Om Ofir.dk

Hos Ofir.dk arbejder vi hver dag målrettet på at sikre det perfekte match mellem virksomhed og jobsøger. Det gør vi ved hjælp af vores to produkter – henholdsvis målrettet jobannoncering i Ofir jobunivers og Brandero Ansøgersites, brugervenlige og fuldt mobiloptimerede ansøgersites til små og mellemstore virksomheder. Læs her mere om vores virksomhed og mød menneskene bag.

Ofir A/S
Gladsaxe møllevej 28
2860 Søborg
CVR: 25165527

Telefon: 39 57 78 66
Email: kundecenter@ofirjob.dk


Ofir Help Center

Mandag - torsdag: kl. 8.30 - 16.30
Fredag: kl. 8.30 - 15.30

Fakta om Ofir.dk

Ofir.dk er ejet af Ofir A/S, som er en del af Danmarks eneste børsnoterede mediekoncern North Media A/S, der blev grundlagt i 1965. Ofir.dk er den ældste af North Media koncernens online aktiviteter og udspringer af koncernens første digitale satsning jobavisen.dk, der blev lanceret i 1996. Koncernen omfatter desuden Søndagsavisen, FK Distribution, BoligPortal.dk, BostadsPortal.se, Håndværker.dk, BeKey, Matchwork samt en lang række lokalaviser på Sjælland.

Historien om Ofir

Ofir er det hebraiske navn for guld. Ofir er også navnet på det bjerg, hvor Kong Salomon ifølge sagnet hentede sit guld, som var med til at gøre ham til en af datidens rigeste konger. Der er flere teorier om, hvor i Afrika guldbjerget lå, men det er aldrig blevet fundet.

I år 2000 gav sagnet om Ofir-bjerget inspiration til navnet Ofir.dk.

Ofir.dk er stedet, hvor arbejdsgivere og jobsøgere finder hinanden: Jobsøgende finder ’guldet’, som er det job, der passer helt præcist til dem – mens arbejdsgiverne finder ’guldet’ i form af den helt rigtige medarbejder.

Ofirs eget guld

Vi hjælper ikke bare virksomheder med at finde guld – vi samler også selv på det. Vores guld består af knap 30 dygtige, engagerede og unikke ’guldklumper’ fordelt på Sales, Customer Success, Software Development og Product Development. Størsteparten af os har arbejdsplads i Søborg, hvor North Media har hovedkontor, mens et mindre team arbejder i Jylland, hvor de servicerer vores jyske kunder.

  • Rasmus D. Jensen

    CCO
    Tlf: 39 577 813
    Mail: rdj@ofirjob.dk

  • Michael Jelling

    Sales Manager
    Tlf: 39 577 688
    Mail: mj@ofirjob.dk

  • Tao Lundsgaard

    Partner Manager
    Tlf: 39 577 756
    Mail: tlu@ofirjob.dk

  • Rikke West

    Head of Customer Success
    Tlf: 39 577 860
    Mail: rw@ofirjob.dk

  • Mina Rozina Poulsen

    Customer Success Consultant
    Tlf: 39 577 561
    Mail: ma@ofirjob.dk

  • Hilde Magnussen

    Customer Success Consultant
    Tlf: 39 577 868
    Mail: hma@ofirjob.dk

  • Martin Østergaard

    Customer Success Specialist
    Tlf: 39 577 816
    Mail: mo@ofirjob.dk

  • Jens B. Hansen

    Key Account Manager
    Tlf: 39 577 689
    Mail: jbh@ofirjob.dk

  • Morten Bo Petersen

    Tele Sales Manager
    Tlf: 39 577 706
    Mail: mobp@ofirjob.dk

  • Susanne Juul

    Sales Controller & Coordinator
    Tlf: 39 577 855
    Mail: sjr@ofirjob.dk

  • Pernille Normann

    Copywriter
    Mail: pda@ofirjob.dk

Vil du være en del af teamet?

Så se mere her på Ofir.dk karriere

Nøgletal for Ofir.dk

  • 1978: Søndagsavisen lanceres

    I 1978 udkom første udgave af Søndagsavisen. Avisen har fra starten et jobmiljø, hvor konceptet er at bygge redaktionelt indhold rundt om jobannoncerne for at bringe læserne i ”jobmode” og derved friste de passivt jobsøgende. Det bliver starten på en lang rejse mod at levere jobrelevant indhold sammen med de mange jobannoncer, man kunne finde i Søndagsavisen hver uge. I dag er Søndagsavisen Danmarks mest læste avis med over 1,3 mio. læsere hver uge.

  • 1996: Første Online jobportal går i luften

    Søndagsavisen går online og etablerer jobavisen.dk for at understøtte Søndagsavisens betydelige jobannoncemarked i Danmark. Samtidig etableres portalen Forum.dk, der skal fungere som paraply for de samlede aktiviteter, herunder Jobavisen.dk. Det bliver startskuddet for en markant tilstedeværelse på den danske internetscene. 

  • 1999: Kongen af internettet

    Gennem sidste halvdel af 90erne udvides Forum portalen med nye services, som f.eks. gratis e-mail, chat, dating, boligsøgning mm. og bliver kongen af internettet sammen med Jubii. I dag er Ofir, som dannede portalkultur hos den danske befolkning, en central del af dansk internethistorie. Selvom der fortsat er danskere, der bruger Ofir og Forum mail, koncentrerer vi os i dag udelukkende om at formidle kontakt mellem jobsøgere og arbejdsgivere som et af Danmarks største jobsites.

  • 2000: Jobavisen bliver til Ofir.dk

    Den 1. januar udskilles internetaktiviteterne i Søndagsavisen A/S i et selvstændigt datterselskab, der senere får navnet Ofir A/S. I oktober samles alle internetaktiviteterne (jobavisen.dk og Forum.dk) i selskabet Ofir Danmark A/S under ét fælles navn: Ofir.dk, som udbyder services som jobannoncer, e-mail, chat, dating, shopping, boligportal, biler m.v.

  • 2001: Først med job på egen hjemmeside

    Ud fra et ønske om at levere de bedste løsninger til vores kunder, begynder Ofir som de første i 2001 at levere en løsning til virksomheder, så de kan eksponere deres egne jobannoncer direkte på deres egen hjemmeside – et slags mini jobmiljø. Løsningen har siden været efterspurgt af mange kunder og er fortsat en del af vores produktportefølje i dag. 

  • 2004: Først med jobnet integration

    00’erne står i produktudviklingens tegn, og Ofir er stadig førende, når det gælder udvikling af innovative løsninger inden for jobannoncering og rekruttering. I 2004 imødekommer vi især mange offentlige kunders ønske om en direkte Jobnet integration. Løsningen hjælper mange kunder, som af lovmæssige krav skal publicere deres jobannoncer på Jobnet.dk, og indebærer, at arbejdsgivere kun behøver at indrykke deres jobannonce på Ofir.dk – så klarer vi overførslen til Jobnet.

  • 2006: Vi fejrer 10 års jubilæum

    I 2006 kan vi fejre 10 års jubilæum med online jobannoncering, og vi kan endda glæde os over at være et af Danmarks mest besøgte websites. Vi er stolte af at runde 1 million unikke besøgende om måneden. Men vi hviler ikke på laurbærrene. Vi begynder rejsen mod at blive et ægte selvbetjeningssite og udvikler en brugervenlig online selvbetjeningsløsning til opsætning og indrykning af jobannoncer, så vores kunder kan spare tid og penge på deres rekruttering. 

  • 2008: Sociale medier

    De sociale medier vinder for alvor indpas i danskernes medielandskab, og vi ser en tendens til, at folk deler indhold med hinanden på internettet. Ofir.dk vælger som den første jobportal at lave integration til sociale medier, som betyder, at brugere kan dele en jobannonce direkte på Facebook. Tiltaget er både med til at skabe trafik til vores jobannoncer og imødekommer, at 94%* af danskerne færdes på de sociale netværk. 

    Kilde: comScore/Computerworld

  • 2011: Ofir jobunivers fødes

    Vores fokus på at udvikle Ofir.dk til Danmarks bedste jobsite betyder, at vi har en særlig evne til at gå forrest med innovative løsninger på arbejdsgivernes rekrutteringsudfordringer. I 2011 skaber vi Ofir jobunivers; et enestående netværk af medier, hvor man som arbejdsgiver kan målrette sin jobannonce specifikt efter hvilken målgruppe, man søger, på et udvalg af over 150 forskellige medier. Resultatet er flere og mere kvalificerede ansøgninger fra de helt rigtige kandidater.

  • 2013: Vi finder ind til guldet

    Ofir er også navnet på et bjerg af guld. Et sted, et sagn og et eventyr, der handler om at finde rigdom af enhver slags og på alle tænkelige måder. Vores oprindelse i Ofir.dk bygger på en ægte drøm om at skabe begejstring, meningsfuldhed, glæde og den ypperligste service.

    Siden 1978 har vi tilbudt de mest effektive og innovative løsninger til dansk erhvervsliv. Vi har spurgt vores kunder, og de er godt tilfredse med samarbejdet. Men det er ikke godt nok. I fremtiden vil vi derfor arbejde hårdt på at skabe begejstrede kunder.

  • 2015: Sociale medier i Ofir jobunivers

    Flere og flere virksomheder bruger sociale medier til rekruttering af nye medarbejdere, hvor særligt Facebook og Linkedin står stærkt. Ofir.dk følger denne trend og indlemmer Facebook og Linkedin i Ofir jobunivers som deciderede medier til jobannoncering, hvilket giver mulighed for visning af jobannoncer direkte i relevante kandidaters nyhedsfeed. Resultaterne er overbevisende og viser op til 40% højere effekt på jobannoncer, der eksponeres på sociale medier.