Modtagelsesteamet i Egedal Kommune søger en socialrådgiver 37 timer ugentligt. Ansættelse fra 1. januar 2024.
Modtagelsesteamet er indgangen til børneområdet. Det er her, underretninger og øvrige skriftlige og telefoniske henvendelser kommer ind og behandles.
I Modtagelsesteamet risikovurderes alle indkomne underretninger, og vi håndterer sager med mistanke om vold og overgreb. Dette sker ud fra faste procedurer, og i tæt samarbejde med kollega og ledelse.
Herudover afholder vi enkelte partshøringsmøder, yder rådgivning omkring underretninger og er behjælpelige med øvrige administrative opgaver.
Modtagelsesteamet består af 3 faste medarbejdere, hvorfor der er vagtrul hver 2 uge. Herudover arbejder vi tæt med rådgiverne i baglandet, som håndterer den videre behandling af sagerne.
Center for Social og Handicap dækker hele det specialiserede område og er organiseret i en myndighedsafdeling og en udførerafdeling.
Vi har et tæt og praksisudviklende samarbejde mellem afdelingerne, og vi er en arbejdsplads, der arbejder tværfagligt.
Vi ønsker at tiltrække fagligt dygtige og innovative medarbejdere med lyst og evne til at indgå i en styrket indsats på det sociale og handicapkompenserende område. Vi lægger stor vægt på faglig stolthed både i forhold til sagsbehandlingen og til de socialfaglige løsninger. Vi har brug for en kollega, der både kan være tydelig og professionel i samarbejdet med familierne, og i forhold til at indgå i de rammer, vi har i Egedal Kommune.
På børneområdet er vi organiseret i fire teams - Modtagelsesteamet, Socialteamet, Styrket autisme og Styrket handicap. Stillingen er forankret i Modtagelsesteamet, som er ”indgangen” til afdelingen. Modtagelsesteamet består af 3 medarbejdere, samt en medarbejder, som sidder med Ukraineindsatsen. Tilsammen er der i alt 25 rådgivere på børneområdet i Egedal Kommune, og til daglig fungerer det som ét samlet team. Der er hertil tilknyttet 2 teamledere og 1 koordinator.
Vi har i forbindelse med implementeringen af Barnets lov omorganiseret vores Modtagelsesteam, så sager hurtigere sendes til baglandet for behandling. Det betyder også, at du skal være skarp til faglige vurderinger, og trives med en, til tider, uforudsigelig arbejdsdag.
Udover at være uddannet socialrådgiver, lægger vi vægt på, at du kan påtage dig rollen som myndighedsperson samt er god til at være empatisk i mødet med familierne, børnene og de unge samt interne og eksterne samarbejdspartnere.
Derudover ønsker vi, at du:
Løn forhandles individuelt og efter gældende overenskomst og principperne om Ny Løn.
Ved ansættelse i Egedal Kommune, skal der indhentes børne- og straffeattest.
Stillingen er på 37 timer pr. uge med ansættelse fra 1. januar 2024, eller hurtigst muligt herefter.
Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte teamleder Karina Skipper 7259 6593 eller medarbejder i Modtagelsesteamet Karoline Jørgensen på 7259 6568.
Kan du genkende dig selv i ovenstående, så send din ansøgning, samt relevante bilag, så den er os i hænde senest onsdag d. 29. nov. 2023
Ansættelsessamtaler afholdes tirsdag den 5. december 2023
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir