Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Webstudent til Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune

Brænder du for digital kommunikation? Har du erfaring med hjemmesider og lyst til at arbejde i Danmarks største kommune med dygtige medarbejdere? Så er stillingen som webstudent for Kommunikationsteamet i Børne- og Ungdomsforvaltningens ledelsessekretariat garanteret noget for dig. 

Vi er et kommunikationsteam på ti medarbejdere, der løser opgaver for hele forvaltningen. På webfronten er vi lige nu i gang med et stort tværgående projekt, hvor vi opbygger en ny webplatform for Københavns Kommune. Det er et stort, komplekst og meget spændende projekt.

Vi har brug for en studentermedhjælper, der kan hjælpe med opbygning og migrering af indhold til sites på den nye webplatform samt vejlede redaktører i brugen af det nye CMS. Derudover vil der være løbende drift af en række hjemmesider og andre ad hoc-opgaver, når overflytningen er afsluttet. Vi har mange bolde i luften, men dagligdagen er uformel med plads til gode idéer og initiativ.

Vi lægger vægt på, at du 

  • er i gang med en relevant videregående uddannelse inden for digital kommunikation, webdesign, UX eller lignende 
  • har erfaring med web og kan arbejde i et CMS 
  • har nemt ved at sætte dig ind i nye systemer
  • er grundig, har analytisk sans og gode skriftlige formidlingsevner 
  • kan arbejde selvstændigt og sammen med andre 
  • overholder deadlines og følger dine opgaver til dørs 

Det er desuden en fordel, hvis du har forståelse for søgemaskineoptimering og effektive webtekster. 

Dine arbejdsopgaver vil primært være  

  • opdatering af hjemmesider
  • migrere indhold i forbindelse med skift af webplatform
  • hjælpe og vejlede siteejere i opbygning af deres hjemmesider
  • kvalitetssikring af indholdet på de forskellige sites i Siteimprove i forbindelse med webdriften
  • indgå i løbende projekter, fx tilgængelighedstjek af indhold
  • løbende ad hoc-opgaver 

Ledelsessekretariatet i Børne- og Ungdomsforvaltningen 
Ledelsessekretariatet er en stabsfunktion i Børne- og Ungdomsforvaltningen med ansvar for at betjene borgmester, politisk udvalg og direktion. Sekretariatet er bindeled mellem topledelsen, forvaltningen og de mange skoler og institutioner. 

Der er mere end 37.000 skolebørn i Københavns Kommune og næsten lige så mange børn i vuggestuer og børnehaver. Med ca. 80.000 brugere og ca. 18.000 medarbejdere er Børne- og Ungdomsforvaltningen Danmarks største forvaltning. 

Du kan læse mere om Børne- og Ungdomsforvaltningen på www.kk.dk/buf

Løn- og ansættelsesforhold 
Ansættelsen finder sted i henhold til gældende aftale om studerendes løn- og ansættelsesvilkår ved kontorarbejde. Den gennemsnitlige arbejdstid er 15 timer om ugen. 

Arbejdstiden kan i høj grad tilrettelægges fleksibelt, så de tager hensyn til dit studie. 

Arbejdsstedet er Børne- og Ungdomsforvaltningen, Nyropsgade i København V. 

Start snarest muligt. 

Mere information 
Hvis du har spørgsmål vedr. stillingen, er du velkommen til at kontakte koordinerende webredaktør Lisbeth Brodin på 2913 9810. 

Søg via nedenstående link senest torsdag den 15. april 2021 
 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.