Ydelsessagsbehandler til Ydelseskontoret

Brænder du for at hjælpe borgere, der er afhængig af økonomisk hjælp til forsørgelse og andre uforudsete udgifter, så de har bedre forudsætninger for at mestre deres liv? Så er det måske dig, vi har brug for.

Skanderborg Kommunes Ydelseskontor søger en ydelsessagsbehandler til en fast stilling med tiltrædelse 1. august 2019.

Stillingen vil være i vores kontanthjælpsteam, som bl.a. beskæftiger sig med borgere på kontanthjælp, uddannelseshjælp, ressourceforløbsydelse og integrationsydelse. Du har forhåbentlig kendskab til området, men det kan også være, at du finder området interessant og har lyst til at dygtiggøre dig inden for området.

Ydelseskontoret bevilliger og udbetaler kontant- og uddannelseshjælp, integrationsydelse samt anden økonomisk hjælp i medfør af lov om aktiv socialpolitik, samt sygedagpenge, fleksløntilskud, ledighedsydelse mv.

Kvalifikationer og kompetencer
Vi søger en kollega, som

  • Har gode administrative egenskaber og din uddannelsesmæssige baggrund kan fx være socialrådgiver, administrationsbachelor, en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration, eventuelt suppleret med en kommunomuddannelse.
  • Har erfaring med sagsbehandling inden for området eller finder området interessant og har lyst til at dygtiggøre sig inden for området.
  • Besidder evnen til både at arbejde selvstændigt og i teams.
  • Formår at etablere et godt samarbejde på tværs i organisationen, særligt med sagsbehandlerne i den øvrige del af jobcentret, så ydelsessagsbehandlingen understøtter den helhedsorienterede sagsbehandling.
  • Er god til at kommunikere.
  • Er en god kollega, som har et godt humør og som gør en positiv forskel for trivslen og får samarbejdet til at glide internt og eksternt.

Vi vægter højt, at du har solide erfaringer med at arbejde i teams, kan tage fælles ansvar for teamets samlede opgaveløsning, har fokus på at opbygge et tillidsbaseret samarbejdet og kan bidrage til en positiv samarbejdskultur i teamet.

Du skal desuden have lyst og evner til at yde kommunens borgere en faglig velfunderet og myndig sagsbehandling. Det indebærer også, at du skal kunne håndtere samtaler med borgere, der, udover at være i en vanskelig økonomisk situation, måske også kæmper med sociale, familiære og helbredsmæssige problemstillinger. Du vil skulle indgå i vores fremmødevagt og åben rådgivning for personlig betjening sammen med dine teamkolleger.

Aktuelt er de primære arbejdsopgaver
  • Bevilling og udbetaling af kontant- og uddannelseshjælp, integrationsydelse og ressourceforløbsydelse samt enkeltydelser jf. lov om aktiv socialpolitik.
  • Økonomisk rådgivning og vejledning af borgerne både telefonisk og ved personlig samtale.
  • Borgerbetjening i fremmødevagt og åben rådgivning
  • Forefaldende administrative opgaver
  • Læsning og fortolkning af lovstof mv. og omsætte ny viden til praksis.
  • Udvikling af Ydelseskontorets faglighed og arbejdsgange.

Vi tilbyder
  • 21 engagerede kollegaer og en leder, der sætter pris på samarbejde, socialt samvær og et godt grin.
  • Fælles storrumskontor i nye dejlige lokaler på Fælleden i Skanderborg (gode parkeringsforhold).
  • Godt teamsamarbejde, hvor der er prioriteret tid til faglig fordybelse og sparring.
  • En arbejdsplads, der lægger vægt på gensidig fleksibilitet.
  • Gode muligheder for fortsat faglig udvikling.
  • Sundhedsordning og flekstidsordning

Løn og arbejdstid
Den ugentlige arbejdstid er 37 timer. Lønnen fastsættes i henhold til gældende overenskomst og principperne i Ny løn.

Frist
Har du lyst til at blive vores nye kollega, skal vi have din ansøgning senest torsdag 6. juni 2019.
Du skal sende din ansøgning elektronisk via ansøgningslinket.

Vi mødes og udvælger kandidater til samtale onsdag den 12. juni 2019 og forventer at afholde ansættelsessamtaler mandag den 17. juni 2019. Kandidater, der udvælges til samtale, vil få besked senest den 13. juni 2019.

Ydelseskontoret er placeret under Jobcentret, som er en del af Fagsekretariatet for Beskæftigelse & Sundhed. Fagsekretariatet består af Jobcenter Skanderborg, Ungdommens Uddannelsesvejledning (UU), Kompetencecentret og Sundhedsfremme. Arbejdsstedet er Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg.

Vil du høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Pernille Mølbach på tlf. 51 82 04 28 eller faglig koordinator Dorte Clement på tlf. 87 94 75 37.

 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330014760Phoenix-5e8c28fd12019-05-01T00:00:00Ydelsessagsbehandler til YdelseskontoretBrænder du for at hjælpe borgere, der er afhængig af økonomisk hjælp til forsørgelse og andre uforudsete udgifter, så de har bedre forudsætninger for at mestre deres liv? Så er det måske dig, vi har brug for.

Skanderborg Kommunes Ydelseskontor søger en ydelsessagsbehandler til en fast stilling med tiltrædelse 1. august 2019.

Stillingen vil være i vores kontanthjælpsteam, som bl.a. beskæftiger sig med borgere på kontanthjælp, uddannelseshjælp, ressourceforløbsydelse og integrationsydelse. Du har forhåbentlig kendskab til området, men det kan også være, at du finder området interessant og har lyst til at dygtiggøre dig inden for området.

Ydelseskontoret bevilliger og udbetaler kontant- og uddannelseshjælp, integrationsydelse samt anden økonomisk hjælp i medfør af lov om aktiv socialpolitik, samt sygedagpenge, fleksløntilskud, ledighedsydelse mv.

Kvalifikationer og kompetencer
Vi søger en kollega, som
  • Har gode administrative egenskaber og din uddannelsesmæssige baggrund kan fx være socialrådgiver, administrationsbachelor, en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration, eventuelt suppleret med en kommunomuddannelse.
  • Har erfaring med sagsbehandling inden for området eller finder området interessant og har lyst til at dygtiggøre sig inden for området.
  • Besidder evnen til både at arbejde selvstændigt og i teams.
  • Formår at etablere et godt samarbejde på tværs i organisationen, særligt med sagsbehandlerne i den øvrige del af jobcentret, så ydelsessagsbehandlingen understøtter den helhedsorienterede sagsbehandling.
  • Er god til at kommunikere.
  • Er en god kollega, som har et godt humør og som gør en positiv forskel for trivslen og får samarbejdet til at glide internt og eksternt.

Vi vægter højt, at du har solide erfaringer med at arbejde i teams, kan tage fælles ansvar for teamets samlede opgaveløsning, har fokus på at opbygge et tillidsbaseret samarbejdet og kan bidrage til en positiv samarbejdskultur i teamet.

Du skal desuden have lyst og evner til at yde kommunens borgere en faglig velfunderet og myndig sagsbehandling. Det indebærer også, at du skal kunne håndtere samtaler med borgere, der, udover at være i en vanskelig økonomisk situation, måske også kæmper med sociale, familiære og helbredsmæssige problemstillinger. Du vil skulle indgå i vores fremmødevagt og åben rådgivning for personlig betjening sammen med dine teamkolleger.

Aktuelt er de primære arbejdsopgaver
  • Bevilling og udbetaling af kontant- og uddannelseshjælp, integrationsydelse og ressourceforløbsydelse samt enkeltydelser jf. lov om aktiv socialpolitik.
  • Økonomisk rådgivning og vejledning af borgerne både telefonisk og ved personlig samtale.
  • Borgerbetjening i fremmødevagt og åben rådgivning
  • Forefaldende administrative opgaver
  • Læsning og fortolkning af lovstof mv. og omsætte ny viden til praksis.
  • Udvikling af Ydelseskontorets faglighed og arbejdsgange.

Vi tilbyder
  • 21 engagerede kollegaer og en leder, der sætter pris på samarbejde, socialt samvær og et godt grin.
  • Fælles storrumskontor i nye dejlige lokaler på Fælleden i Skanderborg (gode parkeringsforhold).
  • Godt teamsamarbejde, hvor der er prioriteret tid til faglig fordybelse og sparring.
  • En arbejdsplads, der lægger vægt på gensidig fleksibilitet.
  • Gode muligheder for fortsat faglig udvikling.
  • Sundhedsordning og flekstidsordning

Løn og arbejdstid
Den ugentlige arbejdstid er 37 timer. Lønnen fastsættes i henhold til gældende overenskomst og principperne i Ny løn.

Frist
Har du lyst til at blive vores nye kollega, skal vi have din ansøgning senest torsdag 6. juni 2019.
Du skal sende din ansøgning elektronisk via ansøgningslinket.

Vi mødes og udvælger kandidater til samtale onsdag den 12. juni 2019 og forventer at afholde ansættelsessamtaler mandag den 17. juni 2019. Kandidater, der udvælges til samtale, vil få besked senest den 13. juni 2019.

Ydelseskontoret er placeret under Jobcentret, som er en del af Fagsekretariatet for Beskæftigelse & Sundhed. Fagsekretariatet består af Jobcenter Skanderborg, Ungdommens Uddannelsesvejledning (UU), Kompetencecentret og Sundhedsfremme. Arbejdsstedet er Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg.

Vil du høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Pernille Mølbach på tlf. 51 82 04 28 eller faglig koordinator Dorte Clement på tlf. 87 94 75 37.

 

Brænder du for at hjælpe borgere, der er afhængig af økonomisk hjælp til forsørgelse og andre uforudsete udgifter, så de har bedre forudsætninger for at mestre deres liv? Så er det måske dig, vi har brug for. Skanderborg Kommunes Ydelseskontor søger en ydelsessagsbehandler til en fast stilling med tiltrædelse 1. august 2019. Stillingen vil være i vores kontanthjælpsteam, som bl.a. beskæftiger sig med borgere på kontanthjælp, uddannelseshjælp, ressourceforløbsydelse og integrationsydelse. Du har forhåbentlig kendskab til området, men det kan også være, at du finder området interessant og har lyst til at dygtiggøre dig inden for området. Ydelseskontoret bevilliger og udbetaler kontant- og uddannelseshjælp, integrationsydelse samt anden økonomisk hjælp i medfør af lov om aktiv socialpolitik, samt sygedagpenge, fleksløntilskud, ledighedsydelse mv. Kvalifikationer og kompetencer Vi søger en kollega, somHar gode administrative egenskaber og din uddannelsesmæssige baggrund kan fx være socialrådgiver, administrationsbachelor, en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration, eventuelt suppleret med en kommunomuddannelse.Har erfaring med sagsbehandling inden for området eller finder området interessant og har lyst til at dygtiggøre sig inden for området.Besidder evnen til både at arbejde selvstændigt og i teams.Formår at etablere et godt samarbejde på tværs i organisationen, særligt med sagsbehandlerne i den øvrige del af jobcentret, så ydelsessagsbehandlingen understøtter den helhedsorienterede sagsbehandling.Er god til at kommunikere.Er en god kollega, som har et godt humør og som gør en positiv forskel for trivslen og får samarbejdet til at glide internt og eksternt. Vi vægter højt, at du har solide erfaringer med at arbejde i teams, kan tage fælles ansvar for teamets samlede opgaveløsning, har fokus på at opbygge et tillidsbaseret samarbejdet og kan bidrage til en positiv samarbejdskultur i teamet. Du skal desuden have lyst og evner til at yde kommunens borgere en faglig velfunderet og myndig sagsbehandling. Det indebærer også, at du skal kunne håndtere samtaler med borgere, der, udover at være i en vanskelig økonomisk situation, måske også kæmper med sociale, familiære og helbredsmæssige problemstillinger. Du vil skulle indgå i vores fremmødevagt og åben rådgivning for personlig betjening sammen med dine teamkolleger. Aktuelt er de primære arbejdsopgaverBevilling og udbetaling af kontant- og uddannelseshjælp, integrationsydelse og ressourceforløbsydelse samt enkeltydelser jf. lov om aktiv socialpolitik.Økonomisk rådgivning og vejledning af borgerne både telefonisk og ved personlig samtale.Borgerbetjening i fremmødevagt og åben rådgivningForefaldende administrative opgaverLæsning og fortolkning af lovstof mv. og omsætte ny viden til praksis.Udvikling af Ydelseskontorets faglighed og arbejdsgange. Vi tilbyder21 engagerede kollegaer og en leder, der sætter pris på samarbejde, socialt samvær og et godt grin.Fælles storrumskontor i nye dejlige lokaler på Fælleden i Skanderborg (gode parkeringsforhold).Godt teamsamarbejde, hvor der er prioriteret tid til faglig fordybelse og sparring.En arbejdsplads, der lægger vægt på gensidig fleksibilitet.Gode muligheder for fortsat faglig udvikling.Sundhedsordning og flekstidsordning Løn og arbejdstid Den ugentlige arbejdstid er 37 timer. Lønnen fastsættes i henhold til gældende overenskomst og principperne i Ny løn. Frist Har du lyst til at blive vores nye kollega, skal vi have din ansøgning senest torsdag 6. juni 2019. Du skal sende din ansøgning elektronisk via ansøgningslinket. Vi mødes og udvælger kandidater til samtale onsdag den 12. juni 2019 og forventer at afholde ansættelsessamtaler mandag den 17. juni 2019. Kandidater, der udvælges til samtale, vil få besked senest den 13. juni 2019. Ydelseskontoret er placeret under Jobcentret, som er en del af Fagsekretariatet for Beskæftigelse Sundhed. Fagsekretariatet består af Jobcenter Skanderborg, Ungdommens Uddannelsesvejledning (UU), Kompetencecentret og Sundhedsfremme. Arbejdsstedet er Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg. Vil du høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Pernille Mølbach på tlf. 51 82 04 28 eller faglig koordinator Dorte Clement på tlf. 87 94 75 37.11jobnet5e8c28fd100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-06T00:00:000000https://signatur.frontlab.com/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1524&ERId=347660EuropaDanmarkJyllandØstjyllandOdder3517388Skanderborg Kommune11Skanderborg Fælled 18660SkanderborgDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent752217JobNet4981231498123110001-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5e8c28fdhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=5e8c28fdhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5e8c28fd&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5e8c28fd&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Sundhed/3.jpgEr du den nye Sagsbehandler i Skanderborg Kommune?12007991Dansk3Læse/ tale343112Sagsbehandler10Sundhed11Socialvæsen361633980Pernillenoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330022951To koordinerende sagsbehandlere til afdelingen for ArbejdsmarkedsfastholdelseRobot Koordinerende sagsbehandler søges til Afdelingen for Arbejdsmarkedsfastholdelse (AF) Opslaget rummer to barselsvikariater, én i sygedagpenge (SDP) og én i jobafklaringsforløb (JAF) og er til besættelse ca. 1. september 2019. Ønsker du en arbejdsdag i en afdeling i rivende udvikling, hvor borgeren er i centrum og din faglighed kommer i spil, så er du den kompetente medarbejder, vi søger. Som udgangspunkt søges begge stillinger, men du er selvfølgelig velkommen til at gøre opmærksom på, at du kun søger det ene område. I Afdelingen for Arbejdsmarkedsfastholdelse arbejder vi målrettet med at fastholde tilknytningen til arbejdsmarkedet for sygemeldte borgere. Vi er en afdeling, som sætter en ære i at modtage nye medarbejdere. Vi har ansvaret for opfølgning og indsats efter sygedagpengelovens regler bevilger og iværksætter revalidering og har et tæt samarbejde med virksomhederne om fastholdelsesindsatsen. Derudover har vi ansvaret for de sygedagpengesager, der bliver til jobafklaringsforløb. Vi afklarer de fremtidige muligheder på arbejdsmarkedet, og udarbejder indstillinger til rehabiliteringsmøder. Rehabiliteringsteamet er også organisatorisk forankret i AF. Din arbejdsdag bærer præg af stor spændevidde og ansvar samt engagerede humørfyldte og hjælpsomme kollegaer, hvor vi lærer af hinanden. Et stort fokus i dagligdagen er, at fagligheden kommer i spil, så den enkelte borger støttes i at tage ansvar og mestre eget liv til en aktiv deltagelse på arbejdsmarkedet. Du er er uddannet socialrådgiver socialformidler, eller har anden relevant erfaring ogdu har erfaring med en af målgrupperne el. med borgere, der er helbredsmæssigt udfordret på flere områder og gerne erfaring indenfor myndighedsarbejdedu har erfaring i fastholdelsesindsats og samarbejde med arbejdsgiveredu har fokus på den enkelte borgers ressourcer og udviklingsmulighederdu har en åben, direkte og tillidsfuld kommunikationsformdu har ode kommunikations- og formidlingsevner både i skrift og i taledu har kendskab til relevant lovgivning, arbejdsmarkedet og arbejdsmarkedsrettede tilbuddu har fagligt engagement og lyst til at arbejde med målgruppendu har et godt humør og gode samarbejdsevnerdu er fleksibel og nuanceret i opgaveudførelsendu har evne til at bidrage til udviklingen af tilbud og metoderdu kan arbejde selvstændigt, systematisk og engageret i en hverdag med flere bolde i luftendu besidder stærke it kompetencerdu har lyst til og flair for den administration, som følger med sagsbehandlingen og er en stærk IT-brugerdu kan have mange bolde i luften i en hektisk hverdag og samtidig arbejde systematisk og metodiskdu har blik for muligheder frem for begrænsninger og kan indgå i et konstruktivt samarbejde på tværs af teams og i et borgersamarbejdedu har styrken og engagementet til at arbejde i en organisation under stadig forandring. Arbejdsopgaversagsbehandling af borgere på JAF eller SDPsagsarbejde i forhold til at bringe borgerens sag på møde i rehabiliteringsteametigangsætte meningsfulde virksomhedsrettede tilbudsamarbejde med virksomhedskonsulenter, rehabiliteringsteam, mentorer bostøtter og sundhedskoordinatorer samt eksterne samarbejdspartnereadministrativt arbejde i forbindelse med sagsbehandlingensamarbejde med virksomheder og øvrige indsatstilbud om hurtig afklaring og tilbagevendeninddrage den sygemeldtes arbejdsplads i indsatsendialog med borgeren om vejen til raskmelding og udvikling af pågældendes beskæftigelsespotentialesikre rettidig og korrekt dokumentation af indsatsenbidrage til den faglige omsætning og udvikling i afdelingenforetage en helhedsorienteret socialfaglig vurdering med henblik på primært tilbagevenden til arbejdsmarkedet eller overgang til anden forsørgelsebehandle sager om revalidering, fleksjob og førtidspension. Vi kan tilbydeet spændende og udfordrende arbejdsområde med fokus på faglighed med mulighed for løbende og kvalificeret sparringudstrakt grad af selvstændig kompetenceflekstidsordningsundhedsordning. Stillingerne er på 37 timer om ugen, og lønnen aftales med Dansk Socialrådgiverforening HK efter gældende overenskomst. Yderligere oplysninger Ønsker du yder ligere oplysninge er du velkommen til at kontakte fdelingsleder Peter Valentin på tlf. 51 82 08 07 eller faglig koordinator Gitte Krabbe Kurup på tlf. 20 55 33 37. Ansøgningsfrist Vi skal have modtaget din ansøgning senest den 18. juni 2019. Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 24. juni 2019.Koordinerende sagsbehandler søges til Afdelingen for Arbejdsmarkedsfastholdelse (AF)

Opslaget rummer to barselsvikariater, én i sygedagpenge (SDP) og én i jobafklaringsforløb (JAF) og er til besættelse ca. 1. september 2019.

Ønsker du en arbejdsdag i en afdeling i rivende udvikling, hvor borgeren er i centrum og din faglighed kommer i spil, så er du den kompetente medarbejder, vi søger. Som udgangspunkt søges begge stillinger, men du er selvfølgelig velkommen til at gøre opmærksom på, at du kun søger det ene område.

I Afdelingen for Arbejdsmarkedsfastholdelse arbejder vi målrettet med at fastholde tilknytningen til arbejdsmarkedet for sygemeldte borgere. Vi er en afdeling, som sætter en ære i at modtage nye medarbejdere.

Vi har ansvaret for opfølgning og indsats efter sygedagpengelovens regler; bevilger og iværksætter revalidering og har et tæt samarbejde med virksomhederne om fastholdelsesindsatsen.
Derudover har vi ansvaret for de sygedagpengesager, der bliver til jobafklaringsforløb.
Vi afklarer de fremtidige muligheder på arbejdsmarkedet, og udarbejder indstillinger til rehabiliteringsmøder. Rehabiliteringsteamet er også organisatorisk forankret i AF.

Din arbejdsdag bærer præg af stor spændevidde og ansvar samt engagerede humørfyldte og hjælpsomme kollegaer, hvor vi lærer af hinanden. Et stort fokus i dagligdagen er, at fagligheden kommer i spil, så den enkelte borger støttes i at tage ansvar og mestre eget liv til en aktiv deltagelse på arbejdsmarkedet.

Du er er uddannet socialrådgiver/socialformidler, eller har anden relevant erfaring og
  • du har erfaring med en af målgrupperne el. med borgere, der er helbredsmæssigt udfordret på flere områder og gerne erfaring indenfor myndighedsarbejde
  • du har erfaring i fastholdelsesindsats og samarbejde med arbejdsgivere
  • du har fokus på den enkelte borgers ressourcer og udviklingsmuligheder
  • du har en åben, direkte og tillidsfuld kommunikationsform
  • du har ode kommunikations- og formidlingsevner både i skrift og i tale
  • du har kendskab til relevant lovgivning, arbejdsmarkedet og arbejdsmarkedsrettede tilbud
  • du har fagligt engagement og lyst til at arbejde med målgruppen
  • du har et godt humør og gode samarbejdsevner
  • du er fleksibel og nuanceret i opgaveudførelsen
  • du har evne til at bidrage til udviklingen af tilbud og metoder
  • du kan arbejde selvstændigt, systematisk og engageret i en hverdag med flere bolde i luften
  • du besidder stærke it kompetencer
  • du har lyst til og flair for den administration, som følger med sagsbehandlingen og er en stærk IT-bruger
  • du kan have mange bolde i luften i en hektisk hverdag og samtidig arbejde systematisk og metodisk
  • du har blik for muligheder frem for begrænsninger og kan indgå i et konstruktivt samarbejde på tværs af teams og i et borgersamarbejde
  • du har styrken og engagementet til at arbejde i en organisation under stadig forandring.

Arbejdsopgaver
  • sagsbehandling af borgere på JAF eller SDP
  • sagsarbejde i forhold til at bringe borgerens sag på møde i rehabiliteringsteamet
  • igangsætte meningsfulde virksomhedsrettede tilbud
  • samarbejde med virksomhedskonsulenter, rehabiliteringsteam, mentorer/bostøtter og sundhedskoordinatorer samt eksterne samarbejdspartnere
  • administrativt arbejde i forbindelse med sagsbehandlingen
  • samarbejde med virksomheder og øvrige indsatstilbud om hurtig afklaring og tilbagevenden
  • inddrage den sygemeldtes arbejdsplads i indsatsen
  • dialog med borgeren om vejen til raskmelding og udvikling af pågældendes beskæftigelsespotentiale
  • sikre rettidig og korrekt dokumentation af indsatsen
  • bidrage til den faglige omsætning og udvikling i afdelingen
  • foretage en helhedsorienteret socialfaglig vurdering med henblik på primært tilbagevenden til arbejdsmarkedet eller overgang til anden forsørgelse
  • behandle sager om revalidering, fleksjob og førtidspension.

Vi kan tilbyde
  • et spændende og udfordrende arbejdsområde med fokus på faglighed med mulighed for løbende og kvalificeret sparring
  • udstrakt grad af selvstændig kompetence
  • flekstidsordning
  • sundhedsordning.

Stillingerne er på 37 timer om ugen, og lønnen aftales med Dansk Socialrådgiverforening/HK efter gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger
Ønsker du yder ligere oplysninge er du velkommen til at kontakte fdelingsleder Peter Valentin på tlf. 51 82 08 07 eller faglig koordinator Gitte Krabbe Kurup på tlf. 20 55 33 37.

Ansøgningsfrist
Vi skal have modtaget din ansøgning senest den 18. juni 2019.

Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 24. juni 2019.

 

Skanderborg KommuneSkanderborg2019-05-13T00:00:002019-06-18T00:00:00
330019620Ydelsessagsbehandler til Ydelseskontoret - etårigt vikariatRobot Brænder du for at hjælpe borgere, der er afhængig af økonomisk hjælp til forsørgelse og andre uforudsete udgifter, så de har bedre forudsætninger for at mestre deres liv? Så er det måske dig, vi har brug for. Skanderborg Kommunes Ydelseskontor søger en ydelsessagsbehandler til et etårigt vikariat med tiltrædelse snarest muligt. Ydelseskontoret bevilliger og udbetaler kontant- og uddannelseshjælp, integrationsydelse samt anden økonomisk hjælp efter lov om aktiv socialpolitik, samt sygedagpenge, fleksløntilskud, ledighedsydelse, ressourceforløbsydelse mv. Dine opgaver vil i første omgang primært være i vores sygedagpengeteam, som bl.a. beskæftiger sig med sygedagpengemodtagere, borgere i jobafklaringsforløb og borgere i fleksjob på ledighedsydelse. Du har forhåbentlig kendskab til området, men det kan også være, at du finder området interessant og har lyst til at dygtiggøre dig inden for dette. Du vil i løbet af dit vikariat også blive en del af opgaveløsningen i andre teams i afdelingen, hvor der er brug for dette, og du skal derfor have lyst til at prøve dig selv af på flere typer af sagsbehandlingsopgaver. Kvalifikationer og kompetencer Vi søger en kollega, som:har gode administrative egenskaber og din uddannelsesmæssige baggrund kan fx være socialrådgiver, administrationsbachelor, en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration, eventuelt suppleret med en kommunomuddannelsehar erfaring med sagsbehandling inden for området eller finder området interessant og har lyst til at dygtiggøre sig inden for dette.besidder evnen til både at arbejde selvstændigt og i teamsformår at etablere et godt samarbejde på tværs i organisationen, særligt med sagsbehandlerne i den øvrige del af jobcentret, så ydelsessagsbehandlingen understøtter den helhedsorienterede sagsbehandlinghar flair og interesse for kommunikationen med borgerne, både over telefonen og i den personlige samtale, f.eks. i vores fremmødevagter en god kollega, som har et godt humør og som gør en positiv forskel for trivslen og får samarbejdet til at glide internt og eksternt. Vi vægter højt, at du har solide erfaringer med at arbejde i teams, kan tage fælles ansvar for teamets samlede opgaveløsning, har fokus på at opbygge et tillidsbaseret samarbejdet og kan bidrage til en positiv samarbejdskultur i teamet. Du skal desuden have lyst og evner til at yde kommunens borgere en faglig velfunderet og myndig sagsbehandling. Det indebærer også, at du skal kunne håndtere samtaler med borgere, der - udover at være i en vanskelig økonomisk situation - måske også kæmper med sociale, familiære og helbredsmæssige problemstillinger. Aktuelt er de primære arbejdsopgaverbevilling og udbetaling af ressourceforløbsydelse under jobafklaringsforløbøkonomisk rådgivning og vejledning af borgerne både telefonisk og ved personlig samtaleborgerbetjening i fremmødevagtforefaldende administrative opgaverlæsning og fortolkning af lovstof mv. og omsætte ny viden til praksisudvikling af Ydelseskontorets faglighed og arbejdsgange. Vi tilbyder21 engagerede kollegaer og en leder, der sætter pris på samarbejde, socialt samvær og et godt grinfælles storrumskontor i nye dejlige lokaler på Fælleden i Skanderborg (gode parkeringsforhold)godt teamsamarbejde, hvor der er prioriteret tid til faglig fordybelse og sparringen arbejdsplads, der lægger vægt på gensidig fleksibilitetgode muligheder for fortsat faglig udviklingsundhedsordning og flekstidsordning. Løn og arbejdstid Den ugentlige arbejdstid er 37 timer. Lønnen fastsættes i henhold til gældende overenskomst og principperne i Ny løn. Ydelseskontoret er placeret under Jobcentret, som er en del af Fagsekretariatet for Beskæftigelse Sundhed. Fagsekretariatet består af Jobcenter Skanderborg, Ungdommens Uddannelsesvejledning (UU), Kompetencecentret og Sundhedsfremme. Arbejdsstedet er Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg. Yderligere oplysninger Vil du høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Pernille Mølbach på tlf. 51 82 04 28 eller faglig koordinator Dorte Clement på tlf. 87 94 75 37. Ansøgningsfrist Vi skal vi have din ansøgning senest onsdag 22. maj 2019. Vi udvælger kandidater til samtale torsdag 23. maj 2019 og forventer at afholde ansættelsessamtaler tirsdag 28. maj 2019. Kandidater, der udvælges til samtale, vil senest få besked fredag 24. maj 2019.Brænder du for at hjælpe borgere, der er afhængig af økonomisk hjælp til forsørgelse og andre uforudsete udgifter, så de har bedre forudsætninger for at mestre deres liv? Så er det måske dig, vi har brug for.

Skanderborg Kommunes Ydelseskontor søger en ydelsessagsbehandler til et etårigt vikariat med tiltrædelse snarest muligt.

Ydelseskontoret bevilliger og udbetaler kontant- og uddannelseshjælp, integrationsydelse samt anden økonomisk hjælp efter lov om aktiv socialpolitik, samt sygedagpenge, fleksløntilskud, ledighedsydelse, ressourceforløbsydelse mv.

Dine opgaver vil i første omgang primært være i vores sygedagpengeteam, som bl.a. beskæftiger sig med sygedagpengemodtagere, borgere i jobafklaringsforløb og borgere i fleksjob/på ledighedsydelse. Du har forhåbentlig kendskab til området, men det kan også være, at du finder området interessant og har lyst til at dygtiggøre dig inden for dette.

Du vil i løbet af dit vikariat også blive en del af opgaveløsningen i andre teams i afdelingen, hvor der er brug for dette, og du skal derfor have lyst til at prøve dig selv af på flere typer af sagsbehandlingsopgaver.

Kvalifikationer og kompetencer
Vi søger en kollega, som:
  • har gode administrative egenskaber og din uddannelsesmæssige baggrund kan fx være socialrådgiver, administrationsbachelor, en kontoruddannelse med speciale i offentlig administration, eventuelt suppleret med en kommunomuddannelse
  • har erfaring med sagsbehandling inden for området eller finder området interessant og har lyst til at dygtiggøre sig inden for dette.
  • besidder evnen til både at arbejde selvstændigt og i teams
  • formår at etablere et godt samarbejde på tværs i organisationen, særligt med sagsbehandlerne i den øvrige del af jobcentret, så ydelsessagsbehandlingen understøtter den helhedsorienterede sagsbehandling
  • har flair og interesse for kommunikationen med borgerne, både over telefonen og i den personlige samtale, f.eks. i vores fremmødevagt
  • er en god kollega, som har et godt humør og som gør en positiv forskel for trivslen og får samarbejdet til at glide internt og eksternt.

Vi vægter højt, at du har solide erfaringer med at arbejde i teams, kan tage fælles ansvar for teamets samlede opgaveløsning, har fokus på at opbygge et tillidsbaseret samarbejdet og kan bidrage til en positiv samarbejdskultur i teamet.

Du skal desuden have lyst og evner til at yde kommunens borgere en faglig velfunderet og myndig sagsbehandling. Det indebærer også, at du skal kunne håndtere samtaler med borgere, der - udover at være i en vanskelig økonomisk situation - måske også kæmper med sociale, familiære og helbredsmæssige problemstillinger.

Aktuelt er de primære arbejdsopgaver
  • bevilling og udbetaling af ressourceforløbsydelse under jobafklaringsforløb
  • økonomisk rådgivning og vejledning af borgerne både telefonisk og ved personlig samtale
  • borgerbetjening i fremmødevagt
  • forefaldende administrative opgaver
  • læsning og fortolkning af lovstof mv. og omsætte ny viden til praksis
  • udvikling af Ydelseskontorets faglighed og arbejdsgange.

Vi tilbyder
  • 21 engagerede kollegaer og en leder, der sætter pris på samarbejde, socialt samvær og et godt grin
  • fælles storrumskontor i nye dejlige lokaler på Fælleden i Skanderborg (gode parkeringsforhold)
  • godt teamsamarbejde, hvor der er prioriteret tid til faglig fordybelse og sparring
  • en arbejdsplads, der lægger vægt på gensidig fleksibilitet
  • gode muligheder for fortsat faglig udvikling
  • sundhedsordning og flekstidsordning.

Løn og arbejdstid
Den ugentlige arbejdstid er 37 timer. Lønnen fastsættes i henhold til gældende overenskomst og principperne i Ny løn.

Ydelseskontoret er placeret under Jobcentret, som er en del af Fagsekretariatet for Beskæftigelse & Sundhed. Fagsekretariatet består af Jobcenter

Skanderborg, Ungdommens Uddannelsesvejledning (UU), Kompetencecentret og Sundhedsfremme. Arbejdsstedet er Skanderborg Fælled 1, 8660 Skanderborg.

Yderligere oplysninger
Vil du høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Pernille Mølbach på tlf. 51 82 04 28 eller faglig koordinator Dorte Clement på tlf. 87 94 75 37.

Ansøgningsfrist
Vi skal vi have din ansøgning senest onsdag 22. maj 2019.

Vi udvælger kandidater til samtale torsdag 23. maj 2019 og forventer at afholde ansættelsessamtaler tirsdag 28. maj 2019.

Kandidater, der udvælges til samtale, vil senest få besked fredag 24. maj 2019.

 

Skanderborg KommuneSkanderborg2019-05-08T00:00:002019-05-22T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

To koordinerende sagsbehandlere til afdelingen for Arbejdsmarkedsfastholdelse

Skanderborg Kommune

Skanderborg
Koordinerende sagsbehandler søges til Afdelingen for Arbejdsmarkedsfastholdelse (AF) Opslaget rummer to barselsvikariater, én i sygedagpenge (SDP) og én i jobafklaringsforløb (JAF) og er til besættelse ca. 1. september 2019. Ønsker du en arbejdsdag ...
Indrykket:13. maj 2019
Udløbsdato:18. juni 2019

Ydelsessagsbehandler til Ydelseskontoret - etårigt vikariat

Skanderborg Kommune

Skanderborg
Brænder du for at hjælpe borgere, der er afhængig af økonomisk hjælp til forsørgelse og andre uforudsete udgifter, så de har bedre forudsætninger for at mestre deres liv? Så er det måske dig, vi har brug for. Skanderborg Kommunes Ydelseskontor søger...
Indrykket:8. maj 2019
Udløbsdato:22. maj 2019