I Nyborg Kommune er vores kerneopgave at understøtte borgeres muligheder for at udfolde deres potentiale i et forpligtende samarbejde, herunder muligheden for et sundt, aktivt og værdigt liv.
Vi søger pr. 1. maj 2024 en strategisk, målrettet og på borgernes vegne ambitiøs områdeleder, der med en empatisk ledelsesstil kan skabe fælles retning, lede og inspirere vores dygtige ledere og medarbejdere og derigennem være med til at sikre, at vi er sammen om at udvikle området til gavn for borgerne.
Du vil være overordnet ansvarlig for områdets samlede budget, samt medarbejderne fordelt på fire matrikler. Du vil endvidere have det overordnede ansvar for den strategiske og faglige udvikling.
Som områdeleder for børneområdet har du ved ansættelsen det overordnede ansvar for fire områder:
Familiehuset varetager i dag størstedelen af Nyborg Kommunes forebyggende og hjemmebaserede indsatser, herunder familiebehandling, psykologforløb, gruppetilbud samt støttekontakt personordningen. Der er en leder og 18 medarbejdere i Familiehuset.
Familietilbuddet er for nyligt blevet organisatorisk forankret i afdelingen og varetager opgaverne med tidligt forebyggende indsatser, herunder gruppetilbud og tæt samarbejde med almenområdet. Der er en leder og to medarbejdere i tilbuddet.
Juulskovhuset er Nyborg Kommunes børne- og ungehjem samt døgnaflastningssted. Der er 16 døgnpladser og har en leder, en vakant afdelingsleder samt 20 medarbejdere.
Sundhedstjenesten er for nyligt blevet organisatorisk forankret i afdelingen. Sundhedstjenesten varetager opgaverne med kommunens sundhedspleje tilbud samt børne ergo- og fysioterapi. Der er ansat en leder og 16 medarbejdere i Sundhedstjenesten.
Børneområdet er under forandring og som områdeleder vil det være din opgave at stå i spidsen for en omorganisering af de forskellige udfører enheder. I starten af december afleverede BDO en rapport, der bygger på en gennemgang af hele det specialiserede børne- og voksenområde i Nyborg Kommune. Rapporten peger på specifikke udviklingsområder for afdelingen, og der vil på denne baggrund blive udarbejdet en omfattende udviklingsplan, som vil komme til at danne fundamentet for de kommende års kvalitetssikring af området. Som led i udmøntning af udviklingsplanen skal der på børneområdet iværksættes en proces om udvikling af tilbudsviften samt udarbejdes en overordnet strategi, som sikrer sammenhængskraft og fælles retning for hele området. Der udover er der brug for et vedvarende fokus på det lokale og nationale udgiftspres på området.
Der er tale om en nyoprettet stilling, som du på sigt kommer til at præge udviklingen af.
Stillingen indebærer:
Velvidende, at ingen kan det hele på forhånd, leder vi efter en områdeleder der har nedenstående erfaring og kompetencer mv.
Som områdeleder bliver du en del af en visionær og reflekteret organisation og ledergruppe, der er omstillingsparat og som ser mulighederne for at gøre det endnu bedre at være voksen med brug for støtte i Nyborg Kommune. Ledergruppen i Nyborg Kommune har en fælles ambition om at styrke ledelsen på tværs af organisationen, så vi udnytter de muligheder, der ligger i at samarbejde og skabe synergier, der kan få nye muligheder og løsninger til at opstå.
Vi tilbyder:
Som områdeleder for børneområdet skal du både besidde mod, vilje, viden og ledelsesmæssige, personlige, relationelle kompetencer for at lykkes i stillingen.
Mere om kommunen:
Du kan læse meget mere om vores politikker og strategier her:
Yderligere information:
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne for lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at der skal forevises straffeattest inden ansættelse.
Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Social- og Familiechef Iben Hansen på tlf. 2151 8369 eller mail [email protected]
Ansøgningsfrist 10. marts 2024.
Der afholdes første samtale 14. marts 2024 og anden samtale 20. marts 2024
Tiltrædelse 1. maj 2024
Der vil i forbindelse med samtalerne være en opgave, som du får forberedelsestid til.
Som led i rekrutteringsprocessen vil der blive udarbejdet en personprofil med efterfølgende interview for de kandidater, der går videre til 2. samtale. Til dette formål videregives navn, telefonnr. og e-mail adresse til People Tools. Ansættelsesudvalget gennemgår resultaterne af personprofilerne før 2. samtale.
Nyborg Kommune har indført røgfri arbejdstid. Politikken gælder alle ansatte og betyder, at det ikke er muligt at ryge i arbejdstiden. Rygepolitikken skal sikre, at alle ansatte i Nyborg Kommune kan færdes i et røgfrit arbejdsmiljø.
Du søger jobbet ved at trykke på knappen "Send ansøgning/Søg jobbet". Du udfylder den formular, der kommer frem. Her skal du også vedhæfte din ansøgning og CV.
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir