Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Voksenrådgivningen søger en socialfaglig medarbejder til vores modtagelse, samt vores herberg- og krisecentersager

Modtagelsen er vores indgangsdør til Voksenrådgivningen. Det er her borgerne indleder den første kontakt til os, hvorfor samtalen ofte består af akut opståede problemer, som kalder på ro, nærvær, råd og vejledning. I modtagelsen varetages også vores herberg- og krisecentersager.

Vi søger en kollega pr. 1. august 2019, der kan lide det akutte arbejdet med borgere med komplekse problemstillinger, og har en solid erfaring og robusthed, som du kan bringe med ind i funktionen. Det er vigtigt, at du er fleksibel og trives med, at håndtere henvendelser, der er både alsidige og uforudsigelige. Desuden er det en fordel, at du har en kombineret socialfaglig profil, samt en myndighedsprofil.

Der er tale om en fast fuldtidsstilling.

Voksenrådgivningen er en socialafdeling forankret i Center for Handicap og Psykiatri. Vi varetager sagsbehandling og koordination af den socialfaglige indsats for borgere over 18 år i henhold til Lov om Social Service og Pensionsloven. Vores målgruppe er voksne borgere med nedsat fysisk og psykiske funktionsevne; herunder handicap, psykiatri og misbrugsområdet. Vi arbejder primært indenfor servicelovens §§ 85, 96, 97, 100, 101, 103, 104, 107, 108, 109 og 110.

Vi er 16 socialfaglige rådgivere og 2 administrative sagsbehandlere fordelt i fire teams. I Voksenrådgivningen er der desuden ansat to rusmiddelkonsulenter samt to gadeplansmedarbejdere.

Om stillingen

Den ledige stilling er forankret i vores modtagelse, som i daglig tale kaldes team 3. I team 3 afklares alle henvendelser, før de evt. videregives til en foranstaltning i ét af de andre teams.

Teamet udgøres af 2 rådgivere, der har det primære ansvar for herberg- og krisecentersager, samt 2 administrative medarbejdere, der primært administrerer pension. Herudover varetager teamet flere alsidige opgaver; herunder at yde råd og vejledning, både i akutte sager, samt ved generelle spørgsmål. I teamet laves også myndighedsopgaver, som egenbetaling ved ophold.

Teamet har tæt samarbejde med gadeplansmedarbejderne samt opsøgende socialpsykiatri, og tager også ud og møder borgerne i eget hjem, eller på herberg- og krisecentre.

Vi forventer. at du er god til at møde, og skabe kontakt til alle typer af borgere, og kan rumme dem, samt deres vanskeligheder.

De arbejdsopgaver, du særligt skal varetage er bl.a. koordinering af opholdsplaner og handleplaner med herberger og krisecentre. Råd og vejledning til borgere, pårørende og samarbejdspartnere. Afklaring og undersøgelse af sager, og evt. klargøring til videre foranstaltning.

Du skal være indstillet på, at indgå i et tæt teamsamarbejde, hvor du også bidrager til at passe vores modtagelse, og veksle mellem administrative opgaver og borgerkontakt.

Vi ser gerne, at du kan identificere dig med flest mulige af nedenstående kvalifikationer

  • Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har andet socialfaglig uddannelse.
  • Er empatisk, sympatisk og kan agere roligt og bevare overblikket overfor borgere, der er i krise.
  • Har erfaring med hjemløseområdet og opsøgende arbejde.
  • Er god til at samarbejde med mange forskellige samarbejdspartnere.
  • Har gode kommunikative evner, både mundtligt og skriftligt.
  • Har et godt kendskab til Servicelovens regler for voksne.
  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret, og kan håndtere sager med komplekse problemstillinger.
  • Har gode samarbejdsevner, og har lyst til at indgå i teamsamarbejde.
  • Kan agere roligt og bevare overblikket overfor borgere, der er i krise.
  • Er vant til at arbejde med IT- systemer (vi benytter Incorp, KMD og Acadre), og ser skriftlig dokumentation som en integreret del af dit arbejde.
Du får et spændende og afvekslende job, med engagerede og dygtige kolleger og samarbejdspartnere, der alle vægter et godt arbejdsmiljø med plads til grin og forskellighed.

Der er desuden faste teammøder og ekstern supervision.

Løn- og ansættelsesforhold:

Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner.

Ansøgningsfrist: Mandag den 17. juni 2019.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler d. 24. juni.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte socialrådgiver i team 3 Sylvia Rønning Hansen på tlf. 36393922, eller leder af Voksenrådgivningen Ditte Marie Blond på tlf. 61916995.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330031106Phoenix-0c2658dd12019-06-03T00:00:00Voksenrådgivningen søger en socialfaglig medarbejder til vores modtagelse, samt vores herberg- og krisecentersagerModtagelsen er vores indgangsdør til Voksenrådgivningen. Det er her borgerne indleder den første kontakt til os, hvorfor samtalen ofte består af akut opståede problemer, som kalder på ro, nærvær, råd og vejledning. I modtagelsen varetages også vores herberg- og krisecentersager.

Vi søger en kollega pr. 1. august 2019, der kan lide det akutte arbejdet med borgere med komplekse problemstillinger, og har en solid erfaring og robusthed, som du kan bringe med ind i funktionen. Det er vigtigt, at du er fleksibel og trives med, at håndtere henvendelser, der er både alsidige og uforudsigelige. Desuden er det en fordel, at du har en kombineret socialfaglig profil, samt en myndighedsprofil.

Der er tale om en fast fuldtidsstilling.

Voksenrådgivningen er en socialafdeling forankret i Center for Handicap og Psykiatri. Vi varetager sagsbehandling og koordination af den socialfaglige indsats for borgere over 18 år i henhold til Lov om Social Service og Pensionsloven. Vores målgruppe er voksne borgere med nedsat fysisk og psykiske funktionsevne; herunder handicap, psykiatri og misbrugsområdet. Vi arbejder primært indenfor servicelovens §§ 85, 96, 97, 100, 101, 103, 104, 107, 108, 109 og 110.

Vi er 16 socialfaglige rådgivere og 2 administrative sagsbehandlere fordelt i fire teams. I Voksenrådgivningen er der desuden ansat to rusmiddelkonsulenter samt to gadeplansmedarbejdere.

Om stillingen

Den ledige stilling er forankret i vores modtagelse, som i daglig tale kaldes team 3. I team 3 afklares alle henvendelser, før de evt. videregives til en foranstaltning i ét af de andre teams.

Teamet udgøres af 2 rådgivere, der har det primære ansvar for herberg- og krisecentersager, samt 2 administrative medarbejdere, der primært administrerer pension. Herudover varetager teamet flere alsidige opgaver; herunder at yde råd og vejledning, både i akutte sager, samt ved generelle spørgsmål. I teamet laves også myndighedsopgaver, som egenbetaling ved ophold.

Teamet har tæt samarbejde med gadeplansmedarbejderne samt opsøgende socialpsykiatri, og tager også ud og møder borgerne i eget hjem, eller på herberg- og krisecentre.

Vi forventer. at du er god til at møde, og skabe kontakt til alle typer af borgere, og kan rumme dem, samt deres vanskeligheder.

De arbejdsopgaver, du særligt skal varetage er bl.a. koordinering af opholdsplaner og handleplaner med herberger og krisecentre. Råd og vejledning til borgere, pårørende og samarbejdspartnere. Afklaring og undersøgelse af sager, og evt. klargøring til videre foranstaltning.

Du skal være indstillet på, at indgå i et tæt teamsamarbejde, hvor du også bidrager til at passe vores modtagelse, og veksle mellem administrative opgaver og borgerkontakt.

Vi ser gerne, at du kan identificere dig med flest mulige af nedenstående kvalifikationer

  • Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har andet socialfaglig uddannelse.
  • Er empatisk, sympatisk og kan agere roligt og bevare overblikket overfor borgere, der er i krise.
  • Har erfaring med hjemløseområdet og opsøgende arbejde.
  • Er god til at samarbejde med mange forskellige samarbejdspartnere.
  • Har gode kommunikative evner, både mundtligt og skriftligt.
  • Har et godt kendskab til Servicelovens regler for voksne.
  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret, og kan håndtere sager med komplekse problemstillinger.
  • Har gode samarbejdsevner, og har lyst til at indgå i teamsamarbejde.
  • Kan agere roligt og bevare overblikket overfor borgere, der er i krise.
  • Er vant til at arbejde med IT- systemer (vi benytter Incorp, KMD og Acadre), og ser skriftlig dokumentation som en integreret del af dit arbejde.
Du får et spændende og afvekslende job, med engagerede og dygtige kolleger og samarbejdspartnere, der alle vægter et godt arbejdsmiljø med plads til grin og forskellighed.

Der er desuden faste teammøder og ekstern supervision.

Løn- og ansættelsesforhold:

Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner.

Ansøgningsfrist: Mandag den 17. juni 2019.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler d. 24. juni.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte socialrådgiver i team 3 Sylvia Rønning Hansen på tlf. 36393922, eller leder af Voksenrådgivningen Ditte Marie Blond på tlf. 61916995.

2019-06-18T00:51:50.660 Modtagelsen er vores indgangsdør til Voksenrådgivningen. Det er her borgerne indleder den første kontakt til os, hvorfor samtalen ofte består af akut opståede problemer, som kalder på ro, nærvær, råd og vejledning. I modtagelsen varetages også vores herberg- og krisecentersager. Vi søger en kollega pr. 1. august 2019, der kan lide det akutte arbejdet med borgere med komplekse problemstillinger, og har en solid erfaring og robusthed, som du kan bringe med ind i funktionen. Det er vigtigt, at du er fleksibel og trives med, at håndtere henvendelser, der er både alsidige og uforudsigelige. Desuden er det en fordel, at du har en kombineret socialfaglig profil, samt en myndighedsprofil. Der er tale om en fast fuldtidsstilling. Voksenrådgivningen er en socialafdeling forankret i Center for Handicap og Psykiatri. Vi varetager sagsbehandling og koordination af den socialfaglige indsats for borgere over 18 år i henhold til Lov om Social Service og Pensionsloven. Vores målgruppe er voksne borgere med nedsat fysisk og psykiske funktionsevne herunder handicap, psykiatri og misbrugsområdet. Vi arbejder primært indenfor servicelovens §§ 85, 96, 97, 100, 101, 103, 104, 107, 108, 109 og 110. Vi er 16 socialfaglige rådgivere og 2 administrative sagsbehandlere fordelt i fire teams. I Voksenrådgivningen er der desuden ansat to rusmiddelkonsulenter samt to gadeplansmedarbejdere. Om stillingen Den ledige stilling er forankret i vores modtagelse, som i daglig tale kaldes team 3. I team 3 afklares alle henvendelser, før de evt. videregives til en foranstaltning i ét af de andre teams. Teamet udgøres af 2 rådgivere, der har det primære ansvar for herberg- og krisecentersager, samt 2 administrative medarbejdere, der primært administrerer pension. Herudover varetager teamet flere alsidige opgaver herunder at yde råd og vejledning, både i akutte sager, samt ved generelle spørgsmål. I teamet laves også myndighedsopgaver, som egenbetaling ved ophold. Teamet har tæt samarbejde med gadeplansmedarbejderne samt opsøgende socialpsykiatri, og tager også ud og møder borgerne i eget hjem, eller på herberg- og krisecentre. Vi forventer. at du er god til at møde, og skabe kontakt til alle typer af borgere, og kan rumme dem, samt deres vanskeligheder. De arbejdsopgaver, du særligt skal varetage er bl.a. koordinering af opholdsplaner og handleplaner med herberger og krisecentre. Råd og vejledning til borgere, pårørende og samarbejdspartnere. Afklaring og undersøgelse af sager, og evt. klargøring til videre foranstaltning. Du skal være indstillet på, at indgå i et tæt teamsamarbejde, hvor du også bidrager til at passe vores modtagelse, og veksle mellem administrative opgaver og borgerkontakt. Vi ser gerne, at du kan identificere dig med flest mulige af nedenstående kvalifikationer Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har andet socialfaglig uddannelse. Er empatisk, sympatisk og kan agere roligt og bevare overblikket overfor borgere, der er i krise. Har erfaring med hjemløseområdet og opsøgende arbejde. Er god til at samarbejde med mange forskellige samarbejdspartnere. Har gode kommunikative evner, både mundtligt og skriftligt. Har et godt kendskab til Servicelovens regler for voksne. Kan arbejde selvstændigt og struktureret, og kan håndtere sager med komplekse problemstillinger. Har gode samarbejdsevner, og har lyst til at indgå i teamsamarbejde. Kan agere roligt og bevare overblikket overfor borgere, der er i krise. Er vant til at arbejde med IT- systemer (vi benytter Incorp, KMD og Acadre), og ser skriftlig dokumentation som en integreret del af dit arbejde. Du får et spændende og afvekslende job, med engagerede og dygtige kolleger og samarbejdspartnere, der alle vægter et godt arbejdsmiljø med plads til grin og forskellighed. Der er desuden faste teammøder og ekstern supervision. Løn- og ansættelsesforhold: Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner. Ansøgningsfrist: Mandag den 17. juni 2019. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler d. 24. juni. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte socialrådgiver i team 3 Sylvia Rønning Hansen på tlf. 36393922, eller leder af Voksenrådgivningen Ditte Marie Blond på tlf. 61916995.11jobnet0c2658dd100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-17T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1065&ProjectId=145191&DepartmentId=19054&MediaId=4616&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnHvidovreEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnBrøndby3534428Hvidovre Kommune11Hvidovrevej 2782650Hvidovre36393104DKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent767218JobNet4995122499512210024-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0c2658ddhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=0c2658ddhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0c2658dd&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0c2658dd&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Socialvaesen/3.jpgVoksenrådgivningen søger en socialfaglig medarbejder til vores modtagelse, samt vores herberg- og krisecentersager12008001Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed11Socialvæsen361890781noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330149986Socialrådgiver - RigshospitaletRobot ??En stilling som socialrådgiver er ledig til besættelse pr. 1. marts 2020 ?Stillingen er administrativt tilknyttet Afdelingen for Hjerne- og Nervesygdomme og er på 25t uge, mens opgaverne fordeles i forskellige centre klinikker: 7,5 timer uge i Afdelingen for Hjerne- og Nervesygdomme, Neurocentret, Glostrup Hospital 12,5 timer uge i på klinik for Brandsår, klinik for Øre-næse-halskirurgi og klinik for Ortopædkirurgi i Hoved Ortocentret 5 timer overvejende i klinik for Nefrologi i CKO, Center for Kræft og Organsygdomme Socialrådgiveren ?refererer til ledelsen i Afdelingen for Hjerne- og Nervesygdomme, men har dialog med ledelser i alle de respektive klinikker. I Center for Kræft og Organsygdomme er der i forvejen ansat to socialrådgivere, der er således et fagligt netværk. Socialrådgiveren indgår i et tæt samarbejde med klinikkernes læger, sygeplejersker, socialsygeplejerske og øvrige socialrådgivere. Herudover har socialrådgiveren et tæt samarbejde med patienten, dennes pårørende og patientens hjemkommune. ?Socialrådgiverens arbejdsopgaver omfatter bl.a. Råd og vejledning af patienter pårørende, herunder bistå dem i kontakten til kommunerne, bistå i ankesager mv. Ad hoc vejledning undervisning i social- og sundhedslovgivning til klinikkernes medarbejdere Sparring af det kliniske personale i forhold til sociale problemstillinger mv. Som udgangspunkt, hele den sociale lovgivning herunder sygedagpengeloven, aktivloven, beskæftigelsesloven, serviceloven, samt sundhedsloven. ?Vi søger en socialrådgiver som har klinisk erfaring har bred baggrund evt. fra en faglig organisation eller støtteorganisation kan arbejde selvstændigt og ansvarsbevidst kan indgå i et tværfagligt samarbejde er initiativrig og engageret i faget med lyst og interesse for den kompleksitet, som arbejdet med alvorligt syge mennesker indbefatter er fleksibel og har gode samarbejds- og vejlednings evner er god til at kommunikere i både skrift og tale er serviceminded ?Løn og ansættelses vilkår i henhold til gældende overenskomst. ?Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til socialrådgiver Lisjan Overlade Andersen på telefon 35454019 eller mail lisjan.overlade.andersen@regionh.dk eller oversygeplejerske Mette Egelund på telefon 22635628 eller mail Mette.Egelund@regionh.dk Ansøgningsfrist den 20 1-2020 Ansættelsessamtale finder sted torsdag den 24 1-2020 formiddag??En stilling som socialrådgiver er ledig til besættelse pr. 1. marts 2020

