Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Voksenrådgivningen søger en socialfaglig medarbejder til vores modtagelse, samt vores herberg- og krisecentersager

Modtagelsen er vores indgangsdør til Voksenrådgivningen. Det er her borgerne indleder den første kontakt til os, hvorfor samtalen ofte består af akut opståede problemer, som kalder på ro, nærvær, råd og vejledning. I modtagelsen varetages også vores herberg- og krisecentersager.

Vi søger en kollega pr. 1. august 2019, der kan lide det akutte arbejdet med borgere med komplekse problemstillinger, og har en solid erfaring og robusthed, som du kan bringe med ind i funktionen. Det er vigtigt, at du er fleksibel og trives med, at håndtere henvendelser, der er både alsidige og uforudsigelige. Desuden er det en fordel, at du har en kombineret socialfaglig profil, samt en myndighedsprofil.

Der er tale om en fast fuldtidsstilling.

Voksenrådgivningen er en socialafdeling forankret i Center for Handicap og Psykiatri. Vi varetager sagsbehandling og koordination af den socialfaglige indsats for borgere over 18 år i henhold til Lov om Social Service og Pensionsloven. Vores målgruppe er voksne borgere med nedsat fysisk og psykiske funktionsevne; herunder handicap, psykiatri og misbrugsområdet. Vi arbejder primært indenfor servicelovens §§ 85, 96, 97, 100, 101, 103, 104, 107, 108, 109 og 110.

Vi er 16 socialfaglige rådgivere og 2 administrative sagsbehandlere fordelt i fire teams. I Voksenrådgivningen er der desuden ansat to rusmiddelkonsulenter samt to gadeplansmedarbejdere.

Om stillingen

Den ledige stilling er forankret i vores modtagelse, som i daglig tale kaldes team 3. I team 3 afklares alle henvendelser, før de evt. videregives til en foranstaltning i ét af de andre teams.

Teamet udgøres af 2 rådgivere, der har det primære ansvar for herberg- og krisecentersager, samt 2 administrative medarbejdere, der primært administrerer pension. Herudover varetager teamet flere alsidige opgaver; herunder at yde råd og vejledning, både i akutte sager, samt ved generelle spørgsmål. I teamet laves også myndighedsopgaver, som egenbetaling ved ophold.

Teamet har tæt samarbejde med gadeplansmedarbejderne samt opsøgende socialpsykiatri, og tager også ud og møder borgerne i eget hjem, eller på herberg- og krisecentre.

Vi forventer. at du er god til at møde, og skabe kontakt til alle typer af borgere, og kan rumme dem, samt deres vanskeligheder.

De arbejdsopgaver, du særligt skal varetage er bl.a. koordinering af opholdsplaner og handleplaner med herberger og krisecentre. Råd og vejledning til borgere, pårørende og samarbejdspartnere. Afklaring og undersøgelse af sager, og evt. klargøring til videre foranstaltning.

Du skal være indstillet på, at indgå i et tæt teamsamarbejde, hvor du også bidrager til at passe vores modtagelse, og veksle mellem administrative opgaver og borgerkontakt.

Vi ser gerne, at du kan identificere dig med flest mulige af nedenstående kvalifikationer

  • Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har andet socialfaglig uddannelse.
  • Er empatisk, sympatisk og kan agere roligt og bevare overblikket overfor borgere, der er i krise.
  • Har erfaring med hjemløseområdet og opsøgende arbejde.
  • Er god til at samarbejde med mange forskellige samarbejdspartnere.
  • Har gode kommunikative evner, både mundtligt og skriftligt.
  • Har et godt kendskab til Servicelovens regler for voksne.
  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret, og kan håndtere sager med komplekse problemstillinger.
  • Har gode samarbejdsevner, og har lyst til at indgå i teamsamarbejde.
  • Kan agere roligt og bevare overblikket overfor borgere, der er i krise.
  • Er vant til at arbejde med IT- systemer (vi benytter Incorp, KMD og Acadre), og ser skriftlig dokumentation som en integreret del af dit arbejde.
Du får et spændende og afvekslende job, med engagerede og dygtige kolleger og samarbejdspartnere, der alle vægter et godt arbejdsmiljø med plads til grin og forskellighed.

Der er desuden faste teammøder og ekstern supervision.

Løn- og ansættelsesforhold:

Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner.

Ansøgningsfrist: Mandag den 17. juni 2019.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler d. 24. juni.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte socialrådgiver i team 3 Sylvia Rønning Hansen på tlf. 36393922, eller leder af Voksenrådgivningen Ditte Marie Blond på tlf. 61916995.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330031106Phoenix-0c2658dd12019-06-03T00:00:00Voksenrådgivningen søger en socialfaglig medarbejder til vores modtagelse, samt vores herberg- og krisecentersagerModtagelsen er vores indgangsdør til Voksenrådgivningen. Det er her borgerne indleder den første kontakt til os, hvorfor samtalen ofte består af akut opståede problemer, som kalder på ro, nærvær, råd og vejledning. I modtagelsen varetages også vores herberg- og krisecentersager.

Vi søger en kollega pr. 1. august 2019, der kan lide det akutte arbejdet med borgere med komplekse problemstillinger, og har en solid erfaring og robusthed, som du kan bringe med ind i funktionen. Det er vigtigt, at du er fleksibel og trives med, at håndtere henvendelser, der er både alsidige og uforudsigelige. Desuden er det en fordel, at du har en kombineret socialfaglig profil, samt en myndighedsprofil.

Der er tale om en fast fuldtidsstilling.

Voksenrådgivningen er en socialafdeling forankret i Center for Handicap og Psykiatri. Vi varetager sagsbehandling og koordination af den socialfaglige indsats for borgere over 18 år i henhold til Lov om Social Service og Pensionsloven. Vores målgruppe er voksne borgere med nedsat fysisk og psykiske funktionsevne; herunder handicap, psykiatri og misbrugsområdet. Vi arbejder primært indenfor servicelovens §§ 85, 96, 97, 100, 101, 103, 104, 107, 108, 109 og 110.

Vi er 16 socialfaglige rådgivere og 2 administrative sagsbehandlere fordelt i fire teams. I Voksenrådgivningen er der desuden ansat to rusmiddelkonsulenter samt to gadeplansmedarbejdere.

Om stillingen

Den ledige stilling er forankret i vores modtagelse, som i daglig tale kaldes team 3. I team 3 afklares alle henvendelser, før de evt. videregives til en foranstaltning i ét af de andre teams.

Teamet udgøres af 2 rådgivere, der har det primære ansvar for herberg- og krisecentersager, samt 2 administrative medarbejdere, der primært administrerer pension. Herudover varetager teamet flere alsidige opgaver; herunder at yde råd og vejledning, både i akutte sager, samt ved generelle spørgsmål. I teamet laves også myndighedsopgaver, som egenbetaling ved ophold.

Teamet har tæt samarbejde med gadeplansmedarbejderne samt opsøgende socialpsykiatri, og tager også ud og møder borgerne i eget hjem, eller på herberg- og krisecentre.

Vi forventer. at du er god til at møde, og skabe kontakt til alle typer af borgere, og kan rumme dem, samt deres vanskeligheder.

De arbejdsopgaver, du særligt skal varetage er bl.a. koordinering af opholdsplaner og handleplaner med herberger og krisecentre. Råd og vejledning til borgere, pårørende og samarbejdspartnere. Afklaring og undersøgelse af sager, og evt. klargøring til videre foranstaltning.

Du skal være indstillet på, at indgå i et tæt teamsamarbejde, hvor du også bidrager til at passe vores modtagelse, og veksle mellem administrative opgaver og borgerkontakt.

Vi ser gerne, at du kan identificere dig med flest mulige af nedenstående kvalifikationer

  • Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har andet socialfaglig uddannelse.
  • Er empatisk, sympatisk og kan agere roligt og bevare overblikket overfor borgere, der er i krise.
  • Har erfaring med hjemløseområdet og opsøgende arbejde.
  • Er god til at samarbejde med mange forskellige samarbejdspartnere.
  • Har gode kommunikative evner, både mundtligt og skriftligt.
  • Har et godt kendskab til Servicelovens regler for voksne.
  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret, og kan håndtere sager med komplekse problemstillinger.
  • Har gode samarbejdsevner, og har lyst til at indgå i teamsamarbejde.
  • Kan agere roligt og bevare overblikket overfor borgere, der er i krise.
  • Er vant til at arbejde med IT- systemer (vi benytter Incorp, KMD og Acadre), og ser skriftlig dokumentation som en integreret del af dit arbejde.
Du får et spændende og afvekslende job, med engagerede og dygtige kolleger og samarbejdspartnere, der alle vægter et godt arbejdsmiljø med plads til grin og forskellighed.

Der er desuden faste teammøder og ekstern supervision.

Løn- og ansættelsesforhold:

Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner.

Ansøgningsfrist: Mandag den 17. juni 2019.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler d. 24. juni.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte socialrådgiver i team 3 Sylvia Rønning Hansen på tlf. 36393922, eller leder af Voksenrådgivningen Ditte Marie Blond på tlf. 61916995.

2019-06-18T00:51:50.660 Modtagelsen er vores indgangsdør til Voksenrådgivningen. Det er her borgerne indleder den første kontakt til os, hvorfor samtalen ofte består af akut opståede problemer, som kalder på ro, nærvær, råd og vejledning. I modtagelsen varetages også vores herberg- og krisecentersager. Vi søger en kollega pr. 1. august 2019, der kan lide det akutte arbejdet med borgere med komplekse problemstillinger, og har en solid erfaring og robusthed, som du kan bringe med ind i funktionen. Det er vigtigt, at du er fleksibel og trives med, at håndtere henvendelser, der er både alsidige og uforudsigelige. Desuden er det en fordel, at du har en kombineret socialfaglig profil, samt en myndighedsprofil. Der er tale om en fast fuldtidsstilling. Voksenrådgivningen er en socialafdeling forankret i Center for Handicap og Psykiatri. Vi varetager sagsbehandling og koordination af den socialfaglige indsats for borgere over 18 år i henhold til Lov om Social Service og Pensionsloven. Vores målgruppe er voksne borgere med nedsat fysisk og psykiske funktionsevne herunder handicap, psykiatri og misbrugsområdet. Vi arbejder primært indenfor servicelovens §§ 85, 96, 97, 100, 101, 103, 104, 107, 108, 109 og 110. Vi er 16 socialfaglige rådgivere og 2 administrative sagsbehandlere fordelt i fire teams. I Voksenrådgivningen er der desuden ansat to rusmiddelkonsulenter samt to gadeplansmedarbejdere. Om stillingen Den ledige stilling er forankret i vores modtagelse, som i daglig tale kaldes team 3. I team 3 afklares alle henvendelser, før de evt. videregives til en foranstaltning i ét af de andre teams. Teamet udgøres af 2 rådgivere, der har det primære ansvar for herberg- og krisecentersager, samt 2 administrative medarbejdere, der primært administrerer pension. Herudover varetager teamet flere alsidige opgaver herunder at yde råd og vejledning, både i akutte sager, samt ved generelle spørgsmål. I teamet laves også myndighedsopgaver, som egenbetaling ved ophold. Teamet har tæt samarbejde med gadeplansmedarbejderne samt opsøgende socialpsykiatri, og tager også ud og møder borgerne i eget hjem, eller på herberg- og krisecentre. Vi forventer. at du er god til at møde, og skabe kontakt til alle typer af borgere, og kan rumme dem, samt deres vanskeligheder. De arbejdsopgaver, du særligt skal varetage er bl.a. koordinering af opholdsplaner og handleplaner med herberger og krisecentre. Råd og vejledning til borgere, pårørende og samarbejdspartnere. Afklaring og undersøgelse af sager, og evt. klargøring til videre foranstaltning. Du skal være indstillet på, at indgå i et tæt teamsamarbejde, hvor du også bidrager til at passe vores modtagelse, og veksle mellem administrative opgaver og borgerkontakt. Vi ser gerne, at du kan identificere dig med flest mulige af nedenstående kvalifikationer Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har andet socialfaglig uddannelse. Er empatisk, sympatisk og kan agere roligt og bevare overblikket overfor borgere, der er i krise. Har erfaring med hjemløseområdet og opsøgende arbejde. Er god til at samarbejde med mange forskellige samarbejdspartnere. Har gode kommunikative evner, både mundtligt og skriftligt. Har et godt kendskab til Servicelovens regler for voksne. Kan arbejde selvstændigt og struktureret, og kan håndtere sager med komplekse problemstillinger. Har gode samarbejdsevner, og har lyst til at indgå i teamsamarbejde. Kan agere roligt og bevare overblikket overfor borgere, der er i krise. Er vant til at arbejde med IT- systemer (vi benytter Incorp, KMD og Acadre), og ser skriftlig dokumentation som en integreret del af dit arbejde. Du får et spændende og afvekslende job, med engagerede og dygtige kolleger og samarbejdspartnere, der alle vægter et godt arbejdsmiljø med plads til grin og forskellighed. Der er desuden faste teammøder og ekstern supervision. Løn- og ansættelsesforhold: Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner. Ansøgningsfrist: Mandag den 17. juni 2019. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler d. 24. juni. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte socialrådgiver i team 3 Sylvia Rønning Hansen på tlf. 36393922, eller leder af Voksenrådgivningen Ditte Marie Blond på tlf. 61916995.11jobnet0c2658dd100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-17T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1065&ProjectId=145191&DepartmentId=19054&MediaId=4616&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnHvidovreEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnBrøndby3534428Hvidovre Kommune11Hvidovrevej 2782650Hvidovre36393104DKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent767218JobNet4995122499512210024-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0c2658ddhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=0c2658ddhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0c2658dd&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0c2658dd&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Socialvaesen/3.jpgVoksenrådgivningen søger en socialfaglig medarbejder til vores modtagelse, samt vores herberg- og krisecentersager12008001Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed11Socialvæsen361890781noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330133994Hvidovre Jobcenter søger sagsbehandler til vikariat på 1 år, med mulighed for forlængelseRobot I afdelingen for Beskæftigelsesafklaring og Fleksjob i Hvidovre Jobcenter har vi et vikariat på 1 år fra 1. januar 2020 i vores rådgivergruppe. Grunden til det er en opnormering i teamet på baggrund af puljemidler. Vores målgrupper er aktivitetsparate kontanthjælps borgere over 30 år, revalidender samt uden ydelsessager. De primære arbejdsopgaver består i: Afholdelse af Jobsamtaler i forbindelse med det individuelle kontaktforløb Udarbejdelse af Min plan i samarbejde med borgeren, herunder iværksættelse af virksomhedspraktikker, løntilskud, uddannelsesforløb, særligt tilrettelagte forløb mm. Udarbejdelse af indstillinger til rehabiliteringsteamet Helbredmæssig udredning af borgere og meget mere…. Vi søger en kollega: Der er uddannet socialrådgiver eller socialformidler Der har kendskab til området og har erfaring indenfor LAB og LAS Der kan arbejde selvstændigt og håndtere en travl hverdag Der er omstillingsparat og udviklingsorienteret Der er positiv og har en god portion humor Jobmiljø: Dygtige og engagerede kolleger Mange refleksioner af faglig karakter En åben og uformel omgangstone Egen kantine I beskæftigelsesafklaringen arbejder vi efter metoden procesorienteret samtale som har sine rødder i BIP projektet. Der er ansøgningsfrist på stillingen fredag den 13. december 2019. Har vi fanget din interesse og ønsker du yderligere informationer, så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Anita Andersen på telefon 36 39 3919.I afdelingen for Beskæftigelsesafklaring og Fleksjob i Hvidovre Jobcenter har vi et vikariat på 1 år fra 1. januar 2020 i vores rådgivergruppe.

Grunden til det er en opnormering i teamet på baggrund af puljemidler.

Vores målgrupper er aktivitetsparate kontanthjælps borgere over 30 år, revalidender samt uden ydelsessager.

De primære arbejdsopgaver består i:

  • Afholdelse af Jobsamtaler i forbindelse med det individuelle kontaktforløb
  • Udarbejdelse af ”Min plan” i samarbejde med borgeren, herunder iværksættelse af virksomhedspraktikker, løntilskud, uddannelsesforløb, særligt tilrettelagte forløb mm.
  • Udarbejdelse af indstillinger til rehabiliteringsteamet
  • Helbredmæssig udredning af borgere
  • og meget mere….
Vi søger en kollega:

  • Der er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Der har kendskab til området og har erfaring indenfor LAB og LAS
  • Der kan arbejde selvstændigt og håndtere en travl hverdag
  • Der er omstillingsparat og udviklingsorienteret
  • Der er positiv og har en god portion humor
Jobmiljø:

  • Dygtige og engagerede kolleger
  • Mange refleksioner af faglig karakter
  • En åben og uformel omgangstone
  • Egen kantine
I beskæftigelsesafklaringen arbejder vi efter metoden procesorienteret samtale som har sine rødder i BIP projektet.

Der er ansøgningsfrist på stillingen fredag den 13. december 2019.

Har vi fanget din interesse og ønsker du yderligere informationer, så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Anita Andersen på telefon 36 39 3919.

Hvidovre KommuneHvidovre2019-12-02T00:00:002019-12-13T00:00:00
330132770Kriminalpræventiv enkeltsagskoordinator til indgribende indsatser i Høje-Taastrup KommuneRobot Vi leder efter en fagkoordinator med ansvar for myndighedskoordinering af særligt enkeltsager for unge over 18 år, herunder løsladelser udslusninger, bande-exit, radikalisering og andre individrettede indsatser i tæt samarbejde med relevante forvaltninger, Kriminalforsorgen og politiet. Da vores team er under udvikling, vil du få stor indflydelse på arbejdsopgavernes udformning og skal være med til at udvikle den bedste praksis på området. Med afsæt i teamets enkeltsagskoncept er ambitionen, at alle kriminalitetsrelaterede opgaver på kommunesiden skal varetages af Kriminalpræventivt Team på tværs af alle aldre og kriminalitetstyper. Enkeltsagskonceptet tager udgangspunkt i en tidlig, helhedsorienteret, tværsektoriel og sammenhængende indsats. Det er derfor vigtigt, at du har erfaring med motivation, rehabilitering og socialfaglig myndighedssagsbehandling samt evner at inddrage relevante aktører fra forskellige sektorer inden for kommune, region og stat. Dine arbejdsopgaver består i at:Udvikle enkeltsagskonceptet for borgere over 18 årAfklare behov risiko modtagelighedKoordinere og iværksætte individorienterede indsatserUdarbejde kriminalpræventive handleplanerUdarbejde arbejdsgange og praksis for kommunens samarbejde omkring borgere som løslades fra fængslerne samt udarbejde løsladelsesplaner for borgerneKoordinere samarbejdet omkring exit fra rocker-bandemiljøer samt radikaliseringDeltage i nationale, tværkommunale og sektorielle mødefora vedr. Exit, radikalisering, god løsladelse m.m. Vi forventer, at du:Er uddannet socialrådgiver med solid erfaringHar viden om, hvad der virker på det kriminalitetsforebyggende område, gerne fra uddannelse i Kriminologi eller anden relevant efteruddannelseBesidder stærke socialfaglige kompetencer og har erfaring fra arbejdet i en kommunal forvaltningHar erfaring med løsladelser, udslusninger og rehabiliteringEr stærk i det tværfaglige samarbejdeHar forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation og har en stærk organisationsforståelseEr empatisk, sympatisk og arbejder udviklende og anerkendendeKan reflektere over og udvikle egen og det Kriminalpræventive teams praksis Kriminalpræventivt team Kriminalpræventivt team er en del af det forholdsvis nyoprettede Ungecenter, som også Ungeguide HTK, Ungdomsskolen, Linie 10 og klubberne er en del af. Kriminalpræventivt Team består af en generelpræventiv, målrettet forebyggende og en individrettet del. Arbejdet med det kriminalpræventive område har stort politisk bevågenhed og kommunens strategi på området sætter høje ambitioner for den forebyggende indsats. Yderligere oplysninger Stillingen er på 30 timer ugentligt. Tiltrædelse pr. 1. februar 2020 eller efter aftale. Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst samt principperne fra Ny Løn. Vi indhenter børne- og straffeattester samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen. Ansøgningsfristen er søndag den 15. december 2019 Vi holder ansættelsessamtaler i uge 51. Ansøgning, CV, uddannelsespapirer og andre relevante dokumenter modtages kun elektronisk via kommunens e-rekrutteringssystem. Hvis du vil høre mere om os og jobbet, er du velkommen til at kontakte teamleder Morten Hjørnholm på MortenHj@htk.dk.Vi leder efter en fagkoordinator med ansvar for myndighedskoordinering af særligt enkeltsager for unge over 18 år, herunder løsladelser/udslusninger, bande-exit, radikalisering og andre individrettede indsatser i tæt samarbejde med relevante forvaltninger, Kriminalforsorgen og politiet. Da vores team er under udvikling, vil du få stor indflydelse på arbejdsopgavernes udformning og skal være med til at udvikle den bedste praksis på området.

Med afsæt i teamets enkeltsagskoncept er ambitionen, at alle kriminalitetsrelaterede opgaver på kommunesiden skal varetages af Kriminalpræventivt Team på tværs af alle aldre og kriminalitetstyper. Enkeltsagskonceptet tager udgangspunkt i en tidlig, helhedsorienteret, tværsektoriel og sammenhængende indsats. Det er derfor vigtigt, at du har erfaring med motivation, rehabilitering og socialfaglig myndighedssagsbehandling samt evner at inddrage relevante aktører fra forskellige sektorer inden for kommune, region og stat.

Dine arbejdsopgaver består i at:
  • Udvikle enkeltsagskonceptet for borgere over 18 år
  • Afklare behov/risiko/modtagelighed
  • Koordinere og iværksætte individorienterede indsatser
  • Udarbejde kriminalpræventive handleplaner
  • Udarbejde arbejdsgange og praksis for kommunens samarbejde omkring borgere som løslades fra fængslerne samt udarbejde løsladelsesplaner for borgerne
  • Koordinere samarbejdet omkring exit fra rocker-bandemiljøer samt radikalisering
  • Deltage i nationale, tværkommunale og sektorielle mødefora vedr. Exit, radikalisering, god løsladelse m.m.

Vi forventer, at du:
  • Er uddannet socialrådgiver med solid erfaring
  • Har viden om, hvad der virker på det kriminalitetsforebyggende område, gerne fra uddannelse i Kriminologi eller anden relevant efteruddannelse
  • Besidder stærke socialfaglige kompetencer og har erfaring fra arbejdet i en kommunal forvaltning
  • Har erfaring med løsladelser, udslusninger og rehabilitering
  • Er stærk i det tværfaglige samarbejde
  • Har forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation og har en stærk organisationsforståelse
  • Er empatisk, sympatisk og arbejder udviklende og anerkendende
  • Kan reflektere over og udvikle egen og det Kriminalpræventive teams praksis

Kriminalpræventivt team
Kriminalpræventivt team er en del af det forholdsvis nyoprettede Ungecenter, som også Ungeguide HTK, Ungdomsskolen, Linie 10 og klubberne er en del af. Kriminalpræventivt Team består af en generelpræventiv, målrettet forebyggende og en individrettet del. Arbejdet med det kriminalpræventive område har stort politisk bevågenhed og kommunens strategi på området sætter høje ambitioner for den forebyggende indsats.

Yderligere oplysninger
Stillingen er på 30 timer ugentligt. Tiltrædelse pr. 1. februar 2020 eller efter aftale.
Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst samt principperne fra Ny Løn. Vi indhenter børne- og straffeattester samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen.

Ansøgningsfristen er søndag den 15. december 2019
Vi holder ansættelsessamtaler i uge 51.

Ansøgning, CV, uddannelsespapirer og andre relevante dokumenter modtages kun elektronisk via kommunens e-rekrutteringssystem.

Hvis du vil høre mere om os og jobbet, er du velkommen til at kontakte teamleder Morten Hjørnholm på MortenHj@htk.dk.

Høje-Taastrup KommuneTaastrup2019-11-29T00:00:002019-12-15T00:00:00
330132383Socialrådgiver søges til Psykoterapeutisk Ambulatorium, Team for ADHD og autisme, Psykiatrisk Center Glostrup.Robot Om Psykoterapeutisk Ambulatorium Psykoterapeutisk Ambulatorium er en del af Psykiatrisk Center Glostrup. Ambulatoriet er i dag delt i tre teams med hver deres faglige teamleder og en fælles ledende overlæge. Vi modtager patienter fra Central Visitationen til de politisk bestemte pakkeforløb. Hos os behandler vi i det ene team patienter med personlighedsforstyrrelse samt Post Traumatisk Stress Reaktion. I det andet team behandles patienter med depression, angst og bipolar lidelse. I det tredje team varetages udredning og behandling af patienter med ADHD og autisme. Du vil i det daglige være tilknyttet team for ADHD og autisme, men i et samarbejde med ambulatoriets øvrige socialrådgivere. Organisatorisk er stillingen placeret i Psykoterapeutisk Ambulatorium, og du refererer til afsnittes ledelse med ledende overlæge og teamleder. Du vil primært varetage faglige opgaver med patientgrupperne ADHD og autisme, herunder særligt brobygning til primærsektor. Der vil være samarbejde med ambulatoriets to øvrige socialrådgivere. Derudover er der fagligt fællesskab med PC Glostrups ledende socialrådgiver og en samlet socialrådgivergruppe i centret på i alt 25 socialrådgivere. Dine arbejdsopgaver Dine arbejdsopgaver vil primært være støtte og rådgivning af patienter, kontakt med primærsektor, børnesamtaler samt deltagelse i tværfaglige konferencer. Vores forventninger til dig Interesse for og gerne erfaring med den ambulante patientgruppe i psykiatrien Godt kendskab til den sociale lovgivning og det sociale system i og udenfor kommunerne Klar og tydelig kommunikation Gode samarbejdsevner og fleksibilitet Lyst og evne til tværfagligt og tværsektorielt samarbejde Evne til selvstændigt at strukturere din arbejdsdag Kendskab til ADHD, autisme, misbrug vil være en fordel, men ikke et krav. Vi tilbyder En dynamisk arbejdsplads i udvikling med vekslende arbejdsopgaver i tæt samarbejde med ambulatoriets øvrige medarbejdere, der består af sekretærer, overlæger, sygeplejersker, ergoterapeut, psykologer, socialrådgiver, yngre læger og specialpsykologstuderende. Et spændende job med varierende funktioner og tæt patient kontakt Mulighed for deltagelse i intern og ekstern undervisning Gode samarbejdsrelationer hvor vi vægter et godt arbejdsmiljø og trivsel Mulighed for tæt sparring med andre socialrådgivere på centret og monofaglige socialrådgivermøder Mulighed for egne forløb, af korterevarende varighed Mulighed for psykoedukations forløb i gruppe eller individuelt, hvis det har din interesse og du har de faglige kompetencer. Ansættelsesvilkår Stillingen er som udgangspunkt 32-37 timer ugentligt. Stillingen ønskes besat 1.2.2020 eller snarest derefter. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er vagt- og weekendfri. Der indhentes efter aftale med ansøger altid referencer fra tidligere arbejdssted inden endelig ansættelse. Ansøgningsfrist Ansøgning skal være os i hænde senest mandag d. 16. 12 2019 kl. 12:00. Søg via linket på siden. Ansættelsessamtaler er planlagt til d. 18.12.2019, formiddag. Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til teamleder Nina Ginnerup, e-mail: nina.ginnerup@regionh.dk, eller kontakt sekretariatet på 38645530 og bed om at blive ringet op.Om Psykoterapeutisk Ambulatorium

Psykoterapeutisk Ambulatorium er en del af Psykiatrisk Center Glostrup. Ambulatoriet er i dag delt i tre teams med hver deres faglige teamleder og en fælles ledende overlæge. Vi modtager patienter fra Central Visitationen til de politisk bestemte pakkeforløb. Hos os behandler vi i det ene team patienter med personlighedsforstyrrelse samt Post Traumatisk Stress Reaktion. I det andet team behandles patienter med depression, angst og bipolar lidelse. I det tredje team varetages udredning og behandling af patienter med ADHD og autisme. Du vil i det daglige være tilknyttet team for ADHD og autisme, men i et samarbejde med ambulatoriets øvrige socialrådgivere.

Organisatorisk er stillingen placeret i Psykoterapeutisk Ambulatorium, og du refererer til afsnittes ledelse med ledende overlæge og teamleder. Du vil primært varetage faglige opgaver med patientgrupperne ADHD og autisme, herunder særligt brobygning til primærsektor. Der vil være samarbejde med ambulatoriets to øvrige socialrådgivere. Derudover er der fagligt fællesskab med PC Glostrups ledende socialrådgiver og en samlet socialrådgivergruppe i centret på i alt 25 socialrådgivere.



Dine arbejdsopgaver

Dine arbejdsopgaver vil primært være støtte og rådgivning af patienter, kontakt med primærsektor, børnesamtaler samt deltagelse i tværfaglige konferencer.



Vores forventninger til dig

  • Interesse for og gerne erfaring med den ambulante patientgruppe i psykiatrien
  • Godt kendskab til den sociale lovgivning og det sociale system i og udenfor kommunerne
  • Klar og tydelig kommunikation
  • Gode samarbejdsevner og fleksibilitet
  • Lyst og evne til tværfagligt og tværsektorielt samarbejde
  • Evne til selvstændigt at strukturere din arbejdsdag
  • Kendskab til ADHD, autisme, misbrug vil være en fordel, men ikke et krav.


Vi tilbyder

En dynamisk arbejdsplads i udvikling med vekslende arbejdsopgaver i tæt samarbejde med ambulatoriets øvrige medarbejdere, der består af sekretærer, overlæger, sygeplejersker, ergoterapeut, psykologer, socialrådgiver, yngre læger og specialpsykologstuderende.

  • Et spændende job med varierende funktioner og tæt patient kontakt
  • Mulighed for deltagelse i intern og ekstern undervisning
  • Gode samarbejdsrelationer hvor vi vægter et godt arbejdsmiljø og trivsel
  • Mulighed for tæt sparring med andre socialrådgivere på centret og monofaglige socialrådgivermøder
  • Mulighed for egne forløb, af korterevarende varighed
  • Mulighed for psykoedukations forløb i gruppe eller individuelt, hvis det har din interesse og du har de faglige kompetencer.


Ansættelsesvilkår

Stillingen er som udgangspunkt 32-37 timer ugentligt. Stillingen ønskes besat 1.2.2020 eller snarest derefter.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er vagt- og weekendfri.

Der indhentes efter aftale med ansøger altid referencer fra tidligere arbejdssted inden endelig ansættelse.



Ansøgningsfrist

Ansøgning skal være os i hænde senest mandag d. 16. 12 2019 kl. 12:00. Søg via linket på siden.



Ansættelsessamtaler er planlagt til d. 18.12.2019, formiddag.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til teamleder Nina Ginnerup, e-mail: nina.ginnerup@regionh.dk, eller kontakt sekretariatet på 38645530 og bed om at blive ringet op.

Psykiatrisk Center GlostrupGlostrup2019-11-28T00:00:002019-12-16T00:00:00
330129627Socialfagligt engageret og dygtig socialrådgiver til spændende og udfordrende stilling i Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center, Ambulatorie for små og større børn, B294.Robot Har du lyst til at samarbejde med mange forskellige mennesker, og er du opdateret på den nyeste viden indenfor dit fag? Så er du den socialrådgiver, vi søger til Ambulatorie for små og større børn, B294. Hvilke patienter undersøger og behandler vi? Afsnittets målgruppe er børn i alderen 8-13 år med alle former for psykiatriske lidelser og forstyrrelser af en sådan art eller sværhedsgrad, at der er behov for udredning hos os. Derudover undersøges og behandles børn og unge i alderen 3-17 år, der er udviklingshæmmede og tillige har en kompliceret neuropsykiatrisk problemstilling. Hvilke arbejdsopgaver indeholder jobbet? Du vil som socialrådgiver komme til at deltage i det tværfaglige samarbejde og indgå i afdelingens teams bestående af læger, psykologer, sygeplejersker og dig som socialrådgiver. Arbejdsopgaver for socialrådgiverfunktionen: Koordinere samarbejde i forhold til socialforvaltning, PPR, UU-vejledere samt andre institutioner Administrativt arbejde herunder at bidrage til udarbejdelse af underretninger og erklæringer til de sociale myndigheder i samarbejde med læger og psykologer Bidrage med aktuel viden om sociallovgivning herunder undervisning af medarbejdere og i psykoedukative grupper for forældre Socialfaglig rådgivning i forhold til udarbejdelse af undersøgelses- og behandlingsplaner Vejledning af forældre i socialfaglige spørgsmål Desuden vil du komme til at deltage i interne konferencer, behandlingsmøder og netværksmøder. Vores forventninger til dig Vi forventer, at du har praksiserfaring som socialrådgiver, og at du kan bidrage med følgende: Engagement, godt overblik og solidt kendskab til den sociale lovgivning Faglig interesse for at arbejde på at skabe gode og sammenhængende tværsektorielle forløb for vores patienter og familier Gode samarbejdsevner både ift. dine daglige kollegaer og vores tværsektorielle samarbejdspartnere Interesse og flair for administrativt arbejde og brobygningsarbejde til patienternes hjemkommune Gode kommunikative evner såvel mundtligt som skriftligt Vi er en organisation i konstant udvikling, vi ønsker derfor en udviklingsorienteret og omstillingsparat socialrådgiver Flair og interesse for IT Derudover vil det være en fordel, hvis du: har klinisk erfaring fra børne- og ungdomspsykiatri og eller voksenpsykiatri, ligeledes vil erfaring fra en kommunal børne- og ungeforvaltning (gerne fra området med børn unge med psykiske og fysiske funktionsnedsættelser) være ønskelig. Vi tilbyder Du vil i Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center blive en del af en dygtig, engageret og erfaren socialrådgivergruppe på i alt 19 socialrådgivere. Der vil være mulighed for supervision i eget afsnit samt faglig sparring med centerets øvrige socialrådgivere. Et spændende speciale hvor du som socialrådgiver vil få en central rolle i forhold til at skabe kontakt til patientens hjemkommune og koordinere samarbejdet med kommunen. Har du spørgsmål til stillingen? Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte ledende socialrådgiver Bettina Skovmand telefon 23 47 86 77. Ansættelsesvilkår Der er tale om en stilling på 37 timer, der er til besættelse snarest muligt eller fra 1.2.2020. Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. Du bliver ansat i Region Hovedstadens Psykiatri, Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center: Afdeling Glostrup Nordre Ringvej 69 2600 Glostrup Du får din daglige gang på afsnittet, der ligger på Vibeholmsvej 17, 2605 Brøndby. I henhold til lovkrav skal der ved eventuel ansættelse på Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center forevises ren børneattest. Centret indhenter attesten hos Rigspolitiet med samtykke fra ansøger, der indstilles til ansættelse. Der indhentes efter aftale med ansøger altid referencer inden endelig beslutning om ansættelse. Ansøgningsfrist Send din ansøgning med CV, eksamensbevis samt eventuelle bilag m.m. via linket i dette opslag senest onsdag den 11. december 2019. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 13.12.2019 mellem kl. 9 og 12. Velkommen indenfor hos Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center, Region Hovedstaden, har 650 ansatte og består af 3 afdelinger: Bispebjerg, Glostrup og Hillerød. Centret varetager hovedfunktion og alle specialiserede funktioner i børne- og ungdomspsykiatri. Der lægges vægt på forskning og udvikling. Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center modtager børn og unge i alderen 0-17 år med alvorlige psykiske lidelser og udviklingsforstyrrelser. Personalet er sammensat af læger, psykologer, socialrådgivere, sygeplejersker og pædagoger, der indgår i tværfagligt samarbejde. Nærmere information om Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center kan findes på BUC hjemmeside: www.buc-regionh.dk Er du ryger? Så er det måske relevant for dig at vide, at Region Hovedstaden pr. 1. januar 2020 indfører røgfrie arbejdspladser . Det vil sige, at det fra årsskiftet ikke længere er tilladt at ryge i arbejdstiden. Årsagen er, at vi gerne vil støtte op om din og dine kollegaers sundhed.Har du lyst til at samarbejde med mange forskellige mennesker, og er du opdateret på den nyeste viden indenfor dit fag? Så er du den socialrådgiver, vi søger til Ambulatorie for små og større børn, B294.

Hvilke patienter undersøger og behandler vi?
Afsnittets målgruppe er børn i alderen 8-13 år med alle former for psykiatriske lidelser og forstyrrelser af en sådan art eller sværhedsgrad, at der er behov for udredning hos os.
Derudover undersøges og behandles børn og unge i alderen 3-17 år, der er udviklingshæmmede og tillige har en kompliceret neuropsykiatrisk problemstilling.

Hvilke arbejdsopgaver indeholder jobbet?
Du vil som socialrådgiver komme til at deltage i det tværfaglige samarbejde og indgå i afdelingens teams bestående af læger, psykologer, sygeplejersker og dig som socialrådgiver.

Arbejdsopgaver for socialrådgiverfunktionen:

  • Koordinere samarbejde i forhold til socialforvaltning, PPR, UU-vejledere samt andre institutioner
  • Administrativt arbejde herunder at bidrage til udarbejdelse af underretninger og erklæringer til de sociale myndigheder i samarbejde med læger og psykologer
  • Bidrage med aktuel viden om sociallovgivning herunder undervisning af medarbejdere og i psykoedukative grupper for forældre
  • Socialfaglig rådgivning i forhold til udarbejdelse af undersøgelses- og behandlingsplaner
  • Vejledning af forældre i socialfaglige spørgsmål
Desuden vil du komme til at deltage i interne konferencer, behandlingsmøder og netværksmøder.

Vores forventninger til dig
Vi forventer, at du har praksiserfaring som socialrådgiver, og at du kan bidrage med følgende:

  • Engagement, godt overblik og solidt kendskab til den sociale lovgivning
  • Faglig interesse for at arbejde på at skabe gode og sammenhængende tværsektorielle forløb for vores patienter og familier
  • Gode samarbejdsevner både ift. dine daglige kollegaer og vores tværsektorielle samarbejdspartnere
  • Interesse og flair for administrativt arbejde og brobygningsarbejde til patienternes hjemkommune
  • Gode kommunikative evner såvel mundtligt som skriftligt
  • Vi er en organisation i konstant udvikling, vi ønsker derfor en udviklingsorienteret og omstillingsparat socialrådgiver
  • Flair og interesse for IT
Derudover vil det være en fordel, hvis du:

  • har klinisk erfaring fra børne- og ungdomspsykiatri og /eller voksenpsykiatri, ligeledes vil erfaring fra en kommunal børne- og ungeforvaltning (gerne fra området med børn/unge med psykiske og fysiske funktionsnedsættelser) være ønskelig.
Vi tilbyder
Du vil i Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center blive en del af en dygtig, engageret og erfaren socialrådgivergruppe på i alt 19 socialrådgivere. Der vil være mulighed for supervision i eget afsnit samt faglig sparring med centerets øvrige socialrådgivere.

Et spændende speciale hvor du som socialrådgiver vil få en central rolle i forhold til at skabe kontakt til patientens hjemkommune og koordinere samarbejdet med kommunen.

Har du spørgsmål til stillingen?
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte ledende socialrådgiver Bettina Skovmand telefon 23 47 86 77.

Ansættelsesvilkår
Der er tale om en stilling på 37 timer, der er til besættelse snarest muligt eller fra 1.2.2020.
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Du bliver ansat i Region Hovedstadens Psykiatri, Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center:

Afdeling Glostrup
Nordre Ringvej 69
2600 Glostrup

Du får din daglige gang på afsnittet, der ligger på Vibeholmsvej 17, 2605 Brøndby.

I henhold til lovkrav skal der ved eventuel ansættelse på Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center forevises ren børneattest. Centret indhenter attesten hos Rigspolitiet med samtykke fra ansøger, der indstilles til ansættelse.

Der indhentes efter aftale med ansøger altid referencer inden endelig beslutning om ansættelse.

Ansøgningsfrist
Send din ansøgning med CV, eksamensbevis samt eventuelle bilag m.m. via linket i dette opslag senest onsdag den 11. december 2019.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 13.12.2019 mellem kl. 9 og 12.

Velkommen indenfor hos Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center
Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center, Region Hovedstaden, har 650 ansatte og består af 3 afdelinger: Bispebjerg, Glostrup og Hillerød. Centret varetager hovedfunktion og alle specialiserede funktioner i børne- og ungdomspsykiatri. Der lægges vægt på forskning og udvikling.
Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center modtager børn og unge i alderen 0-17 år med alvorlige psykiske lidelser og udviklingsforstyrrelser. Personalet er sammensat af læger, psykologer, socialrådgivere, sygeplejersker og pædagoger, der indgår i tværfagligt samarbejde.
Nærmere information om Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center kan findes på BUC hjemmeside: www.buc-regionh.dk

Er du ryger? Så er det måske relevant for dig at vide, at Region Hovedstaden pr. 1. januar 2020 indfører ”røgfrie arbejdspladser”. Det vil sige, at det fra årsskiftet ikke længere er tilladt at ryge i arbejdstiden. Årsagen er, at vi gerne vil støtte op om din og dine kollegaers sundhed.


Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center, GlostrupGlostrup2019-11-22T00:00:002019-12-11T00:00:00
330126491Socialrådgiver søges til UNG - herbergets ungetilbudRobot Arbejdssted: Røde Kors Herberg for Kvinder, Kettegård Allé 14, 2650 Hvidovre Arbejdstid: 25 timer pr. uge (dag aften) Ansættelsestidspunkt: Hurtigst muligt senest den 1. feb. 2019. Røde Kors Herberg for Kvinder er et tilbud under Servicelovens § 110, og har i alt 27 døgnpladser. Herbergets kerneopgave er at tilbyde midlertidigt døgnophold og støtte for socialt udsatte kvinder. I UNG er der otte pladser til unge kvinder mellem 18 30 år. Udover herbergets forstander, er der på nuværende tidspunkt 23 lønnede medarbejdere, der alle varetager forskellige opgaver og funktioner. Herudover er der ca. 70 frivillige tilknyttet herberget. Du vil blive en del af teamet i UNG men skal også være klar på at give en hånd med i selve herberget. UNG-temaet er et forholdsvis nyt team, der hele tiden er under udvikling og gør en dyd ud af faglig sparring. Du skal være klar på en hverdag, der ofte er præget af ad-hoc opgaver og opsøgende arbejde ift. de unge. Du skal have lyst til at arbejde med unge kvinder der hver dag lever i ambivalensen ift. de mål, de ønsker at arbejde med. Du skal have lyst til at være en del af en indsats, der både rummer sagsarbejde og aktiviteter, der kan styrke det rationelle rum. I UNG er det en fordel at du har tålmodighed, ikke har berøringsangst ift. svære samtaler, at du kan samarbejde og danne relation til unge kvinder fra mange forskellige kulturer og miljøer og kan agere støttehjul for den unge, hellere end chauffør. Hvad kan vi tilbyde dig: Vi er en personalegruppe der arbejder tæt sammen og med stort engagement. En gruppe der kendetegnes ved høj grad af fleksibilitet og ansvar for hinanden og arbejdspladsen. Vi lægger vægt på at hjælpe hinanden på tværs af vores faglige ansvarsområde. Dine primære arbejdsopgaver: Ansvarlig for beboernes opholdsplaner Journalføring i NEXUS Indskrivning og visitation Være sparringspartner for det pædagogiske personale i samarbejdet omkring de enkelte beboere Samarbejde med beboerne om søgning af bolig Støtte beboerne i at få genetableret kontakt til arbejdsmarkedet eller uddannelsessystemet Råd og vejledning til beboerne fx søgning af relevante ydelser osv. Formulering af klare og målbare mål for indsats i tæt samarbejde med beboerne og kontaktpersonen Koordinering af indsatser omkring beboerne med relevante samarbejdspartner Deltage i aktiviteter og indsatser i forhold til det pædagogiske arbejde Efter behov følge beboerne til møder osv. Ansvarlig for grundkontrakt og netværkskort i samarbejde med det pædagogiske personale Vi ønsker, at du som medarbejder: Har fokus på beboernes udviklingspotentiale frem for begrænsninger Kan arbejde struktureret, systematisk og helhedsorienteret Har gode kommunikative evner - både i skrift og tale Har en bred viden inden for lovgivningen på området kan arbejde i en omskiftelig hverdag, hvor arbejdsopgaverne variere meget Har viden om og lyst til at arbejde med målgruppen Har lyst til at indgå i tæt samarbejde med herbergets frivillige, og arbejde med frivillighed som en del af hverdagen Har lyst til at indgå og facilitere de socialpædagogiske, relationelle opgaver alt efter behov. Er uddannet socialrådgiver Løn: Efter gældende overenskomst Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til: Forstander Mia Omø Lundsgaard Larsen, dog den 26. og 27. november ml. 8.00 10.00 Ansøgning: Følg linket på siden Ansøgningsfrist: den 9. december Ansættelsessamtaler forventes at blive afholdt i uge 51

Arbejdssted: Røde Kors Herberg for Kvinder, Kettegård Allé 14, 2650 Hvidovre

Arbejdstid: 25 timer pr. uge (dag/aften)

Ansættelsestidspunkt: Hurtigst muligt – senest den 1. feb. 2019.

Røde Kors Herberg for Kvinder er et tilbud under Servicelovens § 110, og har i alt 27 døgnpladser. Herbergets kerneopgave er at tilbyde midlertidigt døgnophold og støtte for socialt udsatte kvinder. I UNG er der otte pladser til unge kvinder mellem 18 – 30 år.

Udover herbergets forstander, er der på nuværende tidspunkt 23 lønnede medarbejdere, der alle varetager forskellige opgaver og funktioner. Herudover er der ca. 70 frivillige tilknyttet herberget.

Du vil blive en del af teamet i UNG – men skal også være klar på at give en hånd med i selve herberget. UNG-temaet er et forholdsvis nyt team, der hele tiden er under udvikling og gør en dyd ud af faglig sparring. Du skal være klar på en hverdag, der ofte er præget af ad-hoc opgaver og opsøgende arbejde ift. de unge. Du skal have lyst til at arbejde med unge kvinder der hver dag lever i ambivalensen ift. de mål, de ønsker at arbejde med. Du skal have lyst til at være en del af en indsats, der både rummer sagsarbejde og aktiviteter, der kan styrke det rationelle rum.

I UNG er det en fordel at du har tålmodighed, ikke har berøringsangst ift. svære samtaler, at du kan samarbejde og danne relation til unge kvinder fra mange forskellige kulturer og miljøer og kan agere støttehjul for den unge, hellere end chauffør.

Hvad kan vi tilbyde dig:

Vi er en personalegruppe der arbejder tæt sammen og med stort engagement. En gruppe der kendetegnes ved høj grad af fleksibilitet og ansvar for hinanden og arbejdspladsen. Vi lægger vægt på at hjælpe hinanden på tværs af vores faglige ansvarsområde.

Dine primære arbejdsopgaver:

  • Ansvarlig for beboernes opholdsplaner
  • Journalføring i NEXUS
  • Indskrivning og visitation
  • Være sparringspartner for det pædagogiske personale i samarbejdet omkring de enkelte beboere
  • Samarbejde med beboerne om søgning af bolig
  • Støtte beboerne i at få genetableret kontakt til arbejdsmarkedet eller uddannelsessystemet
  • Råd og vejledning til beboerne fx søgning af relevante ydelser osv.
  • Formulering af klare og målbare mål for indsats i tæt samarbejde med beboerne og kontaktpersonen
  • Koordinering af indsatser omkring beboerne med relevante samarbejdspartner
  • Deltage i aktiviteter og indsatser i forhold til det pædagogiske arbejde
  • Efter behov følge beboerne til møder osv.
  • Ansvarlig for grundkontrakt og netværkskort i samarbejde med det pædagogiske personale
Vi ønsker, at du som medarbejder:

  • Har fokus på beboernes udviklingspotentiale frem for begrænsninger
  • Kan arbejde struktureret, systematisk og helhedsorienteret
  • Har gode kommunikative evner - både i skrift og tale
  • Har en bred viden inden for lovgivningen på området
  • kan arbejde i en omskiftelig hverdag, hvor arbejdsopgaverne variere meget”
  • Har viden om og lyst til at arbejde med målgruppen
  • Har lyst til at indgå i tæt samarbejde med herbergets frivillige, og arbejde med frivillighed som en del af hverdagen
  • Har lyst til at indgå og facilitere de socialpædagogiske, relationelle opgaver alt efter behov.
  • Er uddannet socialrådgiver
Løn: Efter gældende overenskomst

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til:

Forstander Mia Omø Lundsgaard Larsen, dog den 26. og 27. november ml. 8.00 – 10.00

Ansøgning: Følg linket på siden

Ansøgningsfrist: den 9. december

Ansættelsessamtaler forventes at blive afholdt i uge 51

Dansk Røde kors NatherbergHvidovre2019-11-18T00:00:002019-12-18T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Hvidovre Jobcenter søger sagsbehandler til vikariat på 1 år, med mulighed for forlængelse

Hvidovre Kommune

Hvidovre
I afdelingen for Beskæftigelsesafklaring og Fleksjob i Hvidovre Jobcenter har vi et vikariat på 1 år fra 1. januar 2020 i vores rådgivergruppe. Grunden til det er en opnormering i teamet på baggrund af puljemidler. Vores målgrupper er aktivitetspara...
Indrykket:2. december 2019
Udløbsdato:13. december 2019

Kriminalpræventiv enkeltsagskoordinator til indgribende indsatser i Høje-Taastrup Kommune

Høje-Taastrup Kommune

Taastrup
Vi leder efter en fagkoordinator med ansvar for myndighedskoordinering af særligt enkeltsager for unge over 18 år, herunder løsladelser udslusninger, bande-exit, radikalisering og andre individrettede indsatser i tæt samarbejde med relevante forvalt...
Indrykket:29. november 2019
Udløbsdato:15. december 2019

Socialrådgiver søges til Psykoterapeutisk Ambulatorium, Team for ADHD og autisme, Psykiatrisk Center Glostrup.

Psykiatrisk Center Glostrup

Glostrup
Om Psykoterapeutisk Ambulatorium Psykoterapeutisk Ambulatorium er en del af Psykiatrisk Center Glostrup. Ambulatoriet er i dag delt i tre teams med hver deres faglige teamleder og en fælles ledende overlæge. Vi modtager patienter fra Central Visitat...
Indrykket:28. november 2019
Udløbsdato:16. december 2019

Socialfagligt engageret og dygtig socialrådgiver til spændende og udfordrende stilling i Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center, Ambulatorie for små og større børn, B294.

Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center, Glostrup

Glostrup
Har du lyst til at samarbejde med mange forskellige mennesker, og er du opdateret på den nyeste viden indenfor dit fag? Så er du den socialrådgiver, vi søger til Ambulatorie for små og større børn, B294. Hvilke patienter undersøger og behandler vi? ...
Indrykket:22. november 2019
Udløbsdato:11. december 2019

Socialrådgiver søges til UNG - herbergets ungetilbud

Dansk Røde kors Natherberg

Hvidovre
Arbejdssted: Røde Kors Herberg for Kvinder, Kettegård Allé 14, 2650 Hvidovre Arbejdstid: 25 timer pr. uge (dag aften) Ansættelsestidspunkt: Hurtigst muligt senest den 1. feb. 2019. Røde Kors Herberg for Kvinder er et tilbud under Servicelovens § 110...
Indrykket:18. november 2019
Udløbsdato:18. december 2019