Har du lyst til, at hjælpe borgere, der er langt fra arbejdsmarkedet i job eller uddannelse? Og formår du at holde fokus på mål og udvikling, gennem en virksomhedsrettet indsats for borgere, der har komplekse problemstillinger, så er jobbet måske noget for dig.
Jobbet
Vi styrker vores indsats for vores målgrupper, som er borgere på ressourceforløb, i jobafklaringsforløb eller er aktivitetsparate kontanthjælps-modtagere og søger derfor en virksomhedskonsulent / jobformidler, der har lyst til at blive en del af vores afdeling; Social Service, hvor vi både har beskæftigelse og det specialiserede voksenområde samlet under et.
Vi arbejder målrettet med småjobs og lønnede timer, som et aktivt redskab i indsatsen, der skal åbne vejen mod selvforsørgelse og give den enkelte borger tilknytning til arbejdsmarkedet. Vi læner os op af de metoder, vi ved, der virker, og bruger principperne fra beskæftigelsesprojekterne; ’Flere skal med’ og ’Bedre indsats for borgere i ressourceforløb (BIR)’ samt ’Individuelt Planlagt Job med Støtte (IPS)’, hvor vi har opnået gode resultater.
Det er vores erfaring, at der opnås bedst progression for den enkelte borger, når denne indsats kombineres med sociale og sundhedsmæssige indsatser, virksomhedsrettede aktiviteter og ikke mindst, tæt kontakt og håndholdte løsninger. Derfor er en af vores grundprincipper, at vores sagsstammer ikke må være større, end at der er tid til at sikre den bedste støtte til kommunens borgere. Dette i tæt makkerskab med vores sagsbehandlere og andre relevante aktører.
Indsatsen er forankret i Social Service, som er en del af Borgerservice, Job og Social. Vi er 25 kollegaer i afdelingen, som er fordelt på to teams; Et beskæftigelsesteam og et socialteam, - og vi arbejder tæt sammen på tværs af de to områder.
Du vil blive en del af beskæftigelsesteamet, der består af en faglig koordinator, seks myndighedssagsbehandlere samt 2 virksomhedskonsulenter og 3 (med dig) jobformidlere.
Det er en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde med borgere, der har anden etnisk baggrund og kan tale arabisk.
Vi forventer at du:
Vi tilbyder:
Fleksibel fredag
I Solrød Kommune prioriterer vi fleksibilitet for medarbejderne. Vi har flekstid og ”fleksibel fredag” i administrationen. ”Fleksibel fredag” betyder, at du som medarbejder fra uge til uge selv kan vælge, om du om fredagen vil arbejde hjemme, holde fleks-fri eller møde ind på arbejdspladsen.
Her udover er der også mulighed for at tilrettelægge almindeligt hjemmearbejde, i et omfang der er foreneligt med driften.
Vil du vide mere
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte leder af Social Service Henrik Skov på telefon 24419746.
Ansøgning
Ansøgningsfristen er fredag 23. februar 2024 kl. 12.00. Vi forventer at afholde samtaler mandag den 26. februar 2024.
Løn- og ansættelsesforhold
Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til aftale med dansk socialrådgiverforening/HK.
Det er et krav, at du har kørekort.
I Solrød Kommune gør vi en forskel sammen med borgerne. Vi arbejder for at virkeliggøre byrådets vision om, at Solrød skal være det bedste sted at leve og bo. Som arbejdsplads er vi et fællesskab, hvor vi løfter opgaverne på tværs af institutioner og afdelinger, og hvor du som medarbejder er en vigtig medspiller. Vi er i bevægelse og har hele tiden fokus på at lære og blive bedre. Vi tager ansvar for at løse opgaverne med blik for helheden, og du har som medarbejder indflydelse på løsningen af opgaverne og på din arbejdsplads.
Husk at skrive i din ansøgning, at du så jobbet hos Ofir