?Stillingen er administrativt tilknyttet Afdelingen for Hjerne- og Nervesygdomme og er på 25t/uge, mens opgaverne fordeles i forskellige centre/klinikker:

  • 7,5 timer/uge i Afdelingen for Hjerne- og Nervesygdomme, Neurocentret, Glostrup Hospital
  • 12,5 timer/uge i på klinik for Brandsår, klinik for Øre-næse-halskirurgi og klinik for Ortopædkirurgi i Hoved Ortocentret
  • 5 timer overvejende i klinik for Nefrologi i CKO, Center for Kræft og Organsygdomme
Socialrådgiveren ?refererer til ledelsen i Afdelingen for Hjerne- og Nervesygdomme, men har dialog med ledelser i alle de respektive klinikker. I Center for Kræft og Organsygdomme er der i forvejen ansat to socialrådgivere, der er således et fagligt netværk.

Socialrådgiveren indgår i et tæt samarbejde med klinikkernes læger, sygeplejersker, socialsygeplejerske og øvrige socialrådgivere. Herudover har socialrådgiveren et tæt samarbejde med patienten, dennes pårørende og patientens hjemkommune.

?Socialrådgiverens arbejdsopgaver omfatter bl.a.

  • Råd og vejledning af patienter/pårørende, herunder bistå dem i kontakten til kommunerne, bistå i ankesager mv.
  • Ad hoc vejledning/undervisning i social- og sundhedslovgivning til klinikkernes medarbejdere
  • Sparring af det kliniske personale i forhold til sociale problemstillinger mv.
Som udgangspunkt, hele den sociale lovgivning herunder sygedagpengeloven, aktivloven, beskæftigelsesloven, serviceloven, samt sundhedsloven.

?Vi søger en socialrådgiver som

  • har klinisk erfaring
  • har bred baggrund evt. fra en faglig organisation eller støtteorganisation
  • kan arbejde selvstændigt og ansvarsbevidst
  • kan indgå i et tværfagligt samarbejde
  • er initiativrig og engageret i faget med lyst og interesse for den kompleksitet, som arbejdet med alvorligt syge mennesker indbefatter
  • er fleksibel og har gode samarbejds- og vejlednings evner
  • er god til at kommunikere i både skrift og tale
  • er serviceminded
?Løn og ansættelses vilkår i henhold til gældende overenskomst.

?Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til socialrådgiver Lisjan Overlade Andersen på telefon 35454019 eller mail lisjan.overlade.andersen@regionh.dk eller oversygeplejerske Mette Egelund på telefon 22635628 eller mail Mette.Egelund@regionh.dk

Ansøgningsfrist den 20/1-2020

Ansættelsessamtale finder sted torsdag den 24/1-2020 formiddag

Glostrup HospitalGlostrup2020-01-06T00:00:002020-01-20T00:00:00
330148855Faglig kompetent socialrådgiver til intensive sengeafsnit på Psykiatrisk Center GlostrupRobot Er du en faglig kompetent socialrådgiver, som søger nye udfordringer, og interesserer du dig for behandlingspsykiatrien? Så søg vores attraktive stilling med mange udviklingsmuligheder. Du vil blive tilknyttet to intensive sengeafsnit på Brøndbyøstervej med i alt 26 patienter. Du vil komme til at indgå i et behandlerteam med et tæt tværfagligt samarbejde med læge, plejepersonale, ergo- og fysioterapeut, sekretær, psykolog m.fl. Hvilke arbejdsopgaver vil du få? Du skal sammen med afsnittene og den overordnede ledelse sikre kvalitet i sammenhængende indsatser til patienter, der både modtager ydelser i sundhedsvæsenet og i det kommunale system. Dine opgaver bliver, at sikre råd og vejledning til patienterne, og at samarbejde med og koordinere de sociale indsatser omkring den enkelte patients behandlingsforløb fra indlæggelse til udskrivelse med kommuner, socialpsykiatriske bosteder, andre psykiatriske centre m.fl. Vores forventninger til dig Du er en faglig kompetent socialrådgiver, der har en kreativ og professionel indstilling til socialrådgiverarbejdet, og du har solidt kendskab til den sociale lovgivning og det sociale system i - og udenfor kommunerne. Har du erfaring indenfor psykiatrien vil det være en fordel. Desuden forventer vi, at du: er omstillingsparat er god til at samarbejde, og evner til at arbejde selvstændigt har fleksibilitet, overblik og humor har lyst og evne til tværfagligt og tværsektorielt samarbejde kommunikerer klart og enkelt har initiativ og engagement kan navigere i en travl hverdag Vi kan tilbyde Gode faglige udviklingsmuligheder. Du bliver en del af et stærkt fagligt miljø og af en samlet socialrådgivergruppe på Psykiatrisk Center Glostrup på i alt 25 socialrådgivere. Dit kommende team består af i alt 9 socialrådgivere på sengeafsnit fordelt på Nordstjernevej og Brøndbyøstervej. Hos os får du god mulighed for faglig støtte, sparring, monofaglige socialrådigivermøder. Du vil også få mulighed for opkvalificering gennem undervisning internt såvel som eksternt. Et spændende job med varierede funktioner. Du får indflydelse på tilrettelæggelsen af eget arbejde i et godt arbejdsmiljø med socialt samvær, som vi lægger vægt på. Ønsker du at vide mere om stillingen? Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte ledende socialrådgiver Marlene Johannessen tlf.: 24627983 Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er på 37 timer og er til besættelse 1. marts. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der indhentes efter aftale med ansøger altid referencer inden endelig beslutning om ansættelse. Mere information Ansøgningsfrist 20.01.20 kl. 12.00 Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 4 Ansøgning med CV sendes via linket i dette opslag. Velkommen indenfor på Psykiatrisk Center Glostrup På Psykiatrisk Center Glostrup diagnosticerer og behandler vi patienter med alle typer af psykiske lidelser. Vi har 13 døgnafsnit med i alt 190 senge og 16 ambulatorier, samt en række støttefunktioner. Vi har en række almene, specialiserede og højt specialiserede døgnafsnit og ambulante enheder, samt en stor forskningsenhed. Centeret beskæftiger knap 700 engagerede medarbejdere, og er en del af Københavns Universitets universitetshospitaler. Centret er fordelt på fem adresser: Nordstjernevej 41, Brøndbyøstervej 160, Gl. Kongevej 33, H.J. Holstvej og Ishøj Store Torv. Centret modtager både patienter fra eget optageområde og patienter fra resten af Region Hovedstaden til specialiserede tilbud.Er du en faglig kompetent socialrådgiver, som søger nye udfordringer, og interesserer du dig for behandlingspsykiatrien? Så søg vores attraktive stilling med mange udviklingsmuligheder.

Du vil blive tilknyttet to intensive sengeafsnit på Brøndbyøstervej med i alt 26 patienter. Du vil komme til at indgå i et behandlerteam med et tæt tværfagligt samarbejde med læge, plejepersonale, ergo- og fysioterapeut, sekretær, psykolog m.fl.


Hvilke arbejdsopgaver vil du få? Du skal sammen med afsnittene og den overordnede ledelse sikre kvalitet i sammenhængende indsatser til patienter, der både modtager ydelser i sundhedsvæsenet og i det kommunale system.

Dine opgaver bliver, at sikre råd og vejledning til patienterne, og at samarbejde med og koordinere de sociale indsatser omkring den enkelte patients behandlingsforløb – fra indlæggelse til udskrivelse – med kommuner, socialpsykiatriske bosteder, andre psykiatriske centre m.fl.



Vores forventninger til dig Du er en faglig kompetent socialrådgiver, der har en kreativ og professionel indstilling til socialrådgiverarbejdet, og du har solidt kendskab til den sociale lovgivning og det sociale system i - og udenfor kommunerne. Har du erfaring indenfor psykiatrien vil det være en fordel.

Desuden forventer vi, at du:

  • er omstillingsparat
  • er god til at samarbejde, og evner til at arbejde selvstændigt
  • har fleksibilitet, overblik og humor
  • har lyst og evne til tværfagligt og tværsektorielt samarbejde
  • kommunikerer klart og enkelt
  • har initiativ og engagement
  • kan navigere i en travl hverdag
Vi kan tilbyde Gode faglige udviklingsmuligheder. Du bliver en del af et stærkt fagligt miljø og af en samlet socialrådgivergruppe på Psykiatrisk Center Glostrup på i alt 25 socialrådgivere. Dit kommende team består af i alt 9 socialrådgivere på sengeafsnit fordelt på Nordstjernevej og Brøndbyøstervej.

Hos os får du god mulighed for faglig støtte, sparring, monofaglige socialrådigivermøder. Du vil også få mulighed for opkvalificering gennem undervisning internt såvel som eksternt.

Et spændende job med varierede funktioner. Du får indflydelse på tilrettelæggelsen af eget arbejde i et godt arbejdsmiljø med socialt samvær, som vi lægger vægt på.

Ønsker du at vide mere om stillingen? Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte ledende socialrådgiver Marlene Johannessen tlf.: 24627983

Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er på 37 timer og er til besættelse 1. marts.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Der indhentes efter aftale med ansøger altid referencer inden endelig beslutning om ansættelse.

Mere information Ansøgningsfrist 20.01.20 kl. 12.00

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 4

Ansøgning med CV sendes via linket i dette opslag.

Velkommen indenfor på Psykiatrisk Center Glostrup På Psykiatrisk Center Glostrup diagnosticerer og behandler vi patienter med alle typer af psykiske lidelser. Vi har 13 døgnafsnit med i alt 190 senge og 16 ambulatorier, samt en række støttefunktioner. Vi har en række almene, specialiserede og højt specialiserede døgnafsnit og ambulante enheder, samt en stor forskningsenhed. Centeret beskæftiger knap 700 engagerede medarbejdere, og er en del af Københavns Universitets universitetshospitaler.

Centret er fordelt på fem adresser: Nordstjernevej 41, Brøndbyøstervej 160, Gl. Kongevej 33, H.J. Holstvej og Ishøj Store Torv.

Centret modtager både patienter fra eget optageområde og patienter fra resten af Region Hovedstaden til specialiserede tilbud.





