Den 1. marts 2021 starter vores nye plejecenterleder på Guderup Plejecenter. Er det dig?
Dig, som i samarbejde med den daglige ledelse, medarbejdere, beboere og daghjemsbrugere, fortsætter realiseringen af kerneopgaven ’ livet leves hele livet – og vi gør det rigtige, sammen med dig’. Således at byrådets vision om ’det gode liv’ kan mærkes af vores beboere, daghjemsbrugere og borgere med demenssygdomme?
Som vores nye plejecenterleder, skal du sammen med vores daglige ledelse gå forrest i hverdagen. Vi lægger stor vægt på at Guderup Plejecenter er et hjem, hvor enhver føler sig velkommen og tilpas. Vi lægger samtidig vægt på, at beboere, pårørende og frivillige får gode oplevelser, og vi ønsker fortsat at være en stor del af lokalsamfundet.
Vores særlige beboergruppe kræver høj faglighed og den understøtter du i de strategiske indsatser omkring rekruttering, uddannelse og fastholdelse af medarbejderne.
Du bidrager til at Guderup Plejecenter har den helt rette balance af socialt liv for beboerne på plejecentret. Du går forrest og er katalysator for, at ’livet leves hele livet’.
Kompetencecenter for Demens tegner kommunens udvikling inden for demensområdet og her er det særdeles vigtigt, at du placerer dig i førersædet for udviklingen.
Fakta om Guderup Plejecenter
Størstedelen af beboerne har svær demenssygdom, der påvirker deres evne til at indgå i sociale sammenhænge. De har brug for særlige rammer for at understøtte deres behov og derfor stiller det store krav til såvel ledelse som medarbejdere. På plejecentret har vi også en række almene plejeboliger. I alt er der 56 plejeboliger.
Derudover rummer plejecentret også et spændende demens specialcenter. Kompetencecenter for Demens sætter dagsordenen for udviklingen af demensområdet i Sønderborg Kommune og understøtter samarbejdspartnere i kommunen med vejledning og ekspertrådgivning i såvel generelle og specifikke borgerforløb.
Endvidere betjener plejecentret de 24 centernære ældreboliger og plejecentrets daghjem.
Plejecentret er desuden uddannelsessted for SOSU-elever og kontorelever.
Vi tilbyder dig:
Ledelsen af t erfarent lederteam, der består af dig som centerleder, 3 daglige ledere af plejen og en daglig leder af Kompetencecenter for Demens og vores tekniske serviceleder.
Du får:
- 150 topmotiverede medarbejdere, der brænder for kerneopgaven og demensområdet
- et udfordrende, selvstændigt og afvekslende job, med såvel et drifts-ben som et udviklings-ben - i en kommune der prioriterer demensområdet højt
- muligheden for at bruge din erfaring og dit lederskab fra en tilsvarende stilling, med ledelse af ledere.
- muligheden for at være den gode rollemodel, arbejde strategisk, taktisk og anvende din politiske tæft
- mange engagerede frivillige, der gerne vil bidrage til en god hverdag for beboerne.
- tæt samarbejde med gode kolleger i et ambitiøst centerlederteam på 10 ledere, hvor videndeling, udvikling og kvalitet vægter højt
- drifts- budgetansvar for plejecentret, og du referer til plejecenterchefen
- et arbejde på et plejecenter, der rummer flere spændende funktioner
- at blive deltager på Sønderborg Kommunes onboarding forløb for nyansatte ledere, samt ledelsesakademidage for kommunens ledere
- to af dine lederkolleger vil være din mentor det første halve år
Du er derfor en visionær, hjertevarm og robust leder med en sygeplejefaglig baggrund. Og du
- har erfaring og har skabt gode resultater fra en stilling som leder af ledere og har en ledelsesuddannelse på Masterniveau, således at du lykkes med at leve op til Sønderborg Kommunes ledelsesgrundlag som leder af ledere
- har kendskab til arbejdet i en politisk styret organisation, og derved kan lede ud fra Kerneopgaven, Byrådets Vision, Værdighedspolitikken og Guderup Plejecenters værdier, således at det mærkes af beboerne, borgere som medarbejderne
- på naturlig vis udøver ledelse ud fra de personalepolitiske værdier i Sønderborg Kommune – anerkendelse, engagement, dialog og samarbejde
- er anerkendende, lyttende og inkluderende i forhold til beboere, pårørende, medarbejdere og samarbejdspartnere
- at du er kreativ på en struktureret måde og formår at følge op og komme i mål med opgaven
- prioriterer samarbejdet i LMU, samarbejdet med beboer- og pårørenderåd samt frivillige, lokalområdet og venner af huset
- er nysgerrig på demensområdet og understøtter såvel din egen udvikling som medarbejdernes udviklingen inden for demensområdet
- er en stærk formidler, med politisk tæft og har personlig og faglig gennemslagskraft
- kan inspirere og motivere til gode præstationer og høj faglighed
Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende aftaler med den forhandlingsberettigede organisation.
Yderligere information
Plejecenterchef Joan Slaikjer Hansen på telefon 2790 5669
Plejecenterleder, Tangshave Bo- og aktitivtetscenter, Lisbeth Andreassen, 2129 4542
Plejecenterleder Lykke Frydendall, Amaliehavens Plejecenter, 2790 6615
Stillingen ønskes besat pr. 1. marts 2021.
Ansøgningen sendes elektronisk senest den 17. januar 2021
Samtaler gennemføres den 21. og/eller 25. januar 2021
Som et led i rekrutteringen anvender vi Garuda personprofiltest.
Vi indhenter en offentlig straffeattest, hvis du kommer i betragtning til stillingen.
Funktionsbeskrivelse, Kerneopgave, Ledelsesgrundlag samt Værdighedspolitikken rekreveres på følgende mail: lgau@sonderborg.dk