 16. marts 2018. Til denne samtale vil du blive præsenteret for en case.Flere informationerHar du spørgsmål til stillingen, kan du kontaktecenterchef Mette Mandrup enten pr. mail mandr@slagelse.dk eller på telefon 58 57 30 52Løn og tiltrædelseLøn efter gældende overenskomst og kvalifikationer.Tiltrædelse 1. maj 2018.Fristden 2. marts 2018 kl. 9.0011Jobnet3b60c846100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-03-02T00:00:000010https://signatur.frontlab.com/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1519&ERId=256430EuropaDanmarkEuropaDanmarkSjælland & øerVestsjællandSorøEuropaDanmarkSjælland & øerSydsjælland inkl. MønNæstvedEuropaDanmarkSjælland & øerVestsjællandKalundborgEuropaDanmarkSjælland & øerVestsjællandSlagelse3103188Slagelse Kommune11Stenstuegade 34200Slagelse58573600DKDanmark0
      DKDanmarkDKDanmark
      8Fuldtid46Permanent521838JobNet47640891000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3b60c846https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=3b60c846https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3b60c846&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=3b60c846&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale243201Bibliotekar5Kontor og administration352861164importimport_3b60c846DKDanmarkDKDanmarkda-DK