Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Voksenrådgivningen søger en socialfaglig medarbejder til vores modtagelse, samt vores herberg- og krisecentersager

Modtagelsen er vores indgangsdør til Voksenrådgivningen. Det er her borgerne indleder den første kontakt til os, hvorfor samtalen ofte består af akut opståede problemer, som kalder på ro, nærvær, råd og vejledning. I modtagelsen varetages også vores herberg- og krisecentersager.

Vi søger en kollega pr. 1. august 2019, der kan lide det akutte arbejdet med borgere med komplekse problemstillinger, og har en solid erfaring og robusthed, som du kan bringe med ind i funktionen. Det er vigtigt, at du er fleksibel og trives med, at håndtere henvendelser, der er både alsidige og uforudsigelige. Desuden er det en fordel, at du har en kombineret socialfaglig profil, samt en myndighedsprofil.

Der er tale om en fast fuldtidsstilling.

Voksenrådgivningen er en socialafdeling forankret i Center for Handicap og Psykiatri. Vi varetager sagsbehandling og koordination af den socialfaglige indsats for borgere over 18 år i henhold til Lov om Social Service og Pensionsloven. Vores målgruppe er voksne borgere med nedsat fysisk og psykiske funktionsevne; herunder handicap, psykiatri og misbrugsområdet. Vi arbejder primært indenfor servicelovens §§ 85, 96, 97, 100, 101, 103, 104, 107, 108, 109 og 110.

Vi er 16 socialfaglige rådgivere og 2 administrative sagsbehandlere fordelt i fire teams. I Voksenrådgivningen er der desuden ansat to rusmiddelkonsulenter samt to gadeplansmedarbejdere.

Om stillingen

Den ledige stilling er forankret i vores modtagelse, som i daglig tale kaldes team 3. I team 3 afklares alle henvendelser, før de evt. videregives til en foranstaltning i ét af de andre teams.

Teamet udgøres af 2 rådgivere, der har det primære ansvar for herberg- og krisecentersager, samt 2 administrative medarbejdere, der primært administrerer pension. Herudover varetager teamet flere alsidige opgaver; herunder at yde råd og vejledning, både i akutte sager, samt ved generelle spørgsmål. I teamet laves også myndighedsopgaver, som egenbetaling ved ophold.

Teamet har tæt samarbejde med gadeplansmedarbejderne samt opsøgende socialpsykiatri, og tager også ud og møder borgerne i eget hjem, eller på herberg- og krisecentre.

Vi forventer. at du er god til at møde, og skabe kontakt til alle typer af borgere, og kan rumme dem, samt deres vanskeligheder.

De arbejdsopgaver, du særligt skal varetage er bl.a. koordinering af opholdsplaner og handleplaner med herberger og krisecentre. Råd og vejledning til borgere, pårørende og samarbejdspartnere. Afklaring og undersøgelse af sager, og evt. klargøring til videre foranstaltning.

Du skal være indstillet på, at indgå i et tæt teamsamarbejde, hvor du også bidrager til at passe vores modtagelse, og veksle mellem administrative opgaver og borgerkontakt.

Vi ser gerne, at du kan identificere dig med flest mulige af nedenstående kvalifikationer

  • Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har andet socialfaglig uddannelse.
  • Er empatisk, sympatisk og kan agere roligt og bevare overblikket overfor borgere, der er i krise.
  • Har erfaring med hjemløseområdet og opsøgende arbejde.
  • Er god til at samarbejde med mange forskellige samarbejdspartnere.
  • Har gode kommunikative evner, både mundtligt og skriftligt.
  • Har et godt kendskab til Servicelovens regler for voksne.
  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret, og kan håndtere sager med komplekse problemstillinger.
  • Har gode samarbejdsevner, og har lyst til at indgå i teamsamarbejde.
  • Kan agere roligt og bevare overblikket overfor borgere, der er i krise.
  • Er vant til at arbejde med IT- systemer (vi benytter Incorp, KMD og Acadre), og ser skriftlig dokumentation som en integreret del af dit arbejde.
Du får et spændende og afvekslende job, med engagerede og dygtige kolleger og samarbejdspartnere, der alle vægter et godt arbejdsmiljø med plads til grin og forskellighed.

Der er desuden faste teammøder og ekstern supervision.

Løn- og ansættelsesforhold:

Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner.

Ansøgningsfrist: Mandag den 17. juni 2019.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler d. 24. juni.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte socialrådgiver i team 3 Sylvia Rønning Hansen på tlf. 36393922, eller leder af Voksenrådgivningen Ditte Marie Blond på tlf. 61916995.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330031106Phoenix-0c2658dd12019-06-03T00:00:00Voksenrådgivningen søger en socialfaglig medarbejder til vores modtagelse, samt vores herberg- og krisecentersagerModtagelsen er vores indgangsdør til Voksenrådgivningen. Det er her borgerne indleder den første kontakt til os, hvorfor samtalen ofte består af akut opståede problemer, som kalder på ro, nærvær, råd og vejledning. I modtagelsen varetages også vores herberg- og krisecentersager.

Vi søger en kollega pr. 1. august 2019, der kan lide det akutte arbejdet med borgere med komplekse problemstillinger, og har en solid erfaring og robusthed, som du kan bringe med ind i funktionen. Det er vigtigt, at du er fleksibel og trives med, at håndtere henvendelser, der er både alsidige og uforudsigelige. Desuden er det en fordel, at du har en kombineret socialfaglig profil, samt en myndighedsprofil.

Der er tale om en fast fuldtidsstilling.

Voksenrådgivningen er en socialafdeling forankret i Center for Handicap og Psykiatri. Vi varetager sagsbehandling og koordination af den socialfaglige indsats for borgere over 18 år i henhold til Lov om Social Service og Pensionsloven. Vores målgruppe er voksne borgere med nedsat fysisk og psykiske funktionsevne; herunder handicap, psykiatri og misbrugsområdet. Vi arbejder primært indenfor servicelovens §§ 85, 96, 97, 100, 101, 103, 104, 107, 108, 109 og 110.

Vi er 16 socialfaglige rådgivere og 2 administrative sagsbehandlere fordelt i fire teams. I Voksenrådgivningen er der desuden ansat to rusmiddelkonsulenter samt to gadeplansmedarbejdere.

Om stillingen

Den ledige stilling er forankret i vores modtagelse, som i daglig tale kaldes team 3. I team 3 afklares alle henvendelser, før de evt. videregives til en foranstaltning i ét af de andre teams.

Teamet udgøres af 2 rådgivere, der har det primære ansvar for herberg- og krisecentersager, samt 2 administrative medarbejdere, der primært administrerer pension. Herudover varetager teamet flere alsidige opgaver; herunder at yde råd og vejledning, både i akutte sager, samt ved generelle spørgsmål. I teamet laves også myndighedsopgaver, som egenbetaling ved ophold.

Teamet har tæt samarbejde med gadeplansmedarbejderne samt opsøgende socialpsykiatri, og tager også ud og møder borgerne i eget hjem, eller på herberg- og krisecentre.

Vi forventer. at du er god til at møde, og skabe kontakt til alle typer af borgere, og kan rumme dem, samt deres vanskeligheder.

De arbejdsopgaver, du særligt skal varetage er bl.a. koordinering af opholdsplaner og handleplaner med herberger og krisecentre. Råd og vejledning til borgere, pårørende og samarbejdspartnere. Afklaring og undersøgelse af sager, og evt. klargøring til videre foranstaltning.

Du skal være indstillet på, at indgå i et tæt teamsamarbejde, hvor du også bidrager til at passe vores modtagelse, og veksle mellem administrative opgaver og borgerkontakt.

Vi ser gerne, at du kan identificere dig med flest mulige af nedenstående kvalifikationer

  • Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har andet socialfaglig uddannelse.
  • Er empatisk, sympatisk og kan agere roligt og bevare overblikket overfor borgere, der er i krise.
  • Har erfaring med hjemløseområdet og opsøgende arbejde.
  • Er god til at samarbejde med mange forskellige samarbejdspartnere.
  • Har gode kommunikative evner, både mundtligt og skriftligt.
  • Har et godt kendskab til Servicelovens regler for voksne.
  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret, og kan håndtere sager med komplekse problemstillinger.
  • Har gode samarbejdsevner, og har lyst til at indgå i teamsamarbejde.
  • Kan agere roligt og bevare overblikket overfor borgere, der er i krise.
  • Er vant til at arbejde med IT- systemer (vi benytter Incorp, KMD og Acadre), og ser skriftlig dokumentation som en integreret del af dit arbejde.
Du får et spændende og afvekslende job, med engagerede og dygtige kolleger og samarbejdspartnere, der alle vægter et godt arbejdsmiljø med plads til grin og forskellighed.

Der er desuden faste teammøder og ekstern supervision.

Løn- og ansættelsesforhold:

Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner.

Ansøgningsfrist: Mandag den 17. juni 2019.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler d. 24. juni.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte socialrådgiver i team 3 Sylvia Rønning Hansen på tlf. 36393922, eller leder af Voksenrådgivningen Ditte Marie Blond på tlf. 61916995.

2019-06-18T00:51:50.660 Modtagelsen er vores indgangsdør til Voksenrådgivningen. Det er her borgerne indleder den første kontakt til os, hvorfor samtalen ofte består af akut opståede problemer, som kalder på ro, nærvær, råd og vejledning. I modtagelsen varetages også vores herberg- og krisecentersager. Vi søger en kollega pr. 1. august 2019, der kan lide det akutte arbejdet med borgere med komplekse problemstillinger, og har en solid erfaring og robusthed, som du kan bringe med ind i funktionen. Det er vigtigt, at du er fleksibel og trives med, at håndtere henvendelser, der er både alsidige og uforudsigelige. Desuden er det en fordel, at du har en kombineret socialfaglig profil, samt en myndighedsprofil. Der er tale om en fast fuldtidsstilling. Voksenrådgivningen er en socialafdeling forankret i Center for Handicap og Psykiatri. Vi varetager sagsbehandling og koordination af den socialfaglige indsats for borgere over 18 år i henhold til Lov om Social Service og Pensionsloven. Vores målgruppe er voksne borgere med nedsat fysisk og psykiske funktionsevne herunder handicap, psykiatri og misbrugsområdet. Vi arbejder primært indenfor servicelovens §§ 85, 96, 97, 100, 101, 103, 104, 107, 108, 109 og 110. Vi er 16 socialfaglige rådgivere og 2 administrative sagsbehandlere fordelt i fire teams. I Voksenrådgivningen er der desuden ansat to rusmiddelkonsulenter samt to gadeplansmedarbejdere. Om stillingen Den ledige stilling er forankret i vores modtagelse, som i daglig tale kaldes team 3. I team 3 afklares alle henvendelser, før de evt. videregives til en foranstaltning i ét af de andre teams. Teamet udgøres af 2 rådgivere, der har det primære ansvar for herberg- og krisecentersager, samt 2 administrative medarbejdere, der primært administrerer pension. Herudover varetager teamet flere alsidige opgaver herunder at yde råd og vejledning, både i akutte sager, samt ved generelle spørgsmål. I teamet laves også myndighedsopgaver, som egenbetaling ved ophold. Teamet har tæt samarbejde med gadeplansmedarbejderne samt opsøgende socialpsykiatri, og tager også ud og møder borgerne i eget hjem, eller på herberg- og krisecentre. Vi forventer. at du er god til at møde, og skabe kontakt til alle typer af borgere, og kan rumme dem, samt deres vanskeligheder. De arbejdsopgaver, du særligt skal varetage er bl.a. koordinering af opholdsplaner og handleplaner med herberger og krisecentre. Råd og vejledning til borgere, pårørende og samarbejdspartnere. Afklaring og undersøgelse af sager, og evt. klargøring til videre foranstaltning. Du skal være indstillet på, at indgå i et tæt teamsamarbejde, hvor du også bidrager til at passe vores modtagelse, og veksle mellem administrative opgaver og borgerkontakt. Vi ser gerne, at du kan identificere dig med flest mulige af nedenstående kvalifikationer Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har andet socialfaglig uddannelse. Er empatisk, sympatisk og kan agere roligt og bevare overblikket overfor borgere, der er i krise. Har erfaring med hjemløseområdet og opsøgende arbejde. Er god til at samarbejde med mange forskellige samarbejdspartnere. Har gode kommunikative evner, både mundtligt og skriftligt. Har et godt kendskab til Servicelovens regler for voksne. Kan arbejde selvstændigt og struktureret, og kan håndtere sager med komplekse problemstillinger. Har gode samarbejdsevner, og har lyst til at indgå i teamsamarbejde. Kan agere roligt og bevare overblikket overfor borgere, der er i krise. Er vant til at arbejde med IT- systemer (vi benytter Incorp, KMD og Acadre), og ser skriftlig dokumentation som en integreret del af dit arbejde. Du får et spændende og afvekslende job, med engagerede og dygtige kolleger og samarbejdspartnere, der alle vægter et godt arbejdsmiljø med plads til grin og forskellighed. Der er desuden faste teammøder og ekstern supervision. Løn- og ansættelsesforhold: Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner. Ansøgningsfrist: Mandag den 17. juni 2019. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler d. 24. juni. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte socialrådgiver i team 3 Sylvia Rønning Hansen på tlf. 36393922, eller leder af Voksenrådgivningen Ditte Marie Blond på tlf. 61916995.11jobnet0c2658dd100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-17T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1065&ProjectId=145191&DepartmentId=19054&MediaId=4616&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnHvidovreEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnBrøndby3534428Hvidovre Kommune11Hvidovrevej 2782650Hvidovre36393104DKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent767218JobNet4995122499512210024-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0c2658ddhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=0c2658ddhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0c2658dd&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0c2658dd&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Socialvaesen/3.jpgSøger du nye udfordringer indenfor Sundhed?12008001Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed11Socialvæsen361890781noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330060000Familierådgivningen søger to dygtige familierådgiver til faste stillinger på det psykosociale område.Robot Familierådgivningen søger to dygtige familierådgiver til faste stillinger på det psykosociale område. Stillingerne er til besættelse 1. oktober 2019. Her i Familierådgivningen er vi optaget af en faglig strategi (Lige muligheder), der er baseret dels på den praksiserfaring, som allerede findes i afdelingen, og dels med udgangspunkt i den forskning og viden, som findes på området. Vi ønsker, at det faglige arbejde, som hver dag udføres overfor børnene og familierne, samt de prioriteringer og beslutninger, som træffes med udgangspunkt i vores faglige ambition, er baseret på følgende grundværdier: Alle forældre vil deres børns bedste Vi vil prioritere lokale løsninger, der samler familien Barnets og familiens syn på egen situation er vigtig Tværfagligt samarbejde Familierådgivningen har fra 2015-2018 været i partnerskab med Socialstyrelsen omkring tidlig indsats og forebyggelse, øget fokus på normalitet i indsatserne for børn og unge samt udvikle en bred tilbudsvifte. Vi arbejder videre med de erfaringer, mindset og tiltag som er udviklet under partnerskabet. Vi ønsker fortsat et øget fokus på at sikre en tidlig indsats, samt at de indsatser, som iværksættes, skal være mindst mulig indgribende for børnene og de unge. Vi følger derfor også hyppigere op på indsatsernes effekt end lovgivningen foreskriver. Familierådgivningen er en stor og velfungerende afdeling i forhold til arbejdsmiljø, værdier samt i forhold til et stærkt fagligt niveau. Vi er en afdeling bestående af 1 socialfaglig leder, 3 faglige teamledere, 6 børnehandicaprådgivere, 19 familierådgivere på det psykosociale område og 5 familierådgivere i vores Modtager-team. Derudover har vi et administrativt team på 3 medarbejdere samt et familieplejeteam på 4 medarbejdere. Aldersmæssigt spænder vi vidt og med forskellig erfaring. Der arbejdes med udgangspunkt i SOS og ICS, som understøttes elektronisk af it-system DUBU. Vi tilbyder dig: Et fagligt højt miljø, med stor mulighed for at udføre et godt socialt arbejde med andre faggrupper og med betydelig egen kompetence God faglig støtte og sparring i sagerne, ugentlige rådgivningsmøder, mulighed for inddragelse af faglig teamleder, og løbende kollegial sparring Rummelige og omsorgsfulde kollegaer i en god og tryg atmosfære En synlig og tydelig ledelse, der sætter retning Ekstern supervision Fokus på kvalitetssikring i forhold til lovmedholdelighed Mulighed for hjemmearbejdsplads Intern refleksiv praktikker uddannelse (systemisk uddannelse over 8 måneder) Vi forventer af dig: Du har erfaring indenfor området Du er en selvstændig, engageret, pligtopfyldende og fleksibel person Du vil og kan være med til at sikre en høj faglig kvalitet i arbejdet Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler Du kan bevare overblikket i pressede situationer Evner at arbejde tværfagligt, systematisk og ønsker at gøre dig ekstra umage overfor de borgere som er i vores målgruppe Bidrager til et positivt arbejdsmiljø Har du lyst til at høre mere om stillingerne, så ring til teamleder Astrid Nielsen tlf. 2186 6793 eller familierådgiver Pernille Rasmussen tlf 3639 3221. Du kan desuden læse mere her: Lige muligheder Lige muligheder (pixi-udgave) Funktionsbeskrivelse Løn- og ansættelsesforhold: Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner. Ansøgningsfrist d. 18. august 2019 og ansættelsessamtaler afholdes 26. august 2019.Familierådgivningen søger to dygtige familierådgiver til faste stillinger på det psykosociale område.



Stillingerne er til besættelse 1. oktober 2019.



Her i Familierådgivningen er vi optaget af en faglig strategi (Lige muligheder), der er baseret dels på den praksiserfaring, som allerede findes i afdelingen, og dels med udgangspunkt i den forskning og viden, som findes på området. Vi ønsker, at det faglige arbejde, som hver dag udføres overfor børnene og familierne, samt de prioriteringer og beslutninger, som træffes med udgangspunkt i vores faglige ambition, er baseret på følgende grundværdier:

  • Alle forældre vil deres børns bedste
  • Vi vil prioritere lokale løsninger, der samler familien
  • Barnets og familiens syn på egen situation er vigtig
  • Tværfagligt samarbejde
Familierådgivningen har fra 2015-2018 været i partnerskab med Socialstyrelsen omkring tidlig indsats og forebyggelse, øget fokus på normalitet i indsatserne for børn og unge samt udvikle en bred tilbudsvifte. Vi arbejder videre med de erfaringer, mindset og tiltag som er udviklet under partnerskabet. Vi ønsker fortsat et øget fokus på at sikre en tidlig indsats, samt at de indsatser, som iværksættes, skal være mindst mulig indgribende for børnene og de unge. Vi følger derfor også hyppigere op på indsatsernes effekt end lovgivningen foreskriver.



Familierådgivningen er en stor og velfungerende afdeling i forhold til arbejdsmiljø, værdier samt i forhold til et stærkt fagligt niveau.



Vi er en afdeling bestående af 1 socialfaglig leder, 3 faglige teamledere, 6 børnehandicaprådgivere, 19 familierådgivere på det psykosociale område og 5 familierådgivere i vores Modtager-team. Derudover har vi et administrativt team på 3 medarbejdere samt et familieplejeteam på 4 medarbejdere. Aldersmæssigt spænder vi vidt og med forskellig erfaring.

Der arbejdes med udgangspunkt i SOS og ICS, som understøttes elektronisk af it-system DUBU.



Vi tilbyder dig:

  • Et fagligt højt miljø, med stor mulighed for at udføre et godt socialt arbejde med andre faggrupper og med betydelig egen kompetence
  • God faglig støtte og sparring i sagerne, ugentlige rådgivningsmøder, mulighed for inddragelse af faglig teamleder, og løbende kollegial sparring
  • Rummelige og omsorgsfulde kollegaer i en god og tryg atmosfære
  • En synlig og tydelig ledelse, der sætter retning
  • Ekstern supervision
  • Fokus på kvalitetssikring i forhold til lovmedholdelighed
  • Mulighed for hjemmearbejdsplads
  • Intern refleksiv praktikker uddannelse (systemisk uddannelse over 8 måneder)
Vi forventer af dig:

  • Du har erfaring indenfor området
  • Du er en selvstændig, engageret, pligtopfyldende og fleksibel person
  • Du vil og kan være med til at sikre en høj faglig kvalitet i arbejdet
  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Du kan bevare overblikket i pressede situationer
  • Evner at arbejde tværfagligt, systematisk og ønsker at gøre dig ekstra umage overfor de borgere som er i vores målgruppe
  • Bidrager til et positivt arbejdsmiljø
Har du lyst til at høre mere om stillingerne, så ring til teamleder Astrid Nielsen tlf. 2186 6793 eller familierådgiver Pernille Rasmussen tlf 3639 3221.

Du kan desuden læse mere her:



Løn- og ansættelsesforhold:

Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner.



Ansøgningsfrist d. 18. august 2019 og ansættelsessamtaler afholdes 26. august 2019.





ADM undervisning plejebørnHvidovre2019-07-15T00:00:002019-08-18T00:00:00
330051828Socialrådgiver til Familieambulatoriet, Region HovedstadenRobot Familieambulatoriet, Amager Hvidovre Hospital, søger en socialrådgiver per 1. oktober 2019 eller snarest derefter. Familieambulatoriet på Hvidovre Hospital er en tværfaglig specialafdeling under gynækologisk obstetrisk afdeling, som varetager svangreomsorgen og patientforløbene for gravide med mangeartede problemstillinger Psykisk og socialt sårbare kvinder, eller kvinder med nuværende eller tidligere risikoforbrug af potentielt vanedannende medicin, alkohol eller andre rusmidler, kvinder med aktuelt eller tidligere forbrug af afhængighedsskabende medicin, alkohol og eller andre rusmidler samt gravide hvor partneren har et nuværende forbrug af rusmidler og endelig gravide kvinder, der lever med HIV. Målet med indsatsen er, under graviditet mod barselsperioden og udskrivelse, at der skabes kontinuitet og sammenhæng under hele patientforløbet, med fokus på ressourcetænkning, den tidlige indsats og samarbejdet omkring familien med de øvrige sektorer. Arbejdet finder sted på Hvidovre Hospital, men der må påregnes udefunktion på Hillerød Hospital en gang om ugen, samt ved netværksmøder. Personalegruppen består af læger, jordemødre, socialrådgivere, sundhedsplejersker, psykolog og sekretær. Familieambulatoriet har et omfattende og formaliseret samarbejde med mange fagpersoner og instanser i den primære social- og sundhedssektor og i hospitalssektoren. Arbejdet er proces- og helhedsorienteret. Der er tilsvarende familieambulatorier i de øvrige 4 regioner, og alle 5 ambulatorier har et indbyrdes samarbejde på nationalt plan. Erfaring med tværfagligt og tværsektorielt samarbejde samt kendskab til børneområdet og erfaring med voksne med alvorlige psykosociale problemer er ønskeligt. Kendskab til relevant lovgivning på området forudsættes. Vi tilbyder: et godt og inspirerende arbejdsmiljø personlig og faglig udvikling tæt teamarbejde en udfordrende og spændende hverdag indføring i gravides og børnefamiliers vilkår i Danmark mulighed for at arbejde med særligt socialt udfordrede gravide og børn Vi forventer: min. 3 års erfaring som socialrådgiver kendskab til gældende lovgivning på området med særligt kendskab til aktivloven og servicelovgivning interesse for og engagement i patientgruppen interesse for og erfaring med tværfagligt og tværsektorielt samarbejde god kontaktevne høj grad af tolerance, fleksibilitet, robusthed og rummelighed gode samarbejdsevner stærke kompetencer i såvel skriftlig- som mundtlig formidling videndeling undervisning interesse for videreudvikling og forskning inden for området Der er tale om en stilling med reference til Familieambulatoriets ledelse og afdelingsledelsen i Gynækologisk obstetrisk afdeling, Amager Hvidovre Hospital. Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til socialrådgiver tlf.38 62 26 40 eller afsnitsleder Michelle Skop Kolls tlf. 40 14 72 09, michelle.kolls@regionh.dk Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Ansøgningsfrist: 22 august 2019 kl. 12.00 Ansættelsessamtaler: 26 august 2019Familieambulatoriet, Amager Hvidovre Hospital, søger en socialrådgiver per 1. oktober 2019 eller snarest derefter.

Familieambulatoriet på Hvidovre Hospital er en tværfaglig specialafdeling under gynækologisk/obstetrisk afdeling, som varetager svangreomsorgen og patientforløbene for gravide med mangeartede problemstillinger; Psykisk og socialt sårbare kvinder, eller kvinder med nuværende eller tidligere risikoforbrug af potentielt vanedannende medicin, alkohol eller andre rusmidler, kvinder med aktuelt eller tidligere forbrug af afhængighedsskabende medicin, alkohol og/ eller andre rusmidler samt gravide hvor partneren har et nuværende forbrug af rusmidler og endelig gravide kvinder, der lever med HIV.

Målet med indsatsen er, under graviditet mod barselsperioden og udskrivelse, at der skabes kontinuitet og sammenhæng under hele patientforløbet, med fokus på ressourcetænkning, den tidlige indsats og samarbejdet omkring familien med de øvrige sektorer. Arbejdet finder sted på Hvidovre Hospital, men der må påregnes udefunktion på Hillerød Hospital en gang om ugen, samt ved netværksmøder.
Personalegruppen består af læger, jordemødre, socialrådgivere, sundhedsplejersker, psykolog og sekretær.

Familieambulatoriet har et omfattende og formaliseret samarbejde med mange fagpersoner og instanser i den primære social- og sundhedssektor og i hospitalssektoren. Arbejdet er proces- og helhedsorienteret.
Der er tilsvarende familieambulatorier i de øvrige 4 regioner, og alle 5 ambulatorier har et indbyrdes samarbejde på nationalt plan.

Erfaring med tværfagligt og tværsektorielt samarbejde samt kendskab til børneområdet og erfaring med voksne med alvorlige psykosociale problemer er ønskeligt. Kendskab til relevant lovgivning på området forudsættes.

Vi tilbyder:

  • et godt og inspirerende arbejdsmiljø
  • personlig og faglig udvikling
  • tæt teamarbejde
  • en udfordrende og spændende hverdag
  • indføring i gravides og børnefamiliers vilkår i Danmark
  • mulighed for at arbejde med særligt socialt udfordrede gravide og børn
Vi forventer:

  • min. 3 års erfaring som socialrådgiver
  • kendskab til gældende lovgivning på området – med særligt kendskab til aktivloven og servicelovgivning
  • interesse for og engagement i patientgruppen
  • interesse for og erfaring med tværfagligt og tværsektorielt samarbejde
  • god kontaktevne
  • høj grad af tolerance, fleksibilitet, robusthed og rummelighed
  • gode samarbejdsevner
  • stærke kompetencer i såvel skriftlig- som mundtlig formidling
  • videndeling/undervisning
  • interesse for videreudvikling og forskning inden for området
Der er tale om en stilling med reference til Familieambulatoriets ledelse og afdelingsledelsen i Gynækologisk/obstetrisk afdeling, Amager Hvidovre Hospital.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til socialrådgiver tlf.38 62 26 40 eller afsnitsleder Michelle Skop Kolls tlf. 40 14 72 09, michelle.kolls@regionh.dk

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist: 22 august 2019 kl. 12.00

Ansættelsessamtaler: 26 august 2019





Hvidovre HospitalHvidovre2019-07-01T00:00:002019-08-22T00:00:00
330051767Sagsbehandler til servicemindet og nytænkende team på det specialiserede voksenområdeRobot Du er god til at skabe kontakt og være i dialog med både borgere og samarbejdspartnere. Du kan have mange bolde i luften og prioritere dine opgaver og så er du interesseret i og har flair for sagsbehandling af borgersager. Om os Du bliver en del af Team Myndighed i Social- og Handicapcentret, som er en myndighedsafdeling på det specialiserede socialområde. Det betyder, vi vurderer, udmåler og bevilger støtte og hjælp til borgere med handicap eller særlige sociale problemer. Vi er 2 ledere og 22 medarbejdere med mange forskellige uddannelsesbaggrunde. Fælles for os alle er, at vi brænder for at levere god og retfærdig sagsbehandling til borgere, hvor borgeren føler sig inddraget, hørt og forstået. Vi vil gerne være i front ift. at udvikle området, derfor afprøver vi gerne nye tiltag, arbejdsgange og samarbejdsmetoder med borgere - og gør ikke nødvendigvis tingene, som alle andre gør det. Vi har mange udviklingsprojekter, som du vil blive en del af, og der er rig mulighed for at få afprøvet og bragt lige netop dine kompetencer i spil. Du får nogle professionelle, engagerede og ambitiøse kolleger, som samarbejder, kommunikerer og sparrer med hinanden. Vi har en anerkendende og positiv tilgang til både borgere, kolleger og samarbejdspartnere. Vi forventer, at du:Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller på anden vis har tilegnet dig relevante kvalifikationerHar erfaring med eller interesse for det specialiserede voksenområdeKan arbejde selvstændigt, planlægge arbejde selv og reflektere over egen praksisHar gode samarbejdsevner og kommunikerer på en ligefrem, anerkendende og tydelig måde både mundtligt og skriftligtEr servicemindet og kan tale i øjenhøjde med både borgere, kolleger og samarbejdspartnereHar gode it-kompetencer Du kan skabe ro og orden i kaos, og med det mener vi, at vi oftest har en travl hverdag, hvor opgaverne kan ændre sig og planlægningen kan skride, men hvor vi alle deltager i at finde de gode løsninger sammen. Opgaveløsningen er kompleks og kerneopgaven medfører, at du skal kende sagsgangen og lovgivningen, men også have forståelse for og kunne finde vejen i praksis. Der kan være dilemmaer i arbejdet, som du skal kunne navigere i og træffe beslutninger om. Vi har løbende supervision og intern undervisning i de lovområder, som vi beskæftiger os med. Du vil bl.a. deltage i en intern uddannelse om, hvordan vi sammen med borgeren og samarbejdspartnere arbejder systematisk med at sætte mål om progression for borgeren. Yderligere oplysninger Jobbet er på 37 timer ugentligt. Tiltrædelse efter aftale. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Vi indhenter straffeattest samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen. Ansøgningsfristen er søndag den 11. august 2019 Der vil være første samtalerunde den 22. august og anden samtalerunde den 26. august 2019. Ansøgning, CV og andre relevante dokumenter sendes elektronisk. Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte teamchef Henrik Otto på 23395618. Om Social- og handicapcentret Du vil blive ansat i Høje-Taastrup Kommunes Social- og Handicapcenter, som løser de samlede opgaver indenfor handicap og psykiatriområdet herunder udredning og visitation af borgere samt drift af egne bo-, støtte og aktivitetstilbud. Centret har endvidere ansvaret for misbrugsindsatsen, hjemløseindsatsen, specialundervisning for voksne, ungdomsuddannelser til unge med særlige behov samt tilkendelse af førtidspension. Læs mere om Høje-Taastrup Kommune på www.htk.dk.Du er god til at skabe kontakt og være i dialog med både borgere og samarbejdspartnere. Du kan have mange bolde i luften og prioritere dine opgaver – og så er du interesseret i og har flair for sagsbehandling af borgersager.

Om os
Du bliver en del af Team Myndighed i Social- og Handicapcentret, som er en myndighedsafdeling på det specialiserede socialområde. Det betyder, vi vurderer, udmåler og bevilger støtte og hjælp til borgere med handicap eller særlige sociale problemer. Vi er 2 ledere og 22 medarbejdere med mange forskellige uddannelsesbaggrunde. Fælles for os alle er, at vi brænder for at levere god og retfærdig sagsbehandling til borgere, hvor borgeren føler sig inddraget, hørt og forstået.

Vi vil gerne være i front ift. at udvikle området, derfor afprøver vi gerne nye tiltag, arbejdsgange og samarbejdsmetoder med borgere - og gør ikke nødvendigvis tingene, som alle andre gør det. Vi har mange udviklingsprojekter, som du vil blive en del af, og der er rig mulighed for at få afprøvet og bragt lige netop dine kompetencer i spil.

Du får nogle professionelle, engagerede og ambitiøse kolleger, som samarbejder, kommunikerer og sparrer med hinanden. Vi har en anerkendende og positiv tilgang til både borgere, kolleger og samarbejdspartnere.

Vi forventer, at du:
  • Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller på anden vis har tilegnet dig relevante kvalifikationer
  • Har erfaring med eller interesse for det specialiserede voksenområde
  • Kan arbejde selvstændigt, planlægge arbejde selv og reflektere over egen praksis
  • Har gode samarbejdsevner og kommunikerer på en ligefrem, anerkendende og tydelig måde både mundtligt og skriftligt
  • Er servicemindet og kan tale i øjenhøjde med både borgere, kolleger og samarbejdspartnere
  • Har gode it-kompetencer

Du kan skabe ro og orden i kaos, og med det mener vi, at vi oftest har en travl hverdag, hvor opgaverne kan ændre sig og planlægningen kan skride, men hvor vi alle deltager i at finde de gode løsninger sammen. Opgaveløsningen er kompleks og kerneopgaven medfører, at du skal kende sagsgangen og lovgivningen, men også have forståelse for og kunne finde vejen i praksis. Der kan være dilemmaer i arbejdet, som du skal kunne navigere i og træffe beslutninger om.

Vi har løbende supervision og intern undervisning i de lovområder, som vi beskæftiger os med. Du vil bl.a. deltage i en intern uddannelse om, hvordan vi sammen med borgeren og samarbejdspartnere arbejder systematisk med at sætte mål om progression for borgeren.

Yderligere oplysninger
Jobbet er på 37 timer ugentligt. Tiltrædelse efter aftale. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Vi indhenter straffeattest samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen.

Ansøgningsfristen er søndag den 11. august 2019
Der vil være første samtalerunde den 22. august og anden samtalerunde den 26. august 2019.

Ansøgning, CV og andre relevante dokumenter sendes elektronisk.

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte teamchef Henrik Otto på 23395618.

Om Social- og handicapcentret
Du vil blive ansat i Høje-Taastrup Kommunes Social- og Handicapcenter, som løser de samlede opgaver indenfor handicap og psykiatriområdet herunder udredning og visitation af borgere samt drift af egne bo-, støtte og aktivitetstilbud. Centret har endvidere ansvaret for misbrugsindsatsen, hjemløseindsatsen, specialundervisning for voksne, ungdomsuddannelser til unge med særlige behov samt tilkendelse af førtidspension. Læs mere om Høje-Taastrup Kommune på www.htk.dk.

Høje-Taastrup KommuneTaastrup2019-07-01T00:00:002019-08-11T00:00:00
330051732Vær med til at skabe integration på det danske arbejdsmarked ved at hjælpe udlændinge til job og selvforsørgelse i Høje-Taastrup KommuneRobot Du er socialrådgiver, socialformidler eller har en anden relevant uddannelse. Du brænder for at gøre en forskel for integration af udlændinge, og du motiveres af at hjælpe mennesker videre på vej mod selvforsørgelse. Du ansættes som integrationskonsulent i Høje-Taastrup Kommunens Jobcenter. Her vil du primært varetage myndighedsopgaver bredt indenfor integrationsområdet. Din målsætning bliver at understøtte, at vores borgere får mulighed for at udnytte deres evner og ressourcer med fokus på hurtigst muligt at komme i job, blive selvforsørgende og herigennem skabe bedst muligt grundlag for at blive integreret i det danske samfund. Dine primære arbejdsopgaver er:Rådgive, afklare og visitere efter integrationsloven samt lov om aktiv beskæftigelsesindsatsSagsbehandling og lovpligtig opfølgning på den individuelle integrationskontrakt for flygtninge og familiesammenførte udlændingeUdarbejde jobplanerIværksætte sanktioner i henhold til Lov om aktiv social politikKoordinering og dialog med virksomheder, samarbejdspartnere og kollegerOm os I Jobcentret er vi omkring 100 medarbejdere fordelt i tre afdelinger. Du bliver en del af afdelingen Job og Kompetence og helt konkret vil du sidde i det team, der arbejder med kontanthjælpsmodtagere over 30 år. Vi er et ungt team, som har det godt sammen, og som sammen skaber et spændende fagligt miljø. Vi værdsætter hinanden og har megen sparring og drøftelse på tværs. Vi er en dynamisk arbejdsplads, hvor du har mulighed for at præge metoder, indsatser m.m. Vi har et spændende fagligt miljø, hvor den enkelte medarbejder har stort ansvar og stærke kompetencer. Vi arbejder sammen ud fra en klar strategi og med tydelige mål. Vi lykkes, når kontanthjælpsmodtagere, uddannelseshjælpsmodtagere, selvforsørgende og virksomheder oplever, at vi sammen får skabt en meningsfuld plan, så borgeren opnår tilknytning til arbejdsmarkedet eller uddannelse i det omfang, det er muligt. Vi lægger vægt på, at du:Har erfaring med at arbejde med udlændinge og integration samt interkulturelle kompetencerHar stort kendskab til integrationsloven, beskæftigelsesloven og arbejdsmarkedsforhold - og kan omsætte dette til løsninger i praksisHar forståelse for både jobformidlings- og myndighedsopgavenKan arbejde tværfagligt og se mulighederne i at optimere samspillet med andre fagligheder og eksterne samarbejdspartnereEr resultatorienteret, tager ansvar og er kvalitetsbevidst i arbejdetArbejder struktureret, herunder planlægger og følger op på egne arbejdsopgaverHar gode kommunikations- og formidlingsevnerHar kørekortYderligere oplysninger Jobbet er 37 t uge og med tiltrædelse 1. september 2019. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn. I forbindelse med ansættelse indhenter vi straffeattest samt referencer fra tidligere ansættelser. Ansøgningsfristen er søndag den 21. juli 2019 Vi holder samtaler mandag den 29. juli 2019. Hvis du vil vide mere om jobbet, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Michael Wittendorff på tlf. 4049 3225.Du er socialrådgiver, socialformidler eller har en anden relevant uddannelse. Du brænder for at gøre en forskel for integration af udlændinge, og du motiveres af at hjælpe mennesker videre på vej mod selvforsørgelse.

Du ansættes som integrationskonsulent i Høje-Taastrup Kommunens Jobcenter. Her vil du primært varetage myndighedsopgaver bredt indenfor integrationsområdet. Din målsætning bliver at understøtte, at vores borgere får mulighed for at udnytte deres evner og ressourcer med fokus på hurtigst muligt at komme i job, blive selvforsørgende og herigennem skabe bedst muligt grundlag for at blive integreret i det danske samfund.
 
Dine primære arbejdsopgaver er:
  • Rådgive, afklare og visitere efter integrationsloven samt lov om aktiv beskæftigelsesindsats
  • Sagsbehandling og lovpligtig opfølgning på den individuelle integrationskontrakt for flygtninge og familiesammenførte udlændinge
  • Udarbejde jobplaner
  • Iværksætte sanktioner i henhold til Lov om aktiv social politik
  • Koordinering og dialog med virksomheder, samarbejdspartnere og kolleger
Om os
I Jobcentret er vi omkring 100 medarbejdere fordelt i tre afdelinger. Du bliver en del af afdelingen Job og Kompetence og helt konkret vil du sidde i det team, der arbejder med kontanthjælpsmodtagere over 30 år. Vi er et ungt team, som har det godt sammen, og som sammen skaber et spændende fagligt miljø. Vi værdsætter hinanden og har megen sparring og drøftelse på tværs.

Vi er en dynamisk arbejdsplads, hvor du har mulighed for at præge metoder, indsatser m.m. Vi har et spændende fagligt miljø, hvor den enkelte medarbejder har stort ansvar og stærke kompetencer. Vi arbejder sammen ud fra en klar strategi og med tydelige mål. Vi lykkes, når kontanthjælpsmodtagere, uddannelseshjælpsmodtagere, selvforsørgende og virksomheder oplever, at vi sammen får skabt en meningsfuld plan, så borgeren opnår tilknytning til arbejdsmarkedet eller uddannelse i det omfang, det er muligt.
 
Vi lægger vægt på, at du:
  • Har erfaring med at arbejde med udlændinge og integration samt interkulturelle kompetencer
  • Har stort kendskab til integrationsloven, beskæftigelsesloven og arbejdsmarkedsforhold - og kan omsætte dette til løsninger i praksis
  • Har forståelse for både jobformidlings- og myndighedsopgaven
  • Kan arbejde tværfagligt og se mulighederne i at optimere samspillet med andre fagligheder og eksterne samarbejdspartnere
  • Er resultatorienteret, tager ansvar og er kvalitetsbevidst i arbejdet
  • Arbejder struktureret, herunder planlægger og følger op på egne arbejdsopgaver
  • Har gode kommunikations- og formidlingsevner
  • Har kørekort
Yderligere oplysninger
Jobbet er 37 t/uge og med tiltrædelse 1. september 2019. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn. 
I forbindelse med ansættelse indhenter vi straffeattest samt referencer fra tidligere ansættelser.
 
Ansøgningsfristen er søndag den 21. juli 2019
Vi holder samtaler mandag den 29. juli 2019.
 
Hvis du vil vide mere om jobbet, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Michael Wittendorff på tlf. 4049 3225.
 

Høje-Taastrup KommuneTaastrup2019-07-01T00:00:002019-07-21T00:00:00
330051449Barselsvikariat - socialrådgiver til dagtilbud og skoleRobot Har du et stærkt socialarbejder-gen? Er du god til at bygge bro mellem mennesker? Vil du være med til at til at give børn og unge i Glostrup Kommune de bedst mulige vilkår for at trives og udvikle sig? Så har du muligheden for at udleve det i et barselsvikariat som forebyggende socialrådgiver. OPGAVEBESKRIVELSE Med en forebyggende funktion som socialrådgiver skal du være med til at sikre, at vi sætter tidligt ind i problemudviklingen med kvalificerede indsatser, der understøtter barnets, den unges og familiens udvikling og tilknytning til hverdagslivet. Du kommer til at arbejde i feltet mellem det almene pædagogiske og det specialiserede myndighedsområde, og du skal kunne fungere som brobygger herimellem. Det stiller høje krav til dig - både som socialfaglig sparringspart til andre professioner og som familiens første kontakt til det sociale myndighedsområde. Du skal evne at indgå i forpligtende samarbejde både med andre fagpersoner i Center for Familie og Forebyggelse og i høj grad med skole og dagtilbud, så du derigennem sikrer en tidlig inddragelse af familien og dens netværk. Som forebyggende socialrådgiver skal du blandt andet arbejde med følgende: Styrke det tidligt forebyggende sociale arbejde ved at sætte tidligt ind i problemudviklingen Være med til at sikre at barnets den unges og familiens hverdagsliv bliver omdrejningspunkt for tilrettelæggelse af indsatsen Understøtte mere kvalificerede underretninger om børn unge med behov for særlig støtte Understøtte at forskellige indsatser koordineres, så barnet den unge og familien oplever sammenhæng i forløbet med deres hverdagsliv Være brobygger og netværksskabende - både for familier, skole og Familieafsnit. I Glostrup Kommune vil vi arbejde med en systemisk, narrativ tilgang på hele 0-18 års-området. Det betyder, at du som forebyggende socialrådgiver skal arbejde med det system og de fortællinger, som barnet, den unge og familien er en del af. Vi arbejder med en ressourceorienteret og inddragende tilgang. Når vi inddrager familien, tror vi på, at det bidrager til at tydeliggøre barnets den unges og familiens perspektiv, og medvirker til at skabe motivation og ejerskab over forløbet. For at understøtte tilgangen bruger vi forskellige konkrete faglige metoder såsom ICS, Signs of Safety og netværksinddragelse. Det gør vi blandt andet ved at arbejde med netværksmøder, familierådslagning, netværkskort med mere. ORGANISERING Du bliver ansat i Familieafsnittet, som er Glostrup Kommunes myndighedsfunktion på børneområdet. Du bliver tilknyttet Glostrup Skole og dagtilbud, og arbejder tæt sammen med ledelsen i både dagtilbud og på skolens forskellige matrikler. Du vil være forankret på rådhuset og gennemfører forebyggende, tidlige indsatser og rådgivning tæt på borgernes hverdagsliv både på Glostrup Skoles matrikler, i dagtilbuddene og hjemme hos borgerne. Du bliver også en fast deltager i Familieafsnittets personalemøder, fælles faglige udviklingsdage for socialrådgivere, faglig sparring og udvikling. Derudover deltager du som forebyggende socialrådgiver som en fast del af de forskellige tværfaglige fora lokalt på skolens og dagtilbuddenes matrikler, sammen med andre professioner fx psykologer, logopæder, sundhedsplejersker og pædagogiske vejledere. Som forebyggende socialrådgiver skal du arbejde fleksibelt for at imødekomme behov fra skole, dagtilbud og familier. Det betyder, at en del af din arbejdstid i perioder kan ligge udenfor rådhusets normale arbejdstid. Du vil indgå i et team med vores anden forebyggende socialrådgiver. Sammen skal I dække Glostrup Skole (5 matrikler) og kommunens 10 dagtilbud. EGENSKABER Du er uddannet socialrådgiver formidler med praksiserfaring og dermed kendskab til børne- og familieområdet, gerne fra en stilling som myndighedsrådgiver Du kender gerne til Signs of Safety og DUBU Du har kendskab til at arbejde netværksbaseret Du er optaget af at medvirke til tværfaglige løsninger, der rykker og kan lide at formidle samarbejde på kryds og tværs af organisation og fagligheder Du er en holdspiller og god til at komme hurtigt ind på andre mennesker Du er kreativ, nytænkende og løsningsorienteret Du har et godt humør og et positivt menneskesyn Du har den robusthed og vedholdenhed, vi ved, det kræver Du brænder for, at ALLE børn skal være en del af hverdagslivet. YDERLIGERE INFORMATION Yderligere information kan fås ved henvendelse til funktionsleder Bent Hansen på telefon 3084 1447. DET PRAKTISKE Ansøgningsfristen er den 25. juli. Vi forventer at gennemføre samtale den 29. juli 2019. Stillingen på 37 timer om ugen, og er til besættelse fra 1. september 2019 og er et tidsbegrænset barselsvikariat. Glostrup Kommune indhenter udvidet straffeattest og børneattest. Løn- og ansættelsesvilkår følger den gældende overenskomst. Sammen med din ansøgning skal du sende dokumentation for endt uddannelse og andre relevante bilag.

Har du et stærkt socialarbejder-gen? Er du god til at bygge bro mellem mennesker? Vil du være med til at til at give børn og unge i Glostrup Kommune de bedst mulige vilkår for at trives og udvikle sig? Så har du muligheden for at udleve det i et barselsvikariat som forebyggende socialrådgiver.

OPGAVEBESKRIVELSE

Med en forebyggende funktion som socialrådgiver skal du være med til at sikre, at vi sætter tidligt ind i problemudviklingen med kvalificerede indsatser, der understøtter barnets, den unges og familiens udvikling og tilknytning til hverdagslivet. Du kommer til at arbejde i feltet mellem det almene pædagogiske og det specialiserede myndighedsområde, og du skal kunne fungere som brobygger herimellem. Det stiller høje krav til dig - både som socialfaglig sparringspart til andre professioner og som familiens første kontakt til det sociale myndighedsområde. Du skal evne at indgå i forpligtende samarbejde både med andre fagpersoner i Center for Familie og Forebyggelse og i høj grad med skole og dagtilbud, så du derigennem sikrer en tidlig inddragelse af familien og dens netværk.

Som forebyggende socialrådgiver skal du blandt andet arbejde med følgende:

Styrke det tidligt forebyggende sociale arbejde ved at sætte tidligt ind i problemudviklingen

Være med til at sikre at barnets/den unges og familiens hverdagsliv bliver omdrejningspunkt for tilrettelæggelse af indsatsen

Understøtte mere kvalificerede underretninger om børn/unge med behov for særlig støtte

Understøtte at forskellige indsatser koordineres, så barnet/den unge og familien oplever sammenhæng i forløbet med deres hverdagsliv

Være brobygger og netværksskabende - både for familier, skole og Familieafsnit.

I Glostrup Kommune vil vi arbejde med en systemisk, narrativ tilgang på hele 0-18 års-området. Det betyder, at du som forebyggende socialrådgiver skal arbejde med det system og de fortællinger, som barnet, den unge og familien er en del af. Vi arbejder med en ressourceorienteret og inddragende tilgang. Når vi inddrager familien, tror vi på, at det bidrager til at tydeliggøre barnets/den unges og familiens perspektiv, og medvirker til at skabe motivation og ejerskab over forløbet. For at understøtte tilgangen bruger vi forskellige konkrete faglige metoder såsom ICS, Signs of Safety og netværksinddragelse. Det gør vi blandt andet ved at arbejde med netværksmøder, familierådslagning, netværkskort med mere.

ORGANISERING

Du bliver ansat i Familieafsnittet, som er Glostrup Kommunes myndighedsfunktion på børneområdet. Du bliver tilknyttet Glostrup Skole og dagtilbud, og arbejder tæt sammen med ledelsen i både dagtilbud og på skolens forskellige matrikler. Du vil være forankret på rådhuset og gennemfører forebyggende, tidlige indsatser og rådgivning tæt på borgernes hverdagsliv – både på Glostrup Skoles matrikler, i dagtilbuddene og hjemme hos borgerne. Du bliver også en fast deltager i Familieafsnittets personalemøder, fælles faglige udviklingsdage for socialrådgivere, faglig sparring og udvikling. Derudover deltager du som forebyggende socialrådgiver som en fast del af de forskellige tværfaglige fora lokalt på skolens og dagtilbuddenes matrikler, sammen med andre professioner fx psykologer, logopæder, sundhedsplejersker og pædagogiske vejledere.

Som forebyggende socialrådgiver skal du arbejde fleksibelt for at imødekomme behov fra skole, dagtilbud og familier. Det betyder, at en del af din arbejdstid i perioder kan ligge udenfor rådhusets normale arbejdstid.

Du vil indgå i et team med vores anden forebyggende socialrådgiver. Sammen skal I dække Glostrup Skole (5 matrikler) og kommunens 10 dagtilbud.

EGENSKABER

Du er uddannet socialrådgiver/formidler med praksiserfaring og dermed kendskab til børne- og familieområdet, gerne fra en stilling som myndighedsrådgiver

Du kender gerne til ”Signs of Safety” og DUBU

Du har kendskab til at arbejde netværksbaseret

Du er optaget af at medvirke til tværfaglige løsninger, der rykker og kan lide at formidle samarbejde på kryds og tværs af organisation og fagligheder

Du er en holdspiller og god til at komme hurtigt ind på andre mennesker

Du er kreativ, nytænkende og løsningsorienteret

Du har et godt humør og et positivt menneskesyn

Du har den robusthed og vedholdenhed, vi ved, det kræver

Du brænder for, at ALLE børn skal være en del af hverdagslivet.

YDERLIGERE INFORMATION

Yderligere information kan fås ved henvendelse til funktionsleder Bent Hansen på telefon 3084 1447.

DET PRAKTISKE

Ansøgningsfristen er den 25. juli. Vi forventer at gennemføre samtale den 29. juli 2019.

Stillingen på 37 timer om ugen, og er til besættelse fra 1. september 2019 og er et tidsbegrænset barselsvikariat.

Glostrup Kommune indhenter udvidet straffeattest og børneattest.

Løn- og ansættelsesvilkår følger den gældende overenskomst.

Sammen med din ansøgning skal du sende dokumentation for endt uddannelse og andre relevante bilag.

Glostrup KommuneGlostrup2019-07-16T00:00:002019-07-25T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Familierådgivningen søger to dygtige familierådgiver til faste stillinger på det psykosociale område.

ADM undervisning plejebørn

Hvidovre
Familierådgivningen søger to dygtige familierådgiver til faste stillinger på det psykosociale område. Stillingerne er til besættelse 1. oktober 2019. Her i Familierådgivningen er vi optaget af en faglig strategi (Lige muligheder), der er baseret del...
Indrykket:15. juli 2019
Udløbsdato:18. august 2019

Socialrådgiver til Familieambulatoriet, Region Hovedstaden

Hvidovre Hospital

Hvidovre
Familieambulatoriet, Amager Hvidovre Hospital, søger en socialrådgiver per 1. oktober 2019 eller snarest derefter. Familieambulatoriet på Hvidovre Hospital er en tværfaglig specialafdeling under gynækologisk obstetrisk afdeling, som varetager svangr...
Indrykket:1. juli 2019
Udløbsdato:22. august 2019

Sagsbehandler til servicemindet og nytænkende team på det specialiserede voksenområde

Høje-Taastrup Kommune

Taastrup
Du er god til at skabe kontakt og være i dialog med både borgere og samarbejdspartnere. Du kan have mange bolde i luften og prioritere dine opgaver og så er du interesseret i og har flair for sagsbehandling af borgersager. Om os Du bliver en del af ...
Indrykket:1. juli 2019
Udløbsdato:11. august 2019

Vær med til at skabe integration på det danske arbejdsmarked ved at hjælpe udlændinge til job og selvforsørgelse i Høje-Taastrup Kommune

Høje-Taastrup Kommune

Taastrup
Du er socialrådgiver, socialformidler eller har en anden relevant uddannelse. Du brænder for at gøre en forskel for integration af udlændinge, og du motiveres af at hjælpe mennesker videre på vej mod selvforsørgelse. Du ansættes som integrationskons...
Indrykket:1. juli 2019
Udløbsdato:21. juli 2019

Barselsvikariat - socialrådgiver til dagtilbud og skole

Glostrup Kommune

Glostrup
Har du et stærkt socialarbejder-gen? Er du god til at bygge bro mellem mennesker? Vil du være med til at til at give børn og unge i Glostrup Kommune de bedst mulige vilkår for at trives og udvikle sig? Så har du muligheden for at udleve det i et bar...
Indrykket:16. juli 2019
Udløbsdato:25. juli 2019