Effektiv jobmarkedsføring og skarpe jobannoncer skaber vilde resultater for TalentX

author-avatar

af Alexander Kragh

TalentX er et konsulentbureau, der hjælper virksomheder med talentudvikling og talentbaseret rekruttering. 

“Vi bruger Ofir til at markedsføre de job, som vores kunder ønsker at rekruttere til”, fortæller Kenneth Bo Jensen, der er stifter af TalentX, og uddyber:  

“Det handler om at få den rigtige til jobbet, og det kræver både search og markedsføring. Vi kunne godt stå for markedsføringen selv, men Ofir er bare bedre til den del. Derfor bruger vi jer, da det i sidste ende giver os det bedste resultat.” 

60-80 % af ansøgerne matcher idealprofilen 

TalentX oplever, at de får både mange og kvalificerede ansøgninger – og det skyldes kombinationen af Ofirs målrettede markedsføring og TalentX’s tilgang til at skrive jobannoncer.  

”Ofir er gode til at gøre de rette kandidater opmærksomme på en jobmulighed, og vores jobannoncer er gode til at konvertere opmærksomheden til relevante ansøgninger. Kombinationen gør, at 60 til 80 % af de ansøgninger, vi får gennem Ofir, matcher vores idealprofil – og det er uanset om stillingen ligger i København eller udkantsdanmark”, fortæller Kenneth Bo Jensen. 

TalentX oplever at få mellem 20 og 50 ansøgere på de job, som de annoncerer gennem Ofir – hvoraf 60 til 80 % af de ansøgere altså er kvalificerede. Denne procentsats er højere end gennemsnittet, da de færreste jobannoncer konverterer så godt, som TalentX’s gør. Derfor spurgte vi Kenneth, hvordan de laver så gode jobannoncer.  

“Vi laver meget specifikke jobannoncer, som er tydelige omkring, hvad det vil kræve at blive en succes i rollen. Denne taktik handler bl.a. om, at vi gerne vil appellere til dem, som er det rette match. Det skal være tydeligt for dem, at de er den rette til stillingen, da det øger sandsynligheden for, at de ansøger. Derudover handler taktikken også om at tydeliggøre, hvilke kandidater der ikke er et match – så de ikke bruger hverken deres egen eller vores tid forgæves”, afslutter Kenneth Bo Jensen. 

Denne strategi er en, som vi i Ofir også vil anbefale andre at følge. Der findes mange jobannoncer, hvor kandidaterne har svært ved at gennemskue, om de er et match eller ej. Det afholder dels relevante kandidater fra at ansøge, men det gør også, at kandidater, der ikke er et match, bruger tid på at søge stillingen. Det er en fordel for alle parter, at det er tydeligt, hvornår der er et godt match.  

Fra opstart til underskrift på 3 uger 

Vi spurgte Kenneth, om han kunne give et konkret eksempel på deres erfaringer med Ofir. 

”Jamen lad mig tage det seneste”, åbnede Kenneth og fortsatte: ”Vi har netop hjulpet en kunde i det meget nordlige udkantsdanmark. Vi købte en jobkampagne gennem Ofir få dage efter, vi fik opgaven. I løbet af få uger fik vi 37 ansøgninger, hvoraf 65 % var kvalificerede baseret på vores opsatte succesprofil. Vi screenede ham og sendte ham videre til kunden, der var så imponeret, at der lynhurtigt blev tilbudt et job. Fra vi fik opgaven, til der blev underskrevet kontrakt, gik der små 3 uger – og alle kandidater blev leveret af Ofir”.    

I Ofir er vi meget glade for de oplevelser, som TalentX har haft med os og vores produkter.  

”Jeg fik Ofir anbefalet af en rekrutteringsspecialist. Vi prøvede jer og har ikke benyttet os af andre siden. I dag anbefaler jeg jer endda til andre.” 

Kenneth Bo Jensen, Founder af TalentX

×

Send os en mail

Udfyld felterne herunder, og vi kontakter dig hurtigst muligt.

(Required)
Dette felt er til validering og bør ikke ændres.