Psykiatrisk Center GlostrupGlostrup2020-01-02T00:00:002020-01-20T00:00:00
330155936Beskæftigelsessagsbehandler til ambitiøst UngeteamRobot Du tror også på, at uddannelse er vejen til et værdigt liv for Høje-Taastrup Kommunes unge. Ungeteamet tager sig af indsatsen for ledige borgere under 30 år og har til formål at understøtte, at borgerne hurtigst muligt får en tilknytning til uddannelsessystemet (LAB 6.4 og 6.5). Du skal motivere og vejlede uddannelseshjælpsmodtager i forhold til uddannelsessystemet. Du skal tro på, at vejen frem for den unge er uddannelse. Du skal trives med at arbejde med dialog som redskab i en travl hverdag, hvor du møder mange forskellige borgere på en dag. Du skal, sammen med den unge, arbejde med hele den redskabsvifte, der findes i Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og understøtte, at borgerens forløb sammensættes, så der skabes en konstruktiv fremdrift i borgerens vej til uddannelse eller arbejde. Du vil ligeledes skulle forelægge sager for kommunens rehabiliteringsteam. Opgaverne løses i tæt samarbejde med teamet, fagspecialisterne og den daglige leder. Vi lægger vægt på, at du:Er uddannet socialrådgiver socialformidler med flere års erfaringHar et godt humør og et positivt, helhedsorienteret menneskesyn, hvor fokus er på borgerens ressourcer og potentialerØnsker at indgå i et team med dine kolleger og har lyst til meningsudvekslinger og vidensdeling på et højt fagligt niveauHar stærke sociale kompetencer og gode formidlingsevner både skriftligt og mundtligtHar organisatorisk sans, kan bevare overblikket og prioritere og arbejde struktureretEr en rummelig person, der evner at lytte, motivere og samleKan bidrage med nye tanker og ideer i en omskiftelig hverdagHar erfaring med at samarbejde med borgere, øvrige centre i en kommune, leverandører, virksomheder og faglige organisationerKan fungere selvstændigt i en tovholderfunktion med mange interessenter i spilHar flair for systematisk anvendelse af edb og har let ved skriftlighed Vi forventer, at du evner at sætte borgeren i centrum. Du har et godt kendskab til arbejdsopgaverne og tilhørende lovgivning i et jobcenter. Du har et grundigt kendskab til lov om aktiv beskæftigelsesindsats og lov om aktiv socialpolitik, og et grundlæggende kendskab til forvaltningsloven, offentlighedsloven og retssikkerhedsloven på det sociale område. Du har ligeledes gerne overordnet kendskab til lov om handicapkompenserende ydelser. Afdelingen du bliver en del af Vi er organiseret i 3 myndighedsafdelinger, som varetager opfølgningen på modtagere af a- dagpenge, fleksjob og virksomhedsrettede tilbud samt kontanthjælp, sygedagpenge, jobafklarings- og ressourceforløb. Afdelingen Job og Kompetence består af Kontanthjælp over 30 år og Ungeteamet (kontanthjælp og uddannelseshjælp under 30 år), Integrationsteamet, Det Koordinerende Team, samt to fremskudte beskæftigelsesindsatser. Vi arbejder i hverdagen tæt sammen med vores kollegaer i Borger- og Arbejdsmarkedscentret samt de øvrige centre i kommunen, leverandører af beskæftigelsestilbud og virksomheder. Du får nogle dygtige og engagerede kolleger med høj faglighed, et godt arbejdsmiljø og med plads til selvstændighed og initiativ. Vi har en uformel omgangstone, og vi lægger vægt på, at det skal være sjovt og rart at gå på arbejde. Vi er ambitiøse og engagerede i vores arbejde, og vi tager ansvar og udviser handlekraft. Vi er nysgerrige og prøver gerne nye veje og metoder. Du vil få systematisk oplæring og mulighed for tæt faglig og ledelsesmæssig støtte i hverdagen. Hos os er der rig mulighed for personlig og faglig udvikling både individuelt og som team. Yderligere oplysninger Stillingen er på 37 timer ugentligt med tiltrædelse 1. april 2020. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Arbejdsstedet er Rådhuset, Bygaden 2, 2630 Taastrup, som ligger få minutters gang fra Høje-Taastrup Station. Ansøgningsfristen er den 2. februar 2020. Vi holder samtaler løbende. Ansøgning vedlagt CV og uddannelsesbevis sendes via kommunens e-rekrutteringssystem. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte fagspecialist Ena Winther på 2425 5192.Du tror også på, at uddannelse er vejen til et værdigt liv for Høje-Taastrup Kommunes unge.
 
Ungeteamet tager sig af indsatsen for ledige borgere under 30 år og har til formål at understøtte, at borgerne hurtigst muligt får en tilknytning til uddannelsessystemet (LAB 6.4 og 6.5). Du skal motivere og vejlede uddannelseshjælpsmodtager i forhold til uddannelsessystemet. Du skal tro på, at vejen frem for den unge er uddannelse. Du skal trives med at arbejde med dialog som redskab i en travl hverdag, hvor du møder mange forskellige borgere på en dag.

Du skal, sammen med den unge, arbejde med hele den redskabsvifte, der findes i Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og understøtte, at borgerens forløb sammensættes, så der skabes en konstruktiv fremdrift i borgerens vej til uddannelse eller arbejde. Du vil ligeledes skulle forelægge sager for kommunens rehabiliteringsteam. Opgaverne løses i tæt samarbejde med teamet, fagspecialisterne og den daglige leder.
 
Vi lægger vægt på, at du:
  • Er uddannet socialrådgiver/socialformidler med flere års erfaring
  • Har et godt humør og et positivt, helhedsorienteret menneskesyn, hvor fokus er på borgerens ressourcer og potentialer
  • Ønsker at indgå i et team med dine kolleger og har lyst til meningsudvekslinger og vidensdeling på et højt fagligt niveau
  • Har stærke sociale kompetencer og gode formidlingsevner både skriftligt og mundtligt
  • Har organisatorisk sans, kan bevare overblikket og prioritere og arbejde struktureret
  • Er en rummelig person, der evner at lytte, motivere og samle
  • Kan bidrage med nye tanker og ideer i en omskiftelig hverdag
  • Har erfaring med at samarbejde med borgere, øvrige centre i en kommune, leverandører, virksomheder og faglige organisationer
  • Kan fungere selvstændigt i en tovholderfunktion med mange interessenter i spil
  • Har flair for systematisk anvendelse af edb og har let ved skriftlighed

Vi forventer, at du evner at sætte borgeren i centrum. Du har et godt kendskab til arbejdsopgaverne og tilhørende lovgivning i et jobcenter. Du har et grundigt kendskab til lov om aktiv beskæftigelsesindsats og lov om aktiv socialpolitik, og et grundlæggende kendskab til forvaltningsloven, offentlighedsloven og retssikkerhedsloven på det sociale område. Du har ligeledes gerne overordnet kendskab til lov om handicapkompenserende ydelser. 
 
Afdelingen du bliver en del af
Vi er organiseret i 3 myndighedsafdelinger, som varetager opfølgningen på modtagere af a- dagpenge, fleksjob og virksomhedsrettede tilbud samt kontanthjælp, sygedagpenge, jobafklarings- og ressourceforløb.

Afdelingen Job og Kompetence består af Kontanthjælp over 30 år og Ungeteamet (kontanthjælp og uddannelseshjælp under 30 år), Integrationsteamet, Det Koordinerende Team, samt to fremskudte beskæftigelsesindsatser. Vi arbejder i hverdagen tæt sammen med vores kollegaer i Borger- og Arbejdsmarkedscentret samt de øvrige centre i kommunen, leverandører af beskæftigelsestilbud og virksomheder.

Du får nogle dygtige og engagerede kolleger med høj faglighed, et godt arbejdsmiljø og med plads til selvstændighed og initiativ. Vi har en uformel omgangstone, og vi lægger vægt på, at det skal være sjovt og rart at gå på arbejde. Vi er ambitiøse og engagerede i vores arbejde, og vi tager ansvar og udviser handlekraft. Vi er nysgerrige og prøver gerne nye veje og metoder. Du vil få systematisk oplæring og mulighed for tæt faglig og ledelsesmæssig støtte i hverdagen. Hos os er der rig mulighed for personlig og faglig udvikling både individuelt og som team.
 
Yderligere oplysninger
Stillingen er på 37 timer ugentligt med tiltrædelse 1. april 2020. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn.

Arbejdsstedet er Rådhuset, Bygaden 2, 2630 Taastrup, som ligger få minutters gang fra Høje-Taastrup Station.
 
Ansøgningsfristen er den 2. februar 2020.
Vi holder samtaler løbende.

Ansøgning vedlagt CV og uddannelsesbevis sendes via kommunens e-rekrutteringssystem.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte fagspecialist Ena Winther på 2425 5192.
 

Høje-Taastrup KommuneTaastrup2020-01-13T00:00:002020-02-02T00:00:00
330158553FAGLIGT STÆRK SOCIALRÅDGIVER TIL INDVANDRER KVINDECENTRETRobot I Indvandrer Kvindecentret søger vi en ny kollega til vores rådgivningsteam. Rådgivningen er en af centrets absolutte kerneydelser, og spænder bredt og over mange lovgivninger. Derfor søger vi en fagligt stærk socialrådgiver, der med indsigt og erfaring har lyst til både at udvikle og sætte sit præg på vores rådgivningstilbud og på vores organisation som helhed. Indvandrer Kvindecentret er et frivilligt fællesskab for minoritetsetniske børn, unge og voksne. Vi har knapt 13.000 registrede besøg om året, og gennem rådgivning, netværksaktiviteter, mentorskaber, sundheds- og beskæftigelsesindsatser arbejder vi for at styrke kompetencer og handlekraft. Både hos den enkelte og i fællesskaber. Som rådgiver kommer du til at indgå i et team med 3 andre meget kompetente rådgivere, der driver forskellige rådgivningsindsatser i centret, og som alle er kendetegnet ved stort engagement, arbejdsglæde, faglig nysgerrighed og med et helt særligt fokus på hver eneste, der opsøger vores rådgivning. Din faglige profil Du er uddannet socialrådgiver Du har erfaring med rådgivning enten fra den kommunale sektor eller fra en NGO Du er bredt funderet i bl.a. Beskæftigelsesloven, Serviceloven, Loven om aktiv socialindsats, Udlændingeloven Du har arbejdet med Indvandrer Kvindecentrets målgruppe Du har erfaring med dokumentation, journalisering og progressionsarbejde i sociale indsatser Dine kompetencer Du formår at arbejde selvstændigt Du kender dine egne faglige og personlige grænser Du har lyst til fagligt at udfordre den traditionelle en-til-en samtale og rådgiverrolle Du bevarer overblikket og roen i pludseligt opståede situationer Du lader dig ikke slå ud, når noget ikke lykkes, men søger i stedet nye løsninger. Du er struktureret, dedikeret og ansvarlig Du siger mere vi end jeg Vi tilbyder en spændende stilling med ansvar og udfordringer i en organisation, der stiller skarpt på det enkelte menneskes behov og udvikling. En mulighed for at være med til at skabe positive sociale forandringer for mange udsatte familier og en sjov, engageret og rummelig arbejdsplads med masser af gode kolleger og hverdage, der sjældent ligner hinanden. Ansøgning og ansøgningsfrist Din arbejdsplads vil være i Indvandrer Kvindecentrets lokaler i Blågårdsgade på Nørrebro. Stillingen er til besættelse pr. 1. marts 2020 eller hurtigst muligt og er et barselsvikariat med mulighed for forlængelse. Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer pr. uge. Løn- og ansættelsesvilkår efter aftale. Ansøgning samt CV og relevante bilag sendes til info@i-kc.dk. Skriv venligst Ansøgning til socialrådgiver i emnefeltet. Ansøgningsfrist: Mandag d. 27. januar kl. 10.00. Ansættelsessamtaler afholdes i uge 5. Spørgsmål vedrørende stillingen rettes til socialrådgiver Dina Tsurkan på tlf. nr. 35 39 69 85. Alle henvendelser behandles fortroligt. Læs mere om Indvandrer Kvindecentret på www.i-kc.dk

I Indvandrer Kvindecentret søger vi en ny kollega til vores rådgivningsteam. Rådgivningen er en af centrets absolutte kerneydelser, og spænder bredt og over mange lovgivninger. Derfor søger vi en fagligt stærk socialrådgiver, der med indsigt og erfaring har lyst til både at udvikle og sætte sit præg på vores rådgivningstilbud og på vores organisation som helhed.

Indvandrer Kvindecentret er et frivilligt fællesskab for minoritetsetniske børn, unge og voksne. Vi har knapt 13.000 registrede besøg om året, og gennem rådgivning, netværksaktiviteter, mentorskaber, sundheds- og beskæftigelsesindsatser arbejder vi for at styrke kompetencer og handlekraft. Både hos den enkelte og i fællesskaber.

Som rådgiver kommer du til at indgå i et team med 3 andre meget kompetente rådgivere, der driver forskellige rådgivningsindsatser i centret, og som alle er kendetegnet ved stort engagement, arbejdsglæde, faglig nysgerrighed og med et helt særligt fokus på hver eneste, der opsøger vores rådgivning.
 

Din faglige profil

  • Du er uddannet socialrådgiver
  • Du har erfaring med rådgivning enten fra den kommunale sektor eller fra en NGO
  • Du er bredt funderet i bl.a. Beskæftigelsesloven, Serviceloven, Loven om aktiv socialindsats, Udlændingeloven
  • Du har arbejdet med Indvandrer Kvindecentrets målgruppe
  • Du har erfaring med dokumentation, journalisering og progressionsarbejde i sociale indsatser

Dine kompetencer

  • Du formår at arbejde selvstændigt
  • Du kender dine egne faglige og personlige grænser
  • Du har lyst til fagligt at udfordre den traditionelle en-til-en samtale og rådgiverrolle
  • Du bevarer overblikket og roen i pludseligt opståede situationer
  • Du lader dig ikke slå ud, når noget ikke lykkes, men søger i stedet nye løsninger.
  • Du er struktureret, dedikeret og ansvarlig
  • Du siger mere ’vi’ end ’jeg’

Vi tilbyder en spændende stilling med ansvar og udfordringer i en organisation, der stiller skarpt på det enkelte menneskes behov og udvikling. En mulighed for at være med til at skabe positive sociale forandringer for mange udsatte familier og en sjov, engageret og rummelig arbejdsplads med masser af gode kolleger og hverdage, der sjældent ligner hinanden.

 

Ansøgning og ansøgningsfrist

Din arbejdsplads vil være i Indvandrer Kvindecentrets lokaler i Blågårdsgade på Nørrebro.

Stillingen er til besættelse pr. 1. marts 2020 eller hurtigst muligt og er et barselsvikariat med mulighed for forlængelse. Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer pr. uge. Løn- og ansættelsesvilkår efter aftale.

Ansøgning samt CV og relevante bilag sendes til info@i-kc.dk. Skriv venligst ’Ansøgning til socialrådgiver’ i emnefeltet.

Ansøgningsfrist: Mandag d. 27. januar kl. 10.00. Ansættelsessamtaler afholdes i uge 5.

Spørgsmål vedrørende stillingen rettes til socialrådgiver Dina Tsurkan på tlf. nr. 35 39 69 85. Alle henvendelser behandles fortroligt.

Læs mere om Indvandrer Kvindecentret på www.i-kc.dk

Indvandrer kvindecentretKøbenhavn N2020-01-16T00:00:002020-01-27T00:00:00
330159050Sagsbehandler med forhandlerevner til det specialiserede voksenområdeRobot Vil du være med til at borgerne får de tilbud, der giver dem størst mulig udvikling og at kommunen får mest muligt for pengene, når vi køber tilbud på det sociale område. Vil du være med til at skabe din egen sagsbehandlerstilling, hvor du får en særlig funktion? Sagsbehandler med koordinerende rolle Vi har lige nu to nyoprettede sagsbehandlerstillinger med en særlig funktion i hver deres team. Du vil som en af vores to nye sagsbehandlere dels have dine egne sager og dels have en koordinerende funktion indenfor teamet i forhold til opfølgning på borgersager og prisforhandling med leverandørerne. Du vil indgå i en fast arbejdsgruppe med den anden sagsbehandler, der ansættes og kommunens indkøbsafdeling. I denne arbejdsgruppe arbejder i strategisk med, hvorvidt der er sammenhæng mellem borgerens behov og progression i forhold til tilbuddets indhold og pris. Du vil i teamet også have en rolle som sparringpartner, hvor du understøtter dine kollegers arbejde med borgerens progression overfor tilbud og pris. Erfaren, struktureret og en skarp forhandler Du har viden og erfaring med målgruppen og botilbud. Du har forhandlererfaring, eller har lyst til at blive en god forhandler. Du skaber overblik over borgersagerne og har blik for, hvilke der kræver noget særligt. Du går struktureret til dit arbejde og har dokumentationen i orden det vil være en fordel at du er stærk i data og regneark. Det er en fordel, hvis du har kendskab til økonomi og drift af botilbud på servicelovens område. Du er servicemindet og taler i øjenhøjde med borgere, kolleger og samarbejdspartnere Du har en mellemlang eller lang videregående uddannelse og har tilegnet dig erfaring og relevante kvalifikationer. Du er god til at skabe kontakt og være i dialog med både borgere og samarbejdspartnere. Du har lyst og mod på at tage meget ud af huset og besøge bosteder og borgere. Du har gode samarbejdsevner og kommunikerer på en ligefrem, anerkendende og tydelig måde både mundtligt og skriftligt. Du kan have mange bolde i luften og prioritere dine opgaver Du arbejder selvstændigt, planlægger dit arbejde selv og reflekterer over din egen praksis. Det er borgere med komplekse udfordringer og opgaverne medfører derfor, at du skal kende til sagsgangen og lovgivningen, men at du samtidig også formår at finde vejen i praksis. Der kan være dilemmaer i arbejdet, som du skal kunne navigere i og træffe beslutninger om. Vi arbejder meget i teams, og der er altid sparring og hjælp at hente. Selvom vi ofte har en travl hverdag, hvor opgaverne kan ændre sig og planlægningen kan skride, så deltager vi alle i at finde de gode løsninger sammen. Vi har løbende supervision og intern undervisning i de lovområder, som vi beskæftiger os med. Du vil bl.a. deltage i en intern uddannelse om, hvordan vi sammen med borgeren og samarbejdspartnere arbejder systematisk med at sætte mål om progression for borgeren. Du bliver en del af et team med 6-7 sagsbehandlerkolleger under Team Myndighed, som er en myndighedsafdeling på det specialiserede socialområde. Det betyder, at vi vurderer, udmåler og bevilger støtte og hjælp til borgere med handicap eller særlige sociale problemer. Vi er 2 ledere og 22 medarbejdere med mange forskellige uddannelsesbaggrunde. Fælles for os alle er, at vi brænder for at levere god og korrekt sagsbehandling til borgere, hvor borgeren føler sig inddraget, hørt og forstået. Du får nogle professionelle, engagerede og ambitiøse kolleger, som er gode til at samarbejde og sparre med hinanden. Vi har en anerkendende og positiv tilgang til både borgere, kolleger og samarbejdspartnere. Vi vil gerne gå foran i udviklingen af det specialiserede voksenområde Vi vil gerne være i front i forhold til at udvikle området, derfor afprøver vi gerne nye tiltag, arbejdsgange og samarbejdsmetoder med borgere - og gør ikke nødvendigvis tingene, som alle andre gør det. Vi har mange udviklingsprojekter, som du vil blive en del af, og der er rig mulighed for at få afprøvet og bragt lige netop dine kompetencer i spil. Se udviklingsplan for det specialiserede voksenområde i Høje-Taastrup Kommune. To sagsbehandlerstillinger på hver 37 timer om ugen Tiltrædelse pr. 1. april 2020. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Vi indhenter straffeattest samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen. Ansøgningsfristen er lørdag den 1. februar 2020 Vi holder 1. samtale den 6. februar og anden samtale den 11. februar. Ansøgning, CV, uddannelsesbeviser og evt. andre relevante dokumenter sendes elektronisk via kommunens e-rekrutteringssystem. Er du blevet nysgerrig? Så spørg endelig… Du har måske spørgsmål til jobbet, dagligdagen eller noget helt tredje, og dem vil vi meget gerne besvare. Du kan ringe til teamchef Henrik Otto på 23395618. Vi ser frem til at høre fra dig. Om Social- og handicapcentret Du vil blive ansat i Høje-Taastrup Kommunes Social- og Handicapcenter, som løser de samlede opgaver indenfor handicap og psykiatriområdet herunder udredning og visitation af borgere samt drift af egne bo-, støtte og aktivitetstilbud. Centret har endvidere ansvaret for misbrugsindsatsen, hjemløseindsatsen, specialundervisning for voksne, ungdomsuddannelser til unge med særlige behov samt tilkendelse af førtidspension. Læs mere om Høje-Taastrup Kommune på www.htk.dk.Vil du være med til at borgerne får de tilbud, der giver dem størst mulig udvikling og at kommunen får mest muligt for pengene, når vi køber tilbud på det sociale område. Vil du være med til at skabe din egen sagsbehandlerstilling, hvor du får en særlig funktion?

Sagsbehandler med koordinerende rolle
Vi har lige nu to nyoprettede sagsbehandlerstillinger med en særlig funktion i hver deres team. Du vil som en af vores to nye sagsbehandlere dels have dine egne sager og dels have en koordinerende funktion indenfor teamet i forhold til opfølgning på borgersager og prisforhandling med leverandørerne. Du vil indgå i en fast arbejdsgruppe med den anden sagsbehandler, der ansættes og kommunens indkøbsafdeling. I denne arbejdsgruppe arbejder i strategisk med, hvorvidt der er sammenhæng mellem borgerens behov og progression i forhold til tilbuddets indhold og pris. Du vil i teamet også have en rolle som sparringpartner, hvor du understøtter dine kollegers arbejde med borgerens progression overfor tilbud og pris.

Erfaren, struktureret og en skarp forhandler
Du har viden og erfaring med målgruppen og botilbud. Du har forhandlererfaring, eller har lyst til at blive en god forhandler. Du skaber overblik over borgersagerne og har blik for, hvilke der kræver noget særligt. Du går struktureret til dit arbejde og har dokumentationen i orden –det vil være en fordel at du er stærk i data og regneark. Det er en fordel, hvis du har kendskab til økonomi og drift af botilbud på servicelovens område.

Du er servicemindet og taler i øjenhøjde med borgere, kolleger og samarbejdspartnere
Du har en mellemlang eller lang videregående uddannelse og har tilegnet dig erfaring og relevante kvalifikationer.  Du er god til at skabe kontakt og være i dialog med både borgere og samarbejdspartnere. Du har lyst og mod på at tage meget ud af huset og besøge bosteder og borgere. Du har gode samarbejdsevner og kommunikerer på en ligefrem, anerkendende og tydelig måde både mundtligt og skriftligt.

Du kan have mange bolde i luften og prioritere dine opgaver
Du arbejder selvstændigt, planlægger dit arbejde selv og reflekterer over din egen praksis. Det er  borgere med komplekse udfordringer og opgaverne medfører derfor, at du skal kende til sagsgangen og lovgivningen, men at du samtidig også formår at finde vejen i praksis. Der kan være dilemmaer i arbejdet, som du skal kunne navigere i og træffe beslutninger om. Vi arbejder meget i teams, og der er altid sparring og hjælp at hente. Selvom vi ofte har en travl hverdag, hvor opgaverne kan ændre sig og planlægningen kan skride, så deltager vi alle i at finde de gode løsninger sammen.

Vi har løbende supervision og intern undervisning i de lovområder, som vi beskæftiger os med. Du vil bl.a. deltage i en intern uddannelse om, hvordan vi sammen med borgeren og samarbejdspartnere arbejder systematisk med at sætte mål om progression for borgeren.

Du bliver en del af et team med 6-7 sagsbehandlerkolleger under Team Myndighed, som er en myndighedsafdeling på det specialiserede socialområde. Det betyder, at vi vurderer, udmåler og bevilger støtte og hjælp til borgere med handicap eller særlige sociale problemer. Vi er 2 ledere og 22 medarbejdere med mange forskellige uddannelsesbaggrunde. Fælles for os alle er, at vi brænder for at levere god og korrekt sagsbehandling til borgere, hvor borgeren føler sig inddraget, hørt og forstået.

Du får nogle professionelle, engagerede og ambitiøse kolleger, som er gode til at samarbejde og sparre med hinanden. Vi har en anerkendende og positiv tilgang til både borgere, kolleger og samarbejdspartnere.

Vi vil gerne gå foran i udviklingen af det specialiserede voksenområde
Vi vil gerne være i front i forhold til at udvikle området, derfor afprøver vi gerne nye tiltag, arbejdsgange og samarbejdsmetoder med borgere - og gør ikke nødvendigvis tingene, som alle andre gør det. Vi har mange udviklingsprojekter, som du vil blive en del af, og der er rig mulighed for at få afprøvet og bragt lige netop dine kompetencer i spil.

Se udviklingsplan for det specialiserede voksenområde i Høje-Taastrup Kommune.

To sagsbehandlerstillinger på hver 37 timer om ugen
Tiltrædelse pr. 1. april 2020. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Vi indhenter straffeattest samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen.

Ansøgningsfristen er lørdag den 1. februar 2020
Vi holder 1. samtale den 6. februar og anden samtale den 11. februar.

Ansøgning, CV, uddannelsesbeviser og evt. andre relevante dokumenter sendes elektronisk via kommunens e-rekrutteringssystem.

Er du blevet nysgerrig? Så spørg endelig…
Du har måske spørgsmål til jobbet, dagligdagen eller noget helt tredje, og dem vil vi meget gerne besvare. Du kan ringe til teamchef Henrik Otto på 23395618.

Vi ser frem til at høre fra dig.

Om Social- og handicapcentret
Du vil blive ansat i Høje-Taastrup Kommunes Social- og Handicapcenter, som løser de samlede opgaver indenfor handicap og psykiatriområdet herunder udredning og visitation af borgere samt drift af egne bo-, støtte og aktivitetstilbud. Centret har endvidere ansvaret for misbrugsindsatsen, hjemløseindsatsen, specialundervisning for voksne, ungdomsuddannelser til unge med særlige behov samt tilkendelse af førtidspension. Læs mere om Høje-Taastrup Kommune på www.htk.dk.

Høje-Taastrup KommuneTaastrup2020-01-16T00:00:002020-02-01T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialrådgiver - Rigshospitalet

Glostrup Hospital

Glostrup
??En stilling som socialrådgiver er ledig til besættelse pr. 1. marts 2020 ?Stillingen er administrativt tilknyttet Afdelingen for Hjerne- og Nervesygdomme og er på 25t uge, mens opgaverne fordeles i forskellige centre klinikker: 7,5 timer uge i Afd...
Indrykket:6. januar 2020

Faglig kompetent socialrådgiver til intensive sengeafsnit på Psykiatrisk Center Glostrup

Psykiatrisk Center Glostrup

Glostrup
Er du en faglig kompetent socialrådgiver, som søger nye udfordringer, og interesserer du dig for behandlingspsykiatrien? Så søg vores attraktive stilling med mange udviklingsmuligheder. Du vil blive tilknyttet to intensive sengeafsnit på Brøndbyøste...
Indrykket:2. januar 2020

Beskæftigelsessagsbehandler til ambitiøst Ungeteam

Høje-Taastrup Kommune

Taastrup
Du tror også på, at uddannelse er vejen til et værdigt liv for Høje-Taastrup Kommunes unge. Ungeteamet tager sig af indsatsen for ledige borgere under 30 år og har til formål at understøtte, at borgerne hurtigst muligt får en tilknytning til uddanne...
Indrykket:13. januar 2020

FAGLIGT STÆRK SOCIALRÅDGIVER TIL INDVANDRER KVINDECENTRET

Indvandrer kvindecentret

København N
I Indvandrer Kvindecentret søger vi en ny kollega til vores rådgivningsteam. Rådgivningen er en af centrets absolutte kerneydelser, og spænder bredt og over mange lovgivninger. Derfor søger vi en fagligt stærk socialrådgiver, der med indsigt og erfa...
Indrykket:16. januar 2020

Sagsbehandler med forhandlerevner til det specialiserede voksenområde

Høje-Taastrup Kommune

Taastrup
Vil du være med til at borgerne får de tilbud, der giver dem størst mulig udvikling og at kommunen får mest muligt for pengene, når vi køber tilbud på det sociale område. Vil du være med til at skabe din egen sagsbehandlerstilling, hvor du får en sæ...
Indrykket:16. januar 2020