Har du lyst til at arbejde med beskæftigelses- og socialområdet i en politisk styret organisation?
Er du en egegageret og dygtig jurist, der kan omsætte jura til praksisnære løsninger, der kan understøtte den daglige drift? Og trives du med frie rammer og tillidsbaseret ledelse? Så har vi en ledig stilling i vores nyoprettede Center for Borgerservice, Job og Social.
Hvem er vi?
I Center for Borgerservice, Job og Social arbejder vi helhedsorienteret for at finde de bedste løsninger for kommunens ledige, sygemeldte og udsatte borgere inden for lovgivningens rammer. Det gør vi blandt andet ved at understøtte driften i det nyoprettede Center med juridisk rådgivning og udvikling.
Vi er i gang med en række nye initiativer på beskæftigelses- og socialområdet. På områderne er der blandt andet udviklet et nyt koncept for ledelsestilsyn, som er et omdrejningspunkt for ledere og medarbejdere i den daglige drift og med til at sikre korrekt sagsbehandling. Her er der behov for en jurist, der løbende fører tilsyn på udvalgte områder, justerer og tilpasser arbejdsgange.
Om jobbet
Som jurist i Center for Borgerservice, Job og Social skal du understøtte det samlede center, der består af Borgerservice, Jobcenteret og det specialiserede voksenområde. Du bliver en del af et sekretariat i Center for Borgerservice, Job og Social, som løser en bred vifte af administrative og udviklingsorienterede opgaver, der understøtter den daglige drift i hele centeret.
Din opgaveportefølje vil være varieret, og da vi er en lille kommune med en flad struktur, er der ofte kort vej fra idé til handling. Det kræver, at du kan arbejde selvstændigt og er klar til at sætte dig ind i nye områder. Du vil have en koordinerende rolle i forhold til Centerets juridiske spørgsmål og være i tæt dialog med Centerets afdelingsledere, koordinatorer og medarbejdere.
Som jurist vil du også tage dig af komplicerede klagesager og aktindsigtsanmodninger, som kræver særlige juridiske kompetencer. Du vil være den, der skal koordinere og håndtere besvarelserne.
Dine primære opgaver vil være:
Vi lægger vægt på, at du:
Løn og arbejdsvilkår
Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Løn efter gældende overenskomst.
I Solrød Kommune prioriterer vi fleksibilitet i forhold til arbejdstilrettelæggelsen. Vi arbejder ud fra en udvidet flekstidsordning med Fleksibel Fredag, som indebærer, at Rådhuset er lukket for borgeradgang om fredagen. Som medarbejder kan du derfor frit vælge at holde fleksfri, arbejde hjemme eller på kontoret om fredagen.
Yderligere oplysninger
Du er også velkommen til at kontakte Centerchef for Borgerservice, Job og Social Jens Folman på tlf. 56 18 21 81 eller Udviklingskonsulent Diana Brandt på tlf. 56 18 21 98 , hvis du vil vide mere om stillingen.
Ansøgningsfrist
Synes du, denne stilling lyder interessant, så send din ansøgning elektronisk via linket. Ansøgningsfristen er fredag den 8. marts 2024 kl. 8.00.
Der holdes 1. samtaler tirsdag den 12. marts og 2. samtaler torsdag den 14 . marts. Mellem de to samtaler skal du tage en personlighedstest.
I Solrød Kommune gør vi en forskel sammen med borgerne. Vi arbejder for at virkeliggøre byrådets vision om, at Solrød skal være det bedste sted at leve og bo. Som arbejdsplads er vi et fællesskab, hvor vi løfter opgaverne på tværs af institutioner og afdelinger, og hvor du som medarbejder er en vigtig medspiller. Vi er i bevægelse og har hele tiden fokus på at lære og blive bedre. Vi tager ansvar for at løse opgaverne med blik for helheden, og du har som medarbejder indflydelse på løsningen af opgaverne og på din arbejdsplads.
